Amikor webes kutatásokról olvasunk, rendszerint a teljes népességre, esetleg a teljes online közösségre vetített számokkal találkozunk. Sok szempontból azonban nagyobb figyelmet érdemelnek azok, akik rendszeres internetfelhasználók. Mit csinálnak ők máshogyan, mint a keveset netezők?
A Universal McCann azokat a netezőket számolja a heavy userek közé, akik hetente legalább 11-szer neteznek. Ami meglepő, hogy az amerikai lakosság harmada megfelel ennek a meghatározásnak, azaz 100 millió heavy user van odaát.
Mivel marketingszempontból ez a csoport kiemelten fontosnak számít, érdemes tudni, mivel foglalatoskodnak, mikor leülnek a gép elé. A legnépszerűbb elfoglaltság (68%) az instant üzenetküldés, az árösszehasonlító szájtok böngészgetése (40%), a közösségépítő szájtokon való lógás (28%), valamint a p2p fájlcserélők, khm, használata (21%). Ezt követi - kis meglepetésre - az rss-en érkező hírek olvasgatása (14%) és a podcasting (13%). Ennél egy százalékkal kevesebb a VoIP-használók köre.
Hogy állnak a blogokkal? Közel 62 százalékuk azt állítja, valamilyen szinten kapcsolatban van a webnaplókkal (írás/olvasás), 31 százalék pedig hallott már a blogokról, de még nem nézegette őket.
Mindebből az következik, hogy a rendszeres, stabil internethasználók körében igenis jelen vannak az új internetes alkalmazások. Fogékonyak awebkettőre új környezetre. A fiatalok különösen a kommunikációs eszközöket szeretik, a középkorúak viszont inkább a tartalomfogyasztást/generálást.
A Universal McCann azokat a netezőket számolja a heavy userek közé, akik hetente legalább 11-szer neteznek. Ami meglepő, hogy az amerikai lakosság harmada megfelel ennek a meghatározásnak, azaz 100 millió heavy user van odaát.
Mivel marketingszempontból ez a csoport kiemelten fontosnak számít, érdemes tudni, mivel foglalatoskodnak, mikor leülnek a gép elé. A legnépszerűbb elfoglaltság (68%) az instant üzenetküldés, az árösszehasonlító szájtok böngészgetése (40%), a közösségépítő szájtokon való lógás (28%), valamint a p2p fájlcserélők, khm, használata (21%). Ezt követi - kis meglepetésre - az rss-en érkező hírek olvasgatása (14%) és a podcasting (13%). Ennél egy százalékkal kevesebb a VoIP-használók köre.
Hogy állnak a blogokkal? Közel 62 százalékuk azt állítja, valamilyen szinten kapcsolatban van a webnaplókkal (írás/olvasás), 31 százalék pedig hallott már a blogokról, de még nem nézegette őket.
Mindebből az következik, hogy a rendszeres, stabil internethasználók körében igenis jelen vannak az új internetes alkalmazások. Fogékonyak a
Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.08.31. 20:41:18
Talán még az instantmessagingnál is többet.
teodora 2006.08.31. 20:48:44
spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2006.09.01. 08:50:28
sajt · http://sajt.tumblr.com 2006.09.01. 12:22:10
job 2006.09.02. 10:59:11
Flashy 2006.09.02. 11:39:30
teodora 2006.09.02. 19:33:53
guszti 2006.09.03. 10:40:04
ez eléggé könyvelőízű osztályozás, a legprimkóbb üzleti szempontok alapján. Hogyan jött ki ez a százalék? Jó, átlagolással, de akkor mit jelent? Ha nekem fut két letöltés, meg neten szól a tilos, de én közben dugom a csajom, akkor éppen júzolok vagy sem? A guglizásnál mi számít, amíg beírom a keresendőt és visszajön (max néhány sec), vagy amíg véigolvasom a találatokat is, amik érdekesek (akár órák - gugli már sehol)? Szóval, majd talán lassan belátják az ilyen mcCannok is, hogy el lehetne a usert végre vonatkoztatni a gép előtt gubbasztó geektől, meg hogy nekik is fontos lenne megkülönböztetni a háztartási netfogyasztást (telefon, videó, rádió, tv, újságolvasás) az újonnan kialakult, web-exkluzív tevékenységektől (ülve utánajárás valaminek, fórum, blogolás, közösségi, stb). Ha csak úgy simán megkérdeznek a könyvelők, ja, pont én is ilyeneket fogok mondani, kb. ilyen százalékban mint ami fent van: messengerezek, tájékozódom vásárlás előtt (akár jóval előtte) a wiwen lógás már sok mindent takarhat megint (levélírás-olvasás, apróböngészés, fórumozás - mint kint), híreket olvasok, médiát fogyasztok, stb. Csak a lényeg nincs benne a számokban, mennyi az aktív rész és mennyi a passzív, mennyi a klasszik funkció áthelyeződés és mennyi az új funkció? Továbbá engem marhára érdekelne az olvasandó, nézegetendő (olvasó szabja meg a befogadás tempóját, közben akár gondolkodhat is két mondat vagy kép közt) illetve nézendő-hallgatandó tartalmak (rádó-tv, ext.sync: "ne gondolkozz, örülj, ha tudsz követni"-cnn) aránya is.