Hónapokkal ezelőtt feltöltöttem egy videót a YouTube-ra. Az elmúlt hónapokban nem érkezett rá egyetlen komment sem. Aztán valamikor augusztus végén elkezdtek szállingózni a hozzászólások, sőt, a videó visznylag gyorsan túllépte a 4000 view-t. (Ennyien látták eddig.)
Mindebből az következik, hogy az angol interfésszel boldoguló magyar netezők egyre jobban rákattanak a világ legnagyobb ingyenes videóbányájára. A szolgáltatás hazai népszerűsítésében pedig élen járnak a magyar bloggerek. Egyre többen és egyre gyakrabban ágyaznak YouTube-os videóklipeket postjaikba.
És ez egyben elvezet minket ahhoz a következtetéshez, hogy a videótartalom-fogyasztáshoz gyakran nincs szükség arra, hogy értsük az adott nyelvet. Ezen a japán videón, vagy ezen az amerikai táncoson ugyanúgy röhögnek idehaza mint odakint. Ha ez a két sztori blogbejegyzésekben lenne leírva - japánul, illetve angolul - jóval szűkebb réteghez érne el, s nyilván a poén sem ülne annyira.
Ha a webkettő fontosabbik momentumát nézzük: a videótartalmak gyártásában egyelőre meglehetősen le vagyunk aradva. Nyilván még nincsenek meg sok embernél a megfelelő eszközök. Néha bonyolultnak látszó műveleteket kell elvégezni ahhoz, hogy fogyasztható formátumra hozzuk az adott videóanyagot.
Ebben nyilán lesz némi változás a jövőben, ám ezzel együtt itthon még jó sokáig - ha nem örökre - a passzív befogadás (videónézés) lesz a jellemző, és nem a részvétel a tartalomgenerlásban (videó létrehozás és megosztás).
Mindebből az következik, hogy az angol interfésszel boldoguló magyar netezők egyre jobban rákattanak a világ legnagyobb ingyenes videóbányájára. A szolgáltatás hazai népszerűsítésében pedig élen járnak a magyar bloggerek. Egyre többen és egyre gyakrabban ágyaznak YouTube-os videóklipeket postjaikba.
És ez egyben elvezet minket ahhoz a következtetéshez, hogy a videótartalom-fogyasztáshoz gyakran nincs szükség arra, hogy értsük az adott nyelvet. Ezen a japán videón, vagy ezen az amerikai táncoson ugyanúgy röhögnek idehaza mint odakint. Ha ez a két sztori blogbejegyzésekben lenne leírva - japánul, illetve angolul - jóval szűkebb réteghez érne el, s nyilván a poén sem ülne annyira.
Ha a webkettő fontosabbik momentumát nézzük: a videótartalmak gyártásában egyelőre meglehetősen le vagyunk aradva. Nyilván még nincsenek meg sok embernél a megfelelő eszközök. Néha bonyolultnak látszó műveleteket kell elvégezni ahhoz, hogy fogyasztható formátumra hozzuk az adott videóanyagot.
Ebben nyilán lesz némi változás a jövőben, ám ezzel együtt itthon még jó sokáig - ha nem örökre - a passzív befogadás (videónézés) lesz a jellemző, és nem a részvétel a tartalomgenerlásban (videó létrehozás és megosztás).
txbx 2006.09.09. 21:48:58
Egyébként mennyi videó van most a YouTube-on? Ebből meg a felhasználók számából ki lehetne következtetni, hogy egy magyar nyelvű rendszernek van-e egyáltalán esélye labdába rúgni. Vagy majd a vicces filmek helyett a szánalmasan gyenge kínálaton kell röhögnünk?
Pairg · http://pairg.hu 2006.09.10. 12:40:30
Kérdés, hogy minek készítettek, egy egy-az-egyes klónt? És a neve mér nem YouTube akkor már? Persze valószínüleg azért, mert a felhasználók biztos szeretni fogják a már ismert felületet, meg minek változtassunk, ha az eredeti már bizonyított. A név meg valószínüleg a copyright miatt más. De ennek így mi értelme?
Egyébként a Videa pl. jól teljesít nézettségben, és a tartalom normális. Persze a videófeltöltések nem olyan magasak, mint a külföldieknél, de viszonylag jók.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.09.10. 12:42:56
Joms · http://www.pezsi.atw.hu/firkalas.wmv 2007.01.19. 19:42:11