Lassulgat a GMail

Az elmúlt napokban néhány GMail-felhasználó jelezte, hogy accountja szokatlanul lassú lett, több perc is beletelik egy belépésbe, egy levél olvasásába vagy bármilyen más műveletbe. Egyelőre nincs nagy vihar a dolog körül, de történetesen én magam is beszoptam a hibát, szóval nem volt nehéz észrevenni. A probléma nem érinti az összes felhasználót, de a '95-öt idéző sebesség mellett a levelek nem vagy jókora késéssel való megjövése miatt is elég kellemetlen - mindenesetre jó lecke azoknak, akik teljes üzleti levelezésüket GMail-en folytatják.
Címkék: google gmail
2006.09.12. 23:08. írta: joco

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Engem meg hülyének néznek az ismerősök, hogy miért nem gmail-t használok, miért van saját mailboxom...
Jocó, én ismerek (te is ismered) olyan céget, ahol a céges levelezés nem Gmailen megy, hanem egy másik, dedikált, pénzes, vállalatokra tervezett megoldáson, és köhög állandóan. Ehhez képest a Gmail csuklott egyet vasárnap - nekem két és fél évig megbízhatóan működött - és tíz nyafi hozzászólt egy fórumhoz - ugyan már.
Évekig Nagy Magyar ISP-nél, majd Mégnagyobb Magyar IT vállalatnál dolgozva tapasztalhattam, hogy a saját szerveren saját hálózaton, saját emberrel működtetett szolgáltatás is képes lassulni, döglődni, adatokat elveszteni, nem beereszteni...
(+ a küldemlények méretének korlátozása + állandó "az ön postafiókja megtelt" üzenetek)
Éljen a Gmail!
Nevetséges hiszti. Szerte a világon 60+ datacenterben 150000+ szerveren redundánsan tárolt rendszer. Ennél megbízhatóbbat nem találsz. Illetve találhatsz, ha vannak rá millióid vagy saját IT-d.
Én a saját kisvállalati account-omon levelezem, évi 4-5 leállás benne van a pakliban. Hívom a rendszergazdát, megszereli.
Ezért fogok gmail-re átállni.
Nekem is lassabb manapság a Gmail, mint korábban. Többször előfordult, hogy olyanokat írt ki, hogy "Ez tovább tart, mint szokott... próbáld meg pár perc múlva". De még mindig ez magasan a legmegbízhatóbb, legtutibb webmail szolgáltatás, amit használtam. Korábban egyetemi lev.rendszerrel vacakoltam, annál az tűnt fel, ha épp működött úgy-ahogy.
És akkor a 2.5 gigáról nem is beszéltem...
Sztahanov: rendben, ebben igazad van, én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy részemről hiba a GMail-re és csak arra támaszkodni. A csuklás egyébként az én esetemben két napig tartott, és a GMail-nél még rendszergazdák sincsenek, akiknek telefonálni lehetne.
Vagyis vannak, ha valamire nem találsz megoldást a GMail Help Centerben, írhatsz nekik egy form-on keresztül. Írtam, de nem vagyok benne biztos, hogy végigolvasták: az első levelemre azt a megoldást javasolták, hogy töröljem ki a cache-t az exploreremből, a második, kifejtősebb levelemre jött válaszban a labelhasználat mikéntjeit részletezték.
Egyébként ma reggelre a sebesség újra a régi.
azoknak is coki, akik advokálják a google féle all eggs in one basket felállást. és nem feltétlenül arra gondolok, hogy most bumm veszteség és mindenki hülye, de azért érdemes észrevenni, hogy mennyire ki vagy szolgáltatva egy olyan monstrumnak, aki túl nagy hogy oda tudjon figyelni rád. (ebből a szempontból még mindig jobb egy kisebb helyi szolgáltató, akit legalább tudsz rugdosni. de ez a szál messzire visz.)
1. A Gmailban az a legjobb, hogy olyan nagy (60+ datacenter stb.) Ettől biztonságos=nem talál meg senki. A franc akarja, hogy bárki is odafigyeljen rám. He majd ezt akarom, akkor a chello.hu fogom használni (hehe).
2. Érdekes, hogy mindenkinek más a tapasztalata. Nekem 3-4x fordult elő, hogy 2-3-10 másodpercre kiakadt valami.
3. Azóta, hogy a mailboxom 500 MB fölé nőtt, lassabban jön be, de ez nem "csuklás".
Én alapból minden levelet forwardolok egy yahoos accountra, bármi bibi van, ott megtalálom őket, másfél év alatt egyetlenegyszer fordult elő, hogy a Gmail elérhetetlen volt és a levelek sem mentek át a yahoora. Mindez tíz percnél tovább nem tartott.

Viszont mostanában nem jelennek meg a képek a levélben, külön kell rájuk klikkelni.

De egyébként nagyon elégedett vagyok. Még mindig lenyűgöz az egész átgondoltsága, a beszélgetések szervezése, a címkézés...és még mindig csak 26%-ot használtam fel az egészből.
Lipi, mégis hány helyen kellene levelezni?
Milyen all eggs in one basket?
nekem meg most azt csinálja pár nepja, h nem tudom megnyitni a leveleket. egyszerűen nem mindegyik "gomb" funkcio működik. ha kijelölöm es ugy nézném meg, h READ akkor sem, mert sem a READ sem az ALL sem a többit nem érzékeli igy. nem tudok ráklikkelni, csak ott van. a levelekkel uez a helyzet, megjönnke, de enm tudom megnézni őket. a SIGN OUT az működik... volt vkinek hasonlo baja?
Azt érdemes pl kipróbálnod, hogy az adott gépről más GMail fiókok működnek-e vagy sem. Ha nem, akkor lehet, hogy a gépedben van a hiba, azt szokták javasolni, hogy töröld le a böngésző cache-t.