Extrahosszú post következik. A fáradékonyaktól előre is elnézést.
Folytassuk még az előző postban megkezdett gondolatmenetet. Mi történik a Yahoo-nál, különös képpen a felvásárolt szolgáltatásainál, a Flickrnél és a del.icio.us-nál. Az előzőben a Flickr felett merengtünk el.
A del.icio.us most ünnepelte szülinapját. Még ez sem a lényeg, hanem amit a R/W írt a napokban, hogy tudniillik szeretnék a linkmegosztót közösségibbé tenni. Avagy közösségépítő szájttá fejleszteni. Ezt maga a del.icio.us alapítója, Joshua Schachter mondja. És ez mindjárt több okból is érdekes.
Elsőként azért, mert hogy van az, hogy a del.icio.us-nek ma már egymillió felhasználója van, na de azért mégis a behemót alá tagozódott be, és az ember azt gondolná, hogy ilyen dolgokat minimum a Yahoo szóvivője nyilatkozik le.
A másik meg, hogy a Yahoo-nak nem csak két képmegosztója van (a Flickr mellett ott a Y!Photos), de ezek szerint két közösségépítő szájtja is lesz. A dilemma ugyanaz: mi itt a jó megoldás? A Yahoo 360-at és a leendő del.icio.us közösségi szájtot összegereblyézni, vagy versenyeztetni őket házon belül? Esetleg az egyiket felszámolni, elsorvasztani, a másikat meg brendelni, nyomni, pénzt csinálni belőle?
Ne gondoljuk, hogy csak innen, sokezer kilométer távolságból tűnik ez ilyen kuszának és érthetetlennek. A probléma világos. Jó, optimális megoldásokat még nem nagyon láttunk a nagy szereplőknél.
Az a pletyja járja, hogy a Yahoo-nak nem pozitív célja volt a del.icio.us és a Flickr felvásárlásával, hanem negatív: a Google elől akarta elhappolni ezt a két, jó fél éve igencsak ígéretesnek látszó szolgáltatást.
Ugyanakkor a Yahoo ezekben a hónapokban már bejáratta saját cuccait: a 360-at és a Photost. Szóval ott áll most a két jól csengő branddel, jól működő szolgáltatással (del.icio.us, Flickr), amikkel láthatóan nem nagyon tud mit kezdeni. Egy ideig külön futtatta őket, nem erőszakolta be a hatalmas Yahoo brand alá.
De mostanában mindkét szolgáltatás mintha jobban beolvadni látszana a nagy Yahoo-ba. Érthető is az erők egyesítése, hiszen a Google és a Microsoft sem tréfál. A két rivális közül a Google küzd hasonló problémákkal. Jól látszik a weboffice csomagján: a felvásárolt Writely ugyan továbbra is megmaradt önálló brandként, de már google-os fiókkal is használhatjuk, ami kicsit hasonló lépés mint a Flickr-YahooMail adatbázisegyesítés.
Ugyanakkor a Google weboffice csomagjának másik tagja, a Spreadsheets már teljesen a Google alá épülő brand. a neve és a logója, és maga a szolgáltatás is szervesen illeszkedik a Google univerzumba. akárcsak a Google Calendar, vagy a Google Mail.
De miért ilyen óvatosak? Vagy csak a lassú víz partot mos politikáját követik? a megoldás nyilván sokkal prózaibb: a kúl brendeket könnyű felvásárolni, viszont hirtelen nem szabad nagyon hozzájuk nyúlni. A felhasználók ugyanis megszokták, hogy az egy független, jól működő, kúl cucc. És nem akarnak yahoo-sok meg google-osok lenni hirtelen.
Ugyanakkor a vállalati logika, meg a piac is azt diktálja, hogy egy online mamutcég igenis egységes pakkot tudjon letenni az asztalra. Mindebből az következik, hogy lassú és megfontolt lépésekkel ugyan, de mondjuk egy év múlva ott fogunk tartani, hogy a Google és a Yahoo is maga alá brandeli a felvásárolt webes szolgáltatásokat, és arra törekszik, hogy saját házán belül minél szélesebb szolgáltatáscsomagot nyújtson a netezőknek.
Btw, nézzük csak meg a Writely új favikonját! Kezd kiveszni belőle a writely-s imidzs, és egyre jobban hasonlít a nagy Google univerzum imidzséhez...
Folytassuk még az előző postban megkezdett gondolatmenetet. Mi történik a Yahoo-nál, különös képpen a felvásárolt szolgáltatásainál, a Flickrnél és a del.icio.us-nál. Az előzőben a Flickr felett merengtünk el.
A del.icio.us most ünnepelte szülinapját. Még ez sem a lényeg, hanem amit a R/W írt a napokban, hogy tudniillik szeretnék a linkmegosztót közösségibbé tenni. Avagy közösségépítő szájttá fejleszteni. Ezt maga a del.icio.us alapítója, Joshua Schachter mondja. És ez mindjárt több okból is érdekes.
Elsőként azért, mert hogy van az, hogy a del.icio.us-nek ma már egymillió felhasználója van, na de azért mégis a behemót alá tagozódott be, és az ember azt gondolná, hogy ilyen dolgokat minimum a Yahoo szóvivője nyilatkozik le.
A másik meg, hogy a Yahoo-nak nem csak két képmegosztója van (a Flickr mellett ott a Y!Photos), de ezek szerint két közösségépítő szájtja is lesz. A dilemma ugyanaz: mi itt a jó megoldás? A Yahoo 360-at és a leendő del.icio.us közösségi szájtot összegereblyézni, vagy versenyeztetni őket házon belül? Esetleg az egyiket felszámolni, elsorvasztani, a másikat meg brendelni, nyomni, pénzt csinálni belőle?
Ne gondoljuk, hogy csak innen, sokezer kilométer távolságból tűnik ez ilyen kuszának és érthetetlennek. A probléma világos. Jó, optimális megoldásokat még nem nagyon láttunk a nagy szereplőknél.
Az a pletyja járja, hogy a Yahoo-nak nem pozitív célja volt a del.icio.us és a Flickr felvásárlásával, hanem negatív: a Google elől akarta elhappolni ezt a két, jó fél éve igencsak ígéretesnek látszó szolgáltatást.
Ugyanakkor a Yahoo ezekben a hónapokban már bejáratta saját cuccait: a 360-at és a Photost. Szóval ott áll most a két jól csengő branddel, jól működő szolgáltatással (del.icio.us, Flickr), amikkel láthatóan nem nagyon tud mit kezdeni. Egy ideig külön futtatta őket, nem erőszakolta be a hatalmas Yahoo brand alá.
De mostanában mindkét szolgáltatás mintha jobban beolvadni látszana a nagy Yahoo-ba. Érthető is az erők egyesítése, hiszen a Google és a Microsoft sem tréfál. A két rivális közül a Google küzd hasonló problémákkal. Jól látszik a weboffice csomagján: a felvásárolt Writely ugyan továbbra is megmaradt önálló brandként, de már google-os fiókkal is használhatjuk, ami kicsit hasonló lépés mint a Flickr-YahooMail adatbázisegyesítés.
Ugyanakkor a Google weboffice csomagjának másik tagja, a Spreadsheets már teljesen a Google alá épülő brand. a neve és a logója, és maga a szolgáltatás is szervesen illeszkedik a Google univerzumba. akárcsak a Google Calendar, vagy a Google Mail.
De miért ilyen óvatosak? Vagy csak a lassú víz partot mos politikáját követik? a megoldás nyilván sokkal prózaibb: a kúl brendeket könnyű felvásárolni, viszont hirtelen nem szabad nagyon hozzájuk nyúlni. A felhasználók ugyanis megszokták, hogy az egy független, jól működő, kúl cucc. És nem akarnak yahoo-sok meg google-osok lenni hirtelen.
Ugyanakkor a vállalati logika, meg a piac is azt diktálja, hogy egy online mamutcég igenis egységes pakkot tudjon letenni az asztalra. Mindebből az következik, hogy lassú és megfontolt lépésekkel ugyan, de mondjuk egy év múlva ott fogunk tartani, hogy a Google és a Yahoo is maga alá brandeli a felvásárolt webes szolgáltatásokat, és arra törekszik, hogy saját házán belül minél szélesebb szolgáltatáscsomagot nyújtson a netezőknek.
Btw, nézzük csak meg a Writely új favikonját! Kezd kiveszni belőle a writely-s imidzs, és egyre jobban hasonlít a nagy Google univerzum imidzséhez...
kist 2006.10.06. 17:15:48
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.10.08. 11:54:31
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.10.08. 12:38:47
www.widgipedia.com/