Jön a hangos AdSense? Ne jöjjön. [update1]

A napokban több helyen is lehetett olvasni arról, hogy a Google a jövőben a szöveges hirdetések mellett az audiohirdetésekkel is megpróbálkozik. A híresztelés szerint a Google ezzel a lépéssel a podcast tortából szeretne egy jó nagyot kiharapni. Ez egész elég valószínűtlenül hangzik, de azért önmagában az, hogy ez a pletyka elterjedt, talán annak a jele, hogy egyre többen gondolkodnak az audiotartalom marketingcélú felhasználásán.

Mondjuk már a hangos bannerek is nagyon idegesítőek tudnak lenni, például ha egy videómegosztó szájton szeretnénk klipet nézni, vagy épp netrádiót hallgatunk, és abba csipog bele valami gagyi direkt marketing ajánlat. Arról nem is beszélve, hogy míg monitor feltétlenül szükséges a netezéshez, élő hangkimenet nem. Meg eleve a podcastok... Na mindegy.

[update1] Korábban a Google már fontolgatta, hogy valami megoldást talál arra, hogy a rádióhallgatás közben is legyen valamiféle személyre szabott audiohirdetés. Azóta csönd volt. A mai napig. Az is igaz, hogy volt itt már szó hangalapú, mobilba integrált keresőmotorról is.
Címkék: google hirdetés
2006.10.28. 16:04. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát pedig a jelek arra mutatnak, hogy még az idén be fog indulni, persze az kérdés, hogy milyen formában.

a google adsense-ben az volt a nagyon nagy siker, hogy nem zavarja lenyegesen a honlap bongeszeset. mint azt korabban is kifejtettek itt asszem a webisztanon, manapsag az internetes cegek, foleg a google sikere a juzerek bizalmara epul. a guglit szeressuk, mert korrekt hirdeteseket keszit, egyszeru, de otletes szolgaltatasokat nyujt, es nem pofatlan. Viszont amig egy honlapon meg lehet oldani, hogy egy hirdetest ugy helyezzunk el, hogy a tartalom ettol meg elvezhetove valik, nem tudom elkepzelni, hogy lehet egy audio adast (ami egy folyamatos valami) reklamokkal ugy boviteni, hogy szinte eszrevetlen marad. Vagy meg kell szakitani a tartalmat, vagy valahogy alakeverni... egyik sem illik bele szamomra a google eddigi stragegiajaba a relkamokat illetoen.