Megtörték a Vistát?

A torrentszájtokon egyből a toplisták élére ugrott a Windows Vista. Állítólag ugyanis megtörték az első RTM-et, vagyis végleges változatot. Bár a hírek szerint a szoftveraktiválót még nem sikerült megbubbantani. Azért a Microsoft sem ül a babérjain:
Given Microsoft’s constant updates of the Windows Genuine Advantage (WGA) software to trap the pirates, it also seems totally futile to try and pirate Vista, as it would seem Microsoft will be able to find out and are likely to try and disable any pirate copies, causing grief to pirates and making them waste a lot of time, bandwidth and megabytes in downloading the pirate software in the first place, and then going through the whole installation process.
A Microsoft elvileg minden egyes tesztre kiadott példányt nyilvántartásba vett, vagyis a tesztelési időszak lezárultával valszeg minden kiadott példányt érvénytelenítenek. A Vista egyébként összetetten kommunikál a központtal, így az oprendszer teljes feltörése és krekkelt verziójának futtatása talán már olyan bonyolult és fáradtságos (no meg törvénysértő) lesz, hogy nagyon sokan inkább elbandukolnak a boltba és megveszik a fekete aranyat. Meglátjuk.

Az első legális, biztosan flottul működő végfelhasználói verzió január 30-án jelenik meg a tengerentúlon. A magyar Visták várhatóan márciusban érnek ide.
Címkék: microsoft vista
2006.11.12. 23:19. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A forintban várható árról jelent már meg infó? Nem olvastam még sehol róla.
Tényleg nem kekeckedésből kérdezem, hanem azért, mert lehet, hogy én vagyok nagyon tapló most ahhoz, hogy felfogjam... de a Vista miért "fekete arany"?

Konkrétan ezt a hasonlatot nem értem. "elbandukolnak a boltba és megveszik a fekete aranyat"
gold, vagyis végleges verzió. és fekete a csomagolása.
Olyan hogy feltorhetetlen program nincs. Az hogy fekete arany arrol csak az jut eszembe nem mind arany ami fenylik, + nem a neve minositi. Nekem teszt verzioja az igen eroforras zabalasaval nem tetszet pedig egy dual xeon gepen zotyogott szo szerint, ugyan azona gepen egy win2000szerver meg szaguldott.
még a dobozát is lenyúlták az osx-nek...??
Mostmár a feketét értem, de hogy arany??
Kell hozzá egy gép ami kb. 140-150e forintba kerül. Ha XP-t raknék egy ilyen gépre akkor az kb. helyből felszállna. Ehhez képest a vista éppen csak működni fog rajta. Ha meg csilivili grafikus környezetet akarok akkor pedig irány a SuSE Linux, ami ráadásul ingyér van.
Ja hogy az ára miatt arany...
hehe,elbandukolok a fedora.redhat.com-ra letöltöm az oprendszert.
jól beállítom, és használom.így fölösleges adatformalom sem lesz a központtal, és nem kell sp-ket sem letöltenem, sőt ingyen van :-)
Mi az, hogy kommunikál a központtal???? Ki fog otthonra ilyen oprendszert venni?
Én nacionalista indíttatásból az UHU Linux mellett tettem le a voksot. De a Mandriva, SuSE, Ubuntu, RedHat sem rossz választás.

De még van vagy 200 disztró: distrowatch.com

Ez mind-mind ingyen van és a jövőben is ingyen lesz, jogtiszta, BSA meg elszégyelli magát, ha bilincsesekke felvértezve ellenőrizni akar.
Büszke vagyok rátok, hogy ilyen építő jelleggel sikerült hozzászólni :)

Amúgy a hírhez annyit tennék hozzá, egy munkatársamnak egy üveg Sierra Gold-ot ígértem egy tört RTM-ért vasárnp estig, de lecsúszott róla :)

Egyébként várható volt, hogy a fél világ hackerjei ráállnak a dologra, hisz' Windows-t törni presztízskérdés. Törhetetlen sw meg nincs.

Az árról meg annyit, hogy ha az MS tartja az eddigi árképzését Mo.-n, akkor annyiba fog kerülni, mint a megfelelő képességű XP. Az új editionök meg valószínűleg statisztikai eloszlást fognak mutatni majd :)

Én megvárom egy próbaverziót, aztán ha kijött a magyar, lehet, h megveszem.
Halló!
Én csak azt nem értem, minek ennyire sietni ezzel... minél később áll át a világ Vistára, annál boldogabbak leszünk. Minél tovább kihúzódik az XP-éra, annál szerencsésebbek vagyunk. Az XP-nek is kellett pár év, míg kijavították pár alapvető hibáját. Én ezzel is várok még pár évet.
"akkor annyiba fog kerülni, mint a megfelelő képességű XP" Nem igaz, drágább lesz. Egy XP home-t 21e, ez 30 körül lesz kb..
pista elmondanad h milyen elonnyel rendekezik az uhud pl. az ubuntuval szemben?
Öööööööööö, és vajon mi lesz azokkal a gépekkel, amelyek nem lógnak a neten?

Vagy ez esetben a júzernek félóránként fel kell hívnia egy speciális M$ telefonszámot, bediktálnia a vinyója sorszámát meg egy MD5 checksum-ot, aztán bepötyögve a válaszul kapott 164 karakter hosszúságú azonosítót dolgozhat tovább a gépén? ;)
"fekete arany" = kőolaj

Amúgy pedig nagyon helyes, aki ellopja ma, azt holnap jól megszivatja a Microsoft a WGA update-kkel.

Megjegyezném, hogy Linux-szal nincs ilyen "probléma". Nincs aktiváció, nincs WGA, csak jól működő rendszer.
jól érted, a kőolajos értelmével történt itten viccelődés.
Az Ára nem lesz drága, sőt kifejezetten olcsó lesz, viszont amin elfut sz.gép az egy vagyonba fog kerülni...
márcsak azért is mert lesz egy csomó verziója:
en.wikipedia.org/wiki/Windows_vista#Editions_and_pricing

Ha az amerikai árazást vesszük figyelembe a starter kb 15-20 ezer huf lesz. szerintem.
800 mhz, 512ram, 40G wimyó, dx9 es videókártya, ez a minimum hardwer követelmény

www.microsoft.com/windowsvista/getready/capable.mspx
itt minden windows-os hirre megjelenik egy rakás linuxos hittéritő és nyomják a marketing szöveget? nincs semmi gond a linuxal, egyszerűen csak fényévekre van még az általános használhatóságtól. Vajon melyik distro az amit ennyien akartak letölteni? Ha összearakjuk az összes distro-t még az se lenni ennyi...

a vista-ról meg csak annyit, hogy aero nélkül akármelyik xp-s gépen elfut, ha elég ram van benne, akkor pedig még gyorsabb is. Ha dx9-es vkártyád van, akkor pedig aeroval méggyorsabb, mert a procinak nem kell az ablakokkal foglalkozzon, az egész a vkártyán megy...
A genuine tool-os mese szerintem túllép minden józan határon. Nem tartom jó ötletnek, hogy azért fizessek, hogy napi rendszerességgel figyeljék illetve megszabják hogy milyen szofver fut a gépemen.
tényleg jó kérdés, miért kezd el mindenki a linuxról pofázni, ha egy windowsos post kerül fel.

egyébként elmondom, miért sokkal szarabb a linux, mint a windows: nincs rá photoshop, illustrator, indesign, premiere, eve online, half life. ja, nincs excel sem, de mondjuk azt meg lehet még oldani.

értem, hogy ingyen van, meg hogy tudsz vele cédét írni és mp3at hallgatni a webezésen kívül, de - sajnos - normális kreatív munkát végezni lehetetlen. ne gyertek nekem a gimppel.
Na mégegyszer megpróbálok kommentelni, eddig kettőt nem engedett...

Szal a windows azért szarabb a linuxnál, mert nincs rajta konqueror, és ne gyertek nekem az explorerrel, nem lehet rajta fájlműveleteket végezni...kb ennyi értelme van erről vitázni.

Ki a Photoshoppal, ki a Gimppel tud dolgozni. Excel van, de ha nagyon muszáj táblázatkezelni, már van Google Spreadsheets is, na mindegy, ez egy lerágott csont.

A linuxszal az a baj, hogy ha nem működik, akkor nehezebb (elsőre) beállítani, mint a windowst. De ha minden megy jól, akkor egy idő után még az átlagusernek is egyszerűbb lesz a yum install program beírása, mint 16 klikkeléssel telepíteni valamit...:D
a win vs. linux -hoz csak annyi comment, hogy minden linuxosnak van a gépén win is, viszont fordítva nem nagyon gyakori...
kevés a linuxos szoftver, azabaj, kell melé win is, azabaj, nem rakok fel 2 oprendszert azabaj... :)
na jól szétoffoltuk a topicot... azabaj
nem biztos, hogy annyira off, bár határeset :D

De ha a Vistában tényleg benne lesz az ellenőrzés, tényleg nehéz lesz megtörni, akkor innen már csak egy lépés, hogy a szoftverek is legálisak kellenek, hogy legyenek...

És ez elég nagy motiváció a linux kipróbálására.
Egyet kell, hogy értsek Károlyal.

Ha nem csak netezni akarsz vele, akkor semmit nem tudsz igazán csinálni vele, ha meg egyszerre két rendszert tartasz fent, rögtön nem tudja irni az ntfs particiót.
"Szal a windows azért szarabb a linuxnál, mert nincs rajta konqueror, és ne gyertek nekem az explorerrel,"

szeretnéd a totalcommandert is összehasonlitani vele? Netán a midnight commanderrel? LOL.

"Ki a Photoshoppal, ki a Gimppel tud dolgozni."

aha, ez kb olyan, mint hogy ki a trabanttal, ki a bugatti veyronnal tud közlekedni

excel? Mihez akarod hasonlitani? Remélem nem oo-hoz, mert az megint a trabant-os dolog lesz. Google spreadsheet detto. Miért olyan nehéz megérteni, hogy van aki nem csak irógépként használja a számitógépet és nem a szinesceruzát vagy éppen a kockáspapirt akarja kiváltani vele? Linuxon bármit meg lehet csinálni, amig a bármi primitiv feladatot jelent. Ha már komolyabb munkára kell, akkor már win kell...
azért én az open office táblázatkezelőjét, meg a google online táblázatkezelőjét nem mhasonlítanám az excelhez... az egy kicsit többet tud
igazából örülnék neki ha valami mutatna egy olyan ingyenes táblázatkezelőt ami az excenél többet tud (pláne a 2007-esnél, mert az még jól is használható)
A Starter nem lesz kereskedelmi verzióban, se dobozos, se OEM verzióban, kizárólag komplett gépen, előretelepítve lesz elérhető és csak bizonyos országokban.

Tudtommal a Home Basic hasonló árban lesz, mint az XP Home OEM/Dobozos, a Business az XP Pro árában jön, és a kettő között lesz árban a minden ymultimédiás hájjal megkent Home Premium.

A gépigényről meg nem értem amit írtak, mert sokunk tapasztalatai mást mutatnak, a ramigény az egyetlen (+512MB mint ugyanahhoz XP alatt) amire igaz. A "csilivili" felület meg egyrészt sok év után végre HW támogatással jelenik meg és ráadásul kikapcsolható. Kismillió "mellékes" változás van az Aeron kívűl benne. A Beta, RC1, RC2 közben folyamatosan gyorsult egyébként is, nekem már az RC1 gyorsabb volt (x64), mint ugyanazon gépen a 33 bites XP.
anno én is windows user voltam, de 2 éve elkezdtem linuxot használni, olyan céllal hogy teljes mértékben kiváltsam a windows xp-t. sikerült.mindent meg tudok tenni linux alatt, amit windoz alatt is.a vpn kapcsolattol elkezdve a gprs kapcsolatok kezelésén keresztűl a mobil vaceráló programokig.játékok futtatása, grafikai szerkesztés, dvd, xvid, divx6(!) készítés, ffmpeg, mp3,videovágás, dvd készítés,stb.ingyen. de ha valakinek nem megy valami, akkor szoljatok és segítek. egyébiránt nem szándékozom, hogy az általam megvásárolt szoftver "beszélgessen" számomra ismeretlen szerverekkel, és ismeretlen adatokat közvetítsen.és különben is, miért fizessek.
Sziasztok!

Felraktam RC1-et. 2x1G PIII + 2Gb RAM+ 120-as winyo, 7000-es videó kártya. Kb. 5 perc a boot, de ha elindul akkor már türhető sebességgel megy. Száguldásnak azért nem nevezném. Nekem úgy tünt, hogy elég komoly erőgép kell alá ha valaki szeretné valamire használni is. :-(
Maradok még egy kicsit a W2K-nál.

Üdv!
2006-ot írunk, nem előírása, de azért illik legalább egy minimál 64 bites proci alá, de legalább SSE, SSE2 nem egy hátrány. Ezt most egy új alkatrészekből összerakható minimalista gép is tudja. A "7000"-es VGA meg ugye DX7-es, lassan 8 éves régiség, ergo nem megy alatta a HW gyorsítás (meg kb. semmi játék) se. A W2K meg 7 éve jött ki, ahhoz jó, hogy megfelel. Melyik RC1-et próbáltad egyébként?
hát nekem az rc2 a notebook-omon (amiben jóval lassabb vinyó van mint egy asztaliban) 40 mp alatt bebootolt és azt irják végleges tovább gyorsult. Hardvert mindent felismert magától, a kártyaolvasó driverét pedig az első bootnál magától lehúzta a netről egyetlen kattintás nélkül. (ez persze letiltható, de minek)
Én csak azt nem értem mire ez a nagy hőbörgés? Senkit se kényszerítenek fegyverrel, hogy őskövületi gépekre rakjon Vistát, új gépbe meg hosszútávon úgy se XP kerül.
Alapból a legtöbb felhasználónak a számítógép "primitív" feladatok elvégzéséhez szükséges, amihez bőven elég az oo, a Gimp, stb.
De ha azt mondjátok, hogy a Windows, mint operációs rendszer előnye a szoftvertámogatottságából ered, és nektek olyan célszoftvert kell használni, ami csak windows alatt fut, akkor természetesen számotokra megéri kifizetni a legális windowst, legyen bár xp vagy vista. Sőt, ha a vistára írt szoftverek ellenőrzése is megoldott lesz, akkor azok árát is. Azt hiszem ezzel nincs semmi probléma.

Ennek ellenére az átlagfelhasználó, a maga primitív feladatait ugyanúgy el tudja végezni Linux alatt is, azzal a különbséggel, hogy nem kell érte fizetni pénzzel, csak tanulási idővel, ami idővel csökken.

Majd meglátjuk, hogyan alakul az operációs rendszerek versenye a Vista hatására, de én azt jósolom, hogy ha túl szigorú az ellenőrzés, el fogja érni a kritikus tömeget a linux-felhasználói bázis, ami viszont maga után vonja a szoftverek számának növekedését is, illetve a két operációs rendszer kompatibilitását.


csak még az átlagfelhaszánló (én) többnapi sznvedés árán sem tudja feltenni a suse-re az ati drivert, google, és különféle fórumok hosszantartó olvasásával sem, és míg windowsnál ez pár kattintás, addig én nem szándékozom linuxal szenvedni. Nembeszélve arról hogy debian alatt még az adsl kapcsolatomat sem tudtam beállítani...
bocs, hülye vagyok hozzá, de a többség legalább olyan hölye mint én , és ezt nem hajlandó megérteni a linuxszakértők nagyrésze...
Navárjál, a vita onnan indult, hogy a linuxra nincsenek olyan jól használható szoftverek, mint a Photoshop vagy az Excel, mert ezek sokkal többet tudnak a "primitív" feladatoknál, amikre az átlaguserek maximum használnák őket.

Én erre válaszoltam azt, hogy az átlaguser primitív feladatainak elvégzésére bőven elég az openoffice, sőt a Google is, bár az tényleg szenvedés.

Amit most te írsz, az a linux alatti problémamegoldás, ami valóban nehéz egy kezdő számára, sőt. Ennek változnia kell, ez a linux disztribúciók feladata, de ez független az elvégezhető feladatok komplexitásától.

Mindazonáltal annyiban összefügg a két dolog, ha nő a linux felhasználók száma, megéri a cégeknek linuxra is fejleszteni drivert, ami simán lejön repóból, felrakja magát, és neked semmi dolgod vele.
Hagyjatok már az RC-kkel, itt az RTM, szedjétek le, rakjátok fel bármelyik partícióra (nem kötelező összetoszni a WinXP-t) és nézzétek meg. AMD64 3500+ 1GB ram, nvidia 6800. Gyorsabban fut mint az XP, jól néz ki, sok új és ami a legfontosabb: használható funkió. Az új email kliens junk mail kezelése szinte hibátlan. Minden ki-bekapcsolható, akár win95 kinézetet is be lehet állítani. Ne úgy magyarázzatok hogy a béna bétákat tesztelgetitek.
viszont neke mint otthoni user, a primitív feladataimhoz az is hozzá tartozik hogy problémamentesen és gyorsan felpakolom az oprendszert, és ha összeroskad, akkor különösebb utánajárás nélkül megoldom a problémát, hogy aztán hugi az akármilyen office-al megírja a házidogáját...
és mindaddig míg ezt nem tudja, addig nem is érdemes összevetni a vindows-al...
Ebben teljesen igazad van.
mas forumon volt eredetileg, de

csatar, berenc, nyenyi
Windows wins by KO :D
Szintén egy érdekesség:

"Microsoft vs. Open Source: Who Will Win?"
hbswk.hbs.edu/item/4834.html
akinek csak primitiv feladatokra kell a számitógép, az winen is ugyanúgy használhatja az ingyenes gyagyi programokat, pl az oo-t vagy gimp-et. Különbség csak annyi, hogy magát a rendszert 2 kattintással felrakja, ha később új feladata lesz, akkor bármilyen szoftver működni fog a rendszerén és bárki könnyen segithet neki, nem kell napokig config fileokat túrni olyan dolgokért ami winen két kattintás.
A notebookomhoz az xp prof 15e ft-ba került, aki ezt nem tudja megengedni magának (az x százezer forintos gép mellé) az meg szivjon csak linuxal. Vagy warezoljon...
Xorg: gprs kapcsolat nokia e60-al és checkpoint VPN kapcsolat megoldható ubuntu alatt? Hogy?
Köszi

public.udfwm@gmail.com
Mármint aki játszani akar, annak igen. De aki mondjuk céges cuccokat szeretne a gépen és sanszos egy ellenőrzés, az lehet, hogy megéri, ha befekteti az időt a linuxba.

Mindegy, ez a vita akkor lesz igazán érdekes, amikor a linux végleg levetkőzi a felhasználóbarátságtalanságát, vagyis windozként IS lehet használni annak, aki szeretné...

Addig meg ízlés, kedv, idő, türelem,elhivatottság, tehetség és kényszerítő körülmények kérdése csupán, ki mit használ.
google spreadsheets még messze áll az exceltől, viszont az EditGrid elég keményen fejlődik és komoly konkurenciája lehet az Office Online táblázatkezelőjének.
3,4 Ghz P4 HT, 1gb ddr ram, maxtor sata 300gb/16mb cache, atix600 256bit/256mb

és csak 3.4re értékeli azért, mert nem tudtam felrakni rá a videokari drivert. két éves gép, Rc2őn néztem ezeket.bot ~ 3 perc, kikapcs 2 mp!!!!

nemtudom, valószínáleg megjelenés után nem fogok egyből boltba rohanni, megszorítások miatt nem nagyon van erre kess. de ha majd olyan 3-4 év múlva 20-30 körül lesz a ultimate, lehet 1 olyanra befizetek :S

addigis XP install félévente RLZ
Halkan kérdezem meg, mi köze ennek a hírnek a webhez, amiről ez a blog szólna?
Mindegy, remek alkalom flame-elni linux vs. win témában :)
Az én gépemen is van win a linux mellett, de kb. hetente egyszer indítom játék miatt... Arra jó :)
Félévente XP reinstall? Minek...? Használj norton Ghostot vagy ehhez hasonló tudású programot, és ha baj van, a komplett rendszered _indenestül_5-10 perc alatt "újrarántható"...
Jelentem én megpróbáltam :( Vettem egy kis gépet és annyit hallani ma már a Linuxról, hogy úgydöntöttem nekem is kell olyan. Kezdtem az ubuntuval mert az olyan "felhasználóbarát?" A telepítés particionálással kezdődött, és a gépen levő winxp teljes eltávolítása mellett döntöttem. Pár kérdés, megválaszolása majd félóra zakatolás után kész is volt. Amit hiányoltam az a mindenhol olvasott root pw megadásának teljes hiánya volt, szó nem volt róla sehol. Aztán a használat .. Mindent felismert kivéve a hálókártyát. Azért ez gáz volt nem kicsit, na jó megértem rádiós kártya volt de ez miért probléma? Na nem részletezem, egy hét szenvedés után letöltöttem és kiírtam dvd-re az utolsó Suse disztribet. Dvd-be, install, particionálás 6 kérdés megválaszolása, root pw beállítása, kb. 20 perc és telepítve volt " ha a win is ilyen tempóval települne:)" Telepítés után felismerte a rádiós hálókártyát. Szuper:). Kérte a Pre shared Key-t, megadtam. És ennyi, a netre nem tudott csatlakozni :(( Hívtam évek óta linuxot használó ismerőst, ő még a hálókarin levő kimondott suse drivert is feltelepítette, de azzal se látta a routert, anélkül meg nincs net. Szóval kb egy hét után particionálás, format és xp került a gépre úgy 3 óra alatt, rengeteg kérdés és válasz, majd a telepítés végén letöltötte az aktuális frissítéseket a netről :) Szóval majd ha a linux is tudja ezt így, na akkor ismét megpróbálom. Addig marad az xp. sajna.
De csudaszép flame lett ez : )))
Nem vagyok oprencer-elkötelezett, használok én mindent, de ezt a flamewart már az XPnél is olvastam. Meg előtte, a 2000-nél is. Hét év sem volt elég egyszerűen a Linuxnak ahhoz, hogy teret nyerjen a desktopon és sztem már nem is fog. Sajnos amíg pl a driverfejlesztők nem érzik szükségét annak, h minden harverhez legyen linus driver, amíg nem lesz az instal olyan egyszerű, mint az XP-n, addig bukó.
A Vista meg nekem tetszik, valszeg az SP1 táján meg is veszem, mert az nekem jó. Linux nem jó, mert nincs photoshop/indesign/stb. GIMP nem jó, mert nem ismeri használhatóan a CMYK színteret, nincs benne rendes color management, stb.
Aki meg félévente újrahúzza az XP-t, megérdemli. Nekem az előző 2 és fél évig ment, a mostani is már egy éves, kb.

Amúgy a Mac flamerek hol vannak?
Oké, csak néhány kérdés Shadow42: miért akartál egyáltalán Linuxot?
Ha kifizetted az XP-t a boltban, miért van szükséged másik operációs rendszerre?

Ha nem akarod kifizetni a Vistát, de feltörni nem lehet, hajlandó lennél időt és energiát áldozni a hálókártyád beüzemelésére?
Asszem

Mert lett egy gépem ami akkor úgy nézett ki, hogy nem kell naponta használnom és érdekelt, végül is tizenéve dicsérik előttem a linuxot. Elég sokáig vártam is vele. Azóta viszont kiderült ezt a gépet naponta több órát kell használnom, tehát nem igazán tudok egy hétig hálókártyát állítgatni. És már bocsánat, de miért elképzelhetetlen az 2006-ban, hogy egy DVD-ről települő OPrendszer, jól felismer és használ egy rádiós hálókártyát?

Tán anno te is láttad azt a képet amin egy táblán ott volt az XP megjelenéséig hátra levő napok száma és egy kéz betartott egy írott CD-t ráírt serial számmal. Úgyhogy én nem tennék nagy összeget arra a fogadásra, hogy a Vistát nem törik meg...
Tuti megtörik előbb-utóbb, bár ez engem nem érdekel.

Céges laptopon marad az XP, mert az fontos, hogy stabil legyen és gyorsan használatba tudjam venni.

Az otthoni nagygépbe meg úgyis akartam új videokarit venni, majd hozzádobok eg Home vagy Home Premium Vistát és megnézem magamnak.

Amúgy heteken belül elkezdjük nagyhálózati rendszerben Vistát tesztelni, mert ugye az OSL lehetőséget ad rá. És biztos vagyok benne, hogy (mint anno az XP esetében) 2 nap alatt meggyőződésem lesz, hogy az összes gépen Vistát akarok. Ugyanis utánaolvastam a képességeinek.

Az Aerot meg leszarom, legfeljebb kikapcsolom a francba, ha nagyon idegesít.
Igen, Xorg-nak igaza van. A Vista már a telepítés után mihelyst megkapja a Net
kapcsolatot, adatfeltőltéseket végez a felhasználó tudta nélkül és igyekszik felvenni a kapcsolatot más Vista szerverekkel. A M$ persze mindezeket tagadja -;) Talán nem meglepő módon. Amúgy Xorgnak abban is igaza van, hogy a legtöbb általános dolgot ki lehet váltani egy GNU/Linux alatti szoftverrel is. A baj csak az, hogy vannak programok amelyek csak Winfoson mennek :(( Pl. fontosabb tőzsdei programok, vagy akár a híres Marketiva cég terméke . . . az se megy Linux alatt (bezzeg a Vistara már megcsinálták a verziót). S az sem elhanyagolható tényező, hogy még mindig nagyon sokan ragaszkodnak a játékokhoz.
Tuxika sajnos nem sokunkat elégít ki :(