Yahoo comingout: elkúrtuk

Sokszor volt szó az utóbbi időben a Yahoo kapcsán arról, hogy egyre kevésbé látszik, hogy riválisaival milyen stratégiával kívánja tartani a versenyt. Sok, sok szó esik ma is arról, hogy a Yahoo mintha lemaradozna, elveszítette volna azokat a fontos támadási pontokat, melyek a növekedés zálogát jelentenék a cég számára.

Brad Garlinghouse, a Yahoo egyik alelnöke írt is egy szigorúan belsős kiáltványt, amit a Wall Street Journal kiszivárogtatott a maga teljes terjedelmében: "Peanut Butter Manifesto" ("Mogyoróvaj kiáltvány"). A szennyes kiteregetése. Íme:

A Yahoo szerinte fókuszt vesztett, és vállalati stratégiájuk - igaza van a kritikusoknak - leginkább a szétfröccsenő mogyoróvajra hasonlít. Nem jó hogy így van. Erős redundancia házon belül? Lehet, de ez sem jó hogy így van. Túl nagy a bürokrácia: már nem lehet megmondani, hogy egyes projektek mikortól tekinthetők sikeresnek. Merthogy a sok bába közt elveszik... a felelős döntés és a felelős értékelés is.
We are separated into silos that far too frequently don't talk to each other. And when we do talk, it isn't to collaborate on a clearly focused strategy, but rather to argue and fight about ownership, strategies and tactics.
Valódi - nem a nyilvánosságnak szánt - kifakadást olvashatunk tehát egyenesen a Yahoo-alelnöktől. Ami nem core business, arra ne koncentráljon a Yahoo. Drasztikusan csökkentenki kellene a létszámot. Garlinghouse szerint a célok újraértékelése, alapvető szervezeti átalakítás és a felelősség/vállalatvezetés tisztább kijelölése tehet a Yahoo-t sikeressé.

Azt hiszem, megvan a jövő hét témája.
Címkék: yahoo stratégia kiáltvány
2006.11.19. 16:02. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.