YouTube, drug of the television

Lövésem sincs, hogy hihetünk-e azoknak az adatoknak, melyek szerint azzal, hogy a CBS megállapodott a YouTube-bal, a tévécsatorna jelentős nézőszámnövekedést tudhat magáénak.

A Letterman Show-nak 200 ezer, Fergusonnak meg 100 ezer plusz nézőt hozott az a nem mellékes tényező, hogy a CBS kinyomta több mint háromszáz kisvideóját a YouTube-ra (itt és itt), amikre 29 milliószor kattintottak az elmúlt időszakban.

A 29M view-ért cserébe +300E néző mondjuk nem tűnik olyan irreális aránynak. Bár a siker igazi mutatója nyilván az, hogy a CBS-nek valszeg a fiatalabb tévénézőket sikerült ismét a tévé elé ültetnie ezzel a lépéssel.

Az online videotartalom népszrűsödése tehát igenis kiaknázhatónak tűnik a tévék számára. Mégha le is kell nyelni egy nagy békát: be kell ismerni, hogy egy jó tévéműsor önmagában már nem feltétlenül képes a siker útján végigmenni.

Ja, tök mellékesen: a belinkelt cikk témája a podcast népszerűsödése. Ahhoz csak két dolgot: 1. nálunk sem a tévék, sem a bloggerek nem igazán csinálnak podcastokat. Utóbbi nyilván kedv és technológia kérdése. A tévék viszont hülyék, hogy nem csinálnak videopodcastokat. 2. A podcast-hallgatók nagyrésze nem tudja, hogy az amit hallgat, az bezony egy podcast. Ez tök rendben van. Hívjuk videóértesítőnek vagy mittomén. Ezen soha semmi nem múlhat....na.
Címkék: tv youtube videómegosztók
2006.11.23. 13:40. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Podcastet nemcsak macen lehet hallgatni, de mégis inkább "mac"-es fogalomként van a köztudatban, ha egyáltalán...
Ez szerintem valamilyen mértékben összefüggésben van a mac használók arányával, ami hazánkban kisebb. Persze nem ez az egyetlen hatás, de.
Érdekes, rss-ben elobb jon be, mint itt...
Ez a quicklist dolog nem üti ki a youtube tv-t?
Nem értem, miért üti ki?

devizakozep 2006.11.23. 17:15:40

A Laci csavo ilyenkor hol van ? Laciii, laciii... Vartok meg 5 evet itthon, aztan kapalodztok?
igazad van. hülyeséget írtam.
minden tv adást fel kellene rakni a youtube-ra :-)
Egyetértek G Zolival, csak kár hogy a TV-k hozzáállása nagyon silány. Az újságok megérezték a veszélyt, léptek/lépnek. A TV-k még nem érzik a veszélyt, ezért nem lépnek. A neten sokkal lasabban terjednek el a videók, mint annó a hírek, a szövegek. Persze a TV, és a web között azért nagyobb a különbség, mint egy újság, és egy e-újság között. Talán majd a HD TV után lesz.
lol, az RTL most jutott oda hogy törölteti a videókat mindenhonnan. Szóval még 1-2 év :D
jó cím: tárgyal
szöveg: blogtér írt levelet a videók levétele után, az rtl meg tervez online felépni videómegosztással. Nekem nem ugyanannak tűnik, de ha a videobombán lépnek fel, akkor persze grat a blogtérnek majd.
Hiába, figyelemgazdaság van, információtöbblet-halmaz, ahol a felszinen kell maradni, miközben a zárt buborékok egymás után pukkannak szét a habos felszinen
"1. nálunk sem a tévék, sem a bloggerek nem igazán csinálnak podcastokat."

newgeneration, plastik, cloneshit
peldaul
ismered a Google nevu talalmanyt?

"2. A podcast-hallgatók nagyrésze nem tudja, hogy az amit hallgat, az bezony egy podcast."

erdekelne mibol jutottal erre a bolcs megallapitasra, tekintve, hogy a "podcast" szo az iTunes-ban az RSS kliensekben, es a weboldalakon is szerepel.
1. ez lenne a kritikus tömeg?
2. idehaza a netezők hány százaléka használ itunest? igen, annyira kevés. a podcast-kutatások és feed-kutatások jellemzően rá szoktak mutatni arra a jelenségre, hogy a netezők X százaléka tudja, mit jelentenek ezek a kifejezések, viszont X+30 százaléka használja őket. tök érdektelen, de a személyes tapasztalatom is ez. teszteld nem heavy user ismerőseiden.
"In particular both the Forrester report and the new Pew Internet findings show that podcasts are the preserve of tech-savvy males."
news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6175728.stm
Ez az egész lazán elmegy a gerillamarketing kategóriába, de hát nem is baj jó dolog az. Humán ötlete nem hülyeség, a blogter-videobomba-origo-t-online tengely jelenleg is az RTL-el van "jóbarátságban" Bár a KLUBnak nem lenne nehéz egy saját rendszert indítani és azt propagálni.