A USA Today ütötte le a magas labdát: ugyan nagyon szépen beindult a karácsonyi vásárlós időszak, csakhogy az egészből kimaradt néhány nagyon fontos online szereplő. Kik? Hát például a MySpace és a Facebook. Miért? Nem lehet tudni, mindenesetre az biztos, hogy a soktízmilliós felhasználói bázissal rendelkező közösségépítő szájtok kiváló lehetőséget szalasztanak el az idén.
A lap az American Marketing Association kutatását idézi. Eszerint a megkérdezett fogyasztók közel fele válaszolta azt, hogy szívesen beszélné meg a karácsonyi vásárlással kapcsolatos dolgokat a közösségépítő szájtokon. És közel harmaduk pedig nyomban vásárolna is, ha lenne SHOP gomb mondjuk a MySpace-en. De nincs.
Azt egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy hogyan aknázhatnák ki a leghatékonyabban ezek a szájtok a karácsonyi szezont. Nyilván a Google-nak lenne egy-két ötlete, miként lehetne ilyen szolgáltatásokba okosan integrálni a személyes szöveges hirdetésekkel és egy okos keresővel az online vásárlást.
Kísérletek azért máris vannak. A Yahoo tulajdonban lévő Flickr képmegosztó például nemrégiben indította el Camera Finder nevű szolgáltatását. Nem rossz. De ennél sokkal többet is lehetett volna. Oh, what fun it is to ride in a one horse open sleigh...
Szavazz!!!
A lap az American Marketing Association kutatását idézi. Eszerint a megkérdezett fogyasztók közel fele válaszolta azt, hogy szívesen beszélné meg a karácsonyi vásárlással kapcsolatos dolgokat a közösségépítő szájtokon. És közel harmaduk pedig nyomban vásárolna is, ha lenne SHOP gomb mondjuk a MySpace-en. De nincs.
Some 51% of respondents to the survey said they'd be willing to go to a social-networking site this holiday season to find out about store sales — or download coupons. The online survey of 1,098 consumers was done earlier this month by Opinion Research.A cikk kitér arra, hogy a social network szolgáltatások felhasználói szívesen terjesztenek termékekkel kapcsolatos információkat (word of mouth) és ebben nagy marketigerő lakozik, amit ki is lehetne aknázni. Dollármilliárdos biznisz van itten, csak lépnie kellett volna az említett szájtoknak.
Azt egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy hogyan aknázhatnák ki a leghatékonyabban ezek a szájtok a karácsonyi szezont. Nyilván a Google-nak lenne egy-két ötlete, miként lehetne ilyen szolgáltatásokba okosan integrálni a személyes szöveges hirdetésekkel és egy okos keresővel az online vásárlást.
Kísérletek azért máris vannak. A Yahoo tulajdonban lévő Flickr képmegosztó például nemrégiben indította el Camera Finder nevű szolgáltatását. Nem rossz. De ennél sokkal többet is lehetett volna. Oh, what fun it is to ride in a one horse open sleigh...
Szavazz!!!
Címkék: vásárlás social network myspace facebook karácsony
10 komment
2006.11.25. 17:17. írta:
hírbehozó
inovice 2006.11.25. 18:29:32
ha beindul a reklámszakmának a karácsonyra (vagy más, vásárlási lázzá degenerálódott alkalomra) hurkolt gépezete, az javíthatatlan sérülést okozhat egy más alapokon és logikán létrejött rendszeren.
szerintem.
és egyre többünk szerint.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.11.25. 18:34:56
[] (törölt) 2006.11.25. 19:49:28
milyen tennyel? 1.000 ember velemenye alapjan? na ne rohogtess.
bli 2006.11.25. 19:54:33
persze lehet, hogy "nyugaton" ez a normális.úgy kell nekik
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.11.25. 20:02:55
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.11.25. 20:08:52
www.polldaddy.com/voteView.asp?p=13095&s=1&vr=1
totya 2006.11.25. 20:28:02
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.11.25. 20:34:54
Aadaam · http://adamnemeth.hu 2006.11.25. 22:25:32
Sz'al ha reprezentative kiderul, hogy az emberek tobbsege mondjuk a webisztanon beszeli meg a karacsonyi ajandekozasi otleteket Bujj gombbal egyutt ("Es Te mit veszel a Zasszonynak?", csak igy, titokba, nem tudja meg mas, csak Te, en, meg megparezer ember), es ettol kovetkezoen az oldal betoltesekor bejon egy bazi nagy reklam, es esetleg meg a tovabb gombot se lehet megtalalni az elmeretezes miatt, bujjgombostul vagy anelkul, es minden masodik komment teljesen spontan arrol szol, hogy vegye meg a termekemet, nem fog benne csalodni, ill. Kovacs Janos vagyok, kiprobaltam es azota tenyleg felall, a legszebb ajandek szentesten megint azt csinalni husz ev kihagyassal, akkor falnak fogok maszni.
Szoval a reklamot oda kernem, ahol pont azt keresem..
(Ezuton is koszonom az ezt olvaso kozossegi-szajt fejlesztoknek :P)
str · http://napiadag.blog.hu 2006.11.28. 18:27:12