A karácsony és a közösségi szájtok

A USA Today ütötte le a magas labdát: ugyan nagyon szépen beindult a karácsonyi vásárlós időszak, csakhogy az egészből kimaradt néhány nagyon fontos online szereplő. Kik? Hát például a MySpace és a Facebook. Miért? Nem lehet tudni, mindenesetre az biztos, hogy a soktízmilliós felhasználói bázissal rendelkező közösségépítő szájtok kiváló lehetőséget szalasztanak el az idén.

A lap az American Marketing Association kutatását idézi. Eszerint a megkérdezett fogyasztók közel fele válaszolta azt, hogy szívesen beszélné meg a karácsonyi vásárlással kapcsolatos dolgokat a közösségépítő szájtokon. És közel harmaduk pedig nyomban vásárolna is, ha lenne SHOP gomb mondjuk a MySpace-en. De nincs.
Some 51% of respondents to the survey said they'd be willing to go to a social-networking site this holiday season to find out about store sales — or download coupons. The online survey of 1,098 consumers was done earlier this month by Opinion Research.
A cikk kitér arra, hogy a social network szolgáltatások felhasználói szívesen terjesztenek termékekkel kapcsolatos információkat (word of mouth) és ebben nagy marketigerő lakozik, amit ki is lehetne aknázni. Dollármilliárdos biznisz van itten, csak lépnie kellett volna az említett szájtoknak.

Azt egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy hogyan aknázhatnák ki a leghatékonyabban ezek a szájtok a karácsonyi szezont. Nyilván a Google-nak lenne egy-két ötlete, miként lehetne ilyen szolgáltatásokba okosan integrálni a személyes szöveges hirdetésekkel és egy okos keresővel az online vásárlást.

Kísérletek azért máris vannak. A Yahoo tulajdonban lévő Flickr képmegosztó például nemrégiben indította el Camera Finder nevű szolgáltatását. Nem rossz. De ennél sokkal többet is lehetett volna. Oh, what fun it is to ride in a one horse open sleigh...
Szavazz!!!

Címkék: vásárlás social network myspace facebook karácsony
2006.11.25. 17:17. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

addig jó, amig kimarad.
ha beindul a reklámszakmának a karácsonyra (vagy más, vásárlási lázzá degenerálódott alkalomra) hurkolt gépezete, az javíthatatlan sérülést okozhat egy más alapokon és logikán létrejött rendszeren.
szerintem.
és egyre többünk szerint.
ok, és akkor mit kezdjünk azzal a ténnyel, hogy minden második megkérdezett a myspace-n diskurálja meg az ajándékvásárlási izéket, és minden harmadik szívesen vásárolna is ott?
"ok, és akkor mit kezdjünk azzal a ténnyel"

milyen tennyel? 1.000 ember velemenye alapjan? na ne rohogtess.
hát nem is tudom.én bizta nem a virtu világban ilyen közösségi szájton beszélem meg barátaimmal,ismerőseimmel az ajándékvásárlási lázam...már inkább személyesen vagy telefonon
persze lehet, hogy "nyugaton" ez a normális.úgy kell nekik
edelweiss, megint kevered a szezont a fazonnal. a cikkben több felmérést is ismertetnek. amiről te beszélsz, az az egyik. amiről a post nagyrésze szól az meg egy másik. az 1000-es mintavétel már lehet reprezentatív egyébként. na de ezt majd megmondják a szociológus olvasóink.
egyébként érdekesen alakul a nagymintás reprezentatív házifelmérésünk:
www.polldaddy.com/voteView.asp?p=13095&s=1&vr=1
azert nem sirom el magam, hogy derossz nekik. amugy ennyire ubiszezon van, hogy ez is hir? :)
igazából az észak-koreai nukleáris fegyverarzenálról akartunk írni egy komprehenzív átfogó cikket (!), de végül csak és kizárólag az ubiszezonozók kedvéért mégis ezt a hírt (!) választottuk.
Azer' eztet ovatosan, ha szabadna kerni... Collaborative filtering, es nagyon-nagyon finoman, mert ha pofamba vagjak a reklamot, azt nagyon utalom.

Sz'al ha reprezentative kiderul, hogy az emberek tobbsege mondjuk a webisztanon beszeli meg a karacsonyi ajandekozasi otleteket Bujj gombbal egyutt ("Es Te mit veszel a Zasszonynak?", csak igy, titokba, nem tudja meg mas, csak Te, en, meg megparezer ember), es ettol kovetkezoen az oldal betoltesekor bejon egy bazi nagy reklam, es esetleg meg a tovabb gombot se lehet megtalalni az elmeretezes miatt, bujjgombostul vagy anelkul, es minden masodik komment teljesen spontan arrol szol, hogy vegye meg a termekemet, nem fog benne csalodni, ill. Kovacs Janos vagyok, kiprobaltam es azota tenyleg felall, a legszebb ajandek szentesten megint azt csinalni husz ev kihagyassal, akkor falnak fogok maszni.

Szoval a reklamot oda kernem, ahol pont azt keresem..

(Ezuton is koszonom az ezt olvaso kozossegi-szajt fejlesztoknek :P)
nem fogjak kerdezes nelkul a user pofajaba rakni a reklamot, ezt keszpenznek veheted. tudjak, hogy ezzel bukhatnak is jopar tizezer(+nullak, izles szerint) usert. meg kell talalniuk azt a csatornat, amin ez a bizonyos 50% egy clickel eleri a felulelet, ahol ezt a lehetoseget biztositjak. aki nem szeretne, az szinte ne is lassa, akinek pedig legalabb minimalis ingere van erre annak ott legyen a kepeben. dinamikus tartalommal (frissulo termeklista, stb) megtamogatott forum / ujfajta discussion groupok, vagy valami hasonlo. aki nem akar, nemnezi, aki meg szeretne, az kikeri a networkje velemenyet is, ertekel, elcsipogja a tapasztalatait, prioritasokat allit be es ratingek alapjan keresgel, es vasarol. sokan, sokat. en sem ertem mire varnak.