Két alapvető hírről kell szólni így a hét vége felé. Mindkettő alapvető jelentőségűnek tűnik a jövő évben valószínűleg csúcsra érő online videómegosztók piacával kapcsolatban.
Az egyik, és egyben fontosabb hír szerint több nagy amerikai tévétársaság együttes erővel kíván fellépni a YouTube hegemóniája ellen: a Fox, a Viacom, a CBS és az NBC Universal akar közös videómegosztó szájtot indítani.
Egyből van is itt két dolog, amit érdemes észben tartani. Egyrészt a Foxot ugyanaz a News Corp tulajdonolja, mint a MySpace-t. A MySpace meg ugye az utóbbi időben gőzerővel próbálta felfejleszteni saját videómegosztóját (MySpace Vids).
A másik érdekesség, hogy a CBS már kötött tartalmi megállapodást a YouTube-bal. Így kissé pikánsnak tűnik, hogy most szövetségese ellen kíván szövetkezni.
Ja, és még egy harmadik dolog: a Sony a Grouperrel nem tudta megszorongatni a YouTube-ot. Miért? Mert ha egy közösségi szájt túlságosan is a vállalati érdekeket tartja szem előtt, abból nem lesz kúl közösségi tér.
A régi időkön szocializálódott médiavállalatok jelentős része még mindig nem volt képes komolyan venni, hogy a közösségeknek nem lehet anélkül szolgáltatást csinálni, hogy ne a közösség érdekeit tartaná szem előtt.
Ha valamit megtanulhattunk az elmúlt másfél két évben, az éppen az, hogy egy közösségi szolgáltatás attól tud sikeres lenni, ha legelsősorban a közösségnek próbál kedvezni, rájuk koncentrál.
A közösségi szolgáltatásokra nem lehet úgy gondolni, mint potenciális pénzeszsákokra, mert ha a közösséget alkotó felhasználók számára nyilvánvalóvá válik ez, szépen odébbállnak.
Szemléletváltásra lenne szükség a tévétársaságoknál is ahhoz, hogy sikeres közösségi szolgáltatásokat tudjanak felnevelni. Nem fog működni, ha csupán népszerű műsoraik promózására koncentrálnak.
Ha az internetezőt passzív befogadásra vagyis például csak videók nézegetésére ösztönzik, abból passzív tartalomfogyazstás is lesz. Ebből pedig sosem alakul ki közösség. A felhasználók kezébe kell adni bizonyos eszközöket, bízni kell bennük, és támogatni őket abban, hogy valódi virtuális faluvá nője ki magát a szolgáltatás.
Láthatóan a YouTube továbbra is érti és érzi ennek jelentőségét. A napokban frissítették az interfészt: immár közvetlenül a laptop webkamerájáról is publikálhatunk felvételt. Ne feledjük, az újgenerációs laptopok jelentős részébe már integrálták a webkamerát. És a YouTube gondolt egyet, s monstantól számukra több lépcsővel egyszerűbbé tette a videók publikálását.
Miért fontos ez a fejlesztés? Mert a YouTube felhasználóit szolgálja, nekik szól, értük van. Lehet, hogy érthetetlennek tűnik, hogy három fiatal (Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim) hogyan tudott ilyen sikeres szolgátatást csinálni, mint a YouTube. De egy nagy előnyük mindenképpen volt a médiacégekhez képest: nem görcsöltek.
Az egyik, és egyben fontosabb hír szerint több nagy amerikai tévétársaság együttes erővel kíván fellépni a YouTube hegemóniája ellen: a Fox, a Viacom, a CBS és az NBC Universal akar közös videómegosztó szájtot indítani.
Egyből van is itt két dolog, amit érdemes észben tartani. Egyrészt a Foxot ugyanaz a News Corp tulajdonolja, mint a MySpace-t. A MySpace meg ugye az utóbbi időben gőzerővel próbálta felfejleszteni saját videómegosztóját (MySpace Vids).
A másik érdekesség, hogy a CBS már kötött tartalmi megállapodást a YouTube-bal. Így kissé pikánsnak tűnik, hogy most szövetségese ellen kíván szövetkezni.
Ja, és még egy harmadik dolog: a Sony a Grouperrel nem tudta megszorongatni a YouTube-ot. Miért? Mert ha egy közösségi szájt túlságosan is a vállalati érdekeket tartja szem előtt, abból nem lesz kúl közösségi tér.
A régi időkön szocializálódott médiavállalatok jelentős része még mindig nem volt képes komolyan venni, hogy a közösségeknek nem lehet anélkül szolgáltatást csinálni, hogy ne a közösség érdekeit tartaná szem előtt.
Ha valamit megtanulhattunk az elmúlt másfél két évben, az éppen az, hogy egy közösségi szolgáltatás attól tud sikeres lenni, ha legelsősorban a közösségnek próbál kedvezni, rájuk koncentrál.
A közösségi szolgáltatásokra nem lehet úgy gondolni, mint potenciális pénzeszsákokra, mert ha a közösséget alkotó felhasználók számára nyilvánvalóvá válik ez, szépen odébbállnak.
Szemléletváltásra lenne szükség a tévétársaságoknál is ahhoz, hogy sikeres közösségi szolgáltatásokat tudjanak felnevelni. Nem fog működni, ha csupán népszerű műsoraik promózására koncentrálnak.
Ha az internetezőt passzív befogadásra vagyis például csak videók nézegetésére ösztönzik, abból passzív tartalomfogyazstás is lesz. Ebből pedig sosem alakul ki közösség. A felhasználók kezébe kell adni bizonyos eszközöket, bízni kell bennük, és támogatni őket abban, hogy valódi virtuális faluvá nője ki magát a szolgáltatás.
Láthatóan a YouTube továbbra is érti és érzi ennek jelentőségét. A napokban frissítették az interfészt: immár közvetlenül a laptop webkamerájáról is publikálhatunk felvételt. Ne feledjük, az újgenerációs laptopok jelentős részébe már integrálták a webkamerát. És a YouTube gondolt egyet, s monstantól számukra több lépcsővel egyszerűbbé tette a videók publikálását.
Miért fontos ez a fejlesztés? Mert a YouTube felhasználóit szolgálja, nekik szól, értük van. Lehet, hogy érthetetlennek tűnik, hogy három fiatal (Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim) hogyan tudott ilyen sikeres szolgátatást csinálni, mint a YouTube. De egy nagy előnyük mindenképpen volt a médiacégekhez képest: nem görcsöltek.
human · http://humaninsect.freeblog.hu 2006.12.10. 14:14:17
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.10. 14:20:20
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.10. 18:34:03
agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2006.12.10. 19:51:08
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2006.12.13. 10:07:44
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2006.12.13. 10:11:06