Feedből olvasni a webet

A Hitwise megnézte, hogy a Feedburner alapján melyek a legnépszerűbb feedolvasók. Eszerint továbbra is a Bloglines az első, és a mifelénk annyira népszerű Netvibes az óceán túlpartján viszonylag szerényebben muzsikál. A második ábrán pedig az látszik, hogy a saját témájukban legnépszerűbb blogok látogatottságához képest mekkorák a feedolvasók.

Jó alkalom, hogy megnézzük a hazai gyártású webes feedolvasók (kettőt választottunk) látogatottságát a mégoly megbízhattalan Alexa segítségével. Íme. No comment.

Nyilván idehaza a feedolvasás webes környezetben elsősorban a Netvibes, a Google Reader, MyYahoo vagy a Live.hu a népszerű. Van egy rakat böngészős feedolvasó. Ez lehet a másik nagy szelet. És akkor vannak az asztali szoftverek, amik egyre kevesebben... Meg kellene váltani a világot.

Az RWW is ír a Hitwise-adatokról. A posthoz kapcsolt szavazás szerint az RWW olvasói elsősorban webalapú fedolvasókat használnak, és valamivel kevesebben választják az asztali változatokat. Külön lehet szavazni a start page-ekre. Ez a harmadik legnépszerűbb feedolvasási környezet.

Nos, ti mit használtok és miért? Ha egyáltalán...
Címkék: rss stat start page feed
2007.01.20. 21:28. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NetNewsWire Lite. Mert ingyenes es jo. (es keves helyet is foglal mellesleg)
Netvibes. Mert ingyenes es jo. (es keves helyet is foglal mellesleg):)
Működik rendesen, egyszerű, folyamatosan fejlesztik és jó sok modul van hozzá.

Remélem a magyar "Helyi tartalom" is hamarosan elkészül.

Egy ideig az RSSOwl-t használtam és szerettem is, de gyorsan áttértem webes hírolvasásra (bárhol elérhető).
Safari, mert nem fut +1 program a gepemen, es mert nincs buntudatom a "25 unread feed" felirat miatt, mint Viennaban (ami el is szallt adatbazisostul anno).

Nem ertem, az alexan miert millios skalara van beallitva? Max 3 millio embert lehet elerni magyarul, irrelevans az adat, annyi latszik, hogy netpresszot jol megbombaztak december elejen.

Netvibes. Szerintem gyors, szep a felülete, és folyamatosan fejlesztik.
Netvibes magyar fordítás folyamatosan 100%-on van tartva; a helyi tartalom is elég szépen áll, már most is több feed van benne mint sok már elérhető lokalizációban. Hamarosan kikerül az is gondolom.
Google Reader.
Csak netes olvasó jöhet szóba, mivel több gépről olvasom, és egy dolgot csak egyszer akarok.
Ahhoz, hogy gyorsan értesüljek mindenről:
SharpReader (állandóan fut és pop-upokat dob fel). Amikor meg olvasgatok, Netvibes. És ne felejtsük el a Feedrinse-t és a BlastFeed-et, nélkülük nehéz lenne a boldogulás!
aztamindenit! mostfedeztemfelezt a netvibes cuccost...beszaras...hat en ezt kerestem!!

NewsFire. Nem ingyenes, de legalább a legjobb. Kell alá egy OS X is.
netvibes++

hamar feed valaki arulja mar el nekem, mit jelent az rss adat a blog.hu statjaban? az nyilvan nem, hogy hanyan iratkoznak fel, ahhoz tul gyorsan ugral, es az sem, hogy hanyan jonnek onnet.

azt meg nem ertem, hogyha mondjuk azt jelentene hanyan olvassak epp, akkor hogy a fenebe ugral +-10 nyit? ilyen sok ember van, aki leiratkozik egy feedrol, ha nem jon uj hir, vagy mi?
Netvibes. A net egyik legjobb szolgáltatása. Ezért. :)
Kipróbáltam több desktop cuccot - de ezek egyike sem tudta lekezelni minden feedemet (ezt én sem értettem, volt ami nem jelent meg normálisan). Jött a Netvibes, de mivel nem tudom csak 1-2 nponta 1x nézni, ezért lemaradtam sokmindenről. Jött az Opera, de egyrészt egyre inkább kevésbé használtam az Operát (inkább Firefox, kompatibilitási okokból sajnos), másrészt kicsit fapados volt.
Ekkor találtam rá a Google Readerre. Hát ezt próbálja ki mindenki, aki eddig nem. Kicsit izé, hogy megint a Google, de hát ha egyszer ők tudják megcsinálni ami nekem kell akkor mitévő legyek :)
Imádom. Nincs jobb.
Google Reader. Mert megérdemlem. :) Imádom a 100% billentyűzetes navigációt.
Netvibes, of course.
Az eyetlen dolog, ami zavar, hogy sok blogon csak egy bevezetőt tesznek a feedbe és a teljes bejegyzéshez el kell látogatni az oldalra.
Kövezzetek meg : én Firefoxba integrált infoRSS-t.
en eleinte firefoxba tett SAGE-et
nekem bejott, csak sok gepen olvasok

netvibes vmiert nem amitott el, pedig neztem

google reader egyertelmuen nyert
van egy-ket hiany, de ami jo benne, az karpotol a hianyokert
Netvibes. Szerintem az ajaxos felület meg a különböző modulok nagyon jók.
gg reader, mert:

netvibes=dobozok
reader=hírfolyam

tehát nyert a reader :)

netvibesban jók a modulok, de feedekre nem ő a legjobb
Vienna, mert archiválja is a híreket. Én meg többnyire lusta vagyok egy-egy sztori előzményei miatt guglizni.
ElMactelenedésem óta nagy Google rajongó vagyok, így egyértelműen Greader. Amit csak lehet igyekszek böngészőn belül megoldani - minél kevesebbet látva a Windowsból :) -, és ehhez kiváló eszközöket kínál a Google: Gmail, Greader, Gdocs, stb.

Mac-en én is a NewsFire-t használtam. Fizetős, de az egyik legszebb RSS-böngésző a rendszerre. Jó is.
Netvibes ezerrel (ahol nincs RSS, azt nem olvasom csak nagyon ritkan), korábban RSSOwl
Én a Google Readert használtam, de a régi felülete tetszett, ez az új valahogy nem jön be, úgyhogy most NetVibes.

Mondjuk van egy-két idegesítő apróság benne: új feed hozzáadásakor (firefox extensionnal) szétbarmolja az aktuális fülön szépen beállított sorrendet, nem tudom egy teljes fül tartalmát olvasottá tenni, néha nem jönnek be a képek, az elmentett, de nem használt hírcsatornák rendszerezése vagy törlése borzasztó.

Viszont lehet itt is billenytűkkel navigálni.

Mondjuk a régi Readerben az tetszett a legjobban, hogy időben egymás után jelenítette meg a feedeket, úgyhogy simán az egér görgőjével könnyen végig lehetett kattintás és gombnyomás nélkül futni 40-100 híren, és amin túlmentél, az olvasottá vált, úgyhogy nem kellett unread cunamit nyomni :)
Asszem: Ha jól értelmeztem azt, amit az utolsó bekezdésben írtál... ezt most, az új Readerben is meg lehet tenni.

Nézz vissza a holmira, mert a megújulása óta beletettek még néhány dolgot. Tudod, ők a Googel! Nem bírnak megülni a hátsójukon, folyton bogarásznak valamit a cuccaikon. Így van már olyan listázási lehetőség, hogy "Short by oldest", valamint "Short by newest". És ha görgeted lefelé a híreket - ha úgy tetszik, csupán az egér görgőjével -, azok felfelé haladva, szépen olvasottá válnak.

Az unread cunami az mi?

---

Egyébként én is diszkriminálom azokat az oldalakat, amelyekben nincs RSS-szál. Nem tudatos kerülés ez, egyszerűen annyira megszoktam a hírfolyamozást, hogy kikopnak azon oldalak a fejemből: elfelejtődik rájuk nézni. Ez van!
Netvibes. Munkámból kifolyólag több városban, többféle gépen és rendszeren is el tudom érni. Jól áttekinthető, sok modul. Pásztor Dávid: amelyik blognál csak bevezetőt jelenít meg, ott a szerkesztésnél kipipálom a közvetlen elérést, ha van új post, akkor rákattintva mindjárt a blogra jutok.
Én megvallom böcsülettel hogy a Thunderbird feedolvasóját használom, és teljesen meg vagyok vele elégedve. :)
NewsFire szintén. Egyszerű, szép, jó, csak annyi feature van benne amennyi kell. Sajna fizetős és csak Mac alá. Windows alatt a büdös életbe nem lesz ilyen.
netvibes & google reader egy sajátos rendszer szerint :)

bloglineson meg nem tudom miért pörög mindenki, nem egy nagy dobás...
Egy ideig Google reader volt, de aztán rátaláltam a Netvibesre - jó, portable, kásztomájzolható, és jó. :)
Goole Reader a mobil felület miatt.
Egy felület a google readerre, "internet table"-hoz: readermini.com
safari. és ha nem vagyok gépközelben, akkor a mobilomon wap.oyo.hu/feedr/
mert sorbanállás közben és budin is lehet olvasni :)
Google reader, mert Gmailbe bepakolható.