Nem kívánok szóviccekbe belemenni, a konzumer kultúráról lesz szó persze, méghozzá a dotherightthing.com kapcsán.
Ha kategorizálni akarnánk, akkor a social bookmarking címke alá tennénk, ugyanis hasonló elven működik mint ezek a közösségi linkbeküldős oldalak. Annyi különbséggel, hogy itt a témákra azalapján szavazhatunk, hogy az adott cég adott lépése vajon jót tesz-e az emberekkel avagy sem. Egyáltalán hatással van-e ránk?
Ami élvezhetővé is teszi a szolgáltatást, hogy cégek szerint tudjuk leválogatni az eddig felvett eseményeket. Itt vannak például a Google-lal kapcsolatos hírek, de a hóhért is lehet akasztani.
Ne gondoljuk, hogy a nép bölcs ilyen kérdésekben. Természetesen ezen a szájton is inkább a felháborodott fogyasztóval találkozunk, aki legszívesebben bezáratná az adott céget, amiért neki épp nem volt szerencséje valamelyik termékükkel.
Ezzel együtt a Homár vagy a Consumerist is bebizonyította, hogy igenis alapigényünk, hogy a céges stiklikre, bénázásokra, rosszindulatúságokra nyilvánosan mutassunk rá, lehetőleg minél dühösebben vagy szarkasztikusabban.
A dotherightthing.com pont arra épít, mint az overrated-underrated.com. Vagyis, hogy valami erősebb paramétert adnak a ratinghez: nem a szokásos "tetszik-nem tetszik" meg ötcsillagos értékelés van, hanem lehet ezen erősíteni is: túlértékelt ez a hír? nagy hatással van ránk ez a céges lépés?
Szóval a digg-kultúra továbbgondolását látjuk itt két startup tálalásában. Lehet, hogy egyik sem éri meg az első negyedévet, de mindenesetre már éppen temetni készültünk ezeket a szavazós, értékelős oldalakat. És most mégis inkább várnánk egy félévet.
--
Még mindig nincs vége a napnak. Kibontunk egy sört, és hamarosan jövünk vissza két témával, valamint a hét linkjeivel. Ahogy az már vasárnap esteszokni van lenni szok szokott lenni.
Ha kategorizálni akarnánk, akkor a social bookmarking címke alá tennénk, ugyanis hasonló elven működik mint ezek a közösségi linkbeküldős oldalak. Annyi különbséggel, hogy itt a témákra azalapján szavazhatunk, hogy az adott cég adott lépése vajon jót tesz-e az emberekkel avagy sem. Egyáltalán hatással van-e ránk?
Ami élvezhetővé is teszi a szolgáltatást, hogy cégek szerint tudjuk leválogatni az eddig felvett eseményeket. Itt vannak például a Google-lal kapcsolatos hírek, de a hóhért is lehet akasztani.
Ne gondoljuk, hogy a nép bölcs ilyen kérdésekben. Természetesen ezen a szájton is inkább a felháborodott fogyasztóval találkozunk, aki legszívesebben bezáratná az adott céget, amiért neki épp nem volt szerencséje valamelyik termékükkel.
Ezzel együtt a Homár vagy a Consumerist is bebizonyította, hogy igenis alapigényünk, hogy a céges stiklikre, bénázásokra, rosszindulatúságokra nyilvánosan mutassunk rá, lehetőleg minél dühösebben vagy szarkasztikusabban.
A dotherightthing.com pont arra épít, mint az overrated-underrated.com. Vagyis, hogy valami erősebb paramétert adnak a ratinghez: nem a szokásos "tetszik-nem tetszik" meg ötcsillagos értékelés van, hanem lehet ezen erősíteni is: túlértékelt ez a hír? nagy hatással van ránk ez a céges lépés?
Szóval a digg-kultúra továbbgondolását látjuk itt két startup tálalásában. Lehet, hogy egyik sem éri meg az első negyedévet, de mindenesetre már éppen temetni készültünk ezeket a szavazós, értékelős oldalakat. És most mégis inkább várnánk egy félévet.
--
Még mindig nincs vége a napnak. Kibontunk egy sört, és hamarosan jövünk vissza két témával, valamint a hét linkjeivel. Ahogy az már vasárnap este
Címkék: social bookmarking
Szólj hozzá!
2007.01.28. 16:50. írta:
hírbehozó