Szabad regisztráció a GMailnél [update2]

A Google elérkezettnek látta az időt, hogy feladja meghívásos rendszerét. A hír pontosan úgy szól, hogy a magyarországi netezők ezentúl meghívó nélkül regisztrálhatnak a GMailbe. (Senki ne próbálja a gmail.hu címet, ami továbbra is a GPortál tulajdonában van. A valid cím továbbra is a gmail.com.)

De, amennyire a Google-tól sikerült megtudni, a gmail.com Magyarországról nézve hamarosan magyar interfészes verziót ad majd. Ennek speciel én nem nagyon örülök. Szeretem, megszoktam az angol interfészt. És tök jó lenne, ha ez így is maradhatna.

Ugyanakkor érthető a Google üzletpolitikája is, hogy az angolul nem tudó, vagy a magyar interfészt jobban szerető felhasználókat is szeretné megnyerni magának. Főleg abban az időszakban, amikor a Freemail is komoly fejlesztéseket tervez. Tehát ideje nekik is előrébb tolni magukat a magyar emailpiacon.

A meghívós rendszer segített brandelni a GMailt: érdekesebbé, titokzatosabbá tette, és nyilván sikerült ezzel kordában tartani a terhelést is. Mára azonban bebizonyosodott, hogy az egyik legjobb webes mailszolgáltatás, akárhogy is erőlködik a Yahoo, de még az új Hotmail sem képes elcsábítani minket. Szóval szabad a regisztráció. Akit eddig ez tartott vissza, azoknak most itt az alkalom.

[update1] Annyit sikerült még megtudni, hogy a meghívó feloldása az egész régióban megtörtént, nem csak nálunk. Valamint hogy a böngésző nyelvi beállításától függ elvileg, hogy milyen nyelvű GMail jön be a gmail.com-on. Nyomozzuk, hogy mikor lesz magyar a Calendar és a Docs. Ha megtudunk valamit, ideápdételjük.

[update2] A Comparison of Live Hotmail, Gmail and Yahoo Mail
Címkék: google gmail email
2007.02.08. 11:04. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ezt nem nagyon értem, eddig is lehetett állítani a nyelveket és a magyar is köztük volt. Egyedül a belépési oldal és Google For Your Domain adminja maradt angol.

Amúgy én is ragaszkodom az angolhoz, a cég többi munkatársának persze magyart állítottam be.

A Calendar-ból viszont jó lenne még magyarul.

Főleg, hogy egyes funkciók (mail fetcher) jelenleg csak az angol felületen érhetők el.
angolul sokkal rövidebbek a menüpontok, ebből a szempontból is áttekinthetőbb. persze azoknak, akik nem tudnak angolul, ez sovány vigasz.
egyébként most a leginkább várt funkció nekem az, hogy lehessen dokumentumokat csatolni a Docs-ból levélhez anélkül, hogy le kéne mentenem a winchesterre
bizony, a freemail miatt kell lépniük, még időben.
freemail=vicc
szerintem

régebben én is használtam, de a gmail sokkal jobb (csak a freemail elterjedtebb)
a freemailnél jobb magyar szolgáltató is van bőven.
az a sok reklám az idegeimre megy, meg amikor meglátom, hogy a firefox kiírja, hogy felugró ablakot blokkolt....

de ez csak az én véleményem

Microsoft user 2007.02.08. 13:38:36

Akkor végre rájöttem miért lett ilyen trágya a Gmail... gondolom a rengeteg új felhasználó miatt. 10 percenként kiléptet, a csevegés pedig szinte sosem működik.
Tegnapi dátummal kapok meg leveleket (gmailről), és amiket ma elküldök, sokszor több óra múlva, vagy másnap kapják meg (ugyancsak gmailesek) Igazából az egyszerűségébe, a puritán kinézetébe szerettem bele. De mivel használhatatlan lett, így válatanom kell.
Az oprendszerem Windows, MS Office-t használok, így egyértelmű volt, hogy a Live Mail-t próbálom meg.
A kinézete ugyanaz mint az Outlook-é, használható, gyors, és azonnal elküldi, illetve megkapom a Gmail-es leveleket.
Apropó: csináltam egy tesztet... egy gmail-es címről küldtem egy gmail-es címre és egy hotmail-re levelet. A hotmail-en ott volt szinte azonnal, a gmail-en (most gyors volt) olyan 5 perc múlva.
Ja, és természetesen nyomkodtam a frissítést, illetve ki és be lépegettem, de a levél csak nem jött...
Úgyhogy lehet, hogy egy éve szép és jó volt, de mára... mára csak "egy freemail"
ez móka, nekem soha semmi bajom nem volt GMaillel. bár a barátnőmnek meg majdnem az összes fontos bejövő levelét bevágja a spam közé.
Igen, én is meglepődtem a mai gmail elérhetetlenségén...

gezakekazeg 2007.02.08. 14:49:04

A Gmail régóta elérhető magyar nyelven is, a bejelentkezés nyelve szerintem a böngésződ nyelvbeállításától (ill. lehet, hogy az IP címedtől is - ezt nemtom) függ. És persze ha bent vagy, vissza tudod állítani a nyelvet angolra, ha Téged is zavarnak a magyar menüpontok...
A felület régesrég magyar, ez nem hír...
nanehogymár a böngésző nyelvét kelljen állítgatni... a gmail beállításaiban gyönyörűen beállítható a nyelv, és akkor minden egyes google szolgáltatás (a kereső is) angol lesz.

a magyar felület meglehetősen puritán az angolhoz képest, csak kapkodtam a fejem, mikor kíváncsisából átállítottam. még az angul US és UK beállítások között is van különbség, ugyanis a US verziónak több szolgáltatása van!

különben én nem tapasztaltam késő leveleket.
nekem se késik. soha.
a Gmail-hez fűződik egyébként szerintem az egyik legjobb word-of-mouth kampányfogás: amikor kijött a Gmail anno (illetve a publikálást megelőző hetekben) elkezdték terjeszteni, hogy kvázi "korlátlan", de legalábbis minimum 1 gigás tárhely lesz hozzá.

akkoriban ez nyilvánvaló viccnek tűnt, és mint ilyen terjedt is rendesen a szóbeszéd. a csattanót végül ismerjük. :)

egyébként maga a Google is gyakorlatilag egy fillér marketing költés nélkül, eleve a WOM-ra hagyatkozva lett ekkora óriás. hogy az óriáskodás után költ / nem költ marketingre, az már más tészta. de az első (felfutó) években biztosan nem költött.
miért, az iwiw vagy a myspace költött?
Addig nem baj a nyitott reg, amíg marad a jelenlegi minőség.
A magyar interfésznek viszont abszolút nem örülök. Már maga a kereső is sokkal fejlettebb angolul. Például Operában az egér mozdulatparancsaival lehet lépkedni a keresési eredmények között (gyors előre...stb) ellenben a magyar változattal.
"De, amennyire a Google-tól sikerült megtudni, a gmail.com Magyarországról nézve hamarosan magyar interfészes verziót ad majd. Ennek speciel én nem nagyon örülök. Szeretem, megszoktam az angol interfészt. És tök jó lenne, ha ez így is maradhatna."

hát igen. gondolom nem tiltják le az angol kezelőfelületet mert magyar vagy, így ezután is használhatod angol nyelven, sőt már most elérhető magyarul...
Két okból is örülök a hírnek:
1. Ez a meghívásos dolog olyan mutyizós.
2. Így már bárki könnyen elérheti az összes google szolgáltatást.
Tapasztalat: a Gmail alapértelmezett nyelve az oprencertől függ, a csajomnak angolul jött be elsőre is, nekem magyarul, neki angol XPje van, nekem meg magyar 2003 Serverem.
Különben meg mindenki használja olyan nyelven, amilyenen akarja.
Az nem lenne baj, hogy alapesetben az oprendszer nyelve határozza meg, hanem inkább az, hogy a legtöbb szolgáltatásánál (köztük a keresőnél is) ha nyelvet változtatsz, azt a cookiekban tárolja és nem account specifikusan. A Gmail ez alól kivétel.
Ezt a lesz magyar interfész dolgot én sem értem, már régóta (több mint 1 éve) megvan, és használható. Más kérdés, hogy fícsörök még hiányoznak, de szerintem semmivel se használható rosszabban a magyar felülettel. A sebességgond is fura, nálam szaggatnak a levelek rendesen.

Ami viszont rendkívül bosszantó, hogy pár Gmail SMTP szerver spamlistán van (a Sorbsnál biztos), így kitartónak kell lenni, hogy átmenjen a levél VIPmailre, citromailre és néhány rendkívü okos szerverre, ahol csak dnsbl alapján szűrnek, és nincs más filterezés...
a gmail nem csak azért lett hirtelen népszerű, mert akkora tárhely járt hozzá, hanem mert nem kellett felesleges +3 klikk, hogy a leveleidhez eljuss. a freemailnél szivesen belevertem volna annak a fejét az asztalba, aki kitalálta, hogy pl. a felh. név/jelszó doboz elé ugorjon be egy reklám, és azt külön be kelljen zárni. nem is beszélve arról, hogy freemailben szar kis 100x300 pixelen kellett a leveleket listáját böngészni, egyszerre kb 5 tárgy fért a képernyőre. a gmailbe első pillantásra beleszerettem, főleg, hogy ingyenessége ellenére nem toltak az arcomba egy halom pop-upot és reklámot.
Azt azért figyelitek, hogy oldalt milyen hirdetések jönnek be? Pl. elkezdesz levelezni PDA-krol egy haverral és hamarosan ott lesznek a PDA webáruház hirdetések...
anonim345: Ezzel lett nagy a Google. ;] Tartalomfüggő célzott hírdetés. Így nagyobb találati aránnyal jelenítik meg, és megy az üzlet. ;]
azert az nevetseges hogy legalabb 6 betu kell hogy legyen az email cimem csak azert mert azt hasznaljak loginnak is.
Ami jó, hogy végre lehetővé tették, hogy ne csak teljes levelezést, hanem abból egyes üzeneteket is egyesével törölni lehessen.

Viszont ami felpaprikáz mindig, az a bugyuta szöveg, amit törléskor ír ki: "No conversations in the Wastebasket. Who needs to delete when you have over 2000 MB of storage?!" Úgy visszaírnék nekik, hogy "én, bammeg, én".
nem most tették lehetővé, h a leveleket egyenként töröld. nem emlékszem már, de sztem a legelején is benne volt, h a conversationökből lehessen egyesével törölni.
Ja, tök ja a Gmail, csak nem leht belőle e-mail küldeni olyan szolgáltatókhoz, amelyek Spam DNS blacklistekeet használnak (Vipmail, Citromail). És ez így nemjó. Nem tudja valaki, hol lehet nekik írni, hogy nézzenek már utánna? Gondolom, nem csak Magyarországon probléma...
A tartalomfüggő hirdetésekkel mi bajod? Legalább nincs tele az oldal villódzó bannerekkel, csak sima szöveggel, ami nem is zavaró, ha nem arra figyel az ember. Azt nem tudom vipmailre lehet-e, de citromailre biztos lehet. Nem egyszer írtam már pop-on keresztül Gmail SMTP-vel és webes felületen is és megérkezett az illetőnek és válaszolt is.
Penge: Akkor szerencsés vagy, nekem nem mennek át a leveleim. Bár lehet, hogy mostanáan csak rosszul fogom ki a Gmail SMTP szervereit (mármint mindig azokat kapom ki, amik blacklisten vannak.) Azlrt ha van valakinek megoldása arra, hogy hogy lehet ezt a problémát kikerülni, ne habozzon...
Megjelent a Google kereső magyar felületén a Gmail reklámja! :-)

"Ingyen e-mail: 2,8GB hely, kevesebb spam Gmail (BETA). Regisztrálj most."