Az újságírás megítélése sosem volt valami jó. Még az angolszász országokban is romlik az újságírás megítélése általában, hát még mifelénk, ahol eleve gyanúsabb dolog a média, mint azokban az országokban, ahol a szabad sajtó nagyon hosszú és fontos történelemmel rendelkezik.
Egy nemrégiben készült felmérés szerint az amerikai többsége úgy véli, hogy a blogok fontos szerepet fognak játszani az újságírs jövőjében. Közülük 74 százalék véli úgy, hogy a civil újságírás létfontosságú lesz a jövő médiájában. A médiában dolgozók még inkább meg vannak győződve a blogok erejéről: 86 százalékuk szerint a blogok fontos szerepet fognak játszani az újságírás jövőjében.
Ha az amerikai médiát nézzük, egyáltalán nem meglepőek ezek a várakozások. Nincs olyan fontosabb politikai napilap, magazin, vagy tévéműsor, ahol ne lenne állandó vendég a Huffington Post, a Daily Kos egyik-msik bloggere. A kütyüblogok (Engadget, Gizmodo, AkihabaraNews) már ma is átvették a hatalmat a szórakoztató elektronikával kapcsolatos hír- és információs versenyben.
Főként a politika és a technológia az a két téma, ahol a hagyományos média, sőt, még a hagyományos online média is komoly változásokon ment keresztül: ma már blogokkal, blogközösségekkel kell versenyeznie az egykor kényelmes helyzetben lévő hírportálokkal.
Aki bulvártémákat szeretne olvasni odaát, sokszor a Perez Hiltonra, a TMZ-re vagy épp a Lipstickre kattint, és nem annyira a Sunra vagy a People honlapjára.
Végig lehetne így venni az összes fontosabb témát, amivel csak a média valaha foglalkozott. A korábbi előítéletek, miszerint a blogok megbízhattalanok és felületesek, egyre inkább olvadnak: a legjobb és legnépszerűbb blogok ma már egyszerre felületesek (könnyed tartalmak) és a hivatalos médiát meghazudtoló módon alaposak (hard news) és frissek, zabolázhatatlanok. Ez a jelenség pedig kell, hogy inspirálja a hivatalos offline és online médiát is.
Egy nemrégiben készült felmérés szerint az amerikai többsége úgy véli, hogy a blogok fontos szerepet fognak játszani az újságírs jövőjében. Közülük 74 százalék véli úgy, hogy a civil újságírás létfontosságú lesz a jövő médiájában. A médiában dolgozók még inkább meg vannak győződve a blogok erejéről: 86 százalékuk szerint a blogok fontos szerepet fognak játszani az újságírás jövőjében.
Ha az amerikai médiát nézzük, egyáltalán nem meglepőek ezek a várakozások. Nincs olyan fontosabb politikai napilap, magazin, vagy tévéműsor, ahol ne lenne állandó vendég a Huffington Post, a Daily Kos egyik-msik bloggere. A kütyüblogok (Engadget, Gizmodo, AkihabaraNews) már ma is átvették a hatalmat a szórakoztató elektronikával kapcsolatos hír- és információs versenyben.
Főként a politika és a technológia az a két téma, ahol a hagyományos média, sőt, még a hagyományos online média is komoly változásokon ment keresztül: ma már blogokkal, blogközösségekkel kell versenyeznie az egykor kényelmes helyzetben lévő hírportálokkal.
Aki bulvártémákat szeretne olvasni odaát, sokszor a Perez Hiltonra, a TMZ-re vagy épp a Lipstickre kattint, és nem annyira a Sunra vagy a People honlapjára.
Végig lehetne így venni az összes fontosabb témát, amivel csak a média valaha foglalkozott. A korábbi előítéletek, miszerint a blogok megbízhattalanok és felületesek, egyre inkább olvadnak: a legjobb és legnépszerűbb blogok ma már egyszerre felületesek (könnyed tartalmak) és a hivatalos médiát meghazudtoló módon alaposak (hard news) és frissek, zabolázhatatlanok. Ez a jelenség pedig kell, hogy inspirálja a hivatalos offline és online médiát is.
pollner · http://soreo.biz 2007.02.17. 14:38:46
Sebes Sebo 2007.02.18. 16:43:48
Lokki 2007.02.19. 16:29:40
A másik ok a civil média hazai elterjedése ellen, hogy gyakorlatilag a nagy hírportálokkal kellene versenyezniük, ami ugye nem fog menni. A blogok pedig elapróznak. Hard news ügyben pedig gondoljunk csak a permanens árok-átkiabálásokra. Valaki mindig megsértődik majd.