Új lehetőség a Google Pay-Per-Actionnel

Ugye eddig az volt, hogy az AdSense hirdetéseket csak szigorú szabályok alapján lehetett megjeleníteni az oldalon, és könnyen megtörténhtetett, hogy ha a blogger csak felszólította olvasóit, hogy kattintsanak a hirdetésekre, máris törölték az AdSense-accountját.
Nem ösztönözhetik a felhasználókat a Google hirdetésekre való kattintásra a "kattintson a hirdetésekre", "támogasson minket", "nézze meg a linkeket" vagy hasonló kifejezésekkel.
Nem hívhatják fel a felhasználó figyelmét a hirdetésekre közvetlen módon, például nyilak vagy más grafikus figyelemfelkeltő eszközök segítségével. (AdSense Programszabályzat)
A Google komolyan vette az AdSense tisztán tartását, na de most jön az új cucc. Az AdSense ugye klikkelésalapú (PPC) hirdetési megoldás. A Google azonban jelenleg a - nem biztos hogy túlzunk - forradalmi akcióalapú Pay-Per-Action-t AdWordsöt teszteli (első screenshot itt!), melynek az a lényege, hogy a felhasználónak lehetősége van pontosan megadni azokat az akciósorozatokat, melyekért fizetni szeretne. Tehát már nem csak a puszta klikkelés, de a speciális műveletek (például vásárlás kezdeményezése, feliratkozás hírlevélre, stb) is be lesz árazva, vagyis lehet vele pénzt keresni.

Szóval a lényeg, hogy a hírek szerint az új PPA-rendszert használók már felszólíthatják a netezőket arra, hogy klikkeljenek az oldalon a megfelelő helyre, hiszen a Google csak a klikkelésalapú hirdetéseknél keménykedik.

Egyesek szerint egyébként a Pay-Per-Action meg fogja nyitni az utat a csalások előtt. Akárhogy is lesz, a PPA-val a Google ismét sok mindent megváltoztathat az online hirdetési piacon. Ott van mindjárt az affiliate rendszer.
Címkék: google blogok marketing hirdetés bloggerek adsense
2007.03.29. 17:15. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak kiváncsi vagyok, mitől forradalmi a PPA?
Ezt mondjuk én sem értem. Az Adult iparban ez régen müködik. Az a dolog lényége, hogy csak akkor kapsz zsét ha a látogató egy előre megadott eseményt végre hajt. Azaz vásárol a site-on. Ha csak átküldted, nézelődik, és nem csinál semmit, akkor csak a statjaidat rontja.
Az adult biz-ben ez biza kb 8-10 éve így megy, de még a "hagyományos" reklámközvetítő cégek is ezt alkalmazták a google előtt (ld pl commissionjunction, overture, stb). A google inkább a retrót hozta vissza a pay-per-click technikával...
A méltán kiváló adult bizen kívül eddig hol lehetett júzerakció-alapon pénzt keresni?
Talán itt:
affiliate-program.amazon.com/gp/associates/join?

(persze ez csak egy példa, meg nem is olyan régóta. ;) )

pp
A Google esetében sem új a dolog - csak annyira, hogy kiterjesztették a dolgot. AdSenseben már régóta vannak PPA jellegű hirdetések: egyrészt, magát az AdSenset hirdetik vele, másrészt a Firefox + Google Toolbar kombót, harmadrészt a Picasat. Utóbbi kettőért akkor kapsz pénzt, ha egy user feltelepíti, elsőért meg azért, ha regel az AdSensebe, és elér egy bizonyos bevételt.

Az Amazon-jellegű "reklámozz-és-akkor-fizetek-ha-valaki-vásárol" típusú ügyek meg már nem újak - pl. Joomla CMShez is van olyan komponens, ami tudja ezt a webshoppal összekötve.
Hja, itthon meg a Librinek van(?), volt(?) az Amazonhoz hasonló affiliate rendszere.
Akkor mindenki megtette a tétjét. Fél év múlva visszatérünk a témára.
Szerintem a PPA nem összekeverendő az affiliate rendszerekkel ,az egy másik piac, hisz más a szolgáltatás amit a felek egymásnak nyújtanak.

A Google-féle PPA azért nem lebecsülendő, mert a Google árbevételének zöme adwords-ről jön, így az adwords átalakulása esetén az online hirdetési piac alapjaiban változhat meg.

Az ügy rákfenéje az, hogy nem mondják (vagy igen?), hogyan akarják kiszűrni a fraud vásárlásokat az online vásárlások közül. Hisz átlag egy amerikai store tíz rendeléséből nem ritka hogy öt vagy több identity thief, és ez csak humán erőfeszítésekkel szűrhető ki rendesen.

Persze remekül lehet így a google checkoutba terelni mindenkit.

Overture-nek mikor volt ilyen terméke? Én 2002-től használtam, de csak PPC-re emlékszem.
Igen, végre valaki belekattintott a postban található linkekbe is. Valamint képes különbséget tenni az affiliate és a Google-megoldás között. Thx hkris.
hh: miért, van valódi különbség? Szerintem nincs. Az ok, hogy eddig az amazon-jellegű "vesznek könyvet, én fizetek neked jutalékot" című affiliateket hoztuk példának, de az sem egy új dolog, hogy "iratkozzon fel a user hírlevélre", vagy "töltse ki a kérdőívet", vagy "regisztráljon a honlapra". Csak annyira nem elterjedt a dolog.

Nem új a dolog. Abból a szempontból igen, hogy ha elterjed a Googlenek hála, akkor minden korábbinál egyszerűbb lesz ilyen típusú reklámokat csinálni, a megjelenítők is egyszerűbben csatlakozhatnak ilyen kvázi partnerprogramokhoz. Az AdSenseben sem az volt a világrengető, hogy kattintás után fizető reklámokat jelenítettek meg a honlaptulajok - hanem az, hogy bárki könnyen csatlakozhat a rendszerhez.