Exkluzív: már kereshetők is a magyar utcák a GoogleMapsen

Nos, nagyjából a címben le is írtuk a lényeget. Ugye eddig is volt a GoogleMapsnek utcaszintű térképnézete a nagyobb magyar településekre, de keresni eddig nem kereshettük az utcákat.

Irigykedhettünk is az amerikaiakra. Na de nemrégiben a Google Magyarországra is frissítette utcakeresőjét. Például az Index székházát is elég könnyű megtalálni. Pusztán az utca-házszámot kell beírni.



Magyarul kell megadni az utca nevét, és ha akarjuk, a házszámot is utána írhatjuk. Ha csak utcára keresünk, és több találat is van (pl. "Kossuth utca"), a bal hasábban sorakozik a választék. Ha pontos házszámot adunk meg, akkor viszonylag jó közelítéssel jelöli be a pontos helyet.

(Természetesen ezeket at utcakereséseket is elmenthetik maguknak a belépett Google-felhasználók, és fel is címkézhetik őket. Hogy később könnyebb legyen visszakeresni a címeket, és a helyüket a térképen.)

Azt nem tudjuk, mióta él az új szolgáltatás, de az biztos, hogy néhány napja még nem létezett, tehát elég friss dologról van szó. Jó keresgélést.
Címkék: google térképalkalmazások google maps
2007.05.08. 20:59. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Khira...lassan leváltható lesz az utcakereső :)
Most már csak az kéne, hogy az API-n keresztül is használni lehessen...
megy az útvonaltervezés is... sőt a local business is (legalábbis megtalálta az il trenot és a pizzaboyt a pizza keresésre a környékemen)
végre már, ideje volt. utcakereső nem volt rossz, de mostmár egyértelmű, hogy utcakeresésre is gmapset fogok használni ;]
A mi utcánk (Budapesten) pl. rossz néven jelenik meg, és a környéken is még néhány utca. Van mit tökéletesíteni a rendszeren. Nem találnék haza GoogleMapszel.
Sajna bugos, a IV. kerületi Nyár u. 31. és 33. szerinte teljesen máshol van, ráadásul a 33. ugyanott, ahol az 51. Ez azért sajnálatos, mert egyébként a Nyár utca elég kreatívan van számozva, így ha valaki erre bízza magát, akkor eléggé megszívhatja. Nem tudom persze, hogy mennyire általános a jelenség.

Nem meglepő módon a terkep24.hu féle Sanoma szolgáltatás is hasonló buggal rendelkezik. Közös gyökerek? :)

Egyébként szépen simán megy, nem semmi. Fényévekkel előbb van, mint az átlag magyar térképek, és jóval előbb a legjobbaknál is (a keresés minősége).
sziasztok,

ezt szeretném megkérdezni, hogy az interneten elérhető Googlemaps, és a GoogleEarth program között van-e különbség. Adatbázisban, funkcióban stb.

kösz.
Sajnos Biatorbágy nem Mo része, legalábbis "kereshetők is a magyar utcák" szemszögből...
A működés tényleg jó, de a térképanyag elég réginek és hibásnak tűnik. Bp-i V. kerületi cím 1088-as irányítószámmal. Hiányzó mellékutcák Budapesten (olyan, ami 10 éve ott van), hiányzó házszámozás a Belvárosban, kompletten hiányzó településrészek (Velencefürdő, Új-Velence) stb. Szerintem legalább 1,5 -2 év lemaradásban van a jobb magyar navigációs programok anyagához képest. Persze valahol el kell lezdeni és ingyenes!
Az én Budakeszin lévő utcám is rajta lett, jó minőségű satellite képpel, de a házszámot ez is ugyanarra a rossz helyre teszi, mint az eddigi összes ilyen stuff. (map24.com, viamichelin.com, google map)
Valószínű, hogy nem ugyanazt a háttérprogramot használja az összes, ezért kíváncsi lennék, hogy mi alapján "hisznek valamit" a házszámokról.
Az útvonaltervezésből nekem egy kicsit hiányzik az, hogy a start és a cél közé betehessek állomáspontokat. Ebből a szempontból a map24.com a legjobb. Szerintem.
A lakásunk (Miskolc) környékének a térképe jobb, mint a nyomtatott térképeken. Tudnak ezek valamit...
Szép-szép, de mikor lesz már az ország többi területéről is elfogadható felbontású kép? (Például Pécs felbontása kritikán aluli...)
Nagyon rámozdult Magyarországra mostanában a Google. A magyar szótövezés is egész szépen működik már...
LOL....

A Budapesti agglomerációval is meggyűlik a baja... pl.: Dunakeszi Barátság útja... a "barátság útja"-t nem találja (idézőjel nélkül), de a "barátság"-ra igen, és nem is Dunakeszi területén jelöli, hanem a szomszédos Gödön... 1000* LOL!
AZ M3-as is hosszabb már szerintem, mint amit a Google mutat...
Nekem meg egyszerűen lefelejtették az utcát ahol lakom (Selyemfonó utca, III.ker.), bezzeg egy pár éve épített utcát már jelöl a közelben...
Szolnok kertvárosi részének olyan utcái is benne vannak az adatbázisban, amelyeket papírtérképen még nem is láttam...

Gyöngyössön sem minden utca szerepel, de a meglévőkön megy a házszám keresés is
Az API egyebkent nem tud minden olyan cimet geokodolni amit egyebkent a terkepen megtalal...
Fehérvár, Neumann J. u. megvan! pedig nincs központi helyen a városban egyáltalán. A szatelit kép borzadály még mindig.
Hát még van mit javítani rajta; a 6 éve keletkezett XIV. Zsolnay u. még nyomokban sincs rajta...
Engem gond nélkül megtalált, úgyhogy a bkv útvonalkeresője helyett ezt fogom használni, max. ha nagyon fontos, leellenőrzöm azzal is.
Az ilyen adatokat nem az álammtól lehet megvásárolni jópénzért? Mert ha igen, akkor valószínüleg ua. az összes térkép (legfeljebb egyik-másik régebbi változat).
Pairg, nem, az államnak nincs ilyen jellegű nyilvántartása, illetve ha van, akkor úgy sejtem, hogy nagyrészt papíron. Az adatok szerintem a www.cartographia.hu cégtől vannak, legalábbis a hibák alapján átfedés van a www.terkep24.hu-val, aminek az adatai ettől a cégtől vannak. Azt hiszem, hogy az is stimmel, hogy 1-2 évesek az adatok, azokat olcsóbb beszerezni, vagy hasonló(?).
A terkep.t-online.hu a fent említett bug-ok és hiányok tekintetében sokkal pontosabb. Persze műholdkép nincsen.
Ha jól tudom a Google Maps a TopMap térképét használja. www.topmap.hu/site/html/partnerek.php Van hibajelentő oldaluk is.
Asszem a házszámok betájolása úgy történik az ilyen rendszerekben, hogy csak a sarkokon lévő házszámok vannak rögzítve, a többit pedig egyenletesen elosztja az adott útszakaszon. Ezért nem tud megbírkózni trükkösebb utcákkal.
Nekem is sikerült utcanevekre keresnem a cikk után, de mostanra már egyszerűen újra nem működik. Mitől lehet? Ugyanazt a keresőkifejezést, amit tegnap beírtam, ma már nem fogadja el a maps.google.com (nem talál rá semmit). Tudom, hogy ugyanazt írom be, mert automatikus kiegyészítéssel teszi be. De hogy lehetne előcsalni újra a szolgáltatást?
Sziasztok!
Sokan azt írjátok, hogy ez egy új dolog a Google Maps-ben, pedig én már augusztusban is használtam az utcakeresőt. Teljesen biztos vagyok abban, hogy működött, mert egy budapesti üzlet megközelíthetősége kellett nekem, és cím alapján kerestem rá. A funkciót azóta is használtam párszor, és nem vettem észre szolgáltatás-kimaradást.
De jó! Most látom, hogy egy fél éves cikkre reagáltam.:) Nem hülye vagyok, csak fáradt!