Mi, akik gyakorlatilag több hírt és információt olvasunk a feedolvasónkon keresztül mint weboldalakon, kevesebb online hirdetéssel találkozunk össze. Eleve a bannerdzsungelek, de még a szöveges hirdetések sem találnak meg annyiszor, mint azokat a netezőket, akik kedvenc weboldalaikat látogatják körbe naponta, "rendesen", nem feedolvasóból.
Bár a feedolvasók piaca meglehetősen picike, mégis, általában egy elég értékes netezői bázisról beszélünk. A feedolvasókat használókról feltételezhető, hogy technológiailag jártasabbak az átlag netezőnél, valamint - hisz mi másért használnának feedolvasót? - sokkal több hír- és egyéb tartalmat fogyasztanak a weben...
A szájtok fenntartói bár nem akarnak lemaradni a trendekről, így rendre adnak különböző tematikában feedeket saját tartalmaikról, a másik oldalról viszont annak szurkolnak, hogy azért annyian mégse használják ezeket a feedeket, hiszen hirdetésből élnek, és a hirdetést elkerüli az, aki feedből olvassa az adott webes tartalmat.
Az agyalás persze már évekkel ezelőtt megkezdődött arról, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy azért a feedolvasót használó netezők is összetalálkozzanak némi hirdetéssel. Itt van mindjárt az úgynevezett "sponsored link" megoldás: a feed itemek közül a legelső helyre mindig valamilyen szponzorált tartalomra mutató itemet illesztenek.
Íme egy szponzorált link a feedolvasómban:
Ha hinni lehet a pletykáknak, a Google-nál is valami hasonló gondolatmenetet pörgethettek végig a stratégiai tanácsadók, mert a hírek szerint erősen fontolóra vették, hogy felvásárolják a Feedburnert, mely talán a legnépszerűbb feedmenedzselő szolgáltatás a weben. Elsősorban a techbloggerek körében népszerű. Van benne forgalomelemzés, online hirdetési lehetőség, optimalizálás, miegymás.
Mit kínál a Feedburner?
Jó partynak tűnik... egyesek már tovább is gondolták.
Bár a feedolvasók piaca meglehetősen picike, mégis, általában egy elég értékes netezői bázisról beszélünk. A feedolvasókat használókról feltételezhető, hogy technológiailag jártasabbak az átlag netezőnél, valamint - hisz mi másért használnának feedolvasót? - sokkal több hír- és egyéb tartalmat fogyasztanak a weben...
A szájtok fenntartói bár nem akarnak lemaradni a trendekről, így rendre adnak különböző tematikában feedeket saját tartalmaikról, a másik oldalról viszont annak szurkolnak, hogy azért annyian mégse használják ezeket a feedeket, hiszen hirdetésből élnek, és a hirdetést elkerüli az, aki feedből olvassa az adott webes tartalmat.
Az agyalás persze már évekkel ezelőtt megkezdődött arról, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy azért a feedolvasót használó netezők is összetalálkozzanak némi hirdetéssel. Itt van mindjárt az úgynevezett "sponsored link" megoldás: a feed itemek közül a legelső helyre mindig valamilyen szponzorált tartalomra mutató itemet illesztenek.
Íme egy szponzorált link a feedolvasómban:
Ha hinni lehet a pletykáknak, a Google-nál is valami hasonló gondolatmenetet pörgethettek végig a stratégiai tanácsadók, mert a hírek szerint erősen fontolóra vették, hogy felvásárolják a Feedburnert, mely talán a legnépszerűbb feedmenedzselő szolgáltatás a weben. Elsősorban a techbloggerek körében népszerű. Van benne forgalomelemzés, online hirdetési lehetőség, optimalizálás, miegymás.
Mit kínál a Feedburner?
Alternatively, position your message in front of RSS feed subscribers, an explicit demographic who have expressed a specific and ongoing interest in feed content. No other online medium offers the ability to communicate as regularly with such a measurable and growing audience.A Feedburner jelenleg több mint 700 ezer feedet szolgál ki, és a tavalyi adatok szerint 400%-os (!) növekedést produkál, ami a robbanásszerűen növekvő Digg teljesítményénél (kb. 300%-os növekedés) is jóval magasabb érték.
Jó partynak tűnik... egyesek már tovább is gondolták.
Címkék: google marketing hirdetés feed
10 komment
2007.05.19. 12:55. írta:
hírbehozó
Lóri Vérkutya · http://lorimennimaraton.com 2007.05.19. 12:59:30
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2007.05.19. 13:16:53
szerintem a google jobban jar egy adott atomba beepulo hirdetessel, amit mondjuk a szoveg aljan elhelyez.
joskafiser 2007.05.19. 13:37:49
[Sven] 2007.05.19. 13:42:39
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2007.05.19. 14:13:37
kivancsian varom a google reader - feedburner talalkozast, estleg google analytics+feedburner
doransky · http://doransky.hu 2007.05.19. 14:56:13
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.05.21. 11:46:48
Ennek elkerülésére pedig nem szokás a teljes tartalmat kitenni a feedbe, hanem csak egy pár mondatos bevezetőt - ha érdekli a usert az adott tartalom, akkor tovább fog kattintani.
t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.05.21. 17:13:01
Miért akarjuk feltétlenül kikerülni a hiordetéseket? Senkivel nem fordult még elő, hogy rákattintott eg ybannerre mert érdeklelte?
A social netwökökkel egyszerűbb lesz személyreszabott hirdetést kapni...érdeklődésnek megfelelően.
illetve a blogok is tematikusak, pl.: tech blogban az intel vagy a google hirdet, vagy programozói álláshirdetés vagy bármi ami vonatkozik a témához
Ami nem kell: tolakodó hirdetés, nagy méretű hirdetés.
Ami kell: Humoros hirdetés WEB 2-es (interaktív hirdetés)
A legrosszabb: Tesco csak ma 100 Ft a virsli, illetve az angol spamek magyarországra, amik bankokról, viagráról vagy teljesen érdektelen dolgokról szólnak.
Survey: keltett már valakiben érdeklődést egy hirdetés a Webisztán olvasók körében - mi a heavy user kategóriába sorolódunk-
Lóri Vérkutya · http://lorimennimaraton.com 2007.05.24. 09:59:24
Pairg · http://pairg.hu 2007.05.25. 18:34:59
users.atw.hu/pairg/?p=263