Elég rémísztően hathatott Redmondban, mikor kiderült, hogy a Google 3 milliárd dollárért, vagyis kábé 560 milliárd forintért felvásárolta a DoubleClick online reklámkiszolgáló céget. A Google amúgy is erős versenyző az online hirdetési piacon, na de a DoubleClickkel megerősítve már egyenesen félelemkeltőnek tűnhetett.
Meg is indult a Microsoftnál az agyalás, hogy mi lenne a megfelelő válaszlépés. Nem meglepő módon egy másik online hirdetőcég felvásárlását látták a legjobb megoldásnak. A tegnapi hírek szerint az aQuantive-ot 6 milliárd dollárért, vagyis kábé 1111 milliárd forintért vette meg magának a Microsoft.
A redmondi szoftvercég története során még soha semmiért nem adott ki ennyi pénzt. Ebből már érezhető, hogy a Microsoft semmiképpen nem szeretne kimaradni a következő évek online hirdetési bizniszéből. Sőt, egyben kimondhatjuk: korábbi próbálkozásuk, az AdCenter nem teljesítette elvárásaikat.
Ne legyen kétségünk, a Microsoft elsőszámú célja, hogy a Live szolgáltatásaikból (Xbox Live, Windows Live, Office Live) minél több pénzt tudjon kiszedni hirdetésekből.
Ezzel együtt kissé irroacionálisnak tűnik az összeg, mivel a piac kábé a felére értékelte az aQuantive-ot. Az ok a túlértékelés mögött talán az lehet, hogy a Microsoft elbukott egy sor felvásárlási licitben, így például a DoubleClickért folytatott versenyben is. Biztosra akartak menni, másrészt pedig az aquantive-nál is pontosan érzékelik a piaci környezetet, illetve azt, hogy a Microsoft kényszerhelyzetben van az online ad biznisz területén.
A Microsoftnak ugyanakkor ez az elsőre (és másodikra is) horribilisnak tűnő 6 milliárd dollár nem akkora húdenagyonnagy tétel. És ha ez volt az ára annak, hogy ismét felérjenek a Google mellé ezen az egyre fontosabbá váló piacon, akkor nem szabadott szívbajosnak lenniük az all-cash felvásárláskor.
Ne feledjük, az újabb dotkom lufitól éppen az erős, növekvő és sikeres online hirdetési piac mentheti meg a nagy cégeket. A bizalom és a remény ma mindenkiben megvan: a várakozás az, hogy az online szolgáltatások képesek hosszabb távon is online hirdetési bevételekből profitot termelni. És amíg a legnagyobb halak képesek lesznek erre, addig a kisebb halak elvérzése sem fogja magával rántani a szektort, vagy a szektor meghatározó részét. (Mégha egyesek szerint a lufipukkanások az it-szektorban éppen áldásosak is lehetnek.)
And that's the word.
Meg is indult a Microsoftnál az agyalás, hogy mi lenne a megfelelő válaszlépés. Nem meglepő módon egy másik online hirdetőcég felvásárlását látták a legjobb megoldásnak. A tegnapi hírek szerint az aQuantive-ot 6 milliárd dollárért, vagyis kábé 1111 milliárd forintért vette meg magának a Microsoft.
A redmondi szoftvercég története során még soha semmiért nem adott ki ennyi pénzt. Ebből már érezhető, hogy a Microsoft semmiképpen nem szeretne kimaradni a következő évek online hirdetési bizniszéből. Sőt, egyben kimondhatjuk: korábbi próbálkozásuk, az AdCenter nem teljesítette elvárásaikat.
Ne legyen kétségünk, a Microsoft elsőszámú célja, hogy a Live szolgáltatásaikból (Xbox Live, Windows Live, Office Live) minél több pénzt tudjon kiszedni hirdetésekből.
Ezzel együtt kissé irroacionálisnak tűnik az összeg, mivel a piac kábé a felére értékelte az aQuantive-ot. Az ok a túlértékelés mögött talán az lehet, hogy a Microsoft elbukott egy sor felvásárlási licitben, így például a DoubleClickért folytatott versenyben is. Biztosra akartak menni, másrészt pedig az aquantive-nál is pontosan érzékelik a piaci környezetet, illetve azt, hogy a Microsoft kényszerhelyzetben van az online ad biznisz területén.
A Microsoftnak ugyanakkor ez az elsőre (és másodikra is) horribilisnak tűnő 6 milliárd dollár nem akkora húdenagyonnagy tétel. És ha ez volt az ára annak, hogy ismét felérjenek a Google mellé ezen az egyre fontosabbá váló piacon, akkor nem szabadott szívbajosnak lenniük az all-cash felvásárláskor.
Ne feledjük, az újabb dotkom lufitól éppen az erős, növekvő és sikeres online hirdetési piac mentheti meg a nagy cégeket. A bizalom és a remény ma mindenkiben megvan: a várakozás az, hogy az online szolgáltatások képesek hosszabb távon is online hirdetési bevételekből profitot termelni. És amíg a legnagyobb halak képesek lesznek erre, addig a kisebb halak elvérzése sem fogja magával rántani a szektort, vagy a szektor meghatározó részét. (Mégha egyesek szerint a lufipukkanások az it-szektorban éppen áldásosak is lehetnek.)
And that's the word.
zhaoman 2007.05.19. 12:56:22
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.05.19. 13:02:02