A legjobb (nem csak) blogkereső az univerzumban

Nem, nem a Google-ról lesz szó, hanem a Technoratiról. A blogkereső eddig is a legnépszerűbb volt saját műfajában, ezért igazából nem is volt olyan különös kényszerítő erő, mely a szolgáltatás alapvető újragondolását indokolná.

Dave Sifryék azonban mégis léptek egy nagyot előre a megújult Technoratival. A nyitóoldali dizájn tényleg csak a hab a tortán (nagyon szépre sikeredett). Ami alapvetőbb és fontosabb változás, hogy a blogkereső immár nem csak blogkereső, hanem a neten fellelhető, más jellegű közösségi tartalmakat is indexeli.



Ez a változás kicsit a megújult Google-kereső elvét erősíti meg: a net többé nem a silóké, hanem az aggregátoroké. Különösen igaz ez a keresők esetében. A változás motorja, hogy a webkettő, vagyis annak egyik aspektusa, a közösségi web hasznos tartalmait már nem csak a blogok adják. Nagyon népszerűvé váltak a felhasználók által feltöltött és megosztott zenék/podcastok vagy videók is.
The ultimate goal of universal search is to break down the silos of information that exist on the web and provide the very best answer every time a user enters a query. (Marissa Mayer, a Google Search Products alelnöke)

First, we've eliminated search silos on Technorati. In the past, you had to know the difference between keyword search, tag search and blog directory search in order to make use of the full power of our site. No more. (Dave Sifry, a Technorati alapítója)
És a Technoratinál úgy gondolják, hogy a közösségi web egyre kevésbé azonos a blogoszférával. A blogok összessége annak csak egy szeglete. És ha sikeresek és versenyképesek akarnak maradni ezen a piacon, akkor bizony efelé a szélesebb réteg felé kell nyitniuk.

A Technorati egy sor dologban jobb, mint mondjuk a Google blogkeresője. Egyrészt frissebbek a találatok, nagyobbnak tűnik a merítés is, és a címkézés, valamint az egyéb, kapcsolódó információk miatt sokkal könnyebb a keresőkifejezés+találat környezetből továbblépni más releváns tartalmak (találatok) irányába. A Technorati pop, wtf és fav oldalai például sokkal több hozzáadott értéket adnak a kereséshez, mint bármelyik másik blogkereső fícsörarzenálja.

Ha a Google új, univerzális keresője a mérce, akkor azt kell mondanunk, hogy a Technorati nem csak megugorja ezt a lécet, hanem bizonyos szempontból túl is szárnyalja. Persze ha közösségi tartalmak kereséséről beszélünk. A két kereső valószínűleg hosszú időre bebiztosította magát a piacon. Hiába az Ask.com arcoskodása, a Microsoft Live.com erőlködése, vagy a Yahoo nyegle nemtörődömsége.

Ha közösségi tartalmakban akarunk keresni ma vagy a jövőben, mindig a Technorati lesz a jó választás. Ha általánosabb kereséseket akarunk indítani, akkor egészen biztosan maradni fogunk a Google-nál. Tertium non datur.

Nagyon is időszerű és érdekes Bob Scoble felvetése: vajon a hatalmas üzleti és szürkeállomány-potenciállal rendelkező cégek, így a Yahoo vagy a Microsoft miért nem képesek egy Technorati-szintű keresőt kitalálni, lefejleszteni és üzemeltetni? Nagyon nehéz erre a kérdésre megnyugtató választ adni.

(A témához kapcsolódóan hamarosan exkluzív postot olvashattok itt a Webisztánon.)
Címkék: blogok keresők technorati
2007.05.23. 17:31. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szép csendben, gyorsan a miner.hu is kiegészült egy videókeresővel, amelyet itt lehet elérni: video.miner.hu. Egyelőre a hazai videómegosztókon levő tartalmakban lehet keresni, később tevezzük a külföldi oldalakon található magyar tartalmak indexelését is.
A Technorati mintájára, ezentúl mi is nagyobb hangsúlyt fogunk fektetni a nem blogjellegű közösségi tartalmakra.