A budapesti Craigslist első éve

A Craigslist a világ legnépszerűbb apróhirdetéses-szájtja. Nem csak a közösség, hanem a bannermentesség, az egyszerű, átlátható oldalszerkezet miatt tart ott a 12 éve (!) indult webes szolgáltatás, hogy mára havonta 7 milliárd (!) oldalletöltést produkálnak. Több mint 60 millió felhasználójuk van. És ha jól emlékszem ezzel lazán bent vannak a 10 legépszerűbb (sic!) webszájt között.

Szóval a Craigslist igazi sikere valamikor 1999-2000 körül kezdődött, amikor gondoltak egyet Craig Newmarkék és más amerikai városoknak is elindítottak lokális Craigslist-oldalakat.

Majd néhány évvel később már következtek az első nem angolnyelvű városok, mígnem tavaly Budapest is fekerült a Craigslistre. A lokalizálás azonban nem jár együtt az interfész helyi nyelvre fordításával, így nem csoda, hogy a budapesti szájton is elsősorban amerikaiaknak kínált, illetve Budapesten élő amerikaik által kínált apróhirdetéseket találunk.



Nyilván a Craigslistben benne volt a potenciál, hogy az Egyesült Államokon kívül is hatalmas sikereket érjen el. Ők azonban ragaszkodtak kezdeti stratégiájukhoz, és nem kívántak a világ minden pontján irodát nyitni, meg ugye akkor már nagyobb bevételek is kellenének, a szájtra bannereket kéne kitenni, és ez az egész Craigslist-filozófiát agyonütné.

Maradtak egy 24 fővel üzemelő, az amerikai nagyvárosokban kiugróan népszerű online apróhirdetés-szolgáltatásnak. (Ja, ha New Yorkban akar valaki szállást találni, minden épeszű helybéli a Craigslistet fogja ajánlani. És ha Budapesten?)
Címkék: kommuniti craigslist
2007.07.01. 16:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ha olyan nagy biznisz, nem tellett designerre 12 év alatt? Sohasem fogom megérteni.
ez egy full funkcionális dizájn. ez a filozófiájuk. lásd még del.icio.us
A funkcionalitás nem zárja ki az igényességet. A kettő házassága szerintem a minimál, de ez és a delísösz is igénytelen.

Az persze más kérdés, hogy ilyen "antidesignal" hatalmas pénzeket csinálnak.
az "antidesign"-nak van nehany elonyos oldala is: bongeszofuggetlen, mobilon is lehet olvasni, attekintheto es gyorsan letoltodik

nekem az oldal taltalmaval van bajom: a linkek 95+%-a olyan tartalomra mutat amire valoszinuleg soha nem fogok rakattintani
az elonye pedig ugyanitt: a maradek 5%-ot gyorsan megtalalom, es csak egy kattintasra van szuksegem hogy elerjem :)
"bongeszofuggetlen, mobilon is lehet olvasni, attekintheto es gyorsan letoltodik":
A CSS Előnyeit soroltad fel. ;)
"A CSS Előnyeit soroltad fel. ;)"
mint irtam: bongeszofuggetlen. A CSS nem mindig az.