A Craigslist a világ legnépszerűbb apróhirdetéses-szájtja. Nem csak a közösség, hanem a bannermentesség, az egyszerű, átlátható oldalszerkezet miatt tart ott a 12 éve (!) indult webes szolgáltatás, hogy mára havonta 7 milliárd (!) oldalletöltést produkálnak. Több mint 60 millió felhasználójuk van. És ha jól emlékszem ezzel lazán bent vannak a 10 legépszerűbb (sic!) webszájt között.
Szóval a Craigslist igazi sikere valamikor 1999-2000 körül kezdődött, amikor gondoltak egyet Craig Newmarkék és más amerikai városoknak is elindítottak lokális Craigslist-oldalakat.
Majd néhány évvel később már következtek az első nem angolnyelvű városok, mígnem tavaly Budapest is fekerült a Craigslistre. A lokalizálás azonban nem jár együtt az interfész helyi nyelvre fordításával, így nem csoda, hogy a budapesti szájton is elsősorban amerikaiaknak kínált, illetve Budapesten élő amerikaik által kínált apróhirdetéseket találunk.
Nyilván a Craigslistben benne volt a potenciál, hogy az Egyesült Államokon kívül is hatalmas sikereket érjen el. Ők azonban ragaszkodtak kezdeti stratégiájukhoz, és nem kívántak a világ minden pontján irodát nyitni, meg ugye akkor már nagyobb bevételek is kellenének, a szájtra bannereket kéne kitenni, és ez az egész Craigslist-filozófiát agyonütné.
Maradtak egy 24 fővel üzemelő, az amerikai nagyvárosokban kiugróan népszerű online apróhirdetés-szolgáltatásnak. (Ja, ha New Yorkban akar valaki szállást találni, minden épeszű helybéli a Craigslistet fogja ajánlani. És ha Budapesten?)
Szóval a Craigslist igazi sikere valamikor 1999-2000 körül kezdődött, amikor gondoltak egyet Craig Newmarkék és más amerikai városoknak is elindítottak lokális Craigslist-oldalakat.
Majd néhány évvel később már következtek az első nem angolnyelvű városok, mígnem tavaly Budapest is fekerült a Craigslistre. A lokalizálás azonban nem jár együtt az interfész helyi nyelvre fordításával, így nem csoda, hogy a budapesti szájton is elsősorban amerikaiaknak kínált, illetve Budapesten élő amerikaik által kínált apróhirdetéseket találunk.
Nyilván a Craigslistben benne volt a potenciál, hogy az Egyesült Államokon kívül is hatalmas sikereket érjen el. Ők azonban ragaszkodtak kezdeti stratégiájukhoz, és nem kívántak a világ minden pontján irodát nyitni, meg ugye akkor már nagyobb bevételek is kellenének, a szájtra bannereket kéne kitenni, és ez az egész Craigslist-filozófiát agyonütné.
Maradtak egy 24 fővel üzemelő, az amerikai nagyvárosokban kiugróan népszerű online apróhirdetés-szolgáltatásnak. (Ja, ha New Yorkban akar valaki szállást találni, minden épeszű helybéli a Craigslistet fogja ajánlani. És ha Budapesten?)
Kow 2007.07.01. 17:23:38
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.01. 17:24:48
Kow 2007.07.01. 20:33:58
Az persze más kérdés, hogy ilyen "antidesignal" hatalmas pénzeket csinálnak.
xombat.com 2007.07.02. 02:09:55
nekem az oldal taltalmaval van bajom: a linkek 95+%-a olyan tartalomra mutat amire valoszinuleg soha nem fogok rakattintani
az elonye pedig ugyanitt: a maradek 5%-ot gyorsan megtalalom, es csak egy kattintasra van szuksegem hogy elerjem :)
Kow 2007.07.02. 14:23:14
A CSS Előnyeit soroltad fel. ;)
xombat.com 2007.07.03. 13:56:18
mint irtam: bongeszofuggetlen. A CSS nem mindig az.