Mobilverzió kontra iPhone-verzió. Avagy a webszolgáltatások marketinglépései.

Hozzá kell szoknunk, hogy amíg karácsonyra megérkeznek az első iPhone-ok Németországba és Angliába, valamint nyilván valamikor 2008 elején hozzánk is (ha s amennyiben az itthoni Vodafone vagy T-Mobile is úgy akarja), szóval addig egyre több olyan oldallal fogunk összefutni, mely kifejezetten az iPhone-felhasználóknak készült.

Az iPéntek napján már megjelentek az első iPhone-ra optimalizált weboldalak. Tegnap hallgattam Leo Laporteék podcastját (súlyos macianokról beszélünk), s ott hangzott el asszem, hogy a Google-nál még az utolsó napon is nagy erőkkel optmimalizálták a Google Readert, hogy már az első iPhone-vásárlók is jól tudják használni a feedolvasót.

Aki gyorsan ébred, az részese lehet az elmúlt évtized legnagyobb hájpjának. Értsd: aki elég gyors és elég sikeres iPhone-ra optimalizált webszájtot vagy szolgáltatást tud csinálni, az - ha tényleg sikeres lesz az iPhone - nagyot szakíthat.

Merthogy az iPhone hiába nem több mint egy nagykijezős okostelefon, a dizájn, az interfész annyira egyedi, hogy mindenki azonnal valamiféle új platformként kezdte el kezeni.

Nem csak az iPhone dizájnját és funkcióit kell figyelembe venni az iPhone-ra optimalizáláskor, hanem az érintőképernyő sajátos működését is. (Nagy gombok, slide-funció, Safari környezet, stb.)

iDigg, iChat, iReader, LivePhone és még egy tucat, sőt már iPlayboy is van. Pedig csak két nap telt el. Ha a legvadabb pletyka beigazolódik, hétfőtől Európában is beidulhat lassan a hype, hogy karácsonyra már valódi őrület legyen.
More than 4,000 new iPhone domain names have already been registered, with another 4,000 expected by year's end. (Newswireless)
(Amúgy érdemes megfigyelni, hogy az amerikai iPénteken messze nem voltak százezrek az AT&T és az Apple-boltok előtt. Mégis, ha felnéztünk a webre pénteken és szombaton, mintha minden tech hír az iPhone-ról szólt volna. Igen, a techbloggerek, a eventstreamek és a hét végi sztorit kereső mainstream média így együtt lazán képes azt a benyomást kelteni egy távol élő európaiban, hogy odaát 300 millió ember egyszerre őrült meg és dobta el eddig használt, kiválóan bevált telefonját, Blackberryjét, mobilelőfizetését, józan ítélőképességét. Persze az emberre hat a hájp, és maga a termék is impozáns, de azért nem fog ártani egy - legalább - 1.2-es verzióval kezdeni ájfónolt életünket. Boldog karácsonyt.)
Címkék: dev mobil apple iphone
2007.07.01. 17:01. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azert ebbe az orias hype orulet erzekelesbe erosen bejatszhat az RSS portfoliod osszetetele.
Én meg nézhetek a mobilomon Google Reader-t az idejétmúlt WAP-os felületen...
ez még egy sima telefonnak is fapados. attol, h SJ annka hívja, még nem lesz okostelefon...