Hogy néz ki egy igazán szép blog?

Egységes vizuális struktúra, alaposan hierarchizált oldalemek, összefogott megjelenítés és tartalom, precizitás, minimalizmus, az illusztációk józan használata - ilyesmik egy jó blogdizájn ismérvei a SmashingDesign szerint. A 45-ös toplistájukból kiválogattam a kedvenceimet. Küldjétek, ha találtok a weben legalább ilyen szépeket és jókat.








































Címkék: blogok dizájn
2007.08.29. 01:24. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pl így:

www.agyampark.hu/

vagy így:

text.freeblog.hu/

tudtok szebbet-jobbat-egyszerűbbet-nagyszerűbbet kishazánkban?

(a fentiek legtöbbjénél mindenesetre...)
a text pl használhatatlan, mert navigáció nulla, azon a nyílon mintha lenne valami, de ez nem használhatóság. Valószínűleg ez a célja, nem mondom, csak akkor sem illik ide a fentiek közé.

agyampark meg növelte a betűk közötti távolságot így ránézésre, mert hát ugye jobban tudják mi kell egy jó betűhöz, mint a typográfusok.

szerintem a trn.hu szép, csak túl nagy a felső rész. a kispad.hu is tetszik, teljesen használható és olvasható. magam felé meg nem nyúlik a kezem hihi.
Szép, letisztult, olvasható: plastik.hu

Stílusos és egyedi: www.wulffmorgenthaler.com

Egyébként a text.freeblog.hu nekem nagyon bejön. Tökéletesen egyszerü.
nagyon szép oldalak

elmondanátok a véleményeteket erről ? :
aston.pcdome.hu/starcraft2/

előre is köszi
4570N: ami így leső látásra feltűnik, hogy a blockquote-okra ráfért volna egy kis top-margin, mert így nagyon oda van ragadva a felette levő szöveghez. Ezenkívül egy picit lehetne szellősebb (line-height RULZ :D) és a jobb oldalon az info-sáv fejlécei jobban kiemeltek :) Ezenkívül érdemes figyelni a strukturáltságra is.

Ezektől eltekintve nem lesz ez egy rossz lap...valahogy el kell találni egy hangulatot hozzá, és onnantól adja magát a dizájn.
A belinkelt magyar oldalak közül az agyampark.hu tényleg nagyon rendben van.

cgblog.hu, plastik.hu, yummie.hu is szépek, izlésesek szerintem. Más kérdés hogy innovativitás 0, de egy blognál engem nem zavar.
human : majd nekem nyúlik :)
szerintem a yummie.hu igazán jól néz ki.
human: miért baj ha saját maga által elképzelt betűk közötti távolságot használ? nem igazán tudom értelmezni a problémádat vele...
ill egy dolog beugrott róla "blog sznobbság"(sic!)...
mielött még aza vád érne nem én irom de szerintem szép dolgok vanna rajta mind külsőre mind belsőre. szvsz.
peace
aston,
-- a helyedben feladnám a sok menüt és csinálnék helyette két címkefelhőt. az egyik általános címkékkel: érdekesség, hírek, hivatalos, kacsa, könyvajánló, leírás, szótár, videok. a másikba tenném a tematikusakat. persze lehet, h elég az egyik, a kérdés, h az olvasóközönség mi alapján navigál.

-- a külföldi oldalak boxot megszüntetném. elég ha következetesen megjelölöd vagy kiemeled a külső oldalakra történő hivatkozásokat. válassz ki egy módszert. vagy minden oldal végére tedd ki azt hogy "források" ez és ez. vagy sződd bele a forrást a cikkedbe.

-- az archívum maradhat, hiszen sokat írsz, bár én azt is kiegyelném, valamiért elavult írásokra tennék egy "archív" címkét. a régi írásokat az olvasó ez alapján megtalálja. és ugye van még kereső is.

-- és ezek után jöhet a letisztult dizájn. csinálhatsz egy felső bannert, nem feltétlen kell teljesen négyszögleteset, a jobb sarokba lehet valami figura, mondjuk mint a w.blog.hu-ban. de nem muszáj.

-- a kontraszton szerintem lehetne csökkenteni. a fekete háttérből nekem nagyon kiviláglanak a majdnem fehér kiemelések.

-- szerintem ha valamit vastag betűvel írsz, akkor azt nem kell még alá is húzni, csak akkor ha nagyon-nagyon fontos.

-- szerintem egy blogbejegyzésbe elég egy fotó, vagy video. különben a bejegyzés széttöredezik. ha több fotót be akarsz mutatni, akkor szerintem linkelj, nyilván valahonnan leszedted ezeket, vagy keress videot, ami bemutat mindent, vagy írj több bejegyzést. esetleg úgy, h majd folytatjuk ezzel és ezzel.

-- a szürke, fekete, kék, narancs színek szerintem harmonizálnak, az árnyalatokon biztos lehetne még vitatkozni. szerintem ha narancsot használsz, akkor ne használj mellette pirosat (a kiemeléseknél a piros csíkot lecserélném narancsra, politikai izéktől függetlenül.)

összességében amúgy nem rossz az oldal, bár a tematikájához különösebben nem értek, de talán nem is ez volt a fontos.
Nem akarok villogni, de azért ez is elmegy : fred.blog.hu
Nekem mostanaban ilovetypography.com/ jon be, de ugyis minden oldalban lehet hibakat talalni.
Haldesign nagyon szép!

Az én kedvenceim:
daily.gigaom.com/
lesliefranke.com/

Ezzel elszórakoztam egy darabig amíg elkészült:
szekelya.blogter.hu/
IE6 alatt ér nem jól kinéznie? Mert ha igen, akkor befejezem ezt a sablont is:
szekelyaharom.blogter.hu/
Dude, kutacs, köszönöm a segítséget, és mindenkinek aki megnézte.
Egy kicsit önreklámoznám magamat bármennyire is nem szép dolog ez.
Pár napja írtam arról, hogy egy sima honlapot -- vagy akár blogot is -- szerintem hogyan tehetünk minél profibb kinézetűve:
boldizsar.palotas.eu/blog/?p=11
(A blogom maga nem profi, azt nem jelöltetem)
4570N:
Nekem félig el van bújva a morcos cigiző bácsi mögé a [Home][ScreenShoots][Starcraft szótár] menü

Mozilla Firefox 2 ha kell linkelek screenshotot
Amúgy érdekes, hogy a webisztánt senki nem hozta még szóba...
Pro:
- Tematika
- A logó nekem nagyon tetszik
Kontra:
- Opera alatt majdhogynem olvashatatlan a betűtípus -- tudom, az opera hibája meg azt amúgy is kevesen használják -- de erre én odafigyeltem volna*
- E-mail címek megjelenítésének logikátlansága: néha [user KUKAC domain PONT tld] mert félünk a spammereketől, néha meg [a href mailto]

* boldizsar.palotas.eu/upload/webisztan-a-la-opera.png
Jé valaki beposztolta a blogom *** hüpp ***
PalotasB, valamit elállíthattál a betűkön Operában, mert nekem teljesen jól jelenik meg, pont úgy, mint a többiben.
Ez bizony előfordulhat. Akkor azt visszavonom, hogy az a webisztán hibája
Számomra meg tökmindegy mert operát amúgy csak kompatibilitástesztelésre használok...
Az előzőhöz gyors uninstall, install illetve valiador.w3.org meglátogatása után hozzáteszem, hogy az operám a Helvetica betűtípust nems szereti másra cseréli
(webisztan.blog.hu és validator.w3.org css-ében ugyanúgy font-family:Helvetica, Arial,Sans-Serif van)
Ezért használok Fx-et
{estiskola}...nem beszélve a rajta megjelenő kivételesen szép emberekről ;)
human_insect, a text például nam csak a tartalma, de a kreatív navrendszere miarr is tetszik nekem

egyedi, de működik

szokni kell

és szép is, szerintem:)


agyampark: bármilyen tördelési munkát csinálok, kerning-spacing stb ritkán marad 'gyári' beállításon...

de nem ez a lényeg: az agyampark az egyik legszebb magyar blog, mert az.

tech-truvájok is vannak benne, baromi jó képek, koncepció, alapos munka stb

Semmi közöm hozzá amúgy, nem haza beszélek:)