PayPal-problémák, álmatlan éjszakák

Augusztus 30-án egyszerűen leállt a PayPal Subscription Payments szolgáltatása, melyet azok a szolgáltatók (elsősorban cégek) használnak, akik rendszeresen kezelnek előfizetői befizetéseket. Bár a kimaradás nem érintette a mezei PayPal-júzereket, mégis, az ügy némileg aggodalomra adhat okot, számukra is.

Augusztus 30-án a PayPal blogjában ugyanis a szolgáltatás szüneteléséről egy szó sem jelent meg. Mindössze a PayPal új logójáról írtak egy postot.

Az első írás, mely konkrétan a témában íródott, pedig szombaton élesedett. Ám ekkor még semmi megnyugtót nem olvashattak az ügyfelek, csupán azt, hogy kiemelten kezelik a problémát, és ha minden jól megy, 24 óra alatt helyreáll a rend. Néhány órával később egy újabb postban tudósították felhasználóikat arról, hogy a problémát sikerült kijavítani.

A baj csak az, hogy az eddig eltelt néhány napban a felhasználók meglehetősen idegesen reagáltak blogokban, fórumokon és kommentekben, hiszen augusztus 30-a óta nem sok információjuk volt a technikai zűrök miértjéről. (A problémát csak tetézte, hogy a PayPal az adminfelületen egyáltalán nem kommunikálta, hogy baj lenne a szolgáltatással. Így a felhasználók meglehetősen idegesen és értetlenül kattintgattak saját accountjukban.)

És nem kevesen írták azt, hogy mivel nem tudják fogadni a befizetéseket számlájukon, előfordulhat, hogy ügyfeleket vesztenek.

Mert bár a befizetett összegeket ismét fogadja a szolgáltatás, a Subscription Payments-felhasználók azt továbbra sem látják. A PayPal ígérete szerint a szolgáltatás teljes helyreállásához még várni kell néhány napot.

Csakhogy, ha én egy olyan előfizető vagyok, aki PayPalon keresztül fizet egy szolgáltatásért, azt gondolhatom, hogy nyugodtan ülhetek a babérjaimon, hiszen időben befizettem a pénzt. Csakhogy a szolgáltató, akinek fizettem, a következő napokban továbbra sem fogja látni PayPal-fiókjában a befizetésemet. És ha esetleg nem olvas blogokat, akár fel is mondhatja az előfizetésemet, mondván, ő nem látja, hogy megérkezett volna hozzá az előfizetői pénzem.

Úgyhogy ebből még fog születni néhány felháborodott post a következő napokban. A frissen indult PayPalBlog pedig máris átélheti legnehezebb napjait.
Címkék: paypal
2007.09.03. 08:51. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Volt, hogy hetekig nem lehetett küldeni pénzt .hu-ból más országokba, arról sem esett egy szó sem, és egyszer csak hirtelen megjavult magától. Persze ők semmiről sem tudtak...
pff szuper az új lokó..