Bár már be lehet lépni, úgy tűnik, az interfész ezúttal nem változott. Vagy csak én nem látom, hogy miben. A fejleményekről egyelőre az üzenőfalon sem jelent meg hír. Mindenesetre néhány klikkelés után ezt a hibaüzenetet dobta az oldal.
[update1 15:10] A Webisztánon olvashattatok róla először, hogy - magukhoz mérten - nagyobb változások lesznek az iWiW háza táján, sőt, arról is, hogy mik ezek. (Leválasztják a valós személyekről a különböző kulbokat, cégeket. Utóbbiaktól pénzt is szedni fognak, míg a civil szerveződések, például rajongói klubok csak egy bélyeget kapnak a rendszerben.)
A HavariaPress is rákapott a témára, és ma azt írják:
[update2 15:19] Közben az iWiW üzenőfalán is megerősítették korábbi értesüléseinket.
Az már most is látszik, hogy a mostani fejlesztések csak közvetve érintik a mezei felhasználókat. Inkább egy új üzleti modell (pénzt kérni cégektől a szolgáltatásban való jelenlétért) próbálgatását láthatjuk majd élőben. Ami dícséretes - régóta szajkózzuk már mi is, hogy válasszák már le végre a valós személyekről a többi álprofiloldalt -, ugyanakkor kicsit szomorú is.
Hiszen az iWiW-felhasználók joggal vetik fel, hogy miért nem azzal foglalkoznak inkább, hogy kifejezetten nekik kedvező új funkciókat építsenek bele a szolgáltatásba. A másik ok, ami indukálhatta a mostani változásokat, hogy az iWiW elért a plafonhoz. Nincs annyi új belépő, lohad a fejlődés. És ha valós személyek már nem akarnak olyan számban csatlakozni, mint régen, akkor majd létrehoznak egy csomó klubot, csoportot meg ilyenek. És akkor abból is lehet majd szép növekedési grafikonokat készíteni.
Amúgy arról se feledkezzünk meg, hogy az iWiW a mostani változással végre valóban közösségi szájttá válhat. Eddig inkább online telefonkönyvként, meg nyaralási fotómegosztóként működtek. De ha most tényleg teret adnak publikus közösségek létrehozásának (közösségi aktivitásnak), akkor valami megmozdult. Bár már a Facebook felé vándorlás időszakában vagyunk...
[update1 15:10] A Webisztánon olvashattatok róla először, hogy - magukhoz mérten - nagyobb változások lesznek az iWiW háza táján, sőt, arról is, hogy mik ezek. (Leválasztják a valós személyekről a különböző kulbokat, cégeket. Utóbbiaktól pénzt is szedni fognak, míg a civil szerveződések, például rajongói klubok csak egy bélyeget kapnak a rendszerben.)
A HavariaPress is rákapott a témára, és ma azt írják:
A cégek a fejlesztők tervei szerint némileg elkülönült felületen jelenhetnek meg, s ezért egyszeri regisztrációs díjat, azon felül pedig ismerősönként 30 forintot kell majd fizetniük.Azt azért meg kell jegyezni, hogy ez a bulvárhírügynökség sem hazudtolta meg magát. Ezt a címet bírták adni a tudósításuknak: "Leállt az iwiw - mikor újraindul, már fizetős lesz". Régi iwiwes mémre játszanak itt rá. Biztos nagyon népszerű lesz ez a csúsztatás a magyar médiában.
[update2 15:19] Közben az iWiW üzenőfalán is megerősítették korábbi értesüléseinket.
Az eddig nem részletezett fejlesztés célja, hogy megújítsuk az iWiW-et, és így a portál az egyéni felhasználókon kívül a civil kezdeményezések, a non-profit szervezetek és az üzleti vállalkozások számára is funkcionálisan használhatóvá válik, miközben a kéretlen bejelölésektől is megszabadulhattok.A fenti idézetben csak egy újdonság van számomra. Mégpedig az utolsó tagmondat. Azt nem tudom, hogy az iWiW-nek hogyan sikerül meggátolnia a kéretlen bejelöléseket. Mi alapján döntik el, hogy nekem kéretlennek számít-e egy bejelölés. Bár biztos csak a reklámcélú bejelölgetésekre gondoltak. Passz. Elég szűkszavűak továbbra is. Mi azért megkísérlünk ennél sokkal többet megtudni a változásokról és az okokról.
Az már most is látszik, hogy a mostani fejlesztések csak közvetve érintik a mezei felhasználókat. Inkább egy új üzleti modell (pénzt kérni cégektől a szolgáltatásban való jelenlétért) próbálgatását láthatjuk majd élőben. Ami dícséretes - régóta szajkózzuk már mi is, hogy válasszák már le végre a valós személyekről a többi álprofiloldalt -, ugyanakkor kicsit szomorú is.
Hiszen az iWiW-felhasználók joggal vetik fel, hogy miért nem azzal foglalkoznak inkább, hogy kifejezetten nekik kedvező új funkciókat építsenek bele a szolgáltatásba. A másik ok, ami indukálhatta a mostani változásokat, hogy az iWiW elért a plafonhoz. Nincs annyi új belépő, lohad a fejlődés. És ha valós személyek már nem akarnak olyan számban csatlakozni, mint régen, akkor majd létrehoznak egy csomó klubot, csoportot meg ilyenek. És akkor abból is lehet majd szép növekedési grafikonokat készíteni.
Amúgy arról se feledkezzünk meg, hogy az iWiW a mostani változással végre valóban közösségi szájttá válhat. Eddig inkább online telefonkönyvként, meg nyaralási fotómegosztóként működtek. De ha most tényleg teret adnak publikus közösségek létrehozásának (közösségi aktivitásnak), akkor valami megmozdult. Bár már a Facebook felé vándorlás időszakában vagyunk...
Címkék: iwiw
67 komment
2007.11.15. 10:26. írta:
hírbehozó
t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.11.15. 10:40:48
Kow 2007.11.15. 10:47:03
Gondolom neked nem volt olyan, hogy utána 8db "A kapcsolat alaphelyzetbe állt" üzenet után volt szíves beengedni a rendszer :)
Tisztára mint a tornaórákon, mit akar ez tőlem? :)
t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.11.15. 11:15:37
gravy_t 2007.11.15. 11:29:04
addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4364
telepít, újraintít. ctrl+h után kijelöl és eltüntet.
gravy_t 2007.11.15. 11:29:46
államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2007.11.15. 11:53:33
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.11.15. 12:04:28
ellátták az oldalt adblocker-blockerrel
ezért most lehet kifejleszteni az adblocker-blocker-blockert hogy megint ne lásd
nekem teccenek a reklámok különben, anélkül tök bénán néznek ki az oldalak
Charybdis 2007.11.15. 12:18:09
Facebookhoz képest 3 év lemaradásban van, a magyar internet meg 5 év lemaradásban a világhoz képest.
gravy_t 2007.11.15. 12:21:59
hát ezek szerint nekem már az adblocker-blocker-blocker van... :)
aranyhaj.blogspot.com 2007.11.15. 12:43:16
aranyhaj.blogspot.com
Kow 2007.11.15. 12:47:30
Béta · http://hungarecycling.blog.hu/ 2007.11.15. 13:08:22
Megtévesztő....
Béta · http://hungarecycling.blog.hu/ 2007.11.15. 13:10:44
hungarecycling.blog.hu/2007/11/15/latom_hogy_nezel
erről rémálmodok
Daved · http://buxevo.com/hu 2007.11.15. 13:24:29
én semmit...
max pár ingyé' reklám, azok közt akik már eleve tudnak róla...
Charybdis 2007.11.15. 13:44:26
2007.11.15. 15:04:01
Blogos · http://vakos.hu/ 2007.11.15. 15:38:49
dex.ion 2007.11.15. 15:48:59
dex.ion 2007.11.15. 15:50:19
SumQuiSum 2007.11.15. 15:54:44
"
Az ÁSZF-fel és adatkezeléssel kapcsolatban nagyon fontos tudnotok, hogy a közösségekbe történő belépés nyomán, az általatok az iWiW rendszerben megadott adataitokat az iWiW Kft. harmadik személynek nem adja át, továbbá a közösségi tagság önkéntes és bármikor visszavonható."
Más szavakkal de ugyanezt mondta egy magasabb rangú politikus nem is olyan rég :)
Reklám: ha Adblocker Plus-szal tiltod az 1024.css betöltését, megszűnik a rögzített szélesség és gyakorlatilag az összes reklám eltűnik, miközben az iwiw - legalábbis amig nem gondolják hogy ez nem jó nekik - tökéletesen használható marad
2007.11.15. 16:24:21
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.11.15. 16:34:08
> számít-e egy bejelölés. Bár biztos csak a
> reklámcélú bejelölgetésekre gondoltak.
Pedig eleg egyszeru, ahogy a korlevelek es spamek szurese is az (lenne) egy ilyen zart rendszerben. Valojaban nem a keretlen, hanem a tomeges bejeloleseket lehet eleg hatekonyan szurni. Es mivel a keretlen jelolgetok nagy resze ezt tomegesen tenne (fogkefe es tarsai), illetve tomegesen igazan zavaroak (egy fake juzer elvileg nagyon sok igazit tud ezzel zaklatni), ezert a jelolesek korlatozasaval illetve esetleg algoritmikus figyelesevel a problema eleg jol orvosolhato. A fuggo kapcsolatok korlatozasat egyebkent mar egy par hete bevezettek (max 80 lehet asszem), az valoszinuleg eleg jol kezeli a problemat. Figyelni lehet meg azt, hogy ki hany tole viszonylag nagy tavolsagra levo (vadidegen) embert jelolget. Ez persze nem tul hatekony, mert hosszu ido alatt eleg sok ismerost gyujtve mar at lehet terni zaklato uzemmodba. Aztan lehet azt is figyelni, hogy ki hany visszautasitast kap. Egy 'normalis' felhasznalonal ez eleg ritka, egy mindenkit jelolgetos regnel eleg gyakori lesz.
Az, hogy a kozossegi regek kerdesenek megoldasa nem erinti a felhasznalokat szerintem azert eros tulzas. Kerdes, hogy hogy implementaltak a klubokat, de az eddigi megoldassal a sokezres ismerosszammal rendelkezo kvazi-kozossegi regek elegge eltorzitottak az ismerosbanyaszast - vagyis az egyetlen hasznalhato es ertelmes wiw funkciot.
A legrovidebb ut, mint erdekes jatek pl. totalisan az aldozatava valt ezeknek a regeknek. Jo esetben csak bekaptal egy csomo ertektelen talalatot, rossz esetben ki sem tudtad deriteni, hogy mi is lenne az 'igazi' legrovidebb ut. Az ajanlo mukodese is problemas lehetett hasonlo okbol (ha az ismeroseid visszajelolgettek egy nehany ilyen gyujtoreget).
picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2007.11.15. 16:48:16
computerworld.hu/iwiw-nyitas-a-cegek-fele.html
Carnivora (törölt) 2007.11.15. 16:55:34
Kow 2007.11.15. 17:20:49
Kow 2007.11.15. 17:25:03
Mi van akkor ha olyan weboldalról van szó, ami mögött nincs cég, hanem Pistike torrent trekkere. Leszenek itt lázongások :D
bigplanet 2007.11.15. 17:26:31
Máris szétnézhetünk a régi/új kapcsolati háló weboldalakon. Linkgyűjtemény:
www.kapcsolatepites.lap.hu
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.11.15. 17:29:33
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.15. 17:50:09
2. Amíg volt a boom, addig, gondolom, volt látogatottság, meg eljátszottak ők a gondolattal, hogy ők a magyar Google, ami startupot vett "milliárdért".
3. Az a baj, hogy abban a pillanatban, hogy befejeződött az ismerősök felkutatása -és ez befejeződött a júzerek nagy részénél, gondolom- egyre kevesebb embert érdekel a dolog, mert egyszerűen nincs kit keresgélni. Ami azt jelenti, hogy, gondolom, a hirdetések meg a PI is leesett. Ez a jó a Facebookban, hogy mivel ott folyamatosan generálódik az infó -open API, meg a rá írt alkalmazások- mindig érdemes visszamenni, akkor is, ha már beállt, ellentétben a wiw-vel.
aszfaltbetyár 2007.11.15. 18:03:04
G.T. 2007.11.15. 18:20:09
JaniDeWihl 2007.11.15. 18:38:32
"BOM - Budapesti Olimpiáért mozgalom (pártoló tagok) (28340)"
trebor 2007.11.15. 19:02:26
Ha szab, akkor lehet menni máshova, van "regisztráció törlése" funkció...
A legeleje óta vagyok tag, 200 alatt volt a regisztráltak száma, amikor meghívtak, érdekes, azok közül nem ugrál senki, nem fikáz, örül, hogy van.
Az indexen is többször megírták, hogy van 1000 ilyen oldal, sőt lehet csinálni is. Lehet jobbat is. Miért nem csináljátok? Sok pénz nem kell hozzá, csak ötlet, itt meg abból van sok!
Magyrország, panaszország!
Rakják a seggetek alá a jót, de csak fröcsögtök!
Örüljetek, hogy lyuk van a seggeteken!
Steve the Great 2007.11.15. 19:03:47
Ümmm... jártál te mostanában az iwiw-en?
trebor 2007.11.15. 19:11:49
Hozzáteszem, még semmi hasznosat nem tudtam vele kezdeni, de talán nem is az a cél... Bár megtaláltam olyan régi oszttársakat, akikről semmit sem tudtam.. Erre jó, semmi másra!
De nem is fröcsögök...
Kow 2007.11.15. 19:13:02
Ez olyan hungarikum :D
Gyulus 2007.11.15. 19:21:38
Úgy tűnik, hogy nem. :) Írta valamelyik újság, hogy BOM-ék eddig is ott voltak, és az iwiw kereste meg őket, hogy van ez a fizetős izé.
candy · http://wunderbike.postr.hu 2007.11.15. 19:23:56
Jo lenne mar valami spamszures vegre, kicsit unalmas mindenfele kurvajobulikrol olvasni, foleg ugy, hogy sebesseg es stabilitas szempontjabol szart se javult a cucc...kicsit freemail flash...azt megvette matav a c3tol (bar lehet csak az uzemeltetest vallalta at) es onnantol fogva nem mukodott rendesen.
Gyulus 2007.11.15. 19:24:24
Én is pont ma akadtam össze egy régi osztálytársammal, akinek a fényképein látszik, hogy ma a lánya idősebb, mint amikor az anyjával utoljára találkoztam. Az iwiw arra jó, hogy elszomorodjak az idő múlásán.
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.11.15. 19:27:12
1. Van a Kovács Kft. bereggelve. Átminősíti simán vállalkozássá, törli, vagy marad úgy ahogy van?
2. Kovács Kft. összeszedett 3000 ismerőst. Előre menekülve átnevezi magát Kovács János ügyvezetővé, 3000 ismerőssel, és ugyanúgy dobál üziket. Tud ellene tenni?
3. Kinevezem magam nonprofitként a Kovács nevű vállalkozások klubjának (miért ne tehetném? hogy dönti el, hogy K. utcai ált. isk. 5/B valóban létező dolog, és nem fog átneveződni Kovács Kft-vé?) és ingyen toborzom az embereket mint eddig.
4. Pénzkérés- szerintem előbb azt érdemes akár három hónapig ingyenessé tétellel bebizonyítani, hogy megéri 50-150 ezret fizetni havonta, mert az iwiw jó reklámhordozó, mint előbb fizettetni. Azaz a fizettetés csak szándék; szerintem elenyésző lesz a fizetős ügyfelek száma. Ha kitolós kedve van egy virgonc csapatnak, minden cégnek ismerősei lesznek, és azok aztán hajtják a pénzt a nagy T-nek. És ha minden T-alkalmazott reggel, persze munkahelyet nem jelölve, és minden fizetős vállalkozás az ismerősük lesz... De ez már persze csak összeesküvéselmélet. Az a szép benne mindenesetre, hogy ez esetben az alkalmazottak valóban pénzben mérhető hasznot hajtanak a cégnek.:)
Thornton 2007.11.15. 19:28:50
Egyébként meg ingyér' van, mit reklamálunk, majd ha fizetős lesz, akkor lehet elvárás is :)
Steve the Great 2007.11.15. 19:28:55
Persze elképzelhető, h. a régig iwiw beragadt egy olyan állapotba (adatbázisstruktúra, mittudomén), aminek a javítását nem tartották célszerűnek és most is gőzerővel írják újra 0-ról. Addig meg valahogy elketyeg a régi kód toldozgatva...
Alighanem nagy öröm lenne mindenkinek, ha egyszer csak előbukkanna egy új, korszerű iwiw, ami porba alázza a Facebook-ot, de pl. ez az 1024-es dizájn nem túl biztató lépés errefelé szvsz.
trebor 2007.11.15. 19:40:09
tök igazad van, ez tényleg hungaricum!
Többiek:
Ilyenkor úgy várnám, hogy berkjon valaki egy linket, hogy "én ezt csináltam, nézd meg mennyivel jobb, hogy megoldotam piciben".
Na ilyen még nem volt.
Pláne, hogy valaki önerőből segítsen egy közösséget.. Álom...
Steve the Great 2007.11.15. 19:42:28
Lássuk mit tud(nak)...
trebor 2007.11.15. 20:21:03
Thunderzolee 2007.11.15. 21:03:03
De lehet, h ez csak egy elmélet, és valójában nem is így van.. :)
Thunderzolee 2007.11.15. 21:24:22
Regeltem én is az iwiwel kapcsolatos vélemények, kommentárok oldalra (a kapcsolatok közt). Megírtam a véleményem, és persze javasoltam, h mások is nézzenek be a gépház üzenetekhez erre KITILTOTTAK.
Amúgy Ti nem olvastátok iwiwen a gépház üzen november 8.-ai hozzászólásait? Illetve attól kezdve?
iwiwgh.blogter.hu/?post_id=161861#comments
Nem csak nekem nem tetszik az új elcseszett felület.
A fix 1024-es szélesség az valami borzalmas. A reklámok persze nagyon jól látszanak a picike kis összenyomott felhasználói ablakok mellett. Így az egész jó ronda lett, csúnya kis ikonokkal párosítva az ablakokban. Miért nem volt jó a régi? Félreértés ne essék, nem vagyok haladás ellenes, de ha egyszer a régi az egy t×k jó felület volt, akkor msot miért kell elb×szni?
Ettől kifolyik a szemem 10 perc után. Persze továbbra sem működik a kereső, néha nem lehet megnyitni oldalakt, teljesen használhatatlan az egész.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.15. 21:25:36
Thunderzolee 2007.11.15. 21:29:15
internetbeállítások,
biztonság,
tiltott helyek,
"helyek"
majd hozzáadod a ad.adverticum.net ads.adverticum.net
címeket és volt reklám nincs reklám. Egy percig se tart beállítani, és tényleg leszedte a reklámokat.
Thunderzolee 2007.11.15. 21:34:49
Nincsen sok választás. Azért nincsen, mert elkúrtátok. Nem kicsit, nagyon. Európában ilyen böszmeséget még rendszergazda nem csinált, amit ti csináltatok. Meg lehet magyarázni. Nyilvánvalóan végighazudtátok az utolsó másfél-két hónapot. Teljesen világos, hogy amit mondtok, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az iwiw fejlesztésének nevezett lehetőségen, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a T-com és a T-online közös felügyelete valaha is megteszi, és közben egyébként nem csináltatok semmit egy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős fejlesztési intézkedést, amire büszkék lehetünk azon túl, hogy a szarból visszahoztátok a stabil működést a végére. Semmit. Ha el kell számolni az embereknek, hogy mit csináltatok ez év alatt, akkor mit mondtok?
Megszűnt az e-mail cím alapján való keresés..
Megszűnt az átlátható képernyő..
Megszűntek a jól felismerhető ikonok..
Megszűnt az automata képernyőméretre állás..
Megszűnt a stabil működés IE alatt..
Megszűnt a stabil működés Mozilla alatt..
Megszűnt a stabil működés most már Opera alatt is..
Megszűnt a kereső funkció, mivel Ajax Error......
GAME OVER, IWIW?
prospero 2007.11.15. 22:17:44
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.15. 23:49:38
MeggyesBukta · http://www.meggyesbukta.tk 2007.11.16. 00:34:18
Pol 2007.11.16. 01:47:42
www.netdiag.hu/daily/071115/ndHttp_071115_id046.htm
Majd a következő pihenés alkalmával folyt.köv...
qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2007.11.16. 01:52:48
(ha belegondolsz, az email keresésének kikapcsolása logikus lépés volt, mert nem lehet arra keresni, amit ismeretlenek nem láthatnak)
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.11.16. 02:05:07
cockney 2007.11.16. 05:58:13
Pandamacy (törölt) · http://szanalmas.hu 2007.11.16. 07:51:36
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.11.16. 07:59:07
Igen, a magyarok igénye pedig 10 év lemaradásban van mondjuk az amerikaival szemben. Ha lenne is magyar Facebook, itthon az átlag akkor is csak iwiwezne. Nekünk egyszerűen nem kell az ilyesmi.
Lásd pl Youtube. Én mondjuk aktív felhasználója vagyok, legalább 50 videót feltöltöttem már, de magyarországon az átlagnak ez nem kell. Az átlag magyar netező csal nézegetni akar vicces videókat, erre meg tökéletesen megfelel a gagyi magenta Videa is. Magyarországra ilyen komolyabb szolgáltatást hozni kb olyan, mintha egy kis faluba autópályát akarnánk építeni, teljesen felesleges. Aki meg hozzám hasonlóan jobban érdeklődik a téma iránt, az használja a Facebookot és a Youtube-ot.
Egyébként hogy lehet klubot indítani az iwiwen? Csak én nem találom?
Kow 2007.11.16. 10:45:24
moni77777 2007.11.16. 10:53:21
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.11.16. 13:16:58
klay 2007.11.16. 18:12:07
iwiwgh.blogter.hu/?post_id=207643
Thunderzolee 2007.11.16. 19:08:01
Úgyh most itt lehet én vagyok a kisebbség, de akkor se értem az iwiw hozzáállását.
Teljesen mindegy, h hány 1024-es képernyő van hazánkban a statisztika szerint; én megnéztem 1024-es felbontású 14, 17, és 19 collos monitorokon is, azokon is borzalmasan szemfárasztó.
És idegesítő az a tudat, h eddig jó volt, most meg elb×szott lesz, ahhelyett, h egy pici szavazóablak lenne az iwiw kezdőlapján, ahol mindenki szavazhatna, h tetszik-e az uj design, vagy nem.
Thunderzolee 2007.11.16. 19:48:12
"ha belegondolsz, az email keresésének kikapcsolása logikus lépés volt, mert nem lehet arra keresni, amit ismeretlenek nem láthatnak"
Ez egy olyan entellektüell magyarázat, amit már máshol is olvastam természetesen.
Ezt inkább úgy kellett volna megoldani, h:
"engedélyezi-e ön, h az e-mail címe alapján megtalálhassák?" igen-nem
Ha már az:
"Engedélyezi-e ön, h látható legyen e-mail címe mások számára?" igen-nem
nem volt elég jogilag.
most már csak az msn címen keresztüli keresést szüntessék meg, aztán télleg nem is lehet megtalálni ezentúl senkit..
Az msn amúgy sem egy biztos pont, de azért néha bejön. A mostani barátnőm is úgy ismertem meg, h apróhirdetést nézegettem prohardveren, megnéztem az adatlapját (csak az e-mail címe volt megadva), rákerestem iwiwen úgy, h a részletes keresőben msn rublikába beírtam, szerencsémre pont egyezett az e-mail címe és az msn címe.
Ez sok embernél egyezik, már másokat is találtam meg, és örülök ennek a funkciónak...
qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2007.11.16. 20:27:38
Laxa 2007.12.11. 18:27:16