A szájt, ami a Facebooknál is dinamikusabban növekszik

A Nielsen/Netratings legfrissebb adatai szerint továbbra is a MySpace a legnagyobb közösségépítő szájt a nyugati világban. Bár a MySpace-nek jelenleg 59 millió aktív felhasználója van, növekedésük lassult ebben az évben. Most már "csak" 10 százalékkal szárnyalták túl 2006-os önmagukat.

Ennél sokkal dinamikusabban növekszik a Facebook, mely ugyan mindössze 19 millió netezőt ejt rabul rendszeresen, mégis, ez az előző évhez képest 125 százalékos növekedést jelent.

Ám van egy közösségépítő szájt, mely még a Facebooknál is dinamikusabban nő. Ez pedig az inkább "karrierépítő szájtnak" számító LinkedIn. Bár a LinkedIn-nek jelenleg mindössze 4 millió felhasználója van, tavaly még csak egymillió júzert kalkulált nekik a Nielsen. A növekedés egészen pontosan 189 százalék.

Míg tehát a MySpace, úgy tűnik, eléri a plafont, addig a Facebook még a hájp időszakban tart. A LinkedIn pedig, bár jóval kisebb közösséget tud magáénak, mint a két rivális, mégis meggyőző növekedést produkál.

És azt se feledjük, hogy egy regisztrált MySpace profiloldal és egy regisztrált LinkedIn profiloldal értéke sem megegyező. A LinkedInben értékesebbek a felhasználók. Nem csak azért, mert a karrierépítés általában a fizetőképes, aktív kereső réteg elfoglaltsága (a myspace-es tiniknek ugye jellemzően csak a zsebpénzük és a szülők nyaggatása marad, ha online vásárlásra kerül a sor).

Másrészt pedig, mivel a LinkedInben a felhasználók munkahelyek szerint is összekapcoslódnak, így a social graph ebben az esetben is értékesebbnek tűnik, mint a myspace-esek közt létrejövő, zenei fanklubokból szőtt virtuális kapcsolati rendszer.
Címkék: üzlet myspace facebook linkedin
2007.11.16. 09:29. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HH: Kicsit zavarban vagyok, mert nem tudom, hogy ez most a felkarolt személyes blogod, vagy az index 2.0 ügyi tájékoztató blogja.

Előbbi esetben meg sem szólalok, innentől ne is olvasd tovább, ha utóbbi, akkor szívesen olvasnék olyan postokat, ahol nincs szó Facebook, Myspace, Iwiw szentháromságról, mert így nagyon egysíkú ez a cserkészet. Annyi érdekes dolog van még odakint.
Kár, hogy nem lehet szerkeszteni a kommentem, mert azért hozzáteszem, hogy csak kicsit zsörtölődöm, mert a torrentes postsorozat nagyon korrekt volt.

Tudom, nem kötelező olvasni :)
Kimoderáltak.. na mindegy, megpróbálom kevésbé durván megfogalmazni. Az, hogy minek nő a felhasználóbázisa az ugye attól függ, hogy mikor kezdte?
Facebook: 2004
MySpace: 2003
LinkedIn : nem tudom, de nem régen

Ebből tisztán látszik, hogy miért van annyi felhasználója mint amennyi. Emögé valami teóriát generálni már túlzás. A freemailnek is nagyon sok usere van, igaz nem az a legjobb magyar webmail szolgáltató, de mivel már kezdetek óta itt van (és áll mögötte egy erős cég, aki nyomja), így még vezet.

Az, hogy melyik oldal "jobb" szerintem nem a felhazsnálók száma mutatja. Egy régebbi elemzés alapján , ha megfelelően kiválasztanánk minden social networking oldalon 50 usert, és áttéríteénk őket egy másikra, majd mondanánk nekik, hogy próbálják áthozni a haverjaikat is, akkor az adott oldalnak (amiről eljönnek) lőttek.
Azért én nem vetnék össze egy blogot egy (vagy több) közösségépítő site-tal...
(Arrol irok a blogba, amirol akarok/kedvem van/engem erdekel. Nagyon unalmas ezerszer is elmondani h ez egy blog es nem egy kozintezmeny. Akinek nem tetszik, az ne olvassa. Egyes hirek szerint tobb milliard masik weboldal is van mar a neten. Ugyhogy elotted a lehetosegek tarhaza.)
Nem attol fugg egy szajt nepszerusege, h mikor keletkezett. A MySpace 2005 masodik feleben robbant be. A Facebook meg a regnyitas, majd az api nyitas ota. Nem a szajt elinditasa a fontos, hanem a fobb merfoldkovek sikeressege.
Azért bátorkodtam ez leírni, mert nem ismerek még ilyen népszerű és naprakész blogot a témában magyar nyelven. Sokan kommentelnek. Érdekel a magyarok véleménye is, nem csak egy síkon, de ha jól emlékszem direkt azért írtam, az első mondatom, mert gyanítottam, hogy sokan írják be, hogy miről lenne jó, ha írnál, amit megértek, hogy nyomasztó is lehet egy idő után. Szal csenden tedd azt a kommentet "ignore"-ra :D

.hu-n kívül vannak más tartományok is? Nocsak :D
Ne hülyéskedj, a közösségépítés nagy-nagy hájp, addig kell meglovagolni amig meleg:) (öööö ez lehet, hogy képzavar volt...) A héten indult egy újabb banda, akik a közösségépítést a GPS-ekkel is összehozták gpskalauz.blog.hu/2007/11/16/myspace_gps
Egyetértek McClane-nel. Azt a pontot kéne összehasonlítani amikor a két nagyobb oldalnak volt annyi felhasználója mint most a LinkedIn-nek és utana megnézni, hogy milyen mérföldkőnél tartanak.
Az, hogy nyitnak API-val pedig szerintem evolúciós kényszer, mert anélkül belátták, hogy nincs hova lépni, így ez teljesen szükséges a sikerhez.
én csak azt nem értem, hogy az 1 millióból ha 4 millió lesz valami, az hogy a viharba tud 189 százalék lenni. bocs.