A zenei mogulok előre dörzsölték a tenyerüket, amikor a függetlenedő Radiohead azt találta ki, hogy új albumát közvetlenül saját weboldalán keresztül fogja értékesíteni, s ráadásul az árat a netező szabja meg. Dörzsölték a tenyerüket, mert nyilván arra számítottak, hogy a Radiohead új albuma akkorát bukik anyagilag, mint az ólajtó.
Az új értékesítési modell tanulságai a következők: ugye a netezők átlagban jóval kevesebbett voltak hajlandóak fizetni az In Rainbows albumért, mint egy normál árú új cédékiadványért. Ebből azonban szerintem nem az következik, hogy a Radiohead tökön szúrta magát az új modellel, hanem éppen annak láthattuk élő példáját, hogy az emberek sokallják a zenekiadók által megálmodott cédékért elkért összegeket.
A másik, ami tanulság, hogy a Radiohead új albuma éppen az újszerű terjesztési modell miatt extrém népszerűségnek örvend. A Google év végi Zeitgeistje szerint például a megjelenés hónapjában, vagyis októberben a legnagyobbat előrelép keresőkifejezés éppen a "radiohead" volt. A harmadik dolog pedig - és most tekintsünk el attól, hogy a konkrét album mennyire jó is a többi Radiohead-albumhoz viszonyítva - a brit együttes talán az egyik legkúlabb banda lett megint a weben. És ehhez nem volt másra szükség, mint egy nagy levegőt venni, felfogni, hogy miről szól 2007-ben a netező fiatalság számára a zenehallgatás, és egy kicsit őszintébben hozzáállni a szórakoztatóipari bizniszhez.
Az új értékesítési modell tanulságai a következők: ugye a netezők átlagban jóval kevesebbett voltak hajlandóak fizetni az In Rainbows albumért, mint egy normál árú új cédékiadványért. Ebből azonban szerintem nem az következik, hogy a Radiohead tökön szúrta magát az új modellel, hanem éppen annak láthattuk élő példáját, hogy az emberek sokallják a zenekiadók által megálmodott cédékért elkért összegeket.
A másik, ami tanulság, hogy a Radiohead új albuma éppen az újszerű terjesztési modell miatt extrém népszerűségnek örvend. A Google év végi Zeitgeistje szerint például a megjelenés hónapjában, vagyis októberben a legnagyobbat előrelép keresőkifejezés éppen a "radiohead" volt. A harmadik dolog pedig - és most tekintsünk el attól, hogy a konkrét album mennyire jó is a többi Radiohead-albumhoz viszonyítva - a brit együttes talán az egyik legkúlabb banda lett megint a weben. És ehhez nem volt másra szükség, mint egy nagy levegőt venni, felfogni, hogy miről szól 2007-ben a netező fiatalság számára a zenehallgatás, és egy kicsit őszintébben hozzáállni a szórakoztatóipari bizniszhez.
And Radiohead was able to draw worldwide attention to "In Rainbows" with no more promotion than a modest 24-word announcement on its Web site on Oct. 1. To the band's glee, it could release its music almost immediately, without the months of lead time necessary to manufacture discs. Hufford said "In Rainbows" has been downloaded in places as far-flung — and largely unwired — as North Korea and Afghanistan. (IHT)
Címkék: marketing zene stat üzlet
40 komment
2007.12.16. 08:58. írta:
hírbehozó
Kobaljov 2007.12.16. 09:57:50
Benjamin · http://benjamin.hu/ 2007.12.16. 10:35:50
www.mahasz.hu/m/?menu=gyik#1
Tehat a szerzo dija kb. a teljes ar 12%-a!
Ha jol latom (gyors amazon keresesek) kinn egy CD $9-15, kb. ~$12 (a mahasszal kalkulalva a szerzo dija $1.44 lenne).
"Kiderült: a letöltőknek pusztán 38 százaléka akart egyáltalán, és ők is átlagosan csak hat dollárt. Az egy letöltésre jutó bevétel 2,26 USD (390 HUF) lehet."
Ha csak a fizetoket nezzuk akkor tobb mint 4x bevetel! De az osszes letoltesre vetitve is 1.5x bevetel!
Persze nem tudjunk kinn milyenek a jutalekok.
Tegyuk meg hozza a Radiohead ezzel szerzett nepszeruseget, amit nem hiszem h. barki meg tudott volna finanszirozni... (tehat felbecsulhetetlen)!
ph34rb0t 2007.12.16. 10:37:51
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2007.12.16. 10:56:27
ÉBRESZTŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ!
Moe Szyslak 2007.12.16. 11:19:22
Másrészt, volt erről egy cikk a Quarton, amit momentán nem találok, a Radiohead menedzsmentjének határozott végső célja a _lemez_eladások növelése volt. A gyatra minőségű mp3-mak mellett már a weboldalon elő lehetett rendelni az albumot CD-n is.
(Ami itt talán off: az In Rainbows szerintem nagyon jó. Remek érzés volt erre költeni három fontot. :)
blekem · http://posz.blog.hu 2007.12.16. 12:11:35
blekem · http://posz.blog.hu 2007.12.16. 12:12:44
itt le is csekkolhatja bárki, bocs a dupla kommentért
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.16. 12:20:39
Astro 2007.12.16. 12:21:19
gydaniel · href.blog.hu 2007.12.16. 12:21:24
G Zoli · http://twitter.com/garamiz 2007.12.16. 12:26:26
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.16. 12:30:13
Ezt eddig is így csináltam. Csak tudjátok mi ez egészben a buktató? Hogy az általam hallgatott zenéket a lehető legritkább esetben találom meg a tetves szaros mocskos lemezboltokban, ha mégis, egyszerűen minden határon túlmenően, pofátlanul drágán adják és/vagy már a polcon meg van repedve a tok. Az utóbbi két lemeznek, amit rendesen teljes áron "rendes" lemezboltban vettem, el volt szakadva, ill. össze volt kicsit gyűrve a borítója. Hát nagy büdös lófaszt az összes kiadó seggébe, de tövig, hogy így adják a 6000 Ft-os lemezt! AZ is RÖHEJ, hogy általában itthon drágább ugyanaz a lemez, mint pl. Amerikában! De hát itt élnek a gazdag emberek, ugye. És tudjátok mit még? Amíg feketepákóval meg győzikével vannak tele a lemezboltok, és a kedvenc, kétszeres Grammy-díjas jazz-énekesnőm lemezéről nem is hallott az eladó (pedig kb. két hete lépett fel a városban), na míg ők így, addig én is így. És ha csődbe mennek, majd rászarok a media markt meg az összes többi sírjára. Ja, hogy nem mennek csődbe, mert a parasztok megveszik a szart? Na majd meglátjuk, majd meglátjuk.
felfoldi.kornel 2007.12.16. 12:49:02
felfoldi.kornel 2007.12.16. 12:49:57
gydaniel · href.blog.hu 2007.12.16. 12:52:18
dillinger 2007.12.16. 12:56:34
csak abba gondoljatok bele, hogy mennyi pénz lett volna akár egy tizedekkora nyilvánossághoz eljutó marketingkampányt folytatni az új albumhoz. Gyakorlatilag nincs ma internetező ember, aki ne tudná mi a radiohead, hírlapoktól az informatikai újságokig mindenhol hír volt.
ha mindenki 0 dollárért töltötte volna le a lemezt, akkor is megérte volna nekik.
neutrinoo 2007.12.16. 13:35:02
Ez nagyszerű.Támogassák a gazdag zenészek egymást:))
human · http://yummie.hu 2007.12.16. 13:46:13
horvath_jano 2007.12.16. 14:36:28
Viola, a ló 2007.12.16. 14:39:38
Biztos erre a zenekarra gondoltál. Alkalmi vásár a jó muzsikáért! :)
nagyM · http://nagym.blog.hu 2007.12.16. 15:03:09
az összes nagy kiadó monnyon le! :)
Asidotus 2007.12.16. 16:12:33
A Radiohead ismert csapat, az ilyen radikális lépésük nagy visszhangot kap, de ha más, kezdő csapat teszi, (mert erre is bővan van példa) az hiába írnák meg a híroldalak, a netezők nem kattintanának rá, és akkor nincs reklámdíj.
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2007.12.16. 16:24:01
Tiboricus Maximus 2007.12.16. 16:57:56
smidgen 2007.12.16. 19:14:45
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2007.12.16. 20:10:51
Hozzá lehet még számolni a koncertek bevételét is. Mondjuk kettővel többet nyomnak le, mert többen akarják őket élőben látni.
A lemezboltok is olyanok mint bármely kereskedő. Amit olcsóbban tud megvenni, ill. amit többen vesznek azt tartanak és esetleg vesznek fel megrendelést arra ami nincs raktáron. Az volt a nagy csalódás, mikor az sadaki vagy mi a neve beindult, hogy le lehet tölteni külön a számokat sms-ért. Úgy voltam vele, hogy az tök király (gondoltam meg lesz minden merthogy nem kell hozzá nagy raktár) közbemeg ami kellett volna az vagy inaktív volt, vagy nem volt.
horvath_jano 2007.12.16. 20:44:39
smidgen 2007.12.16. 21:08:29
nem igény, online kereskedelmi törvény nincs rá itthon
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2007.12.16. 22:29:09
Az adat meg mennyire hiteles nem tudom valami tv adás volt evés közben hallottam csak úgy eszembe jutott
smidgen - lehet az sincs, de én azt látom, hogy a pénztárnál mindenki feszít mikor nagy összegért vásárol. Szerintem szeretik mutogatni, hogy mekkora a takaró. Ezt neten nem lehet. Amúgy meg sokan még rendelni sem mernek neten, mert mi van, ha kihoznak valami mást, vagy selejtet stb. Lehet van igény, de az nagyon kis réteg lehet (mármint Mo. lakosságához képest).
tzs-007 · http://glaskugel.hu 2007.12.16. 23:19:28
horvath_jano 2007.12.17. 00:43:48
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.12.17. 01:31:06
Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2007.12.17. 03:24:25
Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.12.17. 05:41:58
Ha mindenki ugy allna hozza, ahogy te most, sosem lesz elörelepes.
horvath_jano 2007.12.17. 10:12:40
Az meg, hogy valaki idegeskedik, hogyha elötte kártyával fizetnek az meg megérdemli. Remélem hamarosan jönnek az RFID megoldások és akkor az igazi időhúzó ki-bepakolás megszűnik.
2007.12.17. 10:37:20
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.12.17. 11:25:06
Lodovik Trema: Szep, hogy ilyen optimista vagy, biztos regen mentel el :). En egyelore csak azt latom, hogy az emberek valtak turelmesebbe (mivel tobben hasznaljak a kartyakat).
horvath_jano: asszem nem ertettel meg. Nem az fizeti ki a tranzakcios dijat, aki kartyaval fizet (bar lattam en mar ilyet kiirva szamtech uzletben), hanem mindenki. Ha a forgalom fele megy kartyaval, akkor a kereskedo kb. 1%-ot pakol az arakra. Ha csak 25, akkor 0.5-ot, ha az egesz, akkor 2-ot. Latszolag nem fizetsz tobbet, de valojaban valakinek ki kell fizetni a tranzakcios dijat, es valoszinutlen, hogy a kereskedo lenyelne. Mivel ez egy mindenkinel megjeleno koltseg, ezert siman lehet ervenyesiteni a vevok fele, nem okoz versenyhatranyt.
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2007.12.17. 11:51:22
atleta - szerinted az emberek tisztában vannak vele, hogy lehet gyorsabb a kártyás fizetés. Én spec most hallottam (olvastam) először.
Daved · http://buxevo.com/hu 2007.12.17. 22:17:00
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.12.18. 01:47:37