Régen volt 2001, és régen még régebben volt 1997. A blog kifejezés az elmúlt tíz évben beépült a médiafogyasztók és internetezők szókincsébe: aki internetezett az elmúlt tíz évben, az tudja, mi a blog.
A Forbes idei 25-ös webceleb listáján már szinte csak bloggereket találunk. Olyan bloggereket, akik kivétel nélkül az új (még újabb?) mainstream médiába sorolhatók: állandó hivatkozási alapot jelentenek a hasonló médiumok és a médiafogyasztók számára, valamint kiválóan megélnek blogjaikból. Biznisz.
Vagy lehet, hogy csak az idő teszi. Pedig a TechCrunch mindössze 2 éve indult. Ám mára komplett networköt, hirdetői hálózatot épített maga köré. Persze ehhez kellett az iszonyatosan sok olvasó is.
Szintén figyelemre méltó, hogy a Forbes-listán található bloggerek átlag életkora kábé 37 év. Vagyis tíz évvel ezelőtt, a blog születésekor még éppen oké volt a "friss, fiatalos, zabolázatlan" hangvétellel azonosítani a vezető blogokat, de mostanra egy másik generáció is felnőtt. Sőt, több is. Ők is nyilván blogolnak. Vagy már csak a Facebookon vagy a Twittereken írnak egymondatosakat... Most ebbe ne menjünk bele. A lényeg, hogy a fiatal sztárbloggereket az engadgetes Ryan Block képviseli, a maga 25 évével.
De mi van a TechCrunch vagy a PerezHilton után? Jönnek az új, friss, érdekes, zabolázatlanabb blogok, melyek szépen bejárják ugyanezt az utat? Vagy véget ért a blogok és a régi/régebbi média "harca"? Esetleg csak a Forbes volt idén lusta?
Mi az, hogy új média?
A Forbes idei 25-ös webceleb listáján már szinte csak bloggereket találunk. Olyan bloggereket, akik kivétel nélkül az új (még újabb?) mainstream médiába sorolhatók: állandó hivatkozási alapot jelentenek a hasonló médiumok és a médiafogyasztók számára, valamint kiválóan megélnek blogjaikból. Biznisz.
Every blogger wants to quit their job and blog for a living–if they haven’t already done it. (dbt)Őszintén szólva minden blog, így például a TechCrunch is veszít eredetiségéből, érdekességéből, amint elkezd hagyományos médiumként üzemelni.
Vagy lehet, hogy csak az idő teszi. Pedig a TechCrunch mindössze 2 éve indult. Ám mára komplett networköt, hirdetői hálózatot épített maga köré. Persze ehhez kellett az iszonyatosan sok olvasó is.
Szintén figyelemre méltó, hogy a Forbes-listán található bloggerek átlag életkora kábé 37 év. Vagyis tíz évvel ezelőtt, a blog születésekor még éppen oké volt a "friss, fiatalos, zabolázatlan" hangvétellel azonosítani a vezető blogokat, de mostanra egy másik generáció is felnőtt. Sőt, több is. Ők is nyilván blogolnak. Vagy már csak a Facebookon vagy a Twittereken írnak egymondatosakat... Most ebbe ne menjünk bele. A lényeg, hogy a fiatal sztárbloggereket az engadgetes Ryan Block képviseli, a maga 25 évével.
De mi van a TechCrunch vagy a PerezHilton után? Jönnek az új, friss, érdekes, zabolázatlanabb blogok, melyek szépen bejárják ugyanezt az utat? Vagy véget ért a blogok és a régi/régebbi média "harca"? Esetleg csak a Forbes volt idén lusta?
Mi az, hogy új média?
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2007.12.19. 15:18:46
vigyázat, jövök... :)
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.12.20. 05:02:01
Kow 2007.12.20. 10:23:07
"Michael Aaringtont látták egy iPhoneal sétálni a Wall Martban"
"Ryan Block nyílvánosoan böfögött"
"Minden webceleb dorogos?"
candy · http://wunderbike.postr.hu 2007.12.26. 18:12:16