Feladatkövetés, Gmailben (rtm hack)

Avagy, hogyan szervezzük a to-do listánkat a levelezőnkben. Miért fontos ez? Sokat próbálgattam már to-do lista alkalmazásokat, így például a Remember The Milk-et is, és valahogy mindig arra a megállapításra jutottam, hogy a nagyon szofisztikált teendőkezelő/feladatkezelő alkalmazásokat unatkozó projektmenedzsereknek találták ki, és nem azoknak - ide sorolom magamat -, akik tényleg szeretnék hatékonyan követni teendőik listáját.

A legjobb to-do rendszer valahol a bevásárló cetlinél kezdődik. Ráírjuk, hogy mit kell venni, és a közértben szépen pipálgatunk/áthúzzuk azokat az elemeket, amiket már bepakoltunk a kosarunkba. Fizetünk. Biztosak vagyunk benne, hogy semmit nem felejtettünk el. Szóval a projekt ki van pipálva, na.

A bevásárló cetli tehát a projektmenedzsment alfája. Na de mi az omega? Ha online környezetben dolgozik az ember (vagyis olyan környezetben dolgozik, mint mi mindannyian), akkor nyilván adódik, hogy olyan feladatmenedzselő alkalmazás kellene, ami tényleg használható, tényleg kézhez áll, nem túl bonyolult, de azért elég szofisztikált ahhoz, hogy a karácsonyi vásárlás, a hobbifocizás és az adóbevallás ne kerüljön ugyanabba a kalapba.

Kezdetben Wordpadet használtam erre a célra. Az Asztalon feküdt egy fájl, amiben ott sorakoztak a teendők, és amit már megcsináltam, amellé betettem egy ikszet. Időnként kitörölgettem a beikszezett elemeket, és így megmaradtak az elhalasztott, el nem végzett feladatok.

Aztán, már a Google Desktop korában a Desktop saját to-do listáját használtam erre. Csakhogy sokkal kevesebbszer nézek rá a Google Desktopra, mint gondoltam. Így lazán megtörtént, hogy asap teendőim hiába sikítottak a Desktop to-do listájában, ha egyszer nem néztem a monitornak abba a szegletébe. Idegesített is a Desktop, zabálta a gép erőforrásait, ráadásul asztali szoftverről beszélünk. Gyorsan eltűnt a gépemről.

Aztán maradt megint a dokfájlba mentés. Míg nem összetalálkoztam a Lifehacker egyik postjával (a linket most nincs kedvem megkeresni, aki látja, kommentezze be), amiben a Gmail to-do listaként való használatáról volt szó. A megoldás valahogy így szól röviden:

van egy gmailes emailcímünk. Például: webisztan@gmail.com. Ha az előtaghoz hozzáadunk egy plusz jelet, és utána írunk bármit, akkor attól még a levelek a webisztan@gmail.com-ra fognak megérkezni. Tehát a webisztan+todo@gmail.com is megérkezik a levelesládámba, csakhogy a feladó egyedisége miatt a Gmailben erre a címre külön be lehet állítani egy filter+label párost. Na most, ha a webisztan+todo@gmail.com címre szűrök, és erre a címre csinálok egy "todo" névre keresztelt labelt, akkor ha erre a mailcímre küldök a jövőben emailt, akkor az a "todo" label alá fog beesni. Szóval egy primitív teendőlistaként fog működni a Gmailem egyik címkéje.

Az elmúlt egy évben ezt a módszert használtam. Főleg az egyszerűsége miatt nagyon bevált. A levelezőmben töltöm a legtöbb időt, úgyhogy mindig szem előtt van a "todo", és felvenni sem felejtem el a legújabb teendőket. Hiszen a Gmail fiókom mindig nyitva van.

És akkor következzen a post szép keretbe foglalása. A Remember The Milk blogjának tegnapi postja szerint elérkezett a kánaán: csináltak egy olyan Firefox-kiegészítést (itt van), mely beépül a Gmail jobb hasábjába, és így gyakorlatilag olyan, mintha a Google-nak saját teendőkezelő alkalmazása lenne a Gmailben.



Nagyon klassz. Engem a sírás környékezett, amikor megláttam, hogy mennyire szervesen és klasszul, hatékonyan integrálódik a Gmailembe ez az alkalmazás. Le a kalappal. A Gmailnek már régen tudnia kellene ezt. A RTM-kiterjesztés hátránya, hogy minden Gmailbe lépéskor egyszersmind fel kell menni az RTM oldalára is, és belépni. Ezt a folyamatot meg lehetett volna oldani a Gmail felületén is. Na de sebaj, majd a következő verzióban. Addig is:
Fuck you, lazy project managerz.
Címkék: google gmail how to rtm to do
2007.12.20. 21:49. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Felraktam, de idő kell, míg kiderül, hogy lassít-e illetve elesik-e tőle a firefos. Én is sírok, ha nem.
Próbáld a ff3b2-t. 50 szazalekkal gyorsabb ;)
Első csúnyaság: az inbox dátumai mögötti üres hely nagyon megnő - pedig most vesztettünk el ugye vízszintesen egy csomó screen estate-et.
És dobjam ki megint az extensionjeimet? :-)
Thunderbird lightning plugin. Naptár és todo. + provider plugin és szinkronban van a google calendarral.
Letöltöttem, de nem jelenik meg. Pedig friss gmail-em, és 2.0.0.11-es (magyar nyelvű) FF-om van, és a kiterjesztéseknél látszik, hogy installálta a progit. Mi lehet a gond?
És akkor ez már a projektmenedzsment omegája?
Vagy még csak a bétáig jutottunk?

Tudom, hogy perverz állat vagyok, de nekem a bevásárlócetli is ott kezdődik, hogy valami bejárási sorrendet is ad, vagy legalábbis valami arra is használható csoportosítást.

Na, szóval egy feladatlista, az még baromira nem projektmenedzsment.
Persze abban is van feladatlista, de ugye egy szimpla betonalapot sem hívunk toronyháznak, csak mert az alatt is szokott lenni alapozás.
igoogle startlap és google calendar gadget. véleményem szerint nincs jobb todo list.
Szerintem is a Google Naptár a nyerő.

Mást kérdezek (már, ha visszanézek ide): kép beszúrás gmailbe lehetetlen?

Más kérdezek
ja hát igen, kifelejtettétek, hogy külön regisztrálni kell a remember the milkre, és mindig külön be kell lépni, amikor bemész a gmailedbe.

asszem mégsem fogom harmadik félnek kiadni az összes adatot, ami a gmailben van...
Igen, valóban kifelejtettem. Úgyhogy bele is írom.
én is a lightningra szavazok
ehhez nem kell gmail. elég a subjectbe beírni annyit pl. hogy [todo], és csinálni rá egy üzenetszabályt, ami kidobja egy todo mappába az ilyen leveleket (szinte bármelyik levelezőprogramban van erre lehetőség). aztán tenni kell az új problémák mellé egy zászlócskát, és egészen addig ott kell tartani, amíg meg nem oldódik a dolog. ínyencek két cimkét is használhatnak pl. (todo)(project1)

ja, és persze imappal kell használni, hogy a cucc a szerveren maradjon
A todolist valójában fa kéne legyen, mivel a legtöbb feladat részfeladatokra bontható.

Valójában amikor hozzákezdesz a feladat megoldásához, akkor jó esetben az első alábontással kezded (rossz esetben fel se méred, mekkora az egész, hanem azt mondod, hogy a leghosszabb út is egyetlen lépéssel kezdődik, és megindulsz).

Szerintem egy jó todolistnek ezt is tudnia kéne. Máskülönben hogyan tekinted át, hogy a félbehagyott feladatok melyike mennyire van még a kipipálástól (és hogy egyáltalán tudod-e, miképpen fogsz odáig jutni)?
Mi ennek a filterezésnek a többlete ahhoz képest, amit időtlen idők óta minden levelező tud?
hát... én elég régóta gmailezek (is) de nem emiatt a szolgátatása miatt szeretem -enyhén szólva

Nekem úgy tűnik, hogy kitatlálják lassan
a már régóta létező microfos Outlook Web Access-t. Azért az ennél a "szerencsétlenkedésél előbbre van vagy 100 lépéssel. És hát persze a lényeg...
push mail telóra, totális szinkron calendar, to do és contact manager. Nem számít, hogy a bejegyzés a telefonon vagy a weben készült a szinkron azonnal létre jön.
Egy kiváló ingyenes szolgáltatás erre a a célra:
www.mail2web.com
de figyu, a Google Calendarban (mint ugye iCal kliens) nincs todo kezelés? határidővel, reminderrel, Thunderbird támogatással, mindennel. (nem használom, nem tudom - az én iCal kliensemben viszont van.)
maradok a pda-nál, ott van normális todo kezelő dögivel... :)
"A todolist valójában fa kéne legyen, mivel a legtöbb feladat részfeladatokra bontható."

Ez egy zseniális ötlet! De halál komolyan. Mindjárt ki is próbálom FreeMindban*. Azzal ezt (is) nagyon klasszul meg lehet csinálni**, egyetlen hátránya, hogy nem "online" (még***).

(*Az ilyen Mind Mapping cucc, magyarul pont faszerkezetű jegyzetelésre való: freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page
Már nem tudok nélküle élni.)

(**például van benne pipa meg bomba meg mindenféle sokatmondó ikon -- ráadásul be lehet állítani, hogy az ikonok visszafelé "terjedjenek", tehát ha van egy bomba valamelyik alágon, és a főág éppen be van csukva, akkor is látod, hogy hohó)

(***legrosszabb esetben előkapom Java tudásomat vizsgaidőszak után, és nekiülök megoldani =))
Az én kedvencem:

treedolist.com

Hosszú idő (vagy 3 hónap :) óta ezt használom, és mindig találok egy új területet, amire kiváló.

Egy oldal az egész, fastruktúrába szervezheted a TODO-jaidat. Kvázi bevásárlólista, ha úgy szeretnéd.

OpenID-vel (vagy facebook ID-vel) lehet csak belépni, de ez 2007-ben már senkinek nem lehet probléma.

Van benne drag'n'drop, határidő hozzáadás, színezés (szürke, fekete, piros), textile formatting, megosztás felhasználók között (ez nekem nem működött, de a fejlesztőknek állítólag megy).

Minderre ráborítva egy intuitív felület, ~8 éves kortól már lazán használható.

Már csak a firefox plugin és a widgetelés hiányzik a repertoárból ahhoz, hogy teljes értékű viral killer buzzer anyámtudja milyen app legyen belőle.
a fa ötlet nekem is tetszik...!

habár én a telefonomat használom mindenfélére, az mindig tuti... be lehet állítani, hogy készenléti állapotban is mgjelenítsen egy feljegyzést, ha vmit nem akarok elfelejteni, oda írom. Találkozót meg emlékeztetőbe, az is tuti...

szerintem amúgy nem szabadna vegyíteni az ilyen hasznáaltot a hosszútávúval illetve nagyobb volumenűvel. pl projekteknél sima txt fájlt használok és kész, beleírom az ötleteimet.
Google Calendars: külön naptár létrehozása aminek a neve todo. adott napon teendőket szépen all day eventként létrehozod és ha kész van letörlöd ha nem továbbdobod amig el nem fogynak.
ezzel meg a dátumot is be tudod állítani hiszen nem kell mindent egyszerre beállítani. ráadásul ugyanugy küld erről is reminderek (sms, email, etc.) ÉÉS a lényeg hogy goosync-el a telefonodon is látszik. ez a remember the milk csak ujabb hibalehetoseg a rendszerben.

dani
Nos akkor lássuk az én verziómat a todo-ra:

1 -> twitter fiók (eddig is használt is megteszi)
2 -> google talk twitter bot
3 -> saját twitter rss feed-jére feliratkozás
3b -> gmail fanatikusoknak meg twitter google talk értesítő (amiről ugye e-mail jön, ha nem vagyunk belépve.. nomeg lehet filterezni is)

Fuck you, lazy project managerz.
treedolist.com - igen állat, csak emiatt regisztráltam openID-t
ami mégállatabb :)
én sem értem ezt a gmail dolgot. a gcalendar erre a célra teljesen jó az emlékzetetőkkel. gmail, gtalk, gcalendar, plusz az emlékeztetők, én úgy hívom, gclock önfoglalkoztatásra tök jó dolog.

csapatmunkára meg - bocsánat a szentségtörését - ott az ms project, vagy az on-line változatai.

a fa szerkezetű feladatlebontást a lusta projektmenedzserek negyedszázada kitalálták. work breakdown structure az idevágó buzzword.
Volt ugye már egy sokkal szofisztikáltabb feladatkezelő FF extension a Gmail alá, a www.gtdgmail.com/ ahol a tennivalókat hely ill. kontextus (iroda, telefon, email, belváros) és projektek szerint is lehetett szűrni. Egyébként ugyanazt az emailcímbe írt +-os trükköt csinálta, mint amit HH is írt. Szóval eléggé ki volt találva, de olyannyira, hogy túlzottan. Nem is használtam.

RTM behozva Gcal-ba az sem működött flottul.

Maradt a Gdocs-beli Todo szövegfile.

notes.google.com

"the ultimate solution"
Úgy látszik a Google is érezte mi az, amit hiányoltunk.
...és persze mobilverzió is

Egészségetekre.
Mikker: tök jó, de 404...

Lifehacker hozta ezt: www.springnote.com

Elsőre rohadt bonyolultnak nézki, de van benne egyszer to-do template, meg jó hotkeyek is. Nekem nem tetszett, hogy elég lassú az Ajax ellenére is, meg őszintén szólva, nekem bántja a szememet a design, valamiért nem esik jól nézni.

De hátha valakinek bejön.