Google: a magyar weben is a közösség volt a legfontosabb 2007-ben

A Zeitgeist vagyis a Korszellem összeállítást a Google nem csak globálisan, de országokra bontva is elkészíti. Nézzük, hogy a Google.hu-n mik voltak a legfeltörekvőbb keresőkifejezések 2007-ben: 
  1. YouTube
  2. iWiW
  3. MyVIP
  4. Vatera
  5. Love
  6. emo
  7. Startlap
  8. Port
  9. Hotdog
  10. Elvira
A listából látszik, hogy a magyar netezők idén is inkább az amerikai videómegosztó szájtot használják, pedig idehaza is indult az elmúlt két évben jópár videómegosztó szolgáltatás. Ugyanakkor a közösségépítő oldalaknál a magyarok sikeresek (iwiw, myvip) a Facebook vagy a MySpace ellenében. Nyilván a nyelvi korlát miatt. Szintén sikeresnek mondható a Vatera az amerikai nagytestvér, az eBay ellenében.

Legalábbis a Google statisztikái alapján. Összefoglalva tehát: a multimédia tartalmakat a magyarok is szívesen fogyasztják amerikai forrásból (érdekes, hogy a képmegosztás továbbra sem sláger), míg a kifejezetten lokálisan érdekes szolgáltatások (online aukció, tévéműsor, kapcsolatépítés) közül inkább a magyar verziókat választják.

A Google Magyarország szerint: 
Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerűsége igencsak megnőtt - az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között, annak a jele, hogy ismerőseink köre jelentős mértékben kiterjed az országhatárokon túlra is. A YouTube (1.) videó-megosztó oldal is közösségi indíttatásúnak mondható, sikere abban rejlik, hogy szinte bármilyen videoklipet, mozifilm- és tévésorozat-részletet vagy magánfelvételt megtekinthetünk és megoszthatunk másokkal. Nagyjából ezen az elven működik a hotdog is (9), csak nem nemzetközi, hanem hazai szinten. A vatera (4.) az online vásárlás révén hozza össze az embereket, ezen az oldalon termékek széles skálája (ékszerek, ruhák, háztartási gépek, műszaki cikkek, autók stb) cserél gazdát. A love (5.) kifejezés tavalyihoz képesti fokozódó népszerűsége is a kapcsolatépítés megnövekedett fontosságát és új módjainak terjedését tükrözi. A magyar top10-ben szerepel még az idén nagy teret hódító emo (6.) zenei stílus, amely az emotional, azaz érzelmes punk zene rövidítése. Ezen kívül a startlap (7.) - ahol témakörök szerint megkereshetjük a számunkra érdekes weboldalakat -, a port.hu (8.), a tévécsatornák műsorait, sorozatok és mozifilmek leírást tartalmazó portál, és az elvira (10.), az online vasúti-menetrend lett "felkapott" 2007-ben.
A Google globális eredményei hasonló tendenciát mutatnak, az első tíz legdinamikusabban növekvő kereső kifejezés között közösségi (badoo, facebook, hi5) és videómegosztó (dailymotion, youtube) oldalak találhatók, illetve a virtuális valóságra épülő second life. Ebből a felmérésből elsősorban azt érdemes megjegyeznünk, hogy a hazai netezők preferenciái, szokásai sem térnek el nagy mértékben az amerikaiakétól.

Ha elfogadjuk azt az állítást, hogy az amerikai netezők és a magyar netezők webes szokásai közt nincs hatalmas különbség, csak a tengerentúlon némileg korábban érzékelhetőek bizonyos, az online életet érintő jelenségek, akkor különösen érdemes ideidézni a Pew legfrissebb kutatásának (.pdf) néhány adatát.

A netező online tinédzserek 39 százaléka osztja meg a weben művészi alkotásait (pl. videóit vagy fotóit). Ez 33 százalékos növekedés 2004-hez képest. Vagyis ez az elmúlt évek egyik nagy boomja. Közel harmaduk ír saját blogot, s ez majdnem 10 százalékos növekedés három év alatt. A blogolók száma tehát nem növekszik olyan kiemelkedően, mindenesetre a 10 százalék meggyőző. Az amerikai netező tinik 26 százaléka remixeli az online tartalmakat. 2004-ben még csak 19 százalékukra volt ez jellemző.

Az amerikai középiskolások több mint felének van profiloldala a Facebookon vagy a MySpace-en, és majdnem mindegyikük megoszt magáról fotót a weben. Közülük minden harmadik videókat is megoszt online.
Címkék: google stat magyar
2007.12.20. 12:22. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valaki magyarázza már el nekem, hogy mi értelme website-okra keresni a Google-ben (ahelyett, hogy elmennénk az adott site-re).
egyszerű lustaságból. én is igen gyakran csak beütök egy szót a firefox url sorába, ő meg kidobja hozzá az oldalt... és ha a dolog nem adekvált (pl. szóköz van benne), akkor a google I'm feeling lucky szolgáltatásán keresztül jutok el az adott oldalra
A találat a webszájt. Pl. ha "Speak + videó" a keresés, valszeg a találatok közül a YouTube-éra fogsz kattintani.
kíváncsi vagyok, a Zeitgeist befolyásolható-e egyszerű brute-force módszerekkel, vagy egyáltalán megpróbálják-e, és ha igen, a guglé szűri-e valamilyen módon ezeket.

hiszen ennek már komoly reklámértéke van.

mindenesetre tényleg ostobán hangzik az iwiwre és a myvipre keresés.
bocs a duplázásért, előzőre reagálve: ezek a lenépszerűbb KERESÉSEK, tehát kulcsszavak, azok előfordulási gyakorisága. Bár szerintem az "Animals House of the rising sun on youtube" kifejezés is az egyed a youtubenak, meg az összes többi szónak. De még így is ostobaság iwiw-re keresni, hiszen nem nyílt az adatbázisa.

Különben megnéznék egy olyan listát, ami a valódi első helyezetteket mutatja, jelesül a pornóval kapcsolatos kifejezéseket. Az internetet a szexipar építette.
varjal, ezek a legnepszerubek, vagy a leggyorsabban novekvo kulcsszavak? - amugy siman el tudom kepzelni, h valaki igy keressen iwiwre/myvipre meghivot - googlen keresztul - bar kicsit meg igy is santit
"az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip)"

a myvip mióta nemzetközi? a googlehu-nál olyan balfaszok ülnek akik nem tudják a myspace-t megkülönböztetni a myvip-től?
Ezt én sem értem. A hírben nincsen szó találatról, csak keresésről. Szóval versenyeztetik a keresőkifejezésben lévő szavakat, amelyek időnként éppenséggel weblapok nevei (yotube, iwiw), de lehet más szó is (emo, love)?
Akkor viszont tényleg érthetetlen, hogy miért van a listán az iwiw meg a myvip. Persze, előfordul, hogy az ember a keresővel hívja be az oldalt a címsorba való gépelés helyett, de hogy ez tömegesen jellemző lenne?!
Azzal együtt, hogy állítólag a magyar népesség gyakorlatilag teljes egészében fenn van az iwiw-en, tényleg furcsa, ahogy megfogalmazódik a kérdés valakiben: Mi az az iwiw? Vagy hogy hol lehet az iwiw-et megtalálni a neten? És rákeres a google-ban.
Félreértettétek a Google sajtóközleményében írtakat: itt messze nem a 2007-ben leggyakrabban használt kifejezésekről van szó, hanem azoknak a kulcsszavaknak a toplistájáról, amelyekre a tavalyi évhez képest a legtöbben kerestek rá, tehát tavalyi keresések számához képest a legnagyobb növekedést produkálták. (tehát nem Popular Queries hanem Top Gaining Queries)
Ez még mindig nem magyarázza meg azt, hogy az emberek miért keresik az iwiw szót a google-val, ha csak az nem, hogy meghívót keresnek...
a magyarázat: azért keresnek a googleben az iwiwre, mert hülyék
De akkor meg nem mérvadó a statisztika, hülyék alapján engem ne táblázzanak be az iwiw-kereső hülyék közé.. :)
Valoszinuleg nem azert keresnek ra mert nem tudjak a cimet annak ahova "mindennap" belepnek vagy epp meghivot keresnek, hanem csak szimplan erdeklodnek h. milyen mas "irasok" talalhatoak az adott kifejezesre.

En neha rakeresek a "benjamin.hu"-ra, nem azert mert nem tudom a sajat domainemet a cimsorba beirni hanem olyan tartalmat keresek ahol errol irnak / megemlitik, kapise? :)
benjamin: valszeg azonban ilyen ellenőrző kereséseket az iwiw csapata csinál csak, azt meg nem hiszem hogy ott annyian dolgoznának, hogy ez mindjárt a második helyre repítené őket (:

én sem értem azokat az embereket akik az iwiw-re keresnek a googleban

egy dolog lehet szerintem: a google a kezdőlapjuk és nem tudják hogy nem oda kell a csíkba beírni az oldalt aminek tudják a címét hanem felülre a címsorba
GYUSZI BACSI: akkor a te logikad alapjan a "Love" es "emo" kivetelevel az osszes tobbire a fejlesztoik keresnek ra? :) akkor ezek a fejlesztok sztem mast se csinalnak egesz nap mint a munkahelyuk nevere keresgelnek (mondjuk az iwiw eseteben ez talan igaz is :) de a tobbiben? youtube magyar fejlesztok?
nagyon sok embernek a google a kezdőlapja. a kurzor ott villog. megnyitja a böngészőt, és más is gépel. azaz oda üti be a címet, nem a címsorba.
Magyarul ez a statisztika egyáltalán nem azt tükrözi, hogy mire keresnek az emberek, hanem hogy mik a leglátogatottabb oldalak.
"Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerűsége igencsak megnőtt - az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között, annak a jele, hogy ismerőseink köre jelentős mértékben kiterjed az országhatárokon túlra is."

ez inkább annak a jele, hogy az iwiw egy nagy rakás szar...
hát ha ez a statisztika igaz (akár népszerűséget akár leggyorsabban növekvő népszerűséget mutat), akkor siralmas képet fest a magyar internetes társadalomról.

sok embernek a net még mindig iwiw-es és myvip-es magamutogatásról szól, főként a tini korosztályban.

érdekes lenne egy összesített ISP stat is, vagy akár csak a rózsaszín szolgáltatóé, hogy a forgalom mekkora részét képzik ezek a teljességgel felesleges aktivitások. (úgy mint képek feltöltögetése iwiw-myvipre, adatlapok nézegetése, "üzifal", klubok, stbstb)