A Zeitgeist vagyis a Korszellem összeállítást a Google nem csak globálisan, de országokra bontva is elkészíti. Nézzük, hogy a Google.hu-n mik voltak a legfeltörekvőbb keresőkifejezések 2007-ben:
Legalábbis a Google statisztikái alapján. Összefoglalva tehát: a multimédia tartalmakat a magyarok is szívesen fogyasztják amerikai forrásból (érdekes, hogy a képmegosztás továbbra sem sláger), míg a kifejezetten lokálisan érdekes szolgáltatások (online aukció, tévéműsor, kapcsolatépítés) közül inkább a magyar verziókat választják.
A Google Magyarország szerint:
Ha elfogadjuk azt az állítást, hogy az amerikai netezők és a magyar netezők webes szokásai közt nincs hatalmas különbség, csak a tengerentúlon némileg korábban érzékelhetőek bizonyos, az online életet érintő jelenségek, akkor különösen érdemes ideidézni a Pew legfrissebb kutatásának (.pdf) néhány adatát.
A netező online tinédzserek 39 százaléka osztja meg a weben művészi alkotásait (pl. videóit vagy fotóit). Ez 33 százalékos növekedés 2004-hez képest. Vagyis ez az elmúlt évek egyik nagy boomja. Közel harmaduk ír saját blogot, s ez majdnem 10 százalékos növekedés három év alatt. A blogolók száma tehát nem növekszik olyan kiemelkedően, mindenesetre a 10 százalék meggyőző. Az amerikai netező tinik 26 százaléka remixeli az online tartalmakat. 2004-ben még csak 19 százalékukra volt ez jellemző.
Az amerikai középiskolások több mint felének van profiloldala a Facebookon vagy a MySpace-en, és majdnem mindegyikük megoszt magáról fotót a weben. Közülük minden harmadik videókat is megoszt online.
- YouTube
- iWiW
- MyVIP
- Vatera
- Love
- emo
- Startlap
- Port
- Hotdog
- Elvira
Legalábbis a Google statisztikái alapján. Összefoglalva tehát: a multimédia tartalmakat a magyarok is szívesen fogyasztják amerikai forrásból (érdekes, hogy a képmegosztás továbbra sem sláger), míg a kifejezetten lokálisan érdekes szolgáltatások (online aukció, tévéműsor, kapcsolatépítés) közül inkább a magyar verziókat választják.
A Google Magyarország szerint:
Az eredmények tisztán mutatják, hogy a közösségi oldalak népszerűsége igencsak megnőtt - az, hogy nemcsak magyar ( 2. iwiw), hanem nemzetközi oldal (3. myvip) is szerepel a dobogós helyek között, annak a jele, hogy ismerőseink köre jelentős mértékben kiterjed az országhatárokon túlra is. A YouTube (1.) videó-megosztó oldal is közösségi indíttatásúnak mondható, sikere abban rejlik, hogy szinte bármilyen videoklipet, mozifilm- és tévésorozat-részletet vagy magánfelvételt megtekinthetünk és megoszthatunk másokkal. Nagyjából ezen az elven működik a hotdog is (9), csak nem nemzetközi, hanem hazai szinten. A vatera (4.) az online vásárlás révén hozza össze az embereket, ezen az oldalon termékek széles skálája (ékszerek, ruhák, háztartási gépek, műszaki cikkek, autók stb) cserél gazdát. A love (5.) kifejezés tavalyihoz képesti fokozódó népszerűsége is a kapcsolatépítés megnövekedett fontosságát és új módjainak terjedését tükrözi. A magyar top10-ben szerepel még az idén nagy teret hódító emo (6.) zenei stílus, amely az emotional, azaz érzelmes punk zene rövidítése. Ezen kívül a startlap (7.) - ahol témakörök szerint megkereshetjük a számunkra érdekes weboldalakat -, a port.hu (8.), a tévécsatornák műsorait, sorozatok és mozifilmek leírást tartalmazó portál, és az elvira (10.), az online vasúti-menetrend lett "felkapott" 2007-ben.A Google globális eredményei hasonló tendenciát mutatnak, az első tíz legdinamikusabban növekvő kereső kifejezés között közösségi (badoo, facebook, hi5) és videómegosztó (dailymotion, youtube) oldalak találhatók, illetve a virtuális valóságra épülő second life. Ebből a felmérésből elsősorban azt érdemes megjegyeznünk, hogy a hazai netezők preferenciái, szokásai sem térnek el nagy mértékben az amerikaiakétól.
Ha elfogadjuk azt az állítást, hogy az amerikai netezők és a magyar netezők webes szokásai közt nincs hatalmas különbség, csak a tengerentúlon némileg korábban érzékelhetőek bizonyos, az online életet érintő jelenségek, akkor különösen érdemes ideidézni a Pew legfrissebb kutatásának (.pdf) néhány adatát.
A netező online tinédzserek 39 százaléka osztja meg a weben művészi alkotásait (pl. videóit vagy fotóit). Ez 33 százalékos növekedés 2004-hez képest. Vagyis ez az elmúlt évek egyik nagy boomja. Közel harmaduk ír saját blogot, s ez majdnem 10 százalékos növekedés három év alatt. A blogolók száma tehát nem növekszik olyan kiemelkedően, mindenesetre a 10 százalék meggyőző. Az amerikai netező tinik 26 százaléka remixeli az online tartalmakat. 2004-ben még csak 19 százalékukra volt ez jellemző.
Az amerikai középiskolások több mint felének van profiloldala a Facebookon vagy a MySpace-en, és majdnem mindegyikük megoszt magáról fotót a weben. Közülük minden harmadik videókat is megoszt online.
Címkék: google stat magyar
20 komment
2007.12.20. 12:22. írta:
hírbehozó
Bereczki Zoltán · http://miskolcblog.blogspot.hu/ 2007.12.20. 12:28:15
CruelAngel 2007.12.20. 12:32:46
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.12.20. 12:33:08
gphilip · http://search-download.com 2007.12.20. 12:54:49
hiszen ennek már komoly reklámértéke van.
mindenesetre tényleg ostobán hangzik az iwiwre és a myvipre keresés.
gphilip · http://search-download.com 2007.12.20. 12:58:47
Különben megnéznék egy olyan listát, ami a valódi első helyezetteket mutatja, jelesül a pornóval kapcsolatos kifejezéseket. Az internetet a szexipar építette.
Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.12.20. 13:02:32
2007.12.20. 13:27:11
a myvip mióta nemzetközi? a googlehu-nál olyan balfaszok ülnek akik nem tudják a myspace-t megkülönböztetni a myvip-től?
morpet 2007.12.20. 13:42:21
Akkor viszont tényleg érthetetlen, hogy miért van a listán az iwiw meg a myvip. Persze, előfordul, hogy az ember a keresővel hívja be az oldalt a címsorba való gépelés helyett, de hogy ez tömegesen jellemző lenne?!
Gyulus 2007.12.20. 13:53:28
jjaroli · http://innen.hu/ 2007.12.20. 13:57:21
Gyulus 2007.12.20. 14:01:58
dr. Wilbur Swain 2007.12.20. 14:24:44
Gyulus 2007.12.20. 14:35:40
Benjamin · http://benjamin.hu/ 2007.12.20. 16:14:43
En neha rakeresek a "benjamin.hu"-ra, nem azert mert nem tudom a sajat domainemet a cimsorba beirni hanem olyan tartalmat keresek ahol errol irnak / megemlitik, kapise? :)
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.12.20. 16:26:04
én sem értem azokat az embereket akik az iwiw-re keresnek a googleban
egy dolog lehet szerintem: a google a kezdőlapjuk és nem tudják hogy nem oda kell a csíkba beírni az oldalt aminek tudják a címét hanem felülre a címsorba
Benjamin · http://benjamin.hu/ 2007.12.20. 16:31:08
phenomenon 2007.12.20. 23:17:44
Bereczki Zoltán · http://miskolcblog.blogspot.hu/ 2007.12.21. 10:56:38
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2007.12.21. 11:51:56
ez inkább annak a jele, hogy az iwiw egy nagy rakás szar...
gphilip · http://search-download.com 2007.12.21. 15:36:29
sok embernek a net még mindig iwiw-es és myvip-es magamutogatásról szól, főként a tini korosztályban.
érdekes lenne egy összesített ISP stat is, vagy akár csak a rózsaszín szolgáltatóé, hogy a forgalom mekkora részét képzik ezek a teljességgel felesleges aktivitások. (úgy mint képek feltöltögetése iwiw-myvipre, adatlapok nézegetése, "üzifal", klubok, stbstb)