Duplázott a YouTube

Erőteljesen növekedett 2007-ben a nagy amerikai videómegosztó szájtok látogatottsága. A Pew mérése szerint ma már minden második nethozzáféréssel rendelkező felnőtt amerikai látogatja a YouTube-ot és a többi videómegosztó szájtot. Az elmúlt évben az ilyen szolgáltatások átlagos látogatottsága megduplázódott.

Nők és férfiak nagyjából ugyanolyan valószínűséggel fogyasztanak ilyen tartalmakat. A különbség inkább a korcsoportoknál észlelhető. A 18-29 évesek döntő többsége (70 százaléka) látogatott már el videómegosztó szájtra. A fiatalok harmada napi rendszerességgel nézeget a neten videókat.

Na de mi van az aktív felhasználókkal? A Pew mérése szerint az amerikaiak 22 százaléka készít saját videófelvételeket, és 14 százalék meg is osztja videóit online. Számuk jó fél év alatt megháromszorozódott. Szóval ezek szerint nem igaz, hogy mindig ugyan az a pár százalék nyomja ki a YouTube-ra a videókat. (A felmérés további adatait pdf-ben lehet olvasgatni.)

2006 után tehát 2007 is a YouTube éve volt. A tévétársaságok meg ahelyett hogy hamvába holt ötletekkel próbálkoznának, végre megtanulhatnának együtt élni ezzel a jelenséggel.
Címkék: stat youtube
2008.01.11. 08:46. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ma este a tévétársasaságok legalább 4M embert fognak leültetni a tv elé, a pc meg legfeljebb 400e embert. erről ennyit.
ez az 1:10 arányszámon nem hiszem, h bármilyen hype változat. persze az igaz, h jött fel a pc, mint a talajvíz. de soha meg sem közelítette a tv-t.

a user generated contenttel hasonló a helyzet. mindig is volt, mindig is lesz, de az emberek többsége ettől függetlenül az iparilag legyártott tartalomra kíváncsi.
ja, de ez az 1:10 úgy lett az 1:100-ból, meg az 1:1000-ből, hogy egyik napról a másikra.
kutacs_
Akkor már csak meg kell tanítani a usereket ipari tartalom előállítására. Meg persze valami eszközt kell a kezükbe adni.
Megállapodhatnának a videómegosztók egy közös protokollban, és akkor egy helyre kéne csak feltöltteni a videót, és megjelenne az összes videómegosztón.

Aztán egy helyen láthatnád a nézettségi adatokat, kommenteket.

Mármint úgy értem, hogy a Youtube-ot így lehetne lenyomni: Összeállna 20-25 konkurens, és akkor egy idő után máshol is annyi videó lenne mint youtube-on.

A képminőséget meg úgy lehetne javítani, hogy eleve FLV-t lehessen feltölteni, amit nem konvertálnának sehova. És ráadásul H.264-ben lenne (ehhez várni kell a Flash player terjedésére).
Mert ha csinálsz egy videót és lusta vagy, akkor persze hogy csak a Youtube-ra töltöd fel.

De ha lenne egy olyan opció, hogy ingyen felnyomhatnád 25 másik helyre, akkor tuti hogy azokra is feltöltenéd.
zsolti,
abban igazad van, a pc és az internet összekapcsolódása egy jelentős mérföldkő volt. de érdekes az is, amikor a tv összekapcsolódik az internettel. és pc kiszorul a háztartásból.
bpelhos,
oké. csak kérdés, h a háztartások többsége akar-e bármit permanensen megosztani. nekem az a gyanúm, h nem.

nem arról van szó, h a többség ne akarná megörökíteni a fontos családi eseményeket, vagy h ezt ne akarnák időlegesen az ismerőseikkel megosztani. hanem arról, h nem akarják mindenkivel és folyamatosan megosztani.

régen is voltak fényképezőgépek. ezek megörökítettek családi eseményeket. a képeket a többség kitette a falra, de alig volt olyan, aki kitette az üzenőfalra, vagy a faliújságra. a többség ezeket megmutatta az ismerőseiknek, aztán eltette, adott esetben megint elővette. nincs ez ma sem másként.

az igaz, h a youtube-ra egyre több video kerül fel. és az is igaz, h egyre több háztartás készít házi videokat. de ebből nem következik az, h a youtubon növekedne aránya. ennek épp az ellenkezője igaz. egyre több vállalkozásokhoz kötődő félprofi, vagy profi tartalom.
oops. szóval szó sincs arról, h a youtubon növekedne a házi videok aránya.

tehát az, h az amerikai fiatalok 14%-a akar rendszeresen megosztani, az nagyjából annyit tesz, h cca. ennyi fiatal van, aki valamilyen internetes médiavállalkozásban gondolkodik. európában ez az arányszám vélhetően sokkal alacsonyabb.
Charybdis,
ki volt ez annak idején találva. úgy hívták ezt multimédia adatbázisok.

(1) van egy csomó multimédia nyersanyag, blob, ezekhez kapcsolhat az állam egy csomó erősen strukturált a metaadatot, ebből lesznek "nagy" relációs adatbázisok, amelyekben lehet célzottan keresni. ezek a multimédia tárolók.

(2) van egy csomó multimédia nyersanyag, blob, ezekhez kapcsolhat a vállalkozás egy csomó gyengén struktuált metaadatot. ebből lesznek a "közepes méretű" hálós adatbázisok, amelyekben lehet célzottan hidetni. ezek a multimédia lapok.

(3) és van egy csomó multimédia nyersanyag, blob, ezekhez kapcsolhat a háztartás egy csomó strukturálatlan metaadatot, és ezekből lesznek a "kis" hierchikus adatbázisok, amelyeket célzottan lehet eladni. ezek a multimédia albumok.

(a) jöttek akik kitalálták, h nehogy már bárki is strukturált adatot merészeljen kapcsolni a multimédia anyagokhoz, mert az nem jó, az nem user generated content, és pedig az a jövő. ezzel hazavágták a célzott keresést. pontosabban az néhány óriásvállalat kezébe került.
(b) jöttek akik kitalálták, h nehogy már bárki is statikus adatot merészeljen kapcsolni a multimédia anyagokhoz, mert az nem user generated content, és pedig az a jövő. ezzel hazavágták a célzott hirdetéseket. pontosabban az néhány óriásvállalat kezébe került.
(c) jöttek akik kitalálták, h nehogy már bárki is pénzt merjen kérni felcímkézett a multimédia anyagokért, mert az nem jó, az nem user generated content, és pedig az a jövő. ezzel hazavágták a célzott eladást. pontosabban az néhány óriásvállalat kezébe került.

most oké, kell user generated content, mindig is volt, mindig is lesz, senki nem mondta, h legyen a világból kitiltva, nincs ezzel semmi bajom, de ennek a primátusát hirdetni szerintem nem vezet sehova.
azt akartam csak mondani, h ki vannak a dolgok találva, és csak a helyükre kellene tenni őket, ez volna most a "forradalom".
kiváncsi vagyok vajon ez youtube valaha is nyereséges lesz
amúgy abban, h a google kiviszi a youtube-ot a tévére, abban látok fantáziát. a jogvédett tartalom elé be lehet rakni hirdetéseket, mint ahogyan mondjuk a királyi tv csinálja, aztán hadd szóljon.

lehet ezt a dolgot mini sorozatokkal kezdeni, aztán a sávszélesség bővülésével lépni előre a tartalommal, és minőséggel. ilyesmit kellene csinálni idehaza is. szerintem egy szintig érdemes ezen "hangosan" gondolkodni. bár az is lehet, h felesleges időtöltés.

az is lehet, h a népek ezt kajálják: h nézzedmárjajmilyenszaraziwiw, és milyenkafaafaszbuk. ehhez nem értek.
"A Pew mérése szerint az amerikaiak 22 százaléka készít saját videófelvételeket, és 14 százalék meg is osztja videóit online."
Itt valami félre van értve:
A 14% az a 22%-ra vonatkozik:
"Do you ever... (INSERT IN ORDER)?
...
Based on those who record their own video
a. Post your videos on the internet"
www.pewinternet.org/pdfs/Pew_Videosharing_memo_Jan08.pdf
_kutacs: Miért nem indítasz egy blogot? Mindig annyit írsz, hogy alig bírom végigrágni magam rajta. Ez persze nem baj, sőt jó. De ha ennyi gondolatod van, akkor miért nem indítasz egy blogot neki? (Vagy csak az UGC miatt?)
Jaj tényleg, ez jó téma. Van valami adat arról, hogy a youtube mennyire nyereséges/veszteséges? Azzal a pár adsense reklámmal nem hiszem, hogy messzire mennek.

Én talán ha kétszer kattintottam eddig youtube-on hirdetésre.

Meg abból hogy van pénzük, hogy valaki beágyazza a videót? Megnézem a beágyazott videót, aztán lépek.
én még semmit nem töltöttem fel, de viszont mikor dolgozok, a háttérben mindig a youtube-ról hallgatok zenét, mert így a legeccerűbb

szerintem ez egy nagyon jó oldal és az ilyentől nem sajnálom a sikert, sőt

szoktam is kattintani a google hirdetésekre, hadd csöpögjön a mani, most is kattintottam egyet

(hozzáteszem és máshol is szoktam ahol használom az oldalt sokszor, próbálok érdekes hirdetéseket keresni és találtam már jó pár cuccot ami miatt megérte kattintani)

chardybdis: az én angol nyelvű oldalaimon a klikkek átlaga olyan 20-25 cent, de heti egyszer van 1 USD körüli klikk és havonta egyszer 1,5-2 USD klikk

namost el tudod képzelni, hogy a youtubera sokkal értékesebb hirdetéseket ad a rendszer

és ha ezt megszorzod a látogatottsággal, ami durván 40-szerese az iwiwnek, tehát napi 2 milliárd oldalletöltés, csak összejön belőle egy pár cent
Kitalalta mar valaki, mitol lesz 10 ev mulva is Youtube? Emlekeztek meg a dotkom lufira?

Rettento aggaszto jelenseg, hogy egy ilyen szolgaltatas (amit tenyleg szinte mindenki hasznal) megel reszvenyopciokbol es kotvenyekbol.
10 év múlva nem fognak az emberek videót nézni, vagy mi?
Mért aggasztó, hogy megél a youtube? :)

Pont hogy egyre jobb lesz. Ha elterjed rendesen a Flash Player Update 3, akkor H.264-es filmekre fog váltani a youtube, tehát jobb minőségben gyorsabban fognak lejönni.

Aztán egy idő után fel lehet majd tölteni 10 percnél hosszabb részeket is (mondjuk ezt szinte mindegyik másik site tudja...), és végén már hosszú filmeket tudsz szinte élethű minőségben nézni real-time.

Aztán még mindig van tér a fejlődésnek, pl. megjelenhetnek a 3D-s filmek...

Tehát gondolj már bele, mekkora potenciál van a videómegosztókban. Képzeld el, amikor majd Youtube-on megnézel egy 30 perces filmet 3D-ben, fénykép minőségben :)