Hazai pálya - képregénygyár.hu

A közönséghez való könnyebb hozzáférés, és az információ gyors terjedése miatt a neten sok képregényrajzoló vált ismertté. Jó példa a hazai naprirajz, amelynek néhány év alatt komoly rajongótábora alakult ki. Kialakult a képregényblog fogalma, amelyben az alkotó egy blogban teszi közzé néhány napos rendszerességgel 2-3 képkockás műveit. Milyen szép világ lenne, ha a rajztudás hiánya nem gátolná a kreativitást, és bárki elkészíthetné képregényét, ha van valami ötlete.

Így a magyar startupokat bemutató sorozatban másodikként a képregyénygyár.hu oldalt mutatom be. Regisztráltam, kipróbáltam, és örömmel kell írnom, hogy nem találtam semmiféle hibát a felhasználói felületekben. Nagyon jó, hogy az oldal nem akar több lenni egy online képregényrajzoló oldalnál. Nem zavarják meg a látogatót semmi oda nem való funkcióval, szöveggel.

 

 

Jó, hogy regisztráció nélkül is ki lehet próbálni (csak úgy az alkotásunk nem mentődik el). Három képkockával dolgozhatunk, ezekre tehetünk háttereket, szereplőket, tárgyakat, és buborékokat, amelyekbe szöveget írhatunk. Egész sok eszközünk van, gondolom ez még bővül is idővel. A képekhez minden alapvető formázási eszköz (tükrözés, forgatás, átméretezés, stb.) rendelkezésünkre áll. Tényleg nagyon könnyen használható, egy pillanatra sem éreztem hogy most nem tudom mit kellene csinálni.

Egyetlen hátránya volt az oldalnak (bár ilyen gondnál sosem tudni hogy ez az én problémám vagy az oldalé), ez pedig a sebesség. A főoldalra kikerültek a legjobb képregények, de nekem nagyon lassan töltődtek be. Amikor a többit böngészgettem, ott is sokszor volt, hogy a végtelenségig töltött. A próbaképregényem el is szállt, mert az "elemek" készlet 10 perc alatt sem töltődött be.

Ha ez nem csak nálam probléma, akkor íme a megoldandó feladat a tulajdonosoknak. Az oldal egyik vezetője írta, hogy sok javítást, és idegennyelvűsítést is terveznek. Ez utóbbi különösen jó ötlet, mert ahogy hasonló külföldi oldalt próbáltam találni, csak sokkal gyengébbekre akadtam (példák: 1, 2, 3, 4). Tényleg csak egy funkcionális ötletem lenne: A YouTube videóihoz hasonlóan fel kellene kínálni egy képregény beágyazhatóságát megvalósító kódsort. Így lehetőségük lenne a bloggereknek akár a jobb képregényeket beblogolni, akár saját műveket létrehozni.

Címkék: magyar kommuniti startup
2008.02.11. 09:30. írta: Vén Márton

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Láttam már olyat,hogy valaki komoly rajztudás nélkül csinál jó webcomicot: xkcd.com Szerintem általában nem a rajztudás, hanem a jó ötlet hiánya miatt sikkad el szerzői "zseni".Bár ha valaki sokat játszik pl ezzel a rajzolóval, talán a rosszabb ötletek is kinőhetik magukat...
Meg mielott megneztem javasolni akartam h. a kepregenyeket mentse le kepkent (merthogy igy gyors lenne csak 1 sima kepet betolteni).
Megneztem es jott a meglepetes EZ FULL FLASH!!! azt sejtettem h. a "szerkeszto" JS csoda v. flash de h. az egesz oldal...
A flash miatt en nem sok jot josolok neki :(((
Ha valaki nem értené a fenti képregényt, segítek (szlovákiai vagyok, tudom mirol szól)

A politikusaink szerint kevés(?) a szlovák óra a gyerekeknek, ezért be akarják hozni, a szlovák foldrajzot és a torténelmet... A kép pont ezt figurázza ki, hogy Szlovákiának nincs torténelme, akkor mit akarnak tanítani?

---
(nem ide tartozik tudom, de a képregény ezt írja le...)
Gyerekek, több infó kéne HH-ról és első kézből (tőle), így mostmár valahogy. Oké, egy ideig bevesszük, hogy küldi az üdvözletét, meg heló mindenki, de egy idő után már ez kevés.
három gondolat:
- nagyon tetszik az ajánlott oldal
- nekem gyors, de én 4 napja vettem az új laptopom (2GB, 1.66DualCore, és Firefox Fedora8 alatt)
- nekem jó a Hazai pálya, még sokat
Nekem speciel a flash-sel még nem is lenne gondom, de miért nem lehet beágyazható kódot is generálni? Bloggerek ezrei özönlenének...
Imrityinko, komolyan mondod, ezt figurázza ki?
@tapir: megnéztem, de kifejezetten ótvar, a kezelőfelülete is jóval gyengébb a bemutatottnál, ráadásul az egész oldal áttekinthetetlenül zavaros. Ahogy elnézem, vmilyen áldozatot minden szájtnál kell hozni, nem lehet mindent egyszerre megvalósítani. Nekem a pálcikaember kiábrándítóan gyenge látványnak, bár biztos eccerűbb volt így megcsinálniuk, hiszen egy saját világgal rendelkező grafikus nem kis kiadás, vetekszik a programozóval.