IBMkonf2.0 / percről percre / lezárva

11.38 Az IBM valószínűleg jó úton jár, amikor a magánwebszféra értékeit, jelenségeit próbálja vállalati környezetben megvalósítani. A kávészünetben elkaptam pár félmondatot különböző cégek képviselőitől. Ebből viszont az derült ki számomra, hogy a magyar vállalatoknál egyelőre inkább konzervatívak. Nyilván lesznek, akik kipróbálják, hogy milyen előnyöket is jelenthet számukra mondjuk egy cégen belüli iWiW vagy blogoszféra, esetleg wikirendszer, de ehhez nem csak nekük lesz szükségük a szokásosnál egy kicsit több lazaságra és bizalomra, hanem alkalmazottaiknak is. Wisdom of the enterpises?

10.34
A Lotus Notes vékonykliens verziója a WebSphere Portal. Mondjuk szexibb is, mint a Notes. Ha kisvállalkozásom lenne, biztos bepróbálnám a Lotus Symphonyt (haha, mondjuk a honlapja 404-gyel elszáll) a Google Apps for E mellé. Zárszavam a prezentáció végére: az IBM elég korán felismerte a kollaboratív/közösségi munkavégzésben rejlő szoftveres lehetőségeket. Rá is vert pár kört a Google Appsre, sőt, még a Microsoftra is talán. Persze, eleve sokkal jobb helyzetből indultak. Magukévá tették a webkettő filozófiáját a legelején. Értsd: hisznek az átláthatóbb, nyitottabb, együttműködőbb ad hoc vállalaton belüli munkavégzésben, és ezt akarják új szoftvereikkel megtámogatni. "Megszűnt az a luxus, hogy a píárosok mondják meg, hogy mit gondoljunk egy cégről." Ezen a ponton Szabó a Tékozló Homárral példálózott, mint a vállalati píárt befolyásoló webes közösségi jelenségről. Innen is csókoltatom Szily és Jack kollégát. Még egy olyan nyakkendős-öltönyös, komolykodós-ájtímenedzseres konferenciára is képesek befurakodni blogjukkal, mint amilyen ez itt. Kávészünet. Szevasztok.

10.12
A címkézés jelentősége: nagyon egyszerű dolog, de közösségi szinten nagyon fontos metaadatot jelenthet egy cég számára is. A közösség (vagyhát a vállalat munkatársai) számára a kereshetőség új formáját jelenti, és egyben a vállalati szótárat is összeállíthatjuk segítségével. Kiderül belőle, hogy a cég alkalmazottai milyen címkéket használnak, hogyan írják le munkájukat, projektjeiket, hogyan jellemzik melléknevekkel kollégáikat... Ha egy másik alkalmazott is hasonló címkét használ mint én, akkor köztünk vállalati szinten van kapcsolat, és ez a közös orientáció kihasználható hr-szinten.

10.04
A Web 2.0 három fő halmaza: 1. Sofware as a service (bizonyos szoftvereket a neten veszünk igénybe), 2. Közösségek (a szoftverek aktív használói, akik címkéznek, rangsorolnak, tartalmat állítanak elő, reagálnak; knowledge workerek), 3. Felhasználói felületek és adatok (egyszerű felületek, egyszerű felhasználhatóság). Ez ígz együtt nagyban segítheti a vállalaton belüli jobb, hatékonyabb munkavégzést. A rejtett tartalékok, ötletek, emberek felfedezését, menedzselését.

09.58
Milyenek az új generációs munkavállalók? Szabó arról beszél, hogy a régi típusú munkavállalók maximum emailezésben gondolkodnak. A középkorúak számára már nem idegen a cset sem, a huszonéves munkavállalók viszont tökéletesen otthonosan mozognak a közösségépítő szájtokon is. Na ezt kell vállalati környezetben is kihasználni.

09.56
Nos, most Szabó János (Lotus Brand Manager) beszél a webkettő + vállalati környezet kapcsolatáról. Nyilván kábé ugyanazt fogjuk hallani, mint a múltkori konferencián (prezentáció itt).

09.51
A Lotus Connections gyakorlatilag mindent biztosít vállalati környezetben, amit egy MySpace+Blogger+Del.icio.us+Facebook szuperwebszájttól várnánk. Profilok és közösségek létrehozása, blogok és bookmarkok, valamint különféle aktivitások megosztása egymással. Én még mindig azon vagyok ledöbbenve, hogy ezeket az eszközöket az emberek nem cska a privát webes életükben, de vállalati környezetben is éppen olyan örömmel használják.

09.49
A YouTube sikere szerinte az, hogy a felhasználók kollaborálnak a tartalom körül. Úgyhogy az IBM is nyomul ezen a téren. Ott van a Quickr 8.1, ami gyakorlatilag a csoporton belüli "mindent-meg-akarok-osztani" vállalati igényt hivatott kielégíteni.

09.41
Most arról van szó, hogy Lotus Notes 8 + Ubuntu kombó mennyivel olcsóbb, mint a Microsoft Vista kliens pakkja.

09.40 Érdekes adatok még: 130 millió Notes licencet adtak el eddig. A Fortune 100 cégek többsége Lotust Notest használ. A WSJ szerint az elmúlt években a Lotus piacot szerzett a Microsoft Outlook/Exhange-től.

09.37
Jó reggelt mindenkinek. A Kálvin tér szomszédságában ébredtem bele az IBM üzleti megoldások konferenciájába. David Farrell, IBM alelnök jött el hozzánk, pontosabban a magyar cégek képviselői elé, hogy bemutassa, hogyan tudja az IBM üzleti környezetben sikerre vinni a webkettőt.

MIndjárt a prezentáció elején megtudhattuk, hogy a Lotus portfolió szempontjából Magyarország az egyik legfontosabb piac. Miről is van szó? Az IBM megérezte, hogy üzleti szoftvereit a webkettő innovációival tudja még csinosabbá tenni ügyfelei számára.

Farrell a MySpace és a YouTube sikerén próbálja meg elmagyarázni a cégvezetőknek, hogy mennyire fontos is ma az innováció és a kollaboráció.
Címkék: üzlet konferenciák ibm
2008.03.13. 09:38. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.