Az iWiW-nél már csak egy népszerűbb szájt van széles e hazában

És ez pedig a Google.hu. Legalabbis ez derül ki a Szonda Ipsos és a Gemius közös kutatásából. Hallga csak:
(...) az év első hónapjában a google.hu volt Magyarországon a legnagyobb látogatottságú oldal, közel 2,9 millióan keresték fel legalább egyszer január folyamán. A valós felhasználószám alapján készített rangsorban a kereső, levelező, térkép és egyéb szolgáltatásokat tömörítő nemzetközi webhelyet az iwiw.hu követi 2,6 millió látogatóval, a harmadik helyen a starlap.hu található 2,2 millió valós felhasználóval. Ezeken az oldalakon kívül egyedül a freemail.hu lépte még át ebben a hónapban a 2 milliós látogatottsági küszöböt.
Nos. Aki részletes adatokat is szeretne látni, kattintson ide.

Videómegosztók. A táblázat érdekessége, hogy az 5. legnépszerűbb szájt a YouTube, mely másfél millió magyar felhasználót vonzott januárban. (A rivális magyar videómegosztók közül a legközelebb mi vagyunk: az IndaVideo a 20. helyezett 841,692 látogatóval. A konkurens Videa.hu pedig 550,153 felhasználóval a 41. helyezett.)

Szintén meglepően magas helyezést ért el a microsoft.com (7. hely), melyre az év első hónapjában 1,3 millió magyar netező klikkelt. Kábé ugyanilyen népszerű a MyVIP (8. hely), és a szintén microsoftos Live.com is (9. hely).

Az MSN és az Index kábé ugyanannyi magyar netezőt ér el. Az egymillió körüli látogatószám a 13.-14. helyre elegendő.

Blogszolgáltatók. A Blog.hu az impozáns 18. helyre csúszott be 941,010 látogatóval. És egyben a mi kedves blogszolgáltatónk büszkélkedhet a magyar web egyik legmeggyőzőbb növekedésével: 126% egy hónap alatt. A rivális Freeblog a 28. helyezett, 669,230 látogatóval. Kicsit hátrébb pedig a Blogter (32. hely), 632,314 látogatóval. (Amúgy érdekes fejlemény, hogy a Blog.hu erősen beközelítette az Indexet. Hm.)

Szorosan a nyomunkban van a Wikipedia magyar mutációja (19. hely). Számomra kicsit meglepő a Barátikör.com jó teljesítménye: a januári 754,778 látogatójukkal a 25. helyre csusszantak be.

Őket követi az Index Fórum és a Vatera.
Címkék: google iwiw stat magyar
2008.03.17. 11:54. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

engem mar csak az erdekel, hogy hogyan mernek? :)
"A gIA közönségmérés olyan új eszköz az online piac számára, amely folyamatosan elérhetővé teszi az összes releváns weboldal hazai látogatottságát, beleértve nem csak a hazai nagy webhelyeket, hanem a nemzetközi szereplők statisztikáit is. Fontos különbség a korábban elérhető piaci adatokhoz képest, hogy a mérés elsődlegesen domain szerint azonosítja a felületeket és ezeket függetlenül jeleníti meg a rangsorban. A webhelyek viszont a kutatás felhasználói számára szabadon összevonhatóak és együtt tudják kezelni ezeket többek között tematikus vagy értékesítési csoportosítások szerint.


A gIA két mérési módszer ötvözésével biztosítja a teljes körű piaci információt, illetve az oldalak részletes elemezhetőségének lehetőségét ügyfelei részére mind a forgalom mind a közönség szociodemográfiai bontása tekintetében. A több mint 3000 fős felhasználói szoftverpanelen keresztül minden releváns oldal eredményei mérhetők, illetve a tartalomszolgáltató partnerek számára nyújtott mérőkódos méréssel (melyhez 40.000 fős úgynevezett cookie-panel kapcsolódik) még részletesebb elemzések válnak elérhetővé. A más forrásból nem elérhető mérési alapú teljes piaci körkép üzletfejlesztési felhasználhatósága mellett az új adatok jelentősen támogatják a médiatervezési munkát is, amelyet az is jelez, hogy 2008 eleje óta jelentős médiaügynökségek - az OMD, a Mediaedge:cia és a Kirowski - a közönségmérési projekt hivatalos partnerei és előfizetői. "
ertem. :) vegulis jofejek :D
A Videa mekkora fapados site már! Feltöltod a videót 320x270-es méretben (lol), aztán mások megnézhetik, meg kommentelhetnek. Na ebből áll az oldal.
ettől függetlenül a videa egész jó helyen áll- úgy látszik nem ez a lényeg
amúgy ami engem meglep, majd mindenki szidja a freemail-t hogy milyen szar lefagy, megnyithatatlan, kezelhetetlen, stb, aztán valahogy mégis...
szerintem ez szájenszfiksön. gyanúsak ezek az adatok.
Csodálkozok, hogy a myVIP csak a nyolcadik... Ahhoz képest, hogy bármere járok és ahol net van, ott biztos, hogy mindenkinek a myVIP éppen az aktív ablakon van.

Bár, felkeresés...
Sztem azért olyan kicsi, mert aki 1× 1 nap felkeresi, az tobbet nem lép ki, vagyis tobszor nem keresi fel. :D
és a blogger? az én környezetemben pl. mindenki azt használja, meg a keptelenseg.hu -t.
májkroszoftdotkom meg lájvdotkom kezdőlap alapból mindenhol. íty köggyű.
a tartalmi hálozatot is érdemes megnézni:
az az érdekes, hogy ott lenyomja az Origo még a Google-t is:
spreadsheets.google.com/pub?key=phbbjOJUpiTcVGbGAkfpyaA&gid=1
nálam meg mindenki freeblogos... :-) teát?
Tényleg, a Freemail még mindig reklámot szúr a levelek aljára? És még mindig tele van bannerrel a belső felület?

Bírom az olyan cégeket, akik képesek egy freemailes címet megadni az elérhetőségeknél.
vájemsziej: Google is kezdőoldala sokaknak. :)

Nekem még mindig nem tiszta a mérés módja. Ha jól értem 3000 ember felrak egy szoftvert, amivel őt nyomon lehet követni és az oldalakon is van egy mérőkód. Csak ennyi?

UI: mi az a "40.000 fős úgynevezett cookie-panel"?
A probléma ott is van, hogy a hazai felhasználók nagy többsége használja a netet, de nem feltétlenül felhasználó. Pl. a freemail (ami tényleg necces szerintem) azért is rendelkezik nagy felhasználóbázissal, mivel az _A_ leveleőrendszer, sőt, nagyon sok felhasználó nem e-mail-t ismer, hanem freemailt (sic!). Ez az eszköz, használja, és fel sem merül benne, hogy van más is. Hasonló a helyzet az iWiW-vel is. Bát talán szép lassan azért részoknak a felhasználók arra, hogyha valami nem jó nekik, próbálnak jobbat keresni.
Megnéztem pár freemailestől kapott levelem, és tényleg van reklám az alján! Tehát akkor komoly használatra nem jó a freemail. De igazából nem komoly használatra sem jó.
az 1.3 millió MS kattintás reprezentatívan mutatja a magyar lamerek számát: IE-t használ, és még arra sem képes, hogy átállítsa a kezdőoldalt.
A háromezres minta elég nudli. A Gemius (lengyel cég) ezerrel nyomul mindenfelé, pl. az indexet is méri, a cookies mérései még rendben is lennének, viszont kérdéses, hogy miként vegyítik a saját (korrekt) mérési eredményeikkel a mintavételes eredményeket. Gondolom, annyira azért nem fasza csávók ők sem, hogy a microsoft.com oldalaiba tegyenek be mérőpixeleket... Szóval valami eredményt kihoztak valamilyen öszvérmegoldással, de valószínűleg jó messze járhat a valóságtól ez a statisztika.

Ha már microsoft: gondolom azért az előkelő helyük, mert az automatikus sw-update is a microsoft.com-ra megy fel, nem is olyan ritkán... Van egy csomó olyan internetszolgáltató is, aki pl. az ADSL telepítőCD-vel önhatalmúlag megváltoztatja a kezdőlapot (pl. a T-Online az Origora), így egy csomó júzer minden egyes IE-nyitáskor automatikusan látogatóvá is válik.
Nekem az a meglátásom, hogy ebben a formában eléggé vitathatóak és torzak az eredmények.

A 3000-es minta statisztikailag nagymintának számít. Az elemszámmal nincs gond. A kérdés inkább az hogy ez a minta reprezentatív-e, és ha igen akkor mire. (Hogy választották ki hogy ki kerülhet bele a panelba)
ki fizet többet. úgy. oztán szétmegy a hír a blogokba, osztán itten az "ingyenrekláme"
Én is kiváncsi lennék, hogy a 3000-es minta mennyire reprezentatív, illetve milyen módszer alapján súlyozzák a tőlük gyűjtött adatokat és az oldalakba épített forgalommérőket.

Tudtommal nem csak a Microsoft oldalaiban, de a Wikipedia lapjaiban sincsen Gemius forgalommérő kép vagy script.
Sőőőt, szerintem a Google.hu oldalába sem sikerült mérőkódot elhelyezni, ettől függetlenül szvsz lehetnek relevánsak az adatok.
Hat ha ertekelhetonek tekintjuk az adatokat (vs 3000-es minta), akkor latjuk azt a nem annyira meglapo jelenseget, hogy nem igazan erdemes kulfoldi site-okat egy az egyben klonozni, mert ha semmi pluszt nem tud adni a magyar klon, akkor csak a hatranyokat tudja nyujtani (pl. a kevesebb felhasznalot). Lasd magyar video megosztok vs youtube.

Amugy az adatokra meg az erelmezeskure is erdemes par szot szanni. Elorszor is roppant kisstilu, hogy a blog.hu=nal leirod, hogy X talalatotok volt, ez Y% novekedes (ami 'az egyik legnagyobb'), a blogternek meg csak Z
Nezd mar milyen erdekes: vagy szenilis vagyok, vagy kicenzurazorott a hozzaszolasom azon fele, ami arrol szolt, hogy elnezted a tablazat oszlopait, es bizony nem 126% a novekedes, csak 26% (a blogtere meg 24%, ami bizony eleg kozel van a tietekhez). Hat ez meg mi? "Nem tartozott a post temajahoz?"

Akkor megegyszer, hatha most okosabban biralod el: nem a novekedest mutatja az idezett tablazatotod utolso oszlopa, hanem az elozo honaphoz viszonyitott forgalmat. Ezt abbol lehet tudni, hogy ez van a fejlecbe irva, tovabba abbol, hogy ha a novekedest mutatna, akkor a felmert szolgaltatasok kozul a leggyengebb is 80%-os novekedest mutatott volna, ami azert eleg valoszinutlenul hangzik. Ez esetben viszont a 100% tartozik a nulla novekedeshez, a 90% 10% csokkenest jelentene, es a 126% pedig _26%_ novekedest. Egynegyednit, nem pedig tobb mint duplazodast. De mivel egy honaprol beszelunk ez is szep eredmeny.