Google vs. Facebook + FriendFeed api

Az OpenSocial kontra Facebook háború közepén vezércsere történt a szembenálló feleknél. Ethan Beard, a Google eddigi közösségi médiáért felelős igazgatója ugyanis átnyargal a Facebookhoz. Ez a mínuszos hír pedig mindjárt két dolgot is eszembe juttat. Egyrészt, a Google-nál is lehet vonzóbb munkahely, másrészt pedig a Facebooknál, úgy tűnik, szükség lehet friss kreativitásra és elképzelésekre a további növekedéshez.

Api-val köszönti a tavaszt a FriendFeed is. Mi ebben a hír? A FriendFeed lényege ugye, hogy a júzerek egyetlen feedbe gyűjtik összes online aktivitásukat. Egy helyen látható a del.cio.us-ben bookmarkolt linkjeim, diggeléseim, twitjeim, last.fm-es, youtube-os aktivitásom, és gyakorlatilag minden, amiről feedet lehet szerezni a weben, és hozzám van köze.

A FriendFeed apija ebben a kontextusban nem jelent mást, mint hogy egy netező összes online aktivitása olyan adat, mely egyszerre, strukturált formában hozzáférhető a weben, lehet rá fejleszteni harmadik oldali alkalmazásokat.

A FriendFeed tehát alapkonkurensévé lett az OpenSocialnak és a Facebooknak. 2008 az egységesedés, sztenderdizálódás jegyében fog telni.
Címkék: google üzlet hr facebook open social
2008.03.26. 12:57. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A világban is folynak már komoly erokkel a világ egyesulési folyamatok, akkor a neten is legyen már mindegy egységes!

Sztem az volna tényleg a legjobb, mind az Inda, Google pass, MS Passport esetében is, egyetlen helyre regisztrálni, de kismilliónyi szolgáltatást lehet majd használni, csak nem egy bizonyos szolgáltató esetében, hanem sok szolgáltató esetében...
A FriendFeedtől nem kell megijedni, csak tízegynéhány szolgáltatást kezel, ennél messzebbre lehet jutni, ha az ember összegyűjti egy RSS-be az aktivitását, mondjuk, Google Readerrel.

Majdnem minden szájtnak van RSS-kimenete, pl. az Indafotót soha nem fogja a Friendfeed támogatni, pedig az aktivitást kiadja rss-ben (az más kérdés, hogy gyakorlatilag használhatatlanul).