Itt a Firefox 3 béta 5 és a... mennyország?

Úgy tűnik, csak nem akar romlani a Firefox 3 béta teljesítménye. A mostani, ötödik béta verzióról már egyenesen azt állítják, hogy például az olyan komplex webes alkalmazások is, mint amilyen a Gmail kétszer olyan gyorsan fut az új Firefoxon, mint a Firefox 2-n.

Aki próbálta már, az tudhatja, hogy a Firefox 3 valóban és - ami talán még fontosabb - érezhetően gyorsabb, mint elődje. A béta 5-re sikerült natívabb megjelenítést is rittyenteni, úgyhogy a Windows- és OSX-felhasználók is otthonosabbnak érezhetik. Bár utóbbiak éppen az új Safaritól alélnak el. Például annak JS-teljesítménye miatt. (Kvízkérdés: akkor vajon hányszor gyorsabb az új Safariban a Gmail, mint az FF3b5-ben...)

Szóval lassan mindenki lecserélheti a Firefox 2-t az új, csinosabb, okosabb, gyorsabb Firefoxra. Nincs más hátra, mint az addon-fejlesztőknek felvenni az ütemet, és rohamléptekben frissíteni minialkalmazásaikat.
Címkék: firefox
2008.04.02. 23:58. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legyen egy olyan szavazási lehetőség is hogy beta-t nem rakok a gépemre
Egen, lehetne olyan választási lehetőség is, mint a fenti, vagy a "váltok, amint nem lesz béta és / vagy lesznek rá minialkalmazások".
en a post-beta3 kornyeken kezdtem hasznalni, nagyon jo, sokkal jobb mint a v2, de már több éve hordozom a profilomat magammal és elég sok a gond a verziováltással (nem az inkompatibilis app-ok miatt, azt még csak megoldom. egyszeruen csak nem mennek dolgok rendesen, és nem a betaval van a baj, hanem 'nálam'...)
a szafárival nem van vmi biztonsági gond?
Akkor most a Safari a gyorsabb vagy az FF?
mondjuk pl. OSX-en gáz hogy a Firefox nem használja a Keychain-t. Ez egy plusz pont a Safari mellett.
Én nem Bétázok... Majd ha kijön a végleges...
Szintén megvárom a végleges verziót.
én is a még nem kategória vagyok, tesék ilyen szavazási lehetőséget betenni. Amúgy azt is megtudom mondani egész pontosan, hogy mikortól fogom használni akár béta akár nem. d: 21 nap múlva. Ki tudja, hogy miért akkor? :)
Én lemértem a FF3b4 és a Safari3.1 sebességét Windowson, és kicsit a FF gyorsabb.
No kipróbáltam FF3b5 magyar, kellemes meglepetés, összes beállításomat áthozta FF2-ből, az általam használt kiegészítők is működnek - tehát váltok. Safari nekem nem szimpatikus, Ie-t soha nem használtam saját gépemen (vajon miért?)
Marad az FF, a Safari-t még próbálgatom. De FF3 is csak akkor, ha majd megeszi a kiegészítőimet...
Kormoran: Kemény Kócsag d;
csatlakozom a szavazók 31%-hoz ;)
váltok ha lesz végleges verzió (és működő add-on-ok)
Majd ha minden kiterjesztés, ami kell a munkámhoz meglesz, tuti váltok.
Amikor az előző betara(FF2beta4), akkor áthozta pár "add-on"-omat, de mondjuk a PR checkert már akkor sem, viszont a nagyon egyszerű QuickProxy-t se hozta már át a legújabb beta. De annyi baj, remélem nagyon gyorsan reagálnak a divilóperek:)
Nagyon sok plugin-t letilt ill. nem támogat az új béta, tény, hgy gyorsabb is, de amíg nem jön ki a végső verzió maradtam a hivatalos réginél.
Istenem... FireFox ara buszke, mert sikrult gyosítani rajta? :D

Opera alapból gyorsab... :D

Inkább azzal buszkélkedne a FireFox, hogy m,ár nem olyan lyukas, mind mindíg. :D
A böngésző-címsor kiegészítő algoritmus széjjelbarmolása senkit nem zavar? (Meg az, hogy afaik nem lehet visszacsinálni sem a régi, FF2-es, beírt és megkattintott URL-eket kiegészítő, lapcímekben és egyéb marhaságokban nem kereső módszerre?)
Már a Firefox 4-es bétájánál azt kezdték mondani, hogy kétszer gyorsabb a Gmail rajta mint az FF2-ön, szóval mi a hír? :)
@tallian.miklos: szerintem kifejezetten hasznos. Kevés dologra kell egy oldalról emlékezni és még is megtalálható. Meg nem kell elővenni a history-t, egyből megtalálható. Szerintem zseniális megoldás.
(biztos lesz kiegészítő amivel vissza lehet csinálni, talán már most is van)
nekem mac van, safarival
utalom
inkabb ff2-ot hasznalok pedig ez se egy leanyalom
de meg mindig a legjobb a rosszak kozott
Felraktam, firebug nuku, leszedtem. 10mp-es élményem:-)
Birom amikor egy még nem kész programtól vártok el olyasmit, ami a teljesbe fog nyilvánvalóan menni csak. :D
Laci:
a kiterjesztések jórészt működnek, csak le kell
tiltani a verzióellenőrzést (az about:config ban extensions.checkCompatibility=false értékkel). Aztán lehet, hogy nem fog működni, akkor leszeded. Az Adblock Plus és a CustomizeGoogle megy. Nekem ez a kettő az, ami nélkül nem használok böngészőt.

A FF3 talán a linux alatt a legnagyobb előrelépés, végre a rendszer saját ikonjait használja, és a webes formok (amibe írok most pl) is ubuntusan néznek ki. Ez azért már régóta elvárt lett volna.

Én imádom. Érezhetően gyorsabb. Persze ebben az is közrejátszhat, hogy nincs 25 extension telepítve :)

Sokkal jobb a beta (én 4et használom), mint a volt 2.xx, pedig elég ótvar gépem van.. már csak a foxytunes hiányzik
Ami még nagyon jó lesz az új Firefoxban, az a kiegészítők keresése és telepítése, remélem minél hamarabb megírják a kedvenceimet (all-in-all gestures, tabmix, meg a többi).
Nyugi, még lesz belőle RC1, 2 és 3, na és aztán a Final, ha minden terv szerint alakul. Hozzám majd a Final települ, nyilván.
Nekem XP alatt érzékelhetően gyorsabb lett.