Open thread: ha nem banner, akkor mi?

Épp az előbb frissült be a Java a gépen, és installálás közben a Sun saját, openoffice-os hirdetését nyomatta. Persze egyből a konkurens Microsoft Office-t vették célba a kampánnyal. Pontosabban az MS-júzerket, hogy váltsanak az ingyenes tutira.

Az install ablakban megjelenő hirdetés amúgy szerintem kiváló ötlet. Az installálás a felhasználó szempontjából alapvetően egy passzív folyamat. Végig kell várni. Szóval felfoghatjuk reklámszünetnek is.

A másik alternatív hirdetési forma, amivel még talán két éve futottam össze valahol a weben, a captchaszöveg. (Hogy is hívják ezt magyarul? Na majd ti lefordítjátok.) Szóval a regisztráláskor beírandó ellenőrző szöveg olyan felület, melyre minden júzernek oda kell figyelnie. És mondjuk a Microsoft miért ne adhatna meg olyan captchaszövegeket, hogyaszongya: "try hotmail", "live spaces = blogging", meg hasonlók. Jó, tudom, a captcha lényege, hogy nem kiszámolható, hogy a karakterek milyen sorrendben vannak benne. De azért online marketingesként biztosan futnék ezen pár kört. Biztos jobb, mint egy banner. És marketingszempontból talán még hatékonyabb is.

Ne feledjük, nem elég a bannereket fikázni, kell tudni alternatívákban is gondolkodni. Márha nem akarja valaki a fizetős webes szolgáltatások visszajövetelét. És nyilván senki nem akarja. Hirdetés meg kell.

Szóval ha nem banner, akkor szerintetek mi az a hirdetési forma, ami kellően hatékony, és nem rongálja a retinahártyát sem? Mik a legidegesítőbb reklámok? Tényleg nincs semmi új a szöveges hirdetéseken túl?
Címkék: marketing hirdetés captcha
2008.04.16. 21:04. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milyen lenne már azt kéne beírni captchának hogy "I love Microsoft" :DD
a legidegesítőbb simán az, amikor random szavakat aláhúzatnak a szövegben, és ha ráviszem a kurzort akkor kis ablakban előjön valami hirdetés

sokáig csesztettem az adblockot, de még nem sikerült ezt kikapcsolnom.
Pedig ehhez csak a
www.keymedia.hu és www2.keymedia.hu
oldalakat kell tiltani.
Ritka idegesítő, pedig engem alapból nem zavarnak a reklámok. Mikor az index fórumokon ebbe belefutottam, akkor tettem fel az AdBlock-ot.
A legidegesítőbbek azok a flash amikor vmi ősrégi windows ablak rezeg és bele van írva, hogy "te vagy ennek az oldalnak a 9999999. látogatója"..
A szöveges hirdetések nekem nagyon szimpatikusak főleg ahogy az index címlapján van az egyes blokkok között. Ilyenek jöhetnek.
A nagy flash bannerek viszont néha eléggé belassítják az oldalt.. szerintem egy képpel simán ki lehetne váltani őket, vagy csak minimális animáció legyen benne.
Hát ha én Microsoft lennék, akkor pl. eladnám a rendszer bebootolásánál a nyitófelületet reklámra...most mégis mekkorát lehetne ebből kaszálni? És még érdekes is lenne, ha nem csak a csíkot kellene bámulni...
Stippistopp az ötletért!

Engem az oldalra rámászó (és szándékosan bezárhatatlan) hirdetések idegesítenek a legjobban, miközben böngészek.
Belenyomják a user képébe, meg biztosan látni fogja, de olyan szinten idegesít, hogy ha eljut a márka az agyamig, akkor az agresszivitás miatt biztosan el fogom kerülni a további kapcsolatot vele.
(Sajnos az indexen egyre gyakoribb az ilyen szövegre ráülő cucc)
A szöveges hirdetést tartom eddig a lghatékonyabbnak, mert elkülönül, de van annyira informatív, hogy odafigyeljek rá, és érdemes legyen megnézni.

Emellett egyetlen hirdetési formát tartok még jónak, ami kicsit a hagyományos reklám, és kicsit a szöveges kombinációja.
Sajnos nem emléxem melyik site-on találkoztam vele, de a lényege az, hogy az oldal ugyanúgy jelenik meg, mint máskor, de "fel van pöndörödve" a sarka. Ide kattintva gyakorlatilag az oldal alatti hirdetést, animációt, videót lehet megnézni, ami reklám, az oldal pedig felcsavarodik, mint egy papírlap.
Abszolut a felhasználóra van bízva a megtekintés, de emlékezetessé teszi a hirdetést, és látványos interaktivitást biztosít.
Ez részben igaz azokra a hirdetésekre is, melyek egérgesztusokra ugranak ki a számukra biztosított keretből, hogy több információt adhassanak átkattintás előtt.
Óriási innovatív újdonságot nem nagyon tudok elképzelni, amely alapjaiban megtörné a bannerek hegemóniáját, bár annyi azért látszik, hogy egyre több oldal jön rá, hogy a tartalom jellegéhez illeszkedő reklámot kell az orrunk alá tolnia.

A legeklatánsabb példa amit mindenki láthat a gmailben: levél tematikájához illeszkedő szöveges hirdetés, vagy említhetném az index nyitólapján a hírek formájához illeszkedő text hirdetéseket. Döbbenetes az átkattintási statisztika, bőven veri az óriásbannereket. De ugyanerre a logikára épül a hamarosan(? - valahol olvastam) indítani tervezett, a youtube videókat megszakító - kereskedelmi tévékben már megszokott - mozgóképes reklám. Ezen tendenciák mentén én nem tartom hülyeségnek a képes tartalmakon valami vízjel-szerű reklámfelület biztosítását.

Persze mindezek egyelőre a klasszikus bannerekkel párhuzamosan terjednek, azok dominanciáját egyelőre nem veszélyeztetve, mert hiába hoz többet az innovatív, ha a bannerekre mindkét oldalon van fogadókészség - marketinges is jobban meg tudja magyarázni, hogy miért erre költött, és a hirdetési felületet biztosító oldalnak is jóval egyszerűbb (legyen CT vagy AV).
Na, eddig az egyetlen értelmes komment "Asszem"-től érkezett. Nyilvánvaló, hogy mik az idegesítő reklámok, erről nem érdemes hosszan értekezni. Az átlagembert zavaró dolgokat nem nehéz összegyűjteni.
Ahelyett, hogy elsírjuk, mennyire rossz a sok csúnya reklám, inkább álljunk elő jobb, hatékonyabb és főként kevésbé zavaró megoldásokkal.
harzol! köszi! most nagy jót tettél velem!
Ez már egy ideje így van, Linuxon is.

Csak nekem kicsit parázott az új Java, ezé' CD-rol tettem fel egy régebbi verziót, amiben még nincs reklám.
Ami most tényleg a leghatékonyabb, az a valóságtól - hírektől - a legkevésbé elkülönülő reklám, legyen az szöveges, vagy képi, videó, stb. Reklám lehet egy műbotrány is (Ember a holdon c. filmben a tv-showban szereplés pl.)

A szöveges hirdetésen kívül már régi, de jól működő a PR-cikk, gerilla-kampányok, és hasonlók. A veszélyes ebben pont az, hogy egyre nagyobb érettséget, tapasztalatot igényel felismerni, hogy az adott dolog reklám-e, vagy valóság (tudott, hogy gyerekek éretlenek, és elhisznek sok reklámot). Oké, ez már filozófia, de aki kicsit is foglalkozott reklámmal érti, hogy minden valós hírt lehet reklámhoz is felhasználni... Pl. videoban tudom javasolni a mashup/remix videókat. Számomra először kicsit fejtörést okozott, valóban lesz-e Titanic 2: tvtenor.blog.hu/2007/12/12/titanic_2_tv_tenor_prologus
oké, ez még öncélú, de láttunk már bőven olyan filmeket, amelyek valódiságát _nagyon _nehéz megállapítani (Cloverfield) és sokan beszélnek róla.

És végül: most vettem észre, a bejegyzésem reklámmá vált...tűnök el, bocs...
mióta winben telepítek a játékok vagy magukat fényezik előre, vagy pedig (Heroes 3 pl) a cég többi termékét nyomják installkor :)
nagyteve: nemtom ez hogy jött ide részedről, hiszen a remix videó az nem reklám, pl amit belinkeltél. Az meg hogy nem ismerted fel, az megmosolyogtató, hiszen csomó másik filmből van tele jelenettel...
blogot kell iratni, miként index anyátok (is) csinálja. sok pi, sok oldal, sok találat, és persze szigorúan csak txt hirdetések, fekve (az állót sztem "senki" nem olvassa, csak áttekeri).

az install nem jellemzően net, se a boot, akkor inkább ragasszák tele a monitorok keretét (és adják ingyen persze :).

a pöndörödős meg hetente egyszer elmegy, az ember ilyen gyakoriságnál még kiváncsi is rá párszor, de nem főnyeremény.
vagy a videóknál is elviselem a hosszal arányos bevezető reklámot, ha addig is bufferel.
mostanában egyre divatosabb a képernyő tartalmát oldalról érkező pillantásoktól védő felület monitorra (laptopra, stb). ezt esetleg azzal lehetne jobbá tenni, hogy az oldalról érkező pillantások reklámot látnak mondjuk 640x480 felbontásban, amit akár bluetoothon (wifin, stb) keresztül önmaga frissít.

ez persze nem a weboldaltulajok zsebébe megy.
de ha létrehozunk egy szabványt, miszerint mondjuk html meta-tag-gel lehet meghatározni azt, hogy miközben a weboldalt nézed, mások mit látnak oldalról.
Egy oldalon váltottak tegnap olyan chaptára, hogy a betük közül nem mindet kell beírni, hanem csak bizonyosakat,a mit szövegben írnak mit kell keresni.
Alaposan meg kell nézni, hogy ne keverje össze az ember.
(robotnak ez még biztos nem megy).
Egy másik oldalon (magyar) a post mellé nem bejelentkezett usereknek válaszolni kell egy egyszerű kérdésre.
pl (így szövegesen): "mennyi hatvankettő ből kivonva négy?" Ott sem volt vagdalthúsos thread.
A gmail regisztrációkor pedig többnyire értelmes angol szó van megtekerve.
Én útálom az összes reklámot, ha feltelepítek egy böngészőt, az első dolgom az, hogy adblockot telepítsek hozzá. Szerintem az a legidegesítőbb, amikor 1 bizonyos közösségi oldalon nézem az ismerőseimet, és ott egyből a képernyő közepére ugrik egy reklám. Olyankor ideges leszek, de nagyon.
A másik szörnyűség meg az h "te vagy ennek az oldalnak a 9999999-ik látogatója"...
Asszem: Amikor a Vista Business/Ultima-ert kifizetsz 100K-t akkor megveszed a jogot, hogy nem jön be reklám a Boot képernyön. Majd lehet a GoogleOS az éppen használt alkalmazás szerint fog neked reklámot nyomatni...