Épp az előbb frissült be a Java a gépen, és installálás közben a Sun saját, openoffice-os hirdetését nyomatta. Persze egyből a konkurens Microsoft Office-t vették célba a kampánnyal. Pontosabban az MS-júzerket, hogy váltsanak az ingyenes tutira.
Az install ablakban megjelenő hirdetés amúgy szerintem kiváló ötlet. Az installálás a felhasználó szempontjából alapvetően egy passzív folyamat. Végig kell várni. Szóval felfoghatjuk reklámszünetnek is.
A másik alternatív hirdetési forma, amivel még talán két éve futottam össze valahol a weben, a captchaszöveg. (Hogy is hívják ezt magyarul? Na majd ti lefordítjátok.) Szóval a regisztráláskor beírandó ellenőrző szöveg olyan felület, melyre minden júzernek oda kell figyelnie. És mondjuk a Microsoft miért ne adhatna meg olyan captchaszövegeket, hogyaszongya: "try hotmail", "live spaces = blogging", meg hasonlók. Jó, tudom, a captcha lényege, hogy nem kiszámolható, hogy a karakterek milyen sorrendben vannak benne. De azért online marketingesként biztosan futnék ezen pár kört. Biztos jobb, mint egy banner. És marketingszempontból talán még hatékonyabb is.
Ne feledjük, nem elég a bannereket fikázni, kell tudni alternatívákban is gondolkodni. Márha nem akarja valaki a fizetős webes szolgáltatások visszajövetelét. És nyilván senki nem akarja. Hirdetés meg kell.
Szóval ha nem banner, akkor szerintetek mi az a hirdetési forma, ami kellően hatékony, és nem rongálja a retinahártyát sem? Mik a legidegesítőbb reklámok? Tényleg nincs semmi új a szöveges hirdetéseken túl?
Az install ablakban megjelenő hirdetés amúgy szerintem kiváló ötlet. Az installálás a felhasználó szempontjából alapvetően egy passzív folyamat. Végig kell várni. Szóval felfoghatjuk reklámszünetnek is.
A másik alternatív hirdetési forma, amivel még talán két éve futottam össze valahol a weben, a captchaszöveg. (Hogy is hívják ezt magyarul? Na majd ti lefordítjátok.) Szóval a regisztráláskor beírandó ellenőrző szöveg olyan felület, melyre minden júzernek oda kell figyelnie. És mondjuk a Microsoft miért ne adhatna meg olyan captchaszövegeket, hogyaszongya: "try hotmail", "live spaces = blogging", meg hasonlók. Jó, tudom, a captcha lényege, hogy nem kiszámolható, hogy a karakterek milyen sorrendben vannak benne. De azért online marketingesként biztosan futnék ezen pár kört. Biztos jobb, mint egy banner. És marketingszempontból talán még hatékonyabb is.
Ne feledjük, nem elég a bannereket fikázni, kell tudni alternatívákban is gondolkodni. Márha nem akarja valaki a fizetős webes szolgáltatások visszajövetelét. És nyilván senki nem akarja. Hirdetés meg kell.
Szóval ha nem banner, akkor szerintetek mi az a hirdetési forma, ami kellően hatékony, és nem rongálja a retinahártyát sem? Mik a legidegesítőbb reklámok? Tényleg nincs semmi új a szöveges hirdetéseken túl?
Címkék: marketing hirdetés captcha
19 komment
2008.04.16. 21:04. írta:
hírbehozó
Charybdis 2008.04.16. 22:08:54
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.04.16. 22:11:51
sokáig csesztettem az adblockot, de még nem sikerült ezt kikapcsolnom.
harzol2 · http://forum.tozsde.hu/ 2008.04.16. 22:29:39
www.keymedia.hu és www2.keymedia.hu
oldalakat kell tiltani.
Ritka idegesítő, pedig engem alapból nem zavarnak a reklámok. Mikor az index fórumokon ebbe belefutottam, akkor tettem fel az AdBlock-ot.
ktamas 2008.04.16. 22:40:16
A szöveges hirdetések nekem nagyon szimpatikusak főleg ahogy az index címlapján van az egyes blokkok között. Ilyenek jöhetnek.
A nagy flash bannerek viszont néha eléggé belassítják az oldalt.. szerintem egy képpel simán ki lehetne váltani őket, vagy csak minimális animáció legyen benne.
Asszem 2008.04.16. 22:46:04
Stippistopp az ötletért!
maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.04.17. 08:07:09
Belenyomják a user képébe, meg biztosan látni fogja, de olyan szinten idegesít, hogy ha eljut a márka az agyamig, akkor az agresszivitás miatt biztosan el fogom kerülni a további kapcsolatot vele.
(Sajnos az indexen egyre gyakoribb az ilyen szövegre ráülő cucc)
A szöveges hirdetést tartom eddig a lghatékonyabbnak, mert elkülönül, de van annyira informatív, hogy odafigyeljek rá, és érdemes legyen megnézni.
Emellett egyetlen hirdetési formát tartok még jónak, ami kicsit a hagyományos reklám, és kicsit a szöveges kombinációja.
Sajnos nem emléxem melyik site-on találkoztam vele, de a lényege az, hogy az oldal ugyanúgy jelenik meg, mint máskor, de "fel van pöndörödve" a sarka. Ide kattintva gyakorlatilag az oldal alatti hirdetést, animációt, videót lehet megnézni, ami reklám, az oldal pedig felcsavarodik, mint egy papírlap.
Abszolut a felhasználóra van bízva a megtekintés, de emlékezetessé teszi a hirdetést, és látványos interaktivitást biztosít.
Ez részben igaz azokra a hirdetésekre is, melyek egérgesztusokra ugranak ki a számukra biztosított keretből, hogy több információt adhassanak átkattintás előtt.
sitya 2008.04.17. 08:08:37
A legeklatánsabb példa amit mindenki láthat a gmailben: levél tematikájához illeszkedő szöveges hirdetés, vagy említhetném az index nyitólapján a hírek formájához illeszkedő text hirdetéseket. Döbbenetes az átkattintási statisztika, bőven veri az óriásbannereket. De ugyanerre a logikára épül a hamarosan(? - valahol olvastam) indítani tervezett, a youtube videókat megszakító - kereskedelmi tévékben már megszokott - mozgóképes reklám. Ezen tendenciák mentén én nem tartom hülyeségnek a képes tartalmakon valami vízjel-szerű reklámfelület biztosítását.
Persze mindezek egyelőre a klasszikus bannerekkel párhuzamosan terjednek, azok dominanciáját egyelőre nem veszélyeztetve, mert hiába hoz többet az innovatív, ha a bannerekre mindkét oldalon van fogadókészség - marketinges is jobban meg tudja magyarázni, hogy miért erre költött, és a hirdetési felületet biztosító oldalnak is jóval egyszerűbb (legyen CT vagy AV).
csapdani 2008.04.17. 08:52:59
Ahelyett, hogy elsírjuk, mennyire rossz a sok csúnya reklám, inkább álljunk elő jobb, hatékonyabb és főként kevésbé zavaró megoldásokkal.
qbr 2008.04.17. 08:59:14
Valakiember (törölt) 2008.04.17. 10:24:51
Csak nekem kicsit parázott az új Java, ezé' CD-rol tettem fel egy régebbi verziót, amiben még nincs reklám.
nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2008.04.17. 10:52:52
A szöveges hirdetésen kívül már régi, de jól működő a PR-cikk, gerilla-kampányok, és hasonlók. A veszélyes ebben pont az, hogy egyre nagyobb érettséget, tapasztalatot igényel felismerni, hogy az adott dolog reklám-e, vagy valóság (tudott, hogy gyerekek éretlenek, és elhisznek sok reklámot). Oké, ez már filozófia, de aki kicsit is foglalkozott reklámmal érti, hogy minden valós hírt lehet reklámhoz is felhasználni... Pl. videoban tudom javasolni a mashup/remix videókat. Számomra először kicsit fejtörést okozott, valóban lesz-e Titanic 2: tvtenor.blog.hu/2007/12/12/titanic_2_tv_tenor_prologus
oké, ez még öncélú, de láttunk már bőven olyan filmeket, amelyek valódiságát _nagyon _nehéz megállapítani (Cloverfield) és sokan beszélnek róla.
És végül: most vettem észre, a bejegyzésem reklámmá vált...tűnök el, bocs...
human · http://yummie.hu 2008.04.17. 11:01:01
human · http://yummie.hu 2008.04.17. 11:03:36
dupi 2008.04.17. 14:38:22
az install nem jellemzően net, se a boot, akkor inkább ragasszák tele a monitorok keretét (és adják ingyen persze :).
a pöndörödős meg hetente egyszer elmegy, az ember ilyen gyakoriságnál még kiváncsi is rá párszor, de nem főnyeremény.
dupi 2008.04.17. 14:39:28
dd0 2008.04.17. 14:50:23
ez persze nem a weboldaltulajok zsebébe megy.
de ha létrehozunk egy szabványt, miszerint mondjuk html meta-tag-gel lehet meghatározni azt, hogy miközben a weboldalt nézed, mások mit látnak oldalról.
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.04.18. 08:23:13
Alaposan meg kell nézni, hogy ne keverje össze az ember.
(robotnak ez még biztos nem megy).
Egy másik oldalon (magyar) a post mellé nem bejelentkezett usereknek válaszolni kell egy egyszerű kérdésre.
pl (így szövegesen): "mennyi hatvankettő ből kivonva négy?" Ott sem volt vagdalthúsos thread.
A gmail regisztrációkor pedig többnyire értelmes angol szó van megtekerve.
Scarabeus 2008.04.19. 10:44:34
A másik szörnyűség meg az h "te vagy ennek az oldalnak a 9999999-ik látogatója"...
horvath_jano 2008.04.20. 13:54:40