Elérhető a Facebook csetszolgáltatása

Április elején indult el a Facebook webes csetszolgáltatása, és mostanra a magyar felhasználóknak is befrissült a fícsör. A webcset a Facebook oldalak jobb alsó sarkában érhető el. Nyomon követhetők az éppen online tartózkodó ismerősök.

A Facebook Chat amúgy fontos lépés, és egyben kemény kihívás is lesz az MSN és a GTalk számára. Bár egyelőre csak webes verzió vagy a Facebook Chatből, nem nehéz kitalálni, hogy a nem olyan távoli jövőben valamiféle hivatalos Facebook asztali kliens is készülhet.

Merthogy a webes csetszolgáltatás szerintem kizárólag webmail felületeken működik jól. A webmailjét az ember általában nagyon sokáig nyitva tartja, vagyis sokáig van online az integrált webcseten is. A Facebook viszont nálam csak akkor van nyitva, ha épp ügyködök, nézelődök ott. Vagyis ismerőseim csak akkor látnak online, ami nem túl sok idő. Mondjuk naponta 2-3-szor 2-3 perc. (Jelen pillanatban 142 ismerősömből 4-en vannak online.) Az is igaz mondjuk, hogy a facebookos ismerőseim nem feleltethetők meg teljesen a gtalkos kontaktjaimmal, úgyhogy a Facebookon olyan emberekkel is csetelek, akikkel GTalkon soha.

Szóval az asztali kliens sokat segítene azon, hogy a Facebook beletenyereljen az MSN bizniszébe. Meglátjuk.
Címkék: chat facebook
2008.04.23. 12:22. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kéne egy kis segítség. A cégnél regeltem facebookba (ami egy külföldi cég), és közvetlen internet vonal van az anyacéggel így német nyelven dobja be a facebookot. De ami a rossz a dologba, hogy otthon is ez a default felület holott inkább angolba eveznék (vagy esetleg nemsokára magyarba) viszont nem találom a belépés után a nyelválasztót. Van ilyen vagy csak én vagyok sügér hozzá?
(vagy account/language)

hh: szerintem ez csak akkor lenne igaz, ha lenne egy olyan széles réteg, aki jelenleg nem használ msn-t (vagy skype-ot, felénk inkább az dívik). többet én nem szívesen futtatok, és ezzel szerintem sokan így vannak. msn pölö csak unokaöcséimnek fut, hogy tudjunk rajzolni egymásnak :)
Nah, én régebben nagy chates voltam, de mostanra beleuntam...

Jó hely, csak vannak olyan chatek, amik túl nagyok és a kutya se figyel a másikra (pl. Chat.hu).

Vannak olyan chatek, amik meg kicsik, és 2 személlyel akik éppen fentvannak, nem lehet rendesen beszélgetni stb...
Lassan már el sem tudom dönteni kivel hol chateljek...
Miert akarjak az emberek az egesz internetet ujra meg ujra bepakolni egy portal login oldala moge?

> Szóval az asztali kliens sokat segítene
> azon, hogy a Facebook beletenyereljen az
> MSN bizniszébe. Meglátjuk.

Igen, legyen kulon feszbuk kliens. Meg kulon gtalk, skype, msn, stb. Kis szerencsevel persze a feszbuknak is lesz annyi esze mint a guglinak, es nem gyartanak kulon protokolt, hanem valami letezot hasznalnak (jabber pl.), es akkor tovabbra is eleg lesz ket kliens (skype+pidgin :) ) akarhany ismerose is van az embernek.

Alapvetoen az is erthetetlen, hogy egy kozossegi site-ra miert nem eleg egyszeruen, ha megadhatod az IM azonositodat. Bar a wiwen is nyivakolnak neha a juzerek, hogy legyen cset. Legyen megis minden portalon jelen minden netes szolgaltatas! :) Kompromisszumos megoldas lehet, ha van nyitott megoldasuk (pl. user@facebook.com-os azonositokkal jabber server) plusz webes cset azoknak, akik epp ott es akkor akarnak.
Ugyanazt kéne csinálniuk, mint a guglinak:

1) webes kliens (legegyszerűbb, telepítés nélkül, netkávézóban való használatra)
2) asztali kliens (widget, gadget, stb...) átlagfelhasználónak, akit nem zavar az n+1-ik futó alkalmazás, viszont bonyolult neki elmagyarázni, hogyan kell letölteni a pidgint
és beállítani.
3) hekkereknek/linuxosoknak pedig jabberen keresztüli elérés (nekem pl tök jó lenne, hogy a pidginen keresztül az msnes, google-ös és az arckönyves ismerősökkel tudnék csevegni egyszerre).
Nekem Operám van és aszondja vele nem barátok
Nekem Operám van és aszondja vele nem barátok
nyulai: nna. ezért kéne az a fránya xmpp

(amúgy a nyúl a kedvenc állatom, úgyhogy már megérte belinkelni a blogod)
OFF

Éljen, akinek a nyúl a kedvence!
Mert a nyúl a legcukibb.
Twitter chat?

Nekem ilyeneket ír ki a Twitter pár napja:

7 órája ago from web

Csak nem magyarítják a felületet?
Kipróbáltam, frankón működik. Csak regelhetne több magyar. Rengeteg ismerősömnek küldtem már meghívót, de mindegyik visszaírt, hogy "mi ez a sz.r?? :S Én meg nem álltam le nekik magyarázkodni...
csak arra figyeljünk,hogy nehogy véletlenül a facebook.hu-ra regisztráljanak az ismerőseink!
Tényleg, valaki nem akarja felnyomni Sásdi Zsolt-ot (domain.hu szerint) a facebook-nál?
elég megtévesztő, hogy az emeberünk közösségépítő oldalt csinál a facebook-hoz elég hasonló design-nal...
A facebook chaten hogyan lehet törölni a history-t?