Meglepően önkritikus és borulátó a MySpace tulajdonosa. A nagy médiahype közepette lassan el is felejtjük, hogy a MySpace továbbra is a legnépszerűbb közösségépítő szájt. És a MySpace-t tulajdonló News Corp vezére szerint kicsit megbotlottak, úgyhogy a következő negyedévekben a vártnál jóval szerényebb bevételekkel számolhatnak csak. Éves szinten 10 százalékkal fogják alulmúlni a minimumelvárást. És ez az online bizniszben több mint vészjóslónak hat.
A MySpace körül mostanában amúgy is túl nagy a csönd. Mintha ráültek volna saját eredményeikre. Ami egyrészről érthető, hiszen gyakorlatilag mindenkit elértek az amerikai piacon, akit csak tudtak. Másrészről viszont - úgy tűnik - nem tudnak olyan ütemben nemzetközi szolgáltatássá válni, mint ahogy a feltörekvő rivális, a Facebook.
Miközben a Facebook magyar fordítása lassan befejeződik, addig vajmi kevés hatása van a magyar netezőkre a MySpace-nek. Idehaza leginkább a zenekarok és előadók érzik szükségét annak, hogy rendszeresen fellépjenek a News Corp közösségi szájtjára. Meg persze azok az angolul értő magyarok, akik ingyenzenére és friss zenei hírekre éhesek.
Olyan magyar netezővel nem nagyon találkoztam, aki azért lenne fent a MySpace-en, mert ismerőseivel ott szokott összefutni. És ez nem egyedi jelenség, igaz az összes nem angolszász piacra. Egyszóval a MySpace bent ragadt az amerikai piacon, és csak piacvezető mivoltuk miatt kerülnek be az európai tech sajtó hasábjaira.
Mit a Google vagy a Facebook példájából is láthatjuk, a növekedési potenciál a külföldi piacokon van. Elsősorban a könnyű prédának számító Európát, és a hatalmas netezőtáborral rendelkező Ázsiát kell meghódítani egy, az USA-ban sikeres online vállalkozásnak ahhoz, hogy egyenletes növekedést tudjon produkálni.
A MySpace most azonban megpróbálkozik egy másik fronton. Az adathordozhatóságot támogató mozgalomhoz csatlakozva valószínűleg összeáll az egyéb gondokkal küszködő Yahoo-val, eBayjel és a fiatal, kicsi, de igencsak mocorgó Twitterrel, hogy megkönnyítsék egymás felhasználói számára az átjárhatóságot.
Az átjárás ebben az esetben azt jelentené, hogy a felhasználó MySpace-es profiladatait elvihetné mondjuk a Twitterbe, és ezen myspace-es adatok alapján hozhatná létre saját profiloldalát. Miért jó ez a MySpace-nek? Például azért, mert olyan felhasználókat is utolérhet, akik számára a MySpace eddig nem volt túlságosan érdekes, vonzó.
Miért érdekes ez a másik szolgáltatónak? Mert potenciálisan minden MySpace-felhasználó átömölhet hozzá.
A MySpace kezdeményezése kétségtelenül kihívást jelenthet az OpenID-nak és a Data Portability kezdeményezésnek is. Ne feledjük, mivel a MySpace-felhasználók adatmigrálásáról van szó, a MySpace továbbra is csak az amerikai piacon erősödhet. Amit nyerhet, az mindössze annyi, hogy amerikai felhasználói még aktívabbak lesznek, és esetleg valamennyivel növelni is tudja majd ottani felhasználói bázisát.
A nemzetközi piacokon azonban továbbra is ismeretlenül fog csengeni a MySpace név. Miközben a Facebook és a Google/YouTube elemi erővel próbálja meg bekebelezni a világ angolul nem beszélő többségét.
Ezt a csatározást fogjuk nyomon követni az előttünk álló jó fél évben.
A MySpace körül mostanában amúgy is túl nagy a csönd. Mintha ráültek volna saját eredményeikre. Ami egyrészről érthető, hiszen gyakorlatilag mindenkit elértek az amerikai piacon, akit csak tudtak. Másrészről viszont - úgy tűnik - nem tudnak olyan ütemben nemzetközi szolgáltatássá válni, mint ahogy a feltörekvő rivális, a Facebook.
Miközben a Facebook magyar fordítása lassan befejeződik, addig vajmi kevés hatása van a magyar netezőkre a MySpace-nek. Idehaza leginkább a zenekarok és előadók érzik szükségét annak, hogy rendszeresen fellépjenek a News Corp közösségi szájtjára. Meg persze azok az angolul értő magyarok, akik ingyenzenére és friss zenei hírekre éhesek.
Olyan magyar netezővel nem nagyon találkoztam, aki azért lenne fent a MySpace-en, mert ismerőseivel ott szokott összefutni. És ez nem egyedi jelenség, igaz az összes nem angolszász piacra. Egyszóval a MySpace bent ragadt az amerikai piacon, és csak piacvezető mivoltuk miatt kerülnek be az európai tech sajtó hasábjaira.
Mit a Google vagy a Facebook példájából is láthatjuk, a növekedési potenciál a külföldi piacokon van. Elsősorban a könnyű prédának számító Európát, és a hatalmas netezőtáborral rendelkező Ázsiát kell meghódítani egy, az USA-ban sikeres online vállalkozásnak ahhoz, hogy egyenletes növekedést tudjon produkálni.
A MySpace most azonban megpróbálkozik egy másik fronton. Az adathordozhatóságot támogató mozgalomhoz csatlakozva valószínűleg összeáll az egyéb gondokkal küszködő Yahoo-val, eBayjel és a fiatal, kicsi, de igencsak mocorgó Twitterrel, hogy megkönnyítsék egymás felhasználói számára az átjárhatóságot.
Az átjárás ebben az esetben azt jelentené, hogy a felhasználó MySpace-es profiladatait elvihetné mondjuk a Twitterbe, és ezen myspace-es adatok alapján hozhatná létre saját profiloldalát. Miért jó ez a MySpace-nek? Például azért, mert olyan felhasználókat is utolérhet, akik számára a MySpace eddig nem volt túlságosan érdekes, vonzó.
Miért érdekes ez a másik szolgáltatónak? Mert potenciálisan minden MySpace-felhasználó átömölhet hozzá.
A MySpace kezdeményezése kétségtelenül kihívást jelenthet az OpenID-nak és a Data Portability kezdeményezésnek is. Ne feledjük, mivel a MySpace-felhasználók adatmigrálásáról van szó, a MySpace továbbra is csak az amerikai piacon erősödhet. Amit nyerhet, az mindössze annyi, hogy amerikai felhasználói még aktívabbak lesznek, és esetleg valamennyivel növelni is tudja majd ottani felhasználói bázisát.
A nemzetközi piacokon azonban továbbra is ismeretlenül fog csengeni a MySpace név. Miközben a Facebook és a Google/YouTube elemi erővel próbálja meg bekebelezni a világ angolul nem beszélő többségét.
Ezt a csatározást fogjuk nyomon követni az előttünk álló jó fél évben.
Valakiember (törölt) 2008.05.08. 22:27:43
Szinte már látom magam elott a cikkeket. :D
sz_ 2008.05.09. 01:09:46
Gaius Baltar · http://cydonia.blog.hu 2008.05.09. 01:16:52
MiTortent · http://mitortent.hu 2008.05.09. 03:42:08
kutacs_ (törölt) 2008.05.09. 09:07:47
google-myspace. szerintem.
meglátjuk.
mark.hu · http://mark.hu 2008.05.10. 07:51:16