Jó bevételi forrás lehet az rss-hirdetés

Egy magára valamit is adó webszájt ma már ad néhány tartalmi feedet. Feedhirdetésekben ugyanakkor egyelőre kevesen gondolkoznak. Pedig a webszájtok valójában maguk alatt vágják a fát, ha engedik látogatóiknak, hogy hirdetésmentesen jussanak hozzá a tartalomhoz.

Van jó pár webszájt, mely csak hirdetésekkel együtt adja ki teljes tartalmát feedben. Ilyen például a Gawker is. Az amerikai bloghálózat feedhirdetéseit a Pheedo nevű cég szervezi. És közleményük szerint a biznisz meglehetősen gyümölcsöző: az első negyedévben 300 százalékkal nőtt feedhirdetés-bevételük. Igaz, a sajtóközlemény jótékonyan elhallgatja, hogy pontosan mekkora bevételt is generálnak a feedhirdetések.

A közlemény amúgy tartalmaz még egy meghökkentő adatot: az amerikai netezők többsége használ feedeket. Hát ebben én azért kétkednék. Idehaza nyilván a netezők töredéke használ feedolvasó alkalmazást. Mindenesetre az biztos, hogy a blogok terjedésével, népszerűsödésével egyre többen próbálják ki a feedolvasást is. Más kérdés, hogy idehaza még csak hírét sem hallottam a feedhirdetéseknek...

És ti? Találkoztatok már olyan magyar szájttal, mely feedjeibe hirdetést is pakol? Elfogadható modellnek tartjátok a "teljes tartalom, csak hirdetéssel" feedkoncepciót?
Címkék: blogok marketing hirdetés gawker feed feedolvasó
2008.05.20. 15:23. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Elfogadható modellnek tartjátok a "teljes tartalom, csak hirdetéssel" feedkoncepciót?"

szerintem elfogadhato

Teljes tartalmat a feedekbe, akár egysoros reklámokkal!
valamelyik magyar oldal már bevágott ilyent. nem emlékszem már melyik. akkor lenne korrekt, ha jelöli a feedbe hogy reklám. de tán jelölni is kéne neki.
Jó ötlet! Már nekem is eszembe jutott, csak ugye 3 feed-olvasóval nem igazán van értelme :)))
feed-be csak kivonatot és reklám nélkül - én erre szavazok
mennyibe kerül a webisztán feedjében a hirdetés?
Menjen a teljes tartalom RSS-be, és mehet bele hirdetés is, DE csak szövegesen!
a kispadon azt hiszem, volt ilyen egy ideig.

én egyébként elfogadhatónak tartom, főleg, ha én válaszhatnám ki, hogy a teljes tartalom+reklám, vagy lead, de reklám nélküli feedre iratkozom fel.

a hirdető szempontjából ami még probléma lehet, az maga a hirdetés formátuma, mert hogy abba bannert nem lehet beleszuszakolni úgy, hogy minden feedolvasó biztosan megjelenítse, az tuti. ilyen szempontból pedig csak a szöveg marad. nem biztos, hogy ez baj (sőt!), csak a hirdetőkön kell átverekedni a koncepciót.
Én is elfogadom a feedek közé reklámpakolást, pláne, ha még releváns is.
teljes tartalom rssben + reklám.

amúgy a kispadon volt már pheedo vagy feedburner reklám, ha jól emlékszem...
Kérdés, hogyan lehet releváns. A google támogat ilyesmit, hogy feed-ben reklámozzon az ember? A standard adsense erre gondolom alkalmatlan.
aki feedburnerezik az simán használhatja az adsense-et ott is, azaz bárkinek, a webisztánnak is lehet a feedjében reklám itthon is simán. szerintem volt is már.
Engem nem zavar a reklám a feedben, (most még) csak egyszerűbb képek vannak, semmi idegesítő, röpködő flash, szinte észre sem veszem.

A nem teljes tartalom idegesít, függetlenül attól, hogy van-e mellette reklám.
vajon mennyire lehetnek relevánsak az adsense feedreklámai? vagy adwords-ben van olyan opció, hogy engedélyezd a feedreklámot?
Én a lead + no reklámot preferálom, így az engem nem érdeklő témákat át tudom tekerni az RSS-olvasómban, viszont ha el akarom olvasni ami érdekel, akkor a tartalomszolgáltató meg ki tudja tenni az összes reklámját, nem csak egyet. Magyarországon azért (még?) nem fizetnek annyit a reklámok.
Én a hirdetés helyére csak a CC lincenset raktam bele...

Sok képet csinálok, éshát azért nem szeretném ha tuttom nélkul felhasználják...
igen feedburner csinálna ilyet, ha épp működne, de ez a funkció most épp nem. legalábbis én hónapok óta próbálom ezt megcsinálni, és mindig azt írják, tudjuk, para van, dolgozunk rajta. -.-
Elit Alice: én meg azt hittem, hogy én nem értek hozzá :-)
Releváns alatt én speciel olyasmit értettem, mint az újságokban a pr cikk. Persze ezt is lehet rosszul csinálni, viszont az egyik magazinban egy IT-s cikk után volt egy féloldalnyi pr cikk, teljesen a magazin szerkesztésének szabályaival tördelve meg minden, semmi erőltetett kép, pr duma vagy ilyesmi. Először észre se vettem, hogy ez egy hirdetés, még az elolvasása után se esett le rögtön. Nekem mindenesetre tetszett ez a fajta mentalitás.

Mondjuk az más kérdés, hogyan lehetne ezt tényleg jól menedzselni egy RSS esetén, kicsit időigényes dolognak tűnik.
Releváns text szerintem hatékony lehetne, és nem is zavaró.
Szkeptikus vagyok, az RSS nem egy termék, hanem egy csatorna, és ezekbe belenyomni hírdetést. Nekem borzasztó idegesítő lenne, hogy 1000 postban találnék 100 reklámsort, ez durva, pedig csak minden 10. reklám!
Egyébként már így is lehet szűrni normálisan a feedeket, de ha ez népszerűvé válik az első dolgom lesz, hogy készítek hozzá egy NLP szűrőt.
Nem ilyenen kellene rágódni hanem, hogy milyen új értéknövelt szolgáltatásokat lehet kitatlálni...