Szonda-Gemius felmérés: a Google.hu vezet, jönnek fel a hírszájtok

A Szonda és a Gemius márciusi adatai szerint jelentősen megnőtt a magyar hírszájtok látogatottsága:
Míg februárban 1,08 millió látogatója volt a 10 legnagyobb híroldalnak, addig márciusban ez a szám már 1,2 millió. A legnagyobb növekedést a ma.hu oldal mutatta, de a hirszerzo.hu és a hirstart.hu is növelni tudta a forgalmát. A legtöbb, 20 milliót meghaladó oldalletöltést a hirkereso.hu oldalon mértek, de a hirstart.hu is 10 millió feletti oldalletöltést generált mindkét hónapban.
Figyelemre méltó még, hogy márciusban a 30 legnagyobb weboldal közül a myvip.com, a blog.hu, a g-portal.hu, a hotdog.hu és az sg.hu látogatottsága növekedett számottevő mértékben.

Az élmezőnyben nincs változás. A Google.hu továbbra is a legnépszerűbb, aztán jön az iWiW és a Startlap. Majd pedig a Freemail, a YouTube és a Live.com.

A blog.hu amúgy erősen beközelíti mára az Indexet. Íme a márciusi toplista grafikonja.
Címkék: stat magyar
2008.05.22. 17:54. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T-képpen mi különbség, ha mérőkóddal mérik, vagy ha nem? Hogy mérik, ha nem mérőkóddal? :D
Nektek van valami elképzelésetek arról, hogy miért van az, hogy hetente lehet olvasni egy-egy cikket vagy blog bejegyzést, arról, hogy jönnek fel az internetes tartalomszolgáltatók, web2, átalakul a reklámtorta, DE a való világ arról szól, hogy a magyar KKV-k több mint flének nincs honlapja, és az internetről azt gondolja, hogy HA-HA-HA....

Mindegy, mi azért továbbra is rendíthetetlenül próbálkozunk itt is:ű
www.onlinekkv.hu
g-portál...

Azt az egésszet is lekapcsolnál úgy ahogy van az egésszet...

Az ember keres a Googlen (vagy bármin) valamit, ami neki éppen kell, és mi az elso találad a Wikipédia után?

Hát persze, hogy egy vacak g-potálos marhaság...

Pár kisgyerek, aknek fogglalma sincs, mi az a honlap, mi a programozási nyelv, mi az adatbázis stb, nekiáll okoskodni egy G-portálos oldalon, azt se tudja mirol ír, utánna meg buszke rá, hogy csunyítja a találatokat és van egy "honlapja"(?)...

Vagy esetleg a Google is szurhetné a találatokat, amiket kozdutottan kisgyerekek hazsnálnak, olyanokat azért ne tegyen be...
CafeOpen velemenyem szerint talan a KKV corporate site nem tartozik a tartalomszolgaltatas web2/blog vonulatba, meg nemis nagyon szoktak a feluleteiket ertekesiteni
Remelem nekunk is sikerul majd megkozeliteni az elmezonyt:-)
Azért a trendeket jól ki lehet olvasni belőle. Ez érdekli itthon az embereket.
"A blog.hu amúgy erősen beközelíti mára az Indexet."

Hiszen az összes cikket az index újságírói jó ideje "blogban" közlik mint "blogggerek". Így aztán hatalmas kunszt piacvezetőnek lenni és növekedni :-DD
G-portál egy tragédia. Egyetértek.
Sargazsiguli, az én kérdésem inkább az, hogy miért van az hogy egy hazai közepes vállalat még mindig hajlandó kisebb vagyonokat kifitzteni egy-egy újsághírdetésért (hvg, haszon) amiről maga is tudjam, ert megtapasztalta hogy nem hoz neki annyit, mégsem hajlandó az interneten hirdetni, webkettőzni, vagy pr cikket venni egy hirportálon.... ez a kérdés.
CaféOpen: mert a hazai cégek (mkkv szektor) többségénél nincs meg ennek a kultúrája.

T@Z: gportal = tragédia = 1etértek
Planyo:

Kapnak a népek valami appot, amit feltesznek, aztán monitorozzák a böngészési szokásaikat. Az így nyert adatokat meg statisztikailag összefésülik. Asszem.

Mert ugye live.comra meg a többire nehéz lenne szondás mérőkódot pakolni.
Aha. Köszi, nem gondoltam volna. Ez olyan kb 20. századi megoldásnak tűnik így :)
20. szazad, vagy nem, maga a meres valoszinuleg pontosabb, mint a passziv (bongeszon, kukin, stb.) alapulo megoldasok. Viszont mivel nem abszolut ertekeket mernek, csak probalnak egy reprezentativ minta alapjan becsulni, ezert ott bejon nemi torzitas. Erdekes lenne osszevetni a ket modszer eredmenyeit, ahol lehet.
Az Index, Origo és egyéb megasite nézettségi statisztikái full kamuk, a nagyanyám lábujjait is beleszámítják, összeadják és a végén összeszorozzák. Ha lecsupaszítod tényleges, értékes userekre, rájön a tisztelt hirdető, hogy miért olyan kevés az átkatt meg az adview.