Amikor koveroltam a Microsoft-Yahoo felvásárlási hercehurcát, többször megemlítettem, hogy a Microsoft sikerrel játszotta ki a részvényes-kártyát a Yahoo ellenében. A részvényeseket egyszerűen nem hagyja nyugodni, hogy miért állt el egy viszonylag jó ajánlattól ilyen határozottan a Yahoo.
A napokan az egyik fontos részvényes, Carl Icahn nyilatkozta végig az angolszász sajtót azzal, hogy szerinte a Yahoo vezetői egyszerűen elszabotálták az ügyletet, és ezért minimum távoznia kellene a Yahoo vezetőségének.
Az egészben persze nem Icahn ugrálása a lényeges, hanem hogy ennek nyomán komolyan megrendülhet a Yahoo főbb részvényeseiben a cég vezetése iránti bizalom. És ha így alakul, akkor távoznia kell a fejeseknek. És végső soron - ha nem is a Microsoft, de - valamelyik nagy piaci szereplő viszonylag jó áron tehetne újabb ajánlatot a Yahoo-ra.
A Yahoo számára tényleg nem maradt más esély, mint - elsősorban az online hirdetési piacon - komoly eredményeket felmutatni legfőbb riválisa, a Google ellenében. Ha a grafikus hirdetési piacon sikerül elcsípniük a jó pillanatot, és a Google/DoubleClick elől elszívni némi levegőt, máris csillapodnának a részvényesi kedélyek. Addig azonban a sajtó és a Yahoo-székház is a Microsoft-sztoritól lesz hangos. Ami senkinek nem jó. Kivéve persze a Microsoftnak, mely - némi túlzással - mindössze pár sajtóközleménnyel bénított meg egy gyengélkedő óriást.
A napokan az egyik fontos részvényes, Carl Icahn nyilatkozta végig az angolszász sajtót azzal, hogy szerinte a Yahoo vezetői egyszerűen elszabotálták az ügyletet, és ezért minimum távoznia kellene a Yahoo vezetőségének.
Az egészben persze nem Icahn ugrálása a lényeges, hanem hogy ennek nyomán komolyan megrendülhet a Yahoo főbb részvényeseiben a cég vezetése iránti bizalom. És ha így alakul, akkor távoznia kell a fejeseknek. És végső soron - ha nem is a Microsoft, de - valamelyik nagy piaci szereplő viszonylag jó áron tehetne újabb ajánlatot a Yahoo-ra.
A Yahoo számára tényleg nem maradt más esély, mint - elsősorban az online hirdetési piacon - komoly eredményeket felmutatni legfőbb riválisa, a Google ellenében. Ha a grafikus hirdetési piacon sikerül elcsípniük a jó pillanatot, és a Google/DoubleClick elől elszívni némi levegőt, máris csillapodnának a részvényesi kedélyek. Addig azonban a sajtó és a Yahoo-székház is a Microsoft-sztoritól lesz hangos. Ami senkinek nem jó. Kivéve persze a Microsoftnak, mely - némi túlzással - mindössze pár sajtóközleménnyel bénított meg egy gyengélkedő óriást.
lipilee · http://lipilee.hu 2008.06.05. 12:18:23
ami történik, simán lehet MS taktika, hogy a Yahoo leváltsa a saját vezetését, és occóé' fel lehessen vásárolni.
Valakiember (törölt) 2008.06.05. 14:04:17
Bár... Ha a Microsoft venné meg a Yahho!, akkor is volna pár jó dolog, elvégre is, akkor tovbbi és jobb fejlesztésekre kényszerítené a Google-t, emellet a Microsoft is megpróbálna valamit osszehozni a Yahoo!-val.
Ha viszont a Google venné meg a Yahoo!-t, akkor versengés nem volna, vagyis új feljesztések nem volnának, DE a Google kicsinykét belebabrálna és kicsit azé' javítana a Yahoo! termékein...
gyurisc · http://www.gyurisc.hu 2008.06.06. 08:55:33
Icahn (akinek ez a specialitasa) pedig megprobalja befeketiteni a vezetest a tobbi reszvenyes elott, hogy elzavarjak oket es a sajat embereit ultesse be a vezetesbe, akik majd osszozzak az ms - yahoo hazassagot. szerintem ez mindket ceg szamara katasztrofalis lenne. Tobb evig tartana osszeintegralni a ket ceget, sok ember hagyna el a yahoot.
En neveto harmadiknak a google-t latom, aki pedig meg tovabb noveli folenyet a piacon az elobbi ketto rovasara es mar mar monopolium lesz az online hirdetesi piacon, ez pedig senkinek sem lesz jo...