A hírek szerint jövő héten szerdán élesítik a MySpace új dizájnját. Épp ideje volt, hiszen a MySpace-oldalak körülbelül annyira voltak letisztultak, átláthatók, szépek, mint anno a Geocities-oldalak: semennyire.
Zavaros, agyonpimpelt profiloldalakból állt eddig a közösségi szájt, úgyhogy éppen ideje volt egy kicsit gatyába rázni a dizájnt/interfészt. A teaser képek tanúsága szerint widgetes lesz az új kinézet. Csak reménykedhetünk benne, hogy a MySpace nem ettől a ráncfelvarrástól várja, hogy új felhasználók tömegei csatlakozzanak a közösséghez.
Saját tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy a redizájnolástól közvetlenül látogatószám-növekedést várni amatőrség. Redizájnolni azért kell, hogy ne essen ki a pixisből a szájt. Hogy ne porosodjon meg.
Ahogy hirdetők szokták mondani: "a hirdetés nagyrészt ablakon kidobott pénz, de ha nem csinálnánk, akkor a konkurens cég hirdetése látszana mindenhol. Úgyhogy azért hirdetünk, hogy mi is jelen legyünk ott, ahol a riválisaink is jelen vannak."
A MySpace-nek viszont ennél többre lesz szüksége. A friss comScore-adatok szerint ugyanis a Facebook folyamatos és dinamikus növekedéssel felért a piacvezető MySpace mellé. Mostanra mindkét közössági szájt havonta összesen körülbelül 115 millió látogatót vonz.
A MySpace a dizájn mellett a navigációt és a keresést is megváltoztatja. Önmagában azonban ez is kevés lesz. A helyükben én a felhasználók közti kommunikáción könnyítenék. Minél egyszerűbb tartalmakat megosztani egy közösségi szájtban, annál nagyobb az esélye annak, hogy ismerősök ismerősei is bekapcsolódnak a játékba.
A másik nagyobb probléma a MySpace-szel, hogy továbbra is elsősorban az angolul értő netezőkhöz szól. Ezen mindenképpen tudniuk kellene változtatni. Amúgy mind a MySpace, mind a Facebook valószínűleg a plafon közelébe ért. Nagyon komoly növekedéssel már egyik szájt sem számolhat. Marad a más területek bevonása, kísértése: más vadászmezőkön kellene próbálkoznia mindkét cégnek. Akár felvásárlással, akár saját ötletek próbálgatásával.
Zavaros, agyonpimpelt profiloldalakból állt eddig a közösségi szájt, úgyhogy éppen ideje volt egy kicsit gatyába rázni a dizájnt/interfészt. A teaser képek tanúsága szerint widgetes lesz az új kinézet. Csak reménykedhetünk benne, hogy a MySpace nem ettől a ráncfelvarrástól várja, hogy új felhasználók tömegei csatlakozzanak a közösséghez.
Saját tapasztalataim alapján azt mondanám, hogy a redizájnolástól közvetlenül látogatószám-növekedést várni amatőrség. Redizájnolni azért kell, hogy ne essen ki a pixisből a szájt. Hogy ne porosodjon meg.
Ahogy hirdetők szokták mondani: "a hirdetés nagyrészt ablakon kidobott pénz, de ha nem csinálnánk, akkor a konkurens cég hirdetése látszana mindenhol. Úgyhogy azért hirdetünk, hogy mi is jelen legyünk ott, ahol a riválisaink is jelen vannak."
A MySpace-nek viszont ennél többre lesz szüksége. A friss comScore-adatok szerint ugyanis a Facebook folyamatos és dinamikus növekedéssel felért a piacvezető MySpace mellé. Mostanra mindkét közössági szájt havonta összesen körülbelül 115 millió látogatót vonz.
A MySpace a dizájn mellett a navigációt és a keresést is megváltoztatja. Önmagában azonban ez is kevés lesz. A helyükben én a felhasználók közti kommunikáción könnyítenék. Minél egyszerűbb tartalmakat megosztani egy közösségi szájtban, annál nagyobb az esélye annak, hogy ismerősök ismerősei is bekapcsolódnak a játékba.
A másik nagyobb probléma a MySpace-szel, hogy továbbra is elsősorban az angolul értő netezőkhöz szól. Ezen mindenképpen tudniuk kellene változtatni. Amúgy mind a MySpace, mind a Facebook valószínűleg a plafon közelébe ért. Nagyon komoly növekedéssel már egyik szájt sem számolhat. Marad a más területek bevonása, kísértése: más vadászmezőkön kellene próbálkoznia mindkét cégnek. Akár felvásárlással, akár saját ötletek próbálgatásával.
Címkék: dizájn social network myspace
14 komment
2008.06.13. 11:22. írta:
hírbehozó
blogíró · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.06.13. 12:03:24
Ez kétségtelen. Fertelmesnek is találtam mindig, bármikor is tévedtem oda, de azt gondoltam, hogy a célközönség a tizenévesek, és nekik bejön.
Facebook magyar fordítása hogyan áll? Egy ismerősöm nemrég panaszkodott, hogy regisztrált, és tetszik neki, csak nehezen boldogul az angollal.
Addig nincs is lehetőség nyelvválasztásra, amíg az ember fel nem installálja a translations modult? Ha így van, akkor ez nem jó taktika pl. a magyar felhasználók meghódítására.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2008.06.13. 12:43:49
www.facebook.com/translations/?vote
too damn pretty to die · http://apuokolbeszoruloarca.blog.hu/ 2008.06.13. 13:54:33
(Fura bug, engem egy időben mindig a latin-amerikai változatra dobott, hiába állítottam át)
Pairg · http://pairg.hu 2008.06.13. 14:20:39
veghs 2008.06.13. 14:35:04
KGyST · http://repules.tumblr.com 2008.06.13. 15:05:59
A felhasználószám növeléséről annyit, h én anno beszélgetés közben a Wiw maximálisan elérhető felhasználószámát 300 000 körülre saccoltam, annál kicsit több lett.
wice 2008.06.13. 16:24:59
prospero 2008.06.13. 23:40:14
éslkdfélsakdgsdgasdg 2008.06.14. 09:04:49
H A 2008.06.14. 10:11:27
hatR 2008.06.14. 13:36:16
H A 2008.06.14. 18:41:18
Deep & Beat · http://www.deep-and-beat.com 2008.06.17. 15:43:57
MySpace spanyol default nyelv elég nagy hiba volt :D
Princess.Me 2008.08.01. 08:06:11
a Confirm E-mail Adress-ben beirom az e-mail címemet de amikor megnyomom a kukacot eltűnik amit addig irtam. Nem tom ez sztem nem az én hibám. Micsináljak??