Mitől sikeres a Google?

Aki használta már valaha a Google Calendar sms-értesítés funkcióját (érdemes, ingyen van), az bizonyára bosszankodott már azon, hogy nem adhat meg emlékeztetőt tetszőleges  időpontra. A kötött listát azonban most feloldotta a Google, úgyhogy mostantól akárhány perccel korábbra beállíthatjuk az eseményértesítőt. Miért nagyszerű dolog ez?

Gondoljunk bele, hogy a Google ma már akkora multivá nőtte ki magát, mint a Microsoft vagy a Sun. A döntési mechanizmusok a cégen belül soklépcsős, nehézkes, egymással nem nagyon kommunikáló részlegek együttműködésével történik. Akárcsak minden nagy multinál. Ehhez képest egy ilyen pofonegyszerű, a felhasználók igényeit figyelembe vevő apró változtatás képes eljutni a megvalósítási szakaszba. Ez egy, a Google-nál sokkal kisebb cég esetében is nehézséget szokott okozni - egy idő után. Nekik valahogy mégis megy.

Persze, hiszen ettől vannak ők a web trónján és nem más. Mindig is csodálkoztam azon, hogy hogyan sikerül másod- harmadgenerációs munkatársakat úgy összeszedniük, hogy az egész vállalatból nem lesz egy hatalmas, magatehetetlen vízfej. Fájdalmas látni, hogy egy ekkora cég sokszor sokkal rugalmasabb, mint az icipici versenytársak. Nem a Google-t akarom itt isteniteni. Inkább csak értetlenkednék pár percet azon, hogy ez sokkal kisebb vállalati környezetben miért nem tud működni...

Címkék: google üzlet google calendar
2008.08.28. 19:09. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincs itt semmi varázslat, ez egy egyszerű management probléma. A megoldás az empowerement, azaz a dolgozók felhatalmazása arra, hogy bizonyos dolgokat felső jóváhagyás nélkül is meglépjenek. Több bizalom kell hozzá, de rugalmasabb lesz a cég. Kis környezetben azért nem szokott ez működni, mert a "főnök" mindenben benne akar lenni, minden döntést ő akar meghozni.
"Aki használta már valaha a Google Calendar sms-értesítés funkcióját (érdemes, ingyen van"

Kíváncsi vagyok meddig lesz ingyen most, hogy a cégen belül elkezdték nyirbálni a költségeket.

remélem erre nem kerül sor, mert rossz PR lenne.
Amúgy a kérdésre, hogy hogyan tudnak még mindig érdekes új arcokat szerezni kulimunkára: hatalmas fluktuáció (a régiek mennek, mikor elegük lesz belőle), évente több mint egymillió jelentkezés kicsit több, mint ezer helyre, 8-15(!!!) fordulós felvételi folyamat és szelekció, pénz. Nagyon érdekes cégecske, sok eredeti ötlettel management szinten is. (És belülről sem rózsaszín...)
"Inkább csak értetlenkednék pár percet azon, hogy ez sokkal kisebb vállalati környezetben miért nem tud működni..."

itt konkrétan melyik vállalat környezetére gondoltál? :)
nem teljesen értem miért kell ennyire csöpögni ettől a funkciótól. Nem is a funkción van a hagsúly, de mégis mennyi időbe került már ezt az ahoz képest apróságot ideimplementálni. Képzeljük el, hogy alert funkció megjelenésének másnapján rájöttek, hogy inkább a teljesen testreszabhatóság a nyerő és ehez képest súlyos hónapokba telt megvalósítani ezt az apróságot.

nemtom, jó dolognak jó dolog, de hogy mindezért elájulni? mindenki ahogy gondolja végül is...
Az sms értesítőnél vagy én vagyok a béna, vagy a szerverek időbeállítása a ludas, de eddig a 24 órával korábbira beállított sms értesítő rendre másfél nappal előbb jött meg. Ezért gondolom, hogy az ottani szerverek ideje a mérvadó...ettől függetlenül tényleg jó dolog az sms :)
Dude, te vagy a béna. : ]
Szóval ezért sikeres a Google mert X hónappal egy termék megjelenése UTÁN módosít fícsört? Nem, nincs gond ezzel, sőt nagyon örülök neki, de ez csak a Google sikerességének nagyon kis százalékáért felelős. Csak éppen az, hogy egy kis fícsört hozzáadok egy termékhez még nem tesz sikeressé. A Google azért sikeres mert rohadt sok pénze van és nem vesznek fel akárkit dolgozni.
Még mindig jobb, mert legalább van fejlődés. Azt nem tudhatjuk, hogy hány kapuőrön kellett átmennie ennek az ötletnek, lényeg, hogy átjutott.

Én annak örülnék, ha pl. a Windows fejlesztésekor figyelembe vennék a valós felhasználói igényeket és nem hatszázhuszonhét letöltött addonnal kellene használhatóvá pofozni a rendszert.

Pont az ilyen apróságokon múlik.
Asszem 2008.08.29. 13:41:06

en legyek az utolso, aki az MS-t vedi, de a Vindoz egy asztali szoftver, google meg nem. Szerintem ok is foldozzak a dolgaikat, csak nem veszed eszre. BetterGoogle addonokrol meg nem is beszelnek :)

Mindegy, hajra szamitastechnika!
"A Google azért sikeres mert rohadt sok pénze van és nem vesznek fel akárkit dolgozni."
Hát na most azért az a rohadt sok pénz az nem csak úgy lett valahonnan (letöltötték??) hanem szípen felépüét a cég ami kitermeli ezt a lóvét.
Az meg hogy a cégnél jó szakikat alkalmaznak.. kicsit olyan mintha azt mondanád, hogy Michael Jordan kizárólag azért sikeres kosárlabdajátékos mert jól kosarazik... Profit és szürkeállomány. Mit kell még termelni e egy cégnek? Sosem SimCityztél? :)