A Google nagy dobása

Nos, mára elterjedt a weben, amire pár napja meg csak homályosan utalhattunk. (De legalább a világon elsőként tehettük.) Hamarosan jön a Chrome, a Google böngészője.

A brózerháború új felvonását láthatja a világ, mely néhány óra múlva (magyar idő szerint valószínűleg 21:00-tól) meg is kezdődik. És ti már azt is tudjátok, hogy várhatóan a magyar is benne lesz az első körös lokalizációban.

Nos, nagy dobás vagy sem?

(A Google magyarországi vezetőjenek mondom, hogy elég hamar jött az első jó megfejtéses/tippek a kommentekben is. Kéretik küldeni a beígért pólót. update: a Google jelezte, hogy komolyan gondolta a pólóversenyt. Ráadásul mindjárt kettőt is felajánlottak. Az egyiket a brózert témát először említő kommentezőnek, a másikat pedig a Chrome-ot megnevezőnek. Grat.)

Címkék: google google chrome
2008.09.02. 11:14. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem rossz, de nem tudom miért cserélném le erre az FF-t...

Ja és a K&H ebankjára, azt mondja nem elérhető, míg FF-fel megy vígan.
Szóval egy fekete pont a krómnak :(
Jelenleg épp az indexet nem tudja betölteni... ellenben a hibaüzenet ez: A manóba! ...

FF-ből, hogyan lehet importálni?
én meg tudtam adni neki a kvik launcsot, csak a személyre szabható beállításokba mentem, _rögtön telepítés indításnál_ - ahol könyvjelző import is van.
RSS kezelést kicsit hiányolom vhogy... FF-ben látható, ha egy oldalnak van feed-je a címsorban, namost... ebben egyelőre homály van
zsom, ez egy B-É-T-A, még csak !!0.2!! verzió
hát én ezen a szóhasználaton be fogok fosni!!!!

www.tcz.hu/manoba.jpg
JaniDeWihl: import a kulcs ikon jobb felül és "Könyvjelzők és beállítások importja"
nincs osx-re
bullshit
forrás megtekintésénél rá lehet klikkelni az url-ekre. :D
A Tabok többsoros elrendezése azért hiányzik, plusz az olvasatlan tabok jelölése is, de gondolom lesz rá extension hamarosan.
A feladatkezelőben is van egy "A számítógépeseknek" gomb, aranyos.

Viszont nem lehet a futó processzeket sorba rendezni cpu használat szerint. Gondolom csak egyelőre.

amit megint csak hibának látok: az új indító képernyőn a "könyvjelző kiegészítő letöltése" FF plugint akar (nálam) leszedni... há'ez???
Az egyes füleket ki lehet húzni új ablakba. És vissza is. Sok értelme nincs, de látványos.
Facebookba nem tud belépni...
nonameforsecurityreasons:
Igen, de ott nekem csak IE szerepel feladóként o.O
Felraktam, megnyitottam néhány oldalt, és nagyon durván elámultam. Mondogatják mindig, hogy az új ilyen-olyan webböngésző x-szer gyorsabb mint az eddigiek...jóbiztos...de ez egyből szemmel láthatóan villámgyors...hihetetlen. Korrekt a dizájn is, chat.hu mondjuk kiakadt rajta ami a java futtatást illeti :S
JaniDeWihl: az gáz :) nekem legördülő, oszt ott figyel
lehet, hogy nem az eddigi legjobb böngéző (bér első dobásnak elég jó), de a legédesebb! :)

Újabb hiány: az egéren a wheelert megnyomva nem jön be a szokásos kör alakú scrollbizbasz
jajj miért nem tudom egyetlen kommentbe összefoglalni??? izgatott vagyok! szóval iwiw keresés (normális esetben halálosan lassú ajax) itt villámgyors
nagyon jó lett volna, ha az alábbi két lehetőség közül egy megtalálható lenne a Chrome-ban:

1. kikapcsolható helyesírás-ellenőrzés
2. magyar nyelv az helysírás-ellenőrző "szótárak" között

Mert lokalizáció ide, vagy oda, ezt nem sikerült megtalálni benne, és egy idő után elég zavaróak a pirossal aláhúzgált szavak :(
gphilip: a scroll nekem is hiányzik :'( de ügyesek ezek a gúúglis fiúk, sitty-sutty beledobják, amúgy meg még a "megállítás" gomb is kéne szerintem. I love google!
elsőre nekem tetszik, viszont ami nagyon zavar,az az, ha új lap reményében kettőt kattintok a fülek melletti sávra...
ill. a DuDe által említett aláhúzás.
amúgy meg még a "megállítás" gomb is kéne szerintem.

Van. Címsor jobb széle. nyíl(ugrás), vagy iksz(leáll)
szerintem 2008-ban elvárható lenne egy böngészőtől, hogy legyen benne rss olvasó...
vagy hogy ki tudjam kapcsolni a helyesírás-ellenőrzőt. (engem nagyon idegesít)
vagy hogy scrollozhatóak legyenek az oldalak.

innentől kezdve csak várni tudom a folytatást, de azért most nem vagyok hanyatt esve.

szép, jó, gyors, miegyéb, de szerintem egy átlag júzer egyszer próbál emailt írni úgy, hogy minden egyes szavát aláhúzza pirossal a böngésző és úgy repül a google-cucc a gépről, hogy a lába se éri a földet.
ha már magyar az egész cucc, miért nem tettek bele egy magyar szótárt?

vissza a firefoxhoz.
megyeget. grat a pólót nyerteknek!
Aztmondja az inkognitóablak, hogy:

"Ügyeljen a következőkre:
-Olyan webhelyek, amelyek információt gyűjtenek...
...
-Titkos ügynökök megfigyelése
..."

:)
bfz: EZ EGY BÉÉÉTA (hányszor kell még elmondani?) majd ha 1-el kezdődik a verziószám lehet pampogni.
Asszem 2008.09.02. 21:30:25
a telepítésnél testreszabható, hogy hová tegyen parancsikont, csak oda kell figyelni (rá kell kattintani, hogy "testreszabás" vagy mi).

az nekem külön teccett, hogy nem akarta egyáltalán alapértelmezett böngészővé tenni, még fel sem ajánlotta (nem volt kipipálva a checkbox alapban).
nektek is ide tette fel magát??

C:\Documents and Settings\++usernév++\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application
TIPP:
a helyesításellenőzőt úgy ikattam ki, hogy a

C:\Documents and Settings\++usernév++\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application\Dictionaries

könyvtárban lévő en-us.bdic fájból egyszeráen mindent töröltem, egy üres fájt csináltam belőle. csodák csodájára ki sem fagyott ettől.
Gyorskritika:
olahandras.blog.hu/2008/09/02/google_chrome_5_perc_hasznalat_utan

Gravy_t: aha, hát azt nem néztem telepítéskor, nálam alap, hogy egy progi udvarias és megkérdezi. Az alapértelmezett dologgal egyetértek.

Egy jólnevelt böngésző ne csak udvarias legyen, de előzékeny és szerény is. :D
monnyuk azért mennyenek a fenébe hogy horvát meg román helyesírás cucc van... biztos (jobban) lobbiztak
A blog.hu-s oldalak nem jönnek be chrome-ról. Ez a hibaüzenet:

Hiba: 320net::ERR_INVALID_RESPONSE): Ismeretlen hiba.

Ki tudja, mi lehet ez?
cserebogár: nekem bejönnek. Még blogot is írtam, rendesen működik a felület.

Nekem a Facebook nem jön be.

Többieknek?
Nincs hozzá adblock :)

Viszont észvesztően gyors.
A Google Gearst tudta valaki aktiválni bármelyik weboldalhoz? Én nem. A beállításoknál ott van, de üres minden és nem dobja fel a sárga sávot az elvileg gearses oldalakon.
Most nézem, a Gears a rememberthemilknél megy, a google saját oldalain nem. wtf
újraindítom a gépet, jobb ötletem nincs :)
folyamatos a hiba
Szerintem villámgyorsan lesz adblock, talán hetek kérdése...

reboot után is változatlan a helyzet
még valami:
az omiboxot lehetne lokaliálni picit, engem pl nem érdekelnke horvát meg román weboldalak.

jó lenne, ha a google kereséshez hasonlóan a magayr nyelvű oldalakat preferálná az ajánlatok között
www nélkül a facebook-ot se tölti be
hi!

1.ha valaki tudja hogy kell: Greasemonkey is beépiteni akkor írja már meg. Köszi.

2. ha nem jön be egy oldal, az el lehet külden nekik hogy nem mükszik..
Aktuális lap ... clikk és legalsó menüpont.

+. mi lesz veled FF? :)
Na, nekem már megy magyarul!!!
google.com/chrome
kutacs: A CORBA az foleg egy elosztott rendszer architektura (ami olyan bonyolultra sikerult, hogy vegul alig hasznaljak), a java es a .net pedig egy platform fuggetlen futtato kornyezet (bar ez az utobbinal inkabb csak egy vicc) plusz ahozzajuk tartozo programkonyvtarak, amik tartalmaznak pl. elosztott rendszerek epitesere is alkalmas komponenseket (RMI, CORBA, WebServices, whatnot). Ezekre valoban szukseg van ha vekony klienst akar epiteni az ember, de ezek az alap dolgok, amikkel igazabol nem is akarnal foglalkozni.

En olyasmi megoldasrol beszeltem, hogy van egy vekony kliens futtato kornyezeted, ami megoldja a UI letolteset, naprakeszen tartasat es persze ad egy megfeleloen magas szintu programozasi interface-t. Szerintem a Chrome-mal ez (is) lesz a cel. Volt ilyen korabban is, asszem pl. xforms neven is futott ilyesmi, meg lehet ezt oldani javaban is (valami XUL leiro nyelv + java vagy egyeb script nyelv hasznalataval). Raadasul a javaban ott van pl. a webstart, ami mondjuk a rakattintok a weboldalon, es elindul a program (plusz allandoan naprakesz marad) reszet meg is oldja a dolognak, de ezek meg mindig csak az alapok, itt meg nincs meg a magas szintu UI leiro nyelv es a scripting (mondom, az eszkozok adottak, ossze lehet rakni).

Az is eleg valoszinu, hogy a juzernep annyira raszokott a browserre, hogy eleve csak olyan iranybol lehet megkozeliteni a dolgot, browserkent kell eladni, hogy lassan talan visszaterunk a normalis UI-hoz :). (De mondhatjuk azt is, hogy tezis, anitezis, szintezis...)

Sevcsik: > a chrome magát a grafikus felületet jelenti,

Ezt nem tudtam, meg sosem hallottam.

> A mozilla GUI-jának XUL a neve amúgy.

Hat az csak az XML alapu leiro nyelv. Viszont a doksikban is gyakran hivatkoznak az eges UIra, mint chrome-ra, de akkor ezek szerint az meg egy altalanos elnevezes.
Veszettül, de nagyon gyors.
a youtube.com -nál is ugyanez a hiba, de www-vel bejön
Asszem 2008.09.02. 22:16:06
aha, esetleg ha még lemosná a kocsit is...
www nélkül nekem betölti a facebookot is, MINDEN oldal bejött eddig nálam. Flash játékokat simán viszi (KMK rulez)
Egyébként kíváncsi vagyok arra, mennyire dobja meg a böngésző elterjedését az, hogy ott virít a google.com-on a link...

Aztán végszükség esetén megléphetik azt is, hogy a Google keresést kizárólag Chrome-hoz kötik...igaz, ez olyan microsoftos lépés lenne, de szerintem kicsit megszorongatná a mezőnyt.
Egy kicsit elnéző mosollyal vártam a fejleményeket, de...
...ez zseniális!

Bármely szövegrész kiemelésénél jobbklikkel azonnal rákeres, könyvjelző eszköztár sem zavar (ha nem akarom - viszont az új tabon ott van, ahol lennie kell. Big Up!

Amit viszont nem értek:
Firefox könyvjelzőket importál - ez jó. De a Google Bookmarks hová tűnt?! :-o

nekem hiányzik a google toolbar :)
Szerintem elég béna. Néhány bug nyilván a bétaság miatt van, majd kijavul. Ilyen pl. hogy sikerült a Local Settings Application Data mappába teszi az exét is. Meg hogy a FF3 sql-es historyját képtelen importálni, hosszú perceken át dolgozik 100 %-on. A Hírszerző és egy blogspot blog egyszerre 30-40 %-os CPU leterhelést csinál. A processzek összesen nem foglalnak kevesebb memóriát, mint a FF3 (10 tabbal 130 mega, 3-4 % CPU). Ezek majd biztos lesznek jobbak.

A koncepció, hogy a browserben nincs semmilyen funkcionalitás, hanem mindent webapplikációban kell hozzáadni, hát, nem tudom. Nekem nem túl szimpatikus, mivel e-mailre, minden másra standalone applikációt használok, így egy ilyen "csupasz" browsert nem teszek fel, hacsak nincs valami rettenetesen nagy teljesítménybeli előny a többihez képest.

Az UI rettenetes, a tetején lévő tabokkal, a leállítás gomb hiányával, az omnibar kezelhetetlenségével, ezek közül nyilván van, ami fog változni. De a koncepció nekem nem jön be. (Ami azt illeti, a kinézet sem, de előbb-utóbb valaki csak hekkel belőle valami rendes windowsszürke, kocka alakú, csak szöveges gombokat tartalmazó verziót.)

És van hozzá némi aljasság, az eltávolító opció nélkül telepített, automatikus indításba tett, schedulerből (szerencsére le van tiltva) csakazért is újraindított googleupdate.exe.
@Asszem: igazán szemét húzás lenne, mellesleg van, aki azt se tudja mi az a vezérlőpult, szal nem várhatod el hogy letőccsék! (de nem lenne hülyeség hogy a keresési találatok közé egy "best view with chrome" sort beillesztenek, de ez nagyon nem a gúgli arculata)

Mikor lesznek kaphatók a teszkóban az "I'm using Google Chrome" pólók? Csak 3000Ft felett nem venném meg...

Nekem feltűnt hogy lehet a méretét változtatni ennek a kis szövegdobozkának amibe mi lelkesen pötyögünk; másnak is?
Na és akkor jön a feketeleves: a CIB bankba nem lehet vele belépni...

Hátizé, ez az első megroggyanás.
Asszem: én is cib-es vagyok, nálam is marad a FF a bankoláshoz...
XP-hez SP2 nélkül nem hajlandó telepíteni.
csere: ja, nem hittem volna, hogy egyszer még az ff lesz a tartalék browser...:D
Nekem elindul, de bármilyen oldal betöltésénél (pl.: gmail) az írja ki, hogy "Jaj! A Google Chrome lefagyott!" és leáll.
Ötletek?

Újratelepítés/újraindítás nem segített... :(
azért itt még nem tartunk :) FF maradt az alapértelmezett, csak próbálgatom
és amíg a blog.hu nem jön be, addig biztos nem is változtatom meg
fél év és FF csere, a UI nagyon tetszik. Apróbb usability hiányosságok (béta). Meg ff-el kevesebb a reklám.

kezdjétek el fennt beirni egy szinész nevét, automatikusan dobja az imdb linket a nélkül, hogy valaha megnézted volna. (gondlom a legrelevánsabb google találatod dobja, mintha i feel lucky-ra kattintanál)
Remélem, gyorsan jön a Cooliris Preview...
Megszoktam. :)
nohátakkor:
+ gyors (ezentúl iwiw-et csak ezzel)
+ nagyon gyors :)
+ inkognitó
+ tetszik a "Leggyakrabban látogatott webhelyek" a nyitóoldalon, persze ez szubjektív, ahogy a design is
+ vicces feliratok, üzenetek :D

ellenben:
- nem látja a ff-et, importálni csak ie-ből lenne hajlandó (tudom, másnak megy, de nekem nem)
- könyvjelzősávra tett linkekhez nem mindig teszi oda az ikont (nekem pl. csak ikonok vannak ff-ben)
- kilométerhosszú címsor és alatta ugyanakkora könyvjelzősor... bőven elférne egymás mellett ha már olyan überhelytakaréskos akar lenni...
- olykor megmagyarázhatatlan hibákat ejt, pl amikor itt olvasnám a kommenteket akkor kihagy pár órányit, 16 óra után 23 órai a következő o.O

Ha valakinek az iportálásra van ötlete akkor szivesen venném :)
annyira rosszul hangzik a neve.....:(
JaniDeWihl,
szerintem óriási, hogy a könyvjelzősáv állandó megjelenését kiveheted - így már nem zavaró. :)

Amikor kell, ott van: új tab nyitásakor. Szerintem ez a megoldás önmagában is zseniális!

Ez pont annyira zseniális mint amennyire zavaró. Félre ne érts, nem vitázni szeretnék veled, izlések és pofonok :D Én szeretek 1 klikkre eljutni a könyvjelzőimre, ezért vannak fent ff-ban állandóan. Mivel ott kiteszi az ikonokat ezért szöveg nélkül kényelmesen elférnek a menü és a gombok után.
jo ahogy a stop gomb csak akkor látszik amikor töltődik az oldal (=amikor kellhet)
atleta,
"En olyasmi megoldasrol beszeltem, hogy van egy vekony kliens futtato kornyezeted, ami megoldja a UI letolteset, naprakeszen tartasat es persze ad egy megfeleloen magas szintu programozasi interface-t. Szerintem a Chrome-mal ez (is) lesz a cel."

ezt így gondolom én is. de már ugyanezt akarta a java applet. és ugyanez akar lenni a .net is. meg a számomra követhetetlen mindenféle leíró nyelvi megoldások. ha itt lenne normális xml+js támogatás, akkor azt mondom, hogy a google csinált valami jó dolgot. más kérdés, hogy én ugyanazt a virtuális gépet raktam volna a chrome és az android alá.
jelentem: raiffeisen ebank röccenés-mentesen megy vele
Így kezdetnek nem rossz. A sebességre nincs panaszom. A gyerekbetegségeit meg majd kinövi.
Összességében: bíztató alternatíva.
nekem pl lefagy azonnal indítás után 0xc000000005 hibaüzit ad és csá...
magyar és angol is lefagy
van egy diagnosztikai szoftverük azt lefuttattam és elküldtem nekik az eredményt, had örüljenek.
Főképp a google és az MS alkalmazások adatait gyűjtötte össze.
egy digg kommentből:

"Anyone bother reading the EULA? Congratulations to our commenters commenting using Chrome. While you still own your comment, google owns the right to use it.
Content license from you
11.1 You retain copyright and any other rights you already hold in Content which you submit, post or display on or through, the Services. By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services. This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the Services and may be revoked for certain Services as defined in the Additional Terms of those Services.
11.2 You agree that this license includes a right for Google to make such Content available to other companies, organizations or individuals with whom Google has relationships for the provision of syndicated services, and to use such Content in connection with the provision of those services.
11.3 You understand that Google, in performing the required technical steps to provide the Services to our users, may (a) transmit or distribute your Content over various public networks and in various media; and (b) make such changes to your Content as are necessary to conform and adapt that Content to the technical requirements of connecting networks, devices, services or media. You agree that this license shall permit Google to take these actions.
11.4 You confirm and warrant to Google that you have all the rights, power and authority necessary to grant the above license."

Tehát ha jól értem, akkor a Google szabadon felhasználhatja akár _ezt_ a kommentet is?

Kellemes böngésző ez Chrome, de félek, hogy a Google innentől indult el az Evil-lé válás útján.
A verseimet akkor továbbra is Explórerből publikálom.
LeeFH, és ha már olvassuk a Digg-et, el lehet olvasni erre a válaszokat is:

www.mattcutts.com/blog/google-chrome-communication/
Nálam ugyan azok az alapvető hibák jöttek elő benne mint safariban. nem böngésző hanem a weblap hibái. Ami zavar benne (meg safariban is), hogy a címsor nem legöríthető vagy legalább is én még nem találtam meg ennek az opciónak a beállítását már ha van. Általában 10-15 weblapot látogatok rendszeresen, és a chromba is be kell írnom a kezdőrészét az url-nek, hogy ledobja. FF-ben pl. hátradőlve lekattintom a címsor végén a kis nyilat, és máris ott vannak felsorolva a lapok. Sőt FF még arra is figyel, hogy a sűrübben látogatott lapokat előrébb rangsorolja. Amúgy a chrome gyors érdekes, és a css szabványt is szépen veszi. :) Bár még beta ezért gondolom finomítják még.
JaniDeWihl: ha kitörlöd a könyvjelzők szövegét, ugyanúgy megkapod az ikonokat, és elférnek a sávban.
De gondolom erre is lesz plugin, mint FF-ban.
Amúgy a Readerben pakolgatni a feedeket eszméletlen gyors!! Nem hiába na, erre találták ki.. :D
Az is aranyos, hogy az "oldal betöltése..." sáv alul, ha odaviszed az egeret, akkor leugrik a tálcára, hogy helyet adjon:)

NA DE! Azért gondoljunk arra is, hogy valószínűeg a nagy G örömmel fogja begyűjteni a browsing historynkat (jobb esetben csak azt), aztán jöhet a célzott reklám, stb...

Lehet, hogy valójában az evilizer 1.0-t telepítettük az előbb, és miután minden adatot kiszippantott belőlünk, üres agyú zombivá válunk, akik az utcán élőszóban fogják darálni az adsense hirdetéseket a moszkva téren.
Van leállítás gomb az Ugrás gomb helyén, amikor töltődik az oldal.
Van HOME gomb is, ha valaki nem találta volna meg: a beállításoknál ki kell pipálni, hogy tegye ki.
Jelentkezzen az, aki nagyon jajgat, hogy a gugli leszívja az adatainkat, viszont eddig is használta a gugli toolbart!

Nekik ezúton is szeretnék gratulálni.
kolbace: ha majd tömegével jönnek a hírek a konkrét kárt szenvedett emberekről, akiknek a személyes adataival visszaélt a google, akkor lehet elkezdeni aggódni, de addig felesleges.

A célzott reklámot én valahogy nem úgy képzelem el, hogy füstös zugirodákban emberek röhögve olvassák a gmailjeimet és állítják össze nekem a tutit, majd otthon röhögve mesélik a privát infókat, amikhez hozzáfértek és leszívják a bankkártyám...

szerintem gép adja, és talán még hasznos is lehet.

persze, vissza lehet élni vele, tehát meg kell tanulnunk megbízni a szolgáltatóban.

de ehhez ugyanúgy meg kell bíznunk bármilyen programban, amelyiknek a forráskódját nem ellenőriztük le személyesen, sorról-sorra...
Asszem, egyetértek.

Amúgy nahát, lehet változtatni a textarea méretet.. :D

A másik, hoyg próbáljátok ki netvibes-on is.. :)
Netvibes megy szép, plusz legalább újra belogoltam, mióta Readert használok, nem is néztem a Netvibes felé...
gravy_t: soha nem használtam google toolbart

Asszem: egyáltalán nem mondtam, hogy aggódnék, ahogy azt sem, hogy ettől bárki is kárt szenvedne. a célzott hirdetés valóban lehet hasznos is, engem sem érdekel pl a hüvelygomba:)csak mondom, hogy a google -ha nem is elsődleges, de egyik- szándéka lehetett, hogy adatot gyűjtsenek, mint ahogy azt mindigis tették (különben minek egy újabb browser a piacra). ez persze nem baj. nekik ez a profiljuk. a google nem jóságos nagybácsi aki ad mindenkinek csak úgy 7+GB tárhelyet meg műholdképeket mert az neki jó, hanem közben kőkeményen gyűjti az adatokat és ennek segítségével hirdet és hülyére keresi magát vele. de mégegyszer mondom: ez nem baj, nem azért mondtam. én különben sem vagyok az az aggódód típus, felőlem elolvashatják a mailjeimet is, megnézhetik a browsing historymat, semmi olyan nincs amit titkolnék. pont az aggódóknak szoktam mondani, hogy lesz*om, mit csinál a google az adataimmal. az, hogy az ember a saját féltett adatait hogyan kezeli, elsősorban a saját felelőssége. szerintem nem a szolgáltatóban kell megbízni (ettől függetlenül megbízom benne, csak nem erre kell hagyatkozni), hanem gondoskodni róla, hogy a nagyonnagyon titokos sütirecepteket biztonságosan kezeljük mi magunk:) (pl TrueCrypt).

Addigis várjuk az 1.0-t és az API-t az extension készítéshez:)
na hát akkor nem is neked szólt, amit írtam. csak hát sokan vannak, akik most nekiálltak sírni-ríni, közben meg a google toolbarban simán elmentik a könyvjelzőiket meg az előzményeiket.

hogy mik a valódi okai az új bráuzör megjelenésének, azt valszleg majd csak később tudjuk meg, de én nem hinném, hogy a kémkedés lenne az.

abba kéne belegondolni, hogy a google legalább ismert cég, sok szolgáltatással, így nagyon sokat veszíthet, ha kiderülne, hogy evil. ott van viszont a millió fájörfoksz kiegészítő, amit telepítünk: őnekik meg minden gondolkodás nélkül megadjuk a hozzáférést a gépünkhöz. na, ezt magyarázzák meg az okosok.
Nem hiszem, hogy evil lenne. az teljesen ismert és nyílt dolog, hogy ahol tudnak, adatot gyűjtenek, hiszen ebből élnek. ez nem illegális, meg nem is kémkedés, csak végzik a dolgukat. de szerintem a guglis eula-kban meg egyéb apróbetűs privacy policy-kben ez benne is van.

A firefox add-onok hát igen...lehetséges, de aki nagyon akar, az bármilyen más módon is ellopja amit akar. tőlem nincs mit ellopni, max egy-két open source program termékkulcsát:) az elásott kincsem térképet meg titkosítva tárolom, és különben sem mondanám meg senkinek, hogy itt van a kert végében a fától két lépésre:)
eddig hiányzik:
- Mouse Gestures (nagyon)
- AdBlock (eléggé, bár Privoxyval úgy-ahogy elvagyok)
- Java (de azóta rájöttem, h van az is, ha akarom*)

*Java: minimum a JRE 6 Update 10 RC kell neki, letölthető innen:
java.sun.com/javase/downloads/ea.jsp
Próbáljatok meg keresni valamit /Ctrl+F/ aztán nézzétek meg mi történik a scroll-bar-on!! :D
Hát igen, amig adblock nincs...
Ja, akik a Chrome End User Licence Agreementje miatt agggodalmaskodnak, azok olvasgassák picit a Mozilláét is. Felettébb érdekes...
nah emberek, a google nagy dobasara , a tozsde tojt egy jo nagyot.
Az csak tévedés volt, már meg is változtatták a EULA-t. Itt olvasható: itcafe.hu/hir/google_chrome_eula_omnibox.html