Legjobb víruskampányok a weben: A Skype nevetőlánca

Egy profi víruskampány nem csak arra veszi rá a netezőket, hogy továbbküldjék az adott üzenetet, hanem arra is, hogy aktívan részt vegyenek az üzenet alakításában.

A vírusmarketing-kampányok kapcsán az ügynökségek, marketingesek azt szokták megemlíteni az ügyfeleiknek, hogy az mennyire de mennyire költséghatékony. Hiszen "mindössze" egy jó ötlettel kell előállni, ami hordozni képes az üzenetet, a többit meg elvégzik a fogyasztók.

Egyszerű és jól működő ötleteket azonban nagyon nehéz kitalálni. Oké, sok a beszéd, előbb nézzük is, hogy miről beszélünk.

A Skype gondolt egyet, és a VoIP-telefonálás értelmét egy nagyon egyszerű kampánnyal próbálta idén nyáron tudatosítani a netezőkben: vedd fel, hogy hogyan nevetsz azon, hogy mások hogyan nevetnek, hogy mások is nevethessenek... rajtad. Leírva lehet, hogy buta, egybites ötletnek tűnik. De nézzük meg inkább az ominózus videót:

Aki egyszer is elmosolyogta magát, vagy felnevetett a négyperces videó nézése közben, az részesévé vált a kampánynak. Függetlenül attól, hogy nevetését rögzítette-e kamera előtt és megosztja-e azt a többi skype-olóval.

A fenti videóból is pontosan látszik, hogy ez a fajta víruskampány azért lehet sikeres, mert

1. pozitív üzenetet közvetít
2. egyszerű részt venni benne

A harmadik, és egyben hirdetői szempontból legfontosabb előnye pedig az, hogy a termék jellegétől nem tér el a kampány, sőt. Valójában kiválóan kommunikálja azt, amit kommunikálni szerettek volna: a Skype alkalmas videofonálásra is. Nem csak szimpla hangátvitelre.

A kampány igazi értékét az elsőre primitívnek tűnő alapötlet és annak felvállalása adja.

Tegyük még hozzá, a Skype nem problémázott azon sem, hogy ezzel a kampánnyal valójában a YouTube használatára is ösztönzik a netezőket. Ez volt az ára.

A Skype ezzel a kampánnyal nem csak a videofonálást, de két másik üzenetet is erősített nagyon sok ezer felhasználójában: a Skype-ot vidám emberek használják, akik egymásra is kíváncsiak.

(Én a Skype víruskampányából még egy dolgot megtalnultam: a víruskampánynak nem kell feltétlenül lopakodnia. Nem kell feltétlenül eltitkolnia, hogy ez valójában egy víruskampány. A Skype őszinte volt ebben. Ennek ellenére működött a dolog. Ilyen is van.)

Címkék: marketing viral skype
2008.10.30. 08:52. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az 1:00 és 1:45 közötti, sárga pólós faszi óriási sztár a YouTube-on: www.youtube.com/watch?v=Z4Y4keqTV6w&fmt=18
Én elmosolyodtam, de tovább azért már nem küldeném, mert nem tartom annyira jónak. Láncgyilkos vagyok. :)
az utolsó csaj a mónikashow maunika!!!!! XD XXL kiadásban
tökre nem vicces, talán csak az utolsó egy kicsit
fuhh..
akinek ezt magyarazni kell annak mindegy.
(aki szerint ezen meg nem lehet nevetni, hat... sajnalom sracok, nyilvan gyokeresen mas vilagban elunk)

zsenialis.

a nevetes addiktiv, es ezt tok jol hasznalja ki a spot. valamint faszan mutatja be a termekelonyoket, es mindemelett tenyleg vicces.
mondjuk nem tudom ilyen lenne egy hasonlo lanc pl asitasbol...
Szerintem jó az ötlet, de nem jól valósították meg. Túl erőltetettek a nevetések, látszik, hogy nem szívből nevetnek. A "Yoh-yoh-yoh"-os nevetőemberen a sztárvideóján majd meghaltam régen, de most szinte el sem mosolyodtam.
jelentkezzen már az valaki, aki ezen kampány miatt lett skype előfizető, vagy feltöltötte a számláját.
sztm ötletes, de elég ergya, nyilván user kontribúciókkal nem folytatható a lánc, ezerfelé ágazik.
Hát basszus, ezek a hangok. :D

Az utoplsó embernél már tiszta állatkert szerű hangzása volt az egésznek. :D
zstukacs: egyértelmű, hogy ezzel a kapmánnyal profi brand építés folyik, nem pedig közvetlen egyenlegfeltöltés népszerűsítés.

ez már egy jobb érv, csak jelentkezzen az, aki őszintén megszerette a skype-ot, mert látta ezt a reklámot. és eddig meg nem különösebben kedvelte. és lehet, hogy van ilyen, csak olyan is van, aki azt mondta, hogy öcsém, ennél szarabb reklámot már rég láttam. mekkora köcsög cég ez a skype.

a márkaépítéshez szerintem az kell, hogy jön egy hülyegyerek, és elkezd szájharmonikázni meg gitározni, és akkor ez a hülyegyerek egyszer csak megjelenik a tehetségkutatón és megnyeri. a vírus videon is látszott már, hogy nem egy ócska gitáros fazon, de a tehetségkutatón kiderül, hogy ő az új bob dylan. és mindenki összeköti, hogy nézd már, ez a gyerek szerepelt abban a skype reklámban.

a márkaépítéshez a szuper tehetségeseket kell összeszedni, és nem a szuper tehetségteleneket. szerintem.
Nem baj, ha megszakítod a láncot, úgyis feltöltenek előre huszat-százat, ha kettőt megnézel, már jó.

Jah, hát nincs ingyen, azt a huszat-százat meg kell csinálni.

Ergya? Megosztja a közvéleményt? Annál jobb.
Az ötlet nagyon jó, de ez a belinkelt videó tényleg gáz. Míg az első két percben még mosolyogtam, sőt nevettem is, a második kettőben már el is ment a kedvem az egésztől.
Egy sokkal természetesebb bemutatóvideóval jóval szimpatikusabb lehetne a kezdeményezés.
gondolom az itt ergyázó meg bénázós kommentelők nem kattintottak további láncok megtekintésére..

a dolog pon tettől súlyos, hogy a userek maguk kezdenek el lancokat szerkeszteni, best of-okat osszeallitani.
ennel mi lehet sulyosabb egy termektol, mint bevonnia fogyasztot, hogy az lelkesen vegyen reszt a termeked fejleszteseben, nepszerusiteseben, mindezt onkent, meggyozodesbol?

en speciel eddig tokre nem hasznaltam skype-ot, viszont ha majd ixelni kell valahova, hogy mit ismerek es mi a szimpatikus, akkor mar ott lesz a skype mellett a jelem.
ekkora szart rég láttam
Olcsó, jó ötlet. Ez nem reklám, ezzel a skype nem akar új felhasználókat szerezni, nem buzdít egyenlegfeltöltésre sem.
Ez szerintem próbálja csak tudatosítani az emberekben, hogy létezik a skype, lehet, hogy sokan azt sem tudják mi az (mert nem tudják), de majd ha egyszer szükségük lesz ilyesmire ezt fogják választani. Persze semmi sem biztos, de ezzel rosszat a skype nem tett magának.
Értékelem a jó ötleteket. Ez az.
szerintem a Skype-nak pont ez volt a célja: hogy BESZÉLJENEK a cégről! Én speciel mostanában nem is nagyon hallottam semmit róluk, de pl. erre jó volt ez a dolog, hogy eszembe jutott, hogy jéé, tényleg van egy program, amivel ingyen/marha olcsón lehet telefonálni! Azzal pedig, hogy titeket is véleménynyilvánításra ösztönzött a kampányuk szerintem el is érte a célját a dolog... Amúgy a videót vagy 30 mp-ig bírtam, az alatt nem sikerült nevetnem. Biztos kiégett a viccrelém :)