Egy profi víruskampány nem csak arra veszi rá a netezőket, hogy továbbküldjék az adott üzenetet, hanem arra is, hogy aktívan részt vegyenek az üzenet alakításában.
A vírusmarketing-kampányok kapcsán az ügynökségek, marketingesek azt szokták megemlíteni az ügyfeleiknek, hogy az mennyire de mennyire költséghatékony. Hiszen "mindössze" egy jó ötlettel kell előállni, ami hordozni képes az üzenetet, a többit meg elvégzik a fogyasztók.
Egyszerű és jól működő ötleteket azonban nagyon nehéz kitalálni. Oké, sok a beszéd, előbb nézzük is, hogy miről beszélünk.
A Skype gondolt egyet, és a VoIP-telefonálás értelmét egy nagyon egyszerű kampánnyal próbálta idén nyáron tudatosítani a netezőkben: vedd fel, hogy hogyan nevetsz azon, hogy mások hogyan nevetnek, hogy mások is nevethessenek... rajtad. Leírva lehet, hogy buta, egybites ötletnek tűnik. De nézzük meg inkább az ominózus videót:
Aki egyszer is elmosolyogta magát, vagy felnevetett a négyperces videó nézése közben, az részesévé vált a kampánynak. Függetlenül attól, hogy nevetését rögzítette-e kamera előtt és megosztja-e azt a többi skype-olóval.
A fenti videóból is pontosan látszik, hogy ez a fajta víruskampány azért lehet sikeres, mert
1. pozitív üzenetet közvetít
2. egyszerű részt venni benne
A harmadik, és egyben hirdetői szempontból legfontosabb előnye pedig az, hogy a termék jellegétől nem tér el a kampány, sőt. Valójában kiválóan kommunikálja azt, amit kommunikálni szerettek volna: a Skype alkalmas videofonálásra is. Nem csak szimpla hangátvitelre.
A kampány igazi értékét az elsőre primitívnek tűnő alapötlet és annak felvállalása adja.
Tegyük még hozzá, a Skype nem problémázott azon sem, hogy ezzel a kampánnyal valójában a YouTube használatára is ösztönzik a netezőket. Ez volt az ára.
A Skype ezzel a kampánnyal nem csak a videofonálást, de két másik üzenetet is erősített nagyon sok ezer felhasználójában: a Skype-ot vidám emberek használják, akik egymásra is kíváncsiak.
(Én a Skype víruskampányából még egy dolgot megtalnultam: a víruskampánynak nem kell feltétlenül lopakodnia. Nem kell feltétlenül eltitkolnia, hogy ez valójában egy víruskampány. A Skype őszinte volt ebben. Ennek ellenére működött a dolog. Ilyen is van.)
sz_ 2008.10.30. 09:30:16
agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2008.10.30. 09:35:19
Lolalal 2008.10.30. 09:55:58
L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2008.10.30. 10:29:58
gaze762 2008.10.30. 10:39:54
akinek ezt magyarazni kell annak mindegy.
(aki szerint ezen meg nem lehet nevetni, hat... sajnalom sracok, nyilvan gyokeresen mas vilagban elunk)
zsenialis.
a nevetes addiktiv, es ezt tok jol hasznalja ki a spot. valamint faszan mutatja be a termekelonyoket, es mindemelett tenyleg vicces.
mondjuk nem tudom ilyen lenne egy hasonlo lanc pl asitasbol...
W Joe 2008.10.30. 10:44:57
zstukacs (törölt) 2008.10.30. 10:59:16
eszpee · http://bp.underground.hu 2008.10.30. 11:01:52
Valakiember (törölt) 2008.10.30. 11:08:29
Az utoplsó embernél már tiszta állatkert szerű hangzása volt az egésznek. :D
Apaccs 2008.10.30. 14:28:52
zstukacs (törölt) 2008.10.30. 16:10:27
a márkaépítéshez szerintem az kell, hogy jön egy hülyegyerek, és elkezd szájharmonikázni meg gitározni, és akkor ez a hülyegyerek egyszer csak megjelenik a tehetségkutatón és megnyeri. a vírus videon is látszott már, hogy nem egy ócska gitáros fazon, de a tehetségkutatón kiderül, hogy ő az új bob dylan. és mindenki összeköti, hogy nézd már, ez a gyerek szerepelt abban a skype reklámban.
a márkaépítéshez a szuper tehetségeseket kell összeszedni, és nem a szuper tehetségteleneket. szerintem.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.10.30. 19:57:17
Jah, hát nincs ingyen, azt a huszat-százat meg kell csinálni.
Ergya? Megosztja a közvéleményt? Annál jobb.
bandesz · http://blog.hu 2008.10.30. 23:09:23
Egy sokkal természetesebb bemutatóvideóval jóval szimpatikusabb lehetne a kezdeményezés.
gaze762 2008.10.31. 11:37:09
a dolog pon tettől súlyos, hogy a userek maguk kezdenek el lancokat szerkeszteni, best of-okat osszeallitani.
ennel mi lehet sulyosabb egy termektol, mint bevonnia fogyasztot, hogy az lelkesen vegyen reszt a termeked fejleszteseben, nepszerusiteseben, mindezt onkent, meggyozodesbol?
en speciel eddig tokre nem hasznaltam skype-ot, viszont ha majd ixelni kell valahova, hogy mit ismerek es mi a szimpatikus, akkor mar ott lesz a skype mellett a jelem.
Illumination 2008.10.31. 12:22:51
lurko 2008.10.31. 13:47:49
Ez szerintem próbálja csak tudatosítani az emberekben, hogy létezik a skype, lehet, hogy sokan azt sem tudják mi az (mert nem tudják), de majd ha egyszer szükségük lesz ilyesmire ezt fogják választani. Persze semmi sem biztos, de ezzel rosszat a skype nem tett magának.
Értékelem a jó ötleteket. Ez az.
JonC 2008.11.06. 01:59:17