Az internetes kereskedelem százalékos növekedése évek óta kétszámjegyű az előző év azonos időszakához képest. A válság azonban itt is érezteti a hatását, de a hagyományos piacokhoz képest (egyelőre) kevésbé keményen. Itt ugyanis csak a növekedés csökkenéséről van szó, bár annak trendje nem túl biztató.
A ComScore felmérése szerint tavaly októberben 19%-os volt a növekedés 2006-hoz képest. Idén októberben a növekedés mindössze 1%. A trendet nézve június óta minden hónap kudarc volt növekedés szempontjából (11%, 8%, 6%, 5%, 1%). Állítólag 2001 óta nem volt ilyen alacsony a növekedés.
Az online kereskedőket persze most leginkább az érdekli, hogyan hat a válság a forgalmuk jelentős részét adó karácsonyi szezonra?
Szintén a ComScore adott ki ajánlást az érintett cégeknek a karácsonyi értékesítési stratégiákról. Azt javasolja, hogy a karácsonyi kiadásaikat visszafogni tervező vásárlókat (egy közvéleménykutatásban 73% tervezi ezt) kedvezmény-kuponokkal és ingyenes kiszállítással próbálják rábírni, hogy csökkentett büdzséjüket az interneten költsék el.
Tervezünk hamarosan egy mini-közvéleménykutatást a hazai internetes kereskedők körében arról, ők hogyan látják a jövőt, kiemelten a karácsonyi szezont itthon.
2008.11.19. 09:47:06
Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.11.19. 10:30:14
2008.11.19. 10:49:08
Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.11.19. 11:29:52
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.11.19. 16:40:00
Az ugyanaz. Csak mashol kisebb volt a novekedes. Tehetetlenseg van a rendszerben, a novekedes (elso derivalt) nem tud ugras szeruen valtozni, a masodik derivalt (novekedes valtozasa) viszont masszivan negativ. Az o fejukre meg nem omlott ra a plafon, csak egyre tobb oszlop dol ki. Lehet optimistanak lenni ;)