Megérkezett a Google News magyar verziója

A híraggregátor szájt magyar kiadásának megjelenésével kicsit felpezsdülhet a hazai online médiapiac. Bár nagyon sokat azért ne várjunk ettől a metazintől sem. A Google News, vagyis a Google Hírek erőssége az lehet, mint általában a többi Google-alkalmazásé: van mögötte egy kiváló keresőmotor.

Úgy hallottam, hogy a Google megállapodott az MTI-vel a hírek szemlézéséről, a többi szemlézett magyar hírszájtot pedig tájékoztatták a szolgáltatás elindulásáról. Aki szeretne bekerülni a Google Hírek-be saját hírszájtjával vagy blogjával, az itt jelentkezhet.

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a Hírkereső vagy a Hírstart hogyan reagál majd - ha reagál egyáltalán - az új konkurens megjelenésére. Amúgy Magyarországon az online hírfogyasztás tipikusan úgy néz ki szerintem, hogy a netező megnézi az Origo és az Index címlapját, és ott olvasgat. Nem hinném, hogy nagyon sokan lennének, akik ennél nagyobb merítésből tájékozódnak. Akik meg falják a híreket, azok úgyis feedolvasóból követik a történéseket. De lehet, hogy tévedek...

Címkék: média google magyar
2008.12.23. 09:47. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"Akik meg falják a híreket, azok úgyis feedolvasóból követik a történéseket."

Bingó. :D

Sokat olvasok, sok dologról, sokfelé, de ez pusztán a feedek terméke. :D
chorem-hoz ban mar rss reader?
amugy meg index-et egyre kevesbe, origot design valtas ota egyaltalan nem nezegetek.
Jelenlei helyzet uyg nez ki reszemrol,h
hirek - zoom
bulvar - index
es indexen van 1-2 erdekesebb blog (pl webisztan ;)
Wow! Ki hitte volna.

"Amúgy Magyarországon az online hírfogyasztás tipikusan úgy néz ki szerintem, hogy a netező megnézi az Origo és az Index címlapját, és ott olvasgat."


Nem biztos. Én pl anyámnak eleve a hírkeresőt állítottam be kezdőlapnak, amikor megtanítottam netezni, és ő onnan olvas mindent. Egy csomó hírről így többet is tud, mint én aki csak az origóról, meg hasonlókról tájékozódom. :)

Nem hiszem, hogy ezzel egyedül lenne, mert a hírkereső egyszerű felülete éppen a kezdő netezők életét könnyíti meg. Én odaküldök minden kezdőt, hogy ne egyenként kelljen bejárnia a híroldalakat.
"origot design valtas ota egyaltalan nem nezegetek."

Design váltás?? Az ember úgyis RSS-en olvassa, akkor meg kit érdekel a design? :D

Én soha nem látom az origó és az index főlapját, mert nem járok oda.
ha tájékozott akarsz lenni megtanulsz angolul és a külföldi portálokat olvasod, ott ugyanis sokkal több, igényesebben leírt és dokumentált hírt olvashatsz
Akit a magyar hírek érdekelnek, annak mindegy, hogy a külföldi portálok milyen igényesen írják meg a saját híreiket.
Mondjuk azt megcsinálhatta volna a gugli, hogy kattintásra új ablakban jelenik meg a hír.
Tudom-tudom, egérgörgő, de akkor is.
sajnos én is az a fajta vagyok akinek nem létezik hír indexen kívül de ezt most kipróbálom pár napig, hátha beválik.
Nem tom, nálam eddig a Hírkereső volt az alap (persze csak miután végigböngésztem az Indexet)
Elér randa ez a GúgliNewz... :))
en igenylem a hireket, de a hirfogyasztasom ugy nez ki hogy megnezem az indexet, meg nehany tematikus oldalt ami erdekel (pl. webisztan) es kesz
origot egyaltalan nem nezem designvaltas ota, elotte is egy nagy dzsumbuj volt de most mar teljesen atlathatatlan, a cimlapon semmi nincs csak reklam, ugy nez ki mint egy webaruhaz, undorito, a legalja

rss olvasoval probalkoztam, felvettem 10-20 oldalt, de ott meg olyan tomenytelen mennyisegu cim jott orankent hogy meg azt elolvasni is faraszto volt, nemhogy utana a hireket is, szoval az nekem nem jon be
Nah, nekem már most bejott a magyar News.

Már csak szlovákul kell, és tokéletes is lesz. :D
Szerintem az index designváltása is felháborítóan sz.r (és felesleges) volt anno. Origon én a tudományos cikkeket ajánlom. Nem mondom, hogy tökéletes és fantasztikus, de mindenképpen korrektebb és gyakoribb, mint az indexé. Arról nem is beszélve, hogy az index tudományos cikkekben átlagban tíz ordító fordítási hiba van, amikből elsőre lejön, hogy mennyire nem érti a cikkíró, hogy miről ír. Így kering a műhold 5 kilométerre tőlünk és társaik :D
Indexet általánosan használom(bár nem szeretem) a kurucra nevetni járok, a nemzetisportra meg értelemszerűen.. pizzátrendelni, ja.

Most azért én is teszek egy próbát a google news-al. Beállítom kezdőlapnak, osztán meglássuk.
Indexet hírekért? Ejnye-ejnye.. :-)
@Beau D.N.: ez nagyon OFF, de mindenképp ki akartam próbálni az új komment-fálasz ficsőrt.

Bocs, nyugodtan moderáljatok ki :)
nekem reggel zona.hu es index, este pedig zona, index, origo, zoom, hirado.hu, hirszerzo, hvg, nso, aztan bbc es cnn, vegul rss-bol konzervatorium, reakcio, homar, webisztan. kb 1 ora naponta sajnos
Igazából még tényleg a hírkereső a legjobb. Ez a news már design-re sem tetszik, az rss-el meg az a baj, hogy válogatás nélkül tolja az arcodba a híreket. Szerintem hülyeség, akkor is ha egyszerű feedreaderből olvasol, de akkor is ha pl. rrs gyűjtő oldalt használ az ember. Nem lehet átlátni sehogy sem. Az indexet a szövegezésért szeretem, az origo-ra rá sem bírok nézni. A többit meg max. onnan ismerem ha a hirkereso rávisz a lapjukra.
Hát ez elég csúnyácska, nekem nem tetszik.

Az viszont nem rossz, hogy megadok egy kulcsszót, pl Gyurcsány, és akkor kapok hozzá egy külön RSS csatornát. Így mindenképp van létjogosultsága, pár kulcsszóhoz már ki is raktam RSS dobozt az igoogle kezdőlapomra.
Trend kezd kialakulni, mert többek között én is kezdőoldalnak állítottam be a Híreket és kinapalmoztam az Index főoldalat mindenhonnan. A kevés hír megbújt a tömeges bulvárfos és elfogult véleményműsor között.
A Zoom talán, de a Zóna érthetetlenül unalmas design-je messze kerget, elég ránézni a színvilágára. Kár.
Amúgy nem frissül annyira gyakran, mint ahogy azt a "200 hírforrás" indokolná.

Az iGoogle megvan mindenkinek?
Én már jóideje használom a news.google.com-ot, elég jól be lehet állítani, hogy milyen hírek legyenek a kezdőoldalon.

Mostmár legalább a magyar nyelvű hírekért se kell tovább menni. Persze, úgyis megnézem mindet. :)

Rss-t meg nem szeretem.

A design meg egyszerű google féle, nekem éppen megfelel.
Egyébként az alkalmazott színek és betűtípus alapján az Index ügyvédje akár be is perelhetné a Google céget :) Sőt, ilyen analógia alapján, statisztikailag lehetséges utódjaként annak a személynek, aki feltalálta a betűt, még én is nekiszaladhatnék egy zsíros szabadalmi pernek.
Az Index mellett még néha ránézek a mitortent.hu-ra, vagy havonta 1x-2x az Origóra is, de az háromból egyszer kifagyasztja a böngészőm (FF).
Hát nem tudom... én átlag-user vagyok, szóval az rss meg feed, az még nem mindennapi ujjgyakorlat nekem. Lehet, hogy ezért nem értem azt se, hogy miért kétnapos hirek vannak a Google hireken? A karácsony miatt?