Kis magyar webdizájnfelhő

Nos, múltkori felhívásunkban arra kértünk benneteket, hogy küldjétek el nekünk emailben azt a magyar fejlesztésű webdizájnt, amit a legjobbnak, legszebbnek gondoltok. Sokan saját alkotásukat küldték be, de vannak, akik egyszerűen csak saját esztétikai érzékükre hagyatkozva választották ki a nekik - ösztönösen vagy szakmailag - legjobban tetsző webszájtot.

Meg sem kísérlünk igazságot tenni esztétikai kérdésekben. Még akkor sem, ha amúgy viszonylag határozott elképzeléseink, elveink vannak arról, hogy szerintünk mi a szép. És főként arról, hogy a weben mi a szép és jó dizájn.

Na de. Ez most nem erről szól. Vegyük úgy, hogy a következő linkfelhő egy látlelet arról, hogy 2009-ben hol tart, és merre indulhat tovább a magyar webesztétika.

kispalesaborz.hu propeller.hu basys.net korhelypub.hu tadamster.com zomanctabla.hu bemalux.hu kopisbenedek.hu haldesign.hu szanalmas.hu fodorgabor.hu laboratoryideas.com kilfish.com monddmeg.hu dakle.hu keptelenseg.hu istvandy.eoldal.hu szamurajblog.hu ujakropolisz.hu beaco.hu globula.hu mindenki.hu/sziget-valosag kesportal.hu pilvaxstudio.com vastaps.fixtv.hu ujevangelizacio.hu enfotosom.hu nol.hu luxurythermalhotel.net creyou.hu csodajatek.hu katikozmetika.unsoft.hu bedouin.hu newconcept.hu kerekesband.hu policysolutions.hu  panyola.hu mutasd.be colorfront.com mads.hu spanyolnatha.hu indafoto.hu unsoft.hu hardtrancemaster.com fokk.hu scoring.hu  pokio.intermouse.hu

Nos, eddig a lista. Nagyon sajnálom, hogy sok szép magyar dizájnermunka kimaradt a mostani szórásból. És bekerült pár nem feltétlenül felső kategóriás oldal is. De ez van. Ilyen a népítélet és a játékkedv.

A random sorsolásban Bakos Szabolcs volt a szerencsés (aki egyébként saját porfolióoldalát küldte be), így ő veheti át a Google-pólót, ha eljön holnap a Meetupra. Grat. Hogy a belépővel se legyen gond, felajánlom neki a sajátomat. Remélem, a többiekkel is találkozunk csütörtökön a Merlinben.

Címkék: dizájn magyar
2009.02.18. 09:36. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grat! Megérdemelte.
Próbáltam megnézni többet is. A válasz még a google pólós ügyében is: a cím nem található.
nekem úgy tűnik, hogy mindenki a saját "gyerekét" küldte be, akár szép, akár nem...

számomra általában a carnation dizájnjai szépek, de kiemelkedő magyar webdizájn elég kevés van.
Rengeteg a flashfosh, hasznalhatatlan fejtoros oldal. 10-20 masodperc mire egyaltalan elindul a flash es el lehet kezdeni totozni, hogy egyaltalan mirol is szolna az oldal. Ezt aztan az otletes designerek neha egeszen megnehezitik azzal, hogy minden vizualis tampontot elvesznek. A kilfish-nel pl. tok tanacstalanul huzogattam az egeret remelve hogy beakad valamibe a kurzor. Termeszetesen a flash hasznalataval ezzel a jol megszokott back gombot is elveszik (illetve ami meg frusztralobb, hogy ha figyelmetlen az ember es megis megnyomja, akkor kezdheto elorol a site bejarasat), na meg persze a lapon beluli keresest, kijelolest, szovegmasolast. Linkelni sem lehet az aloldalakat.

Messzirol latszik, hogy ezeknek az alkotoi egyszer sem gondoltak vegig, hogy az odatevedo hogy, miert es mire fogja hasznalni. Ul a flash ide elott, nyomogatja a felkesz alkalmazast, es kozben fel sem merul benne, hogy a legtobb latogato elso korben csak informaciohoz szeretne jutni _gyorsan_. Aztan ha hasznos az oldal (es olyan kategoria), akkor hatekonyan szeretne hasznalni, nem pedig hulye animaciokat nezegetni es azzal tolteni az idot, hogy kitotozza vagy megtanulja, hogy epp hova kell kattintani ahhoz, hogy elerje amit akar. A masik dolog, hogy amig egy ilyen oldal van amit hasznalni kell neha addig ez lehet jopofa. Ha minden harmadik ilyen, akkor a francnak sincs kedve az elobb leirt totozashoz. Tanuljam meg mondjuk a web designer ceg minibongeszojenek a kezeleset csak azert, hogy ajanlatot kerhessek toluk vagy megnezhessem a portfoliojukat? Mert ugye arrol van szo, hogy implementalnak egy (szereny kepessegu) bongeszot a (felhasznalo altal igen jol ismert) bongeszoben. Kosz nem.
grat a győztesnek, szerencsére nem valamelyik szörnyűség nyert :D
jólértem hogy mindenki idekerült aki küldött egy mailt egy designnal?
@atleta.hu: ahhahaha... ezt most jol megaszontad. te is mindenhez ertesz latom. :D nem is kotok bele, szerintem a te oldalad a legmenobb.
omg, 2, talán 3, de a többi mit keres itt?
@marxcie: > ezt most jol megaszontad. te is mindenhez ertesz latom.

Hagyjuk, hogy mihez ertek, mondjuk hogy ez a velemenyem, mint felhasznalonak. Semmi olyat nem irtam, amit mezei felhasznalokent ne vehettem volna eszre. Foleg nem irtam 'mindenrol', amibol kiderulne, hogy mindenhez ertek ;)

> nem is kotok bele,

Szerintem megtetted. Foleg azzal, hogy ervelni viszont elfelejtettel. Szerintem tudod.

> szerintem a te oldalad a legmenobb.

Szerintem en nem neveztem az oldalamat es szerintem eleg gyorsan kiderul rola, hogy nincs ott semmi erdekes ;), nem kell megvarni amig lejon es kohogve elindul egy csicsas flash animacio.
@atleta.hu: oke, valaszoltal, en is megteszem.
kiemeled pl. kilfisht. de kerdem en, egy designer, grafikus weboldalan mert emlegeted h nem lehet szoveget masolni, hasznalhatosag... erted, egy ilyen oldal nem errol szol, nem feltetlenul arrol milyen faszan tud interfacet tervezni a srac hanem arrol hogy grafikus, ezt mutatja meg. pont egy ilyen oldalra nem naponta latogatsz el, nem informaciot keresel. az a celja hogy lenyugozzon es elszorakoztasson. ugy mondasz iteletet hogy vegig sem gondolod a tervezo mit akart elerni az oldallal, mi a celcsoport. szerintem azt, emlekezzenek ra, legyen egyedi. eleri ezeket a celokat? eleri. akkor jo az oldal.
Nagyon király az összes site, különösen tetszenek az elmosott fényképek a www.policysolutions.hu poltikai tanácsadó cég odalán.
Hát ha itt tart a magyar "webesztétika" akkor elég sovány :D pár darab ha volt benne ami valahogy kinézett a többi meg paint. A zenészeknek meg valahogy mindig olyan a weblapjuk ami ki is néz valahogy ,kispál oldala pl amire én azt mondom ,hogy azon van valami új, nem a megszokott gyorsan eladható alapdizájn, mellékesen megnéztem kik csinálják a többi munkájuk se igénytelen...
@marxcie: En azt mondtam csak, hogy hasznalhatatlan. A szoveg masolast, keresest, back gombot, linkelest nem minden oldalon akarja hasznalni az ember (foleg nem minden ember minden oldalon), csak altalaban. A tervezo meg nem tudja, hogy mikor. Pl. akarhatnek a portfoliora mutato linket kuldeni a kollegamnak, hogy 'ezt nezd meg'. De csak akarhatok, megtenni nem tudom :). A kilfisht azert emeltem ki, amit irtam is: az szerintem total beteg, a linkeket sem konnyu megtalalni rajta. Igazad van, egy ilyen site-ot valoszinuleg csak parszor hasznalsz, de ha eleg sok ilyen van, akkor azert eleg sokszor jonnek szembe. Ha designer meg flash magician, akkor lehetne ilyen a site egy resze, az erdemi infok (ceg tortenet, informaciok, elerhetoseg) meg lehetnenek maskepp. Mar csak azert is, mert jo esetben onnan pl. pont akarhat copy&paste-elni az ember egy designer ceg eseten is ;) (nev, telszam, cim). Hogy a navigaciorol ne is beszeljek. De azt is mondtam, ha keves ilyen lenne akkor valoszinuleg inkabb erdekesek lennenek mint fajdalmasak, ezzel szemben a felsoroltak kozt egesz sok ilyen van, es a tobbseguk nem design ceg. Viszont nyilvan ilyen design cegek keszitettek oket, akik azert is hasznalnak flash site-ot, mert az ugyfeleik is ezt keresik vagy ezt akarjak eladni nekik. Egyebkent ez az flasheles elegge szembe megy mindenfele sokak altal hangoztatott usability meg webkettos elvvel. Felaldozza a hasznalhatosagot az egyediseg es a jol kinezes oltaran.
@atleta.hu: alap esetben egyetertenek veled, tul sokan hasznalnak flash, csak ugy. bar a back, kereshetoseg etc mar megoldott problemak, csak jol kell osszerakni az oldalt. masreszt mondjuk en meg mindig szeretem kilfish sitejat, raklikkelek egy bogyora es next prev. ertem en hogy mit mondasz, de kilfish csak egy srac, nem egy ceg, nincs irodaja, az ilyen arcokat akkor bizod meg, ha valami egyedit, kulonlegeset akarsz. szerinem ez lejon rola. ha meg akarod jegyezni akkor meg ugye bookmark, digg it amit akarsz.

masreszt viszont nem ertek veled egyet, ket eros irany van, az egyik az informacioorientalt, trendi szoval webkettes vonal, a masik viszont pont a richmedia, az interaktiv, fullscreen videokkal animaciokkal telezsufolt site. az egyik arrol szol hogy informacio, a masik arrol hogy lenyugozzon, megfogjon. nyilvan a ketto kombinacioja a jo dolog, de amit te mondasz az nekem mar tul szaraz.
Sziasztok! Nos, szép egyveleg. Én is jelőltem - természetesen magamat :D - és látom hogy ott a linkem a felhőben, amiből 2+1 lehetőség adódik.

1, Még egy picit sem mérlegeltetek, és mindent felraktatok, ami érkezett, (a posztból erre következtettem :D ) és csak ezért kerülhettem fel. :)

2, Tudatosan válogattatok hogy nagyon jók és nagyon rosszak is felkerüljenek, és mivel a linkek közt találtam rögtön 3-4 klasszisokkal jobbat, így akkor én az elrettentő példa vagyok :))))

+1, Pont akkora király vagyok, mint amekkorának gondolom magam! :DDD:DDDDD


Komolyra fordítva; kösz, hogy elfogadtátok a jelölésem, és mindenkitől elnézést, aki szerint pofátlanság ilyen oldallal webdizájn versenyre nevezni, a srácoknak is írtam, hogy igazából csak kiváncsi voltam, hogy kb hol vagyok a skálán.

(Ja, és nekem pl tetszik a kilfish. ;) )
@Hunter76:
"Jók az eredeti ötletek...
www.deluxe.hu
vs
www.luxurythermalhotel.net "

Azért annyi közös nincs bennük, ugyanazt a színpalettát használják. Ez előfordul.
Tényleg látszik a felhozatalon, hogy ízlések és pofonok különbözőek. Nekem inkább a hírportál szerű dizájnok jönnek be. Ezek a flashek is szépek, de az átláthatóság rovására menő dolgok miatt nem választanám ezek közül egyiket sem. Nekem a monddmeg.hu jött be legjobban. Volt még pár szép, de ez különösen jó. Grat a fejlesztőknek.
Szerintem több kategóriában lehetne kihozni pár győztest

PL: Legjobb flash animációk, Legjobb hírportál stílus, Legjobb ötlet stb és egy közönségdíjas is lehetne.
Én is az analyticsből értesültem a válogatásról, és egyetértek, nem volt válogatás, felment minden cím és ez generálja a buzzt. Ami a célja az egésznek:)
Ugyan nálam egy fia flash nincs, és csak firefoxban használható az oldal, ami eléggé érdekes 2009-es trend:))
Nem mondjátok komolyan, hogy ezek a legszebb oldalak szerintetek!???

Ezekből jó, ha 2 igényes, a többi még a futottak még kategóriát sem éri el...
Dizájnügyben érdemes nézelődni a deviantart-on. Elképesztően jó munkák akadnak ott.
én is küldtem be, és nincs ott a linkem a felhőben...

pedig nem ez a kategoria: katikozmetika.unsoft.hu/

vagy ez:
globula.hu/hu/index.php

namindegy...
Nagyon szánalmas felhozatal. Főleg ha egy kicsit az országhatáron túl is körülnéztek. Egyedül kilfish oldala ami a lécen felül van.
Eléggé meglepett ez a verseny, így 2009-es év végén vettem észre, a google dobta ki spontán. Hogy miről is beszélek? Az a helyzet, hogy az aktív pályafutásom elején, 2008 februárján, egy hét alatt (egy állásra jelentkeztem online portfólióval) készítettem el az azóta is csak porosodó oldalamat (tadamster.com)... nem én küldtem be, nem én döntöttem róla, hogy ilyen szinten publikálni szeretném, de köszönöm annak aki megtette, annak ellenére, hogy azóta is félkész, frissítetlen. Nemtudom ki lehet az. Mindenesetre elgondolkoztató a felhozatal, mert egytől-egyik szar, nyúlt, lopott, túlcsinált...de mentségükre/ünkre legyen mondva ez csak jobb lesz és jómagam is elgondolkozom a jövőbeni lehetőségekről...csók.
Ja mégvalami, a mai gazdasági helyzetben, mindenki szarból akar várat építeni. Még azis, akinek van téglája... nemis szaporítom a szót, csak annyit fűznék hozzá, hogy-ha megrendelőként akarsz egy jó oldalt, az drága (persze az át van gondolva, 100%os termék, hiszen a pénzből eltartod magad addig, amig a projekt él - esetemben 8hónapos kisgyerek, az anyukája, a lakásunk, az autónk és az irodám), de ha spúrkodás van olyan dologban, ami gyakorlatilag az egyik legfontosabb a vállalkozásod előremenetelében (semmi SEO, semmi design, semmi admin), akkor sajnos elkerülhetetlen a félmunka - lásd a címkefelhőben szereplő, sok millió magyar site, hiszen közben mást is kell csinálni, hogy pénzednél legyél...EZ A BAJ, nem a fennti komment okoskodások.