MSI Wind teszt: pont ennyi kell

Régóta adós vagyok ezzel a posttal. És bár már mindenki elmondott mindent az MSI Windről, gondoltam leírok pár hosszabb távú tapasztalatot is. Hátha segít azoknak, akik netbook-vásárlásban gondolkodnak.

Nos, az én választásom az újabb U-100-as modell lett. Van benne 2 giga ddr2-es memória, egy 160 gigás vinyó, a többi nagyjából ugyanaz, mint az előző típusnál: 1,6-os Intel Atom proci, 10'' led kijelző 1024x600 pixel felbontással.

Szóval végiggondoltam, hogy miért és mire kell nekem egy ilyen gép, megkerestem, hogy hol a legolcsóbb, majd fogtam magam, és az eDigital Pólus Center-beli üzletében vettem egy fehéret, bruttó 112 900 forintért. (Nem a reklám helye, de náluk volt akkor a legolcsóbb.) Szóval ár/érték arányban ez a legjobb netbook a piacon. A konkurensek vagy nem tudnak ennyit, vagy drágábbak, vagy mindkettő egyszerre.

 

Pozitívumok

Mobilitás. MSI Wind-et azért vesz az ember, hogy legyen egy olyan gépe, amit akkor is magánál hordhat, amikor nincs kedve nehéz, masszív és nagy notebookot akasztani a nyakába. A mobilitás esetünkben azt jelenti, hogy ha meg akarunk mutatni valamit a kijelzőn az asztal túlvégén ülőknek, lazán átnyújtjuk az egykilós gépet, mint egy könyvet. Ennyi. Másrészt súlya és mérete miatt szállítása ideális például bringázáskor, utazáskor.

Teljesítmény. Ugye nagyon sokat azért nem várunk az 1,6-os Intel procitól. Még akkor sem, ha 2 giga memóriát csapnak hozzá. Ennek ellenére meglehetősen jól bírja egy-egy robosztus program futtatását is. Photoshop CS3, videókonvertáló program, Firefox, meg két tucat kisebb szoftver elfut rajta anélkül, hogy észre vennénk, valójában egy netbookot használunk.

A másik megdöbbentő tapasztalatom, hogy a külső monitort lazán elviszi ez az icipici gép. Egy 1920x1080-as szélesvásznú Samsung monitort kötöttem rá, és arra is tettem ki a Photoshopot, meg egy rakat másik ablakot. Nem akadozik, elviszi a hátán ezt a batár nagy külső monitort is. Igaz, pár óra munka után azért kissé elkezd melegedni a Wind az igénybevételtől, de abszolút vitte az akadályt. Ami őszintén meglepett.

Használhatóság. Kedvenc megoldásom a könnyedén ki-be kapcsolgatható touchpad, bluetooth, wifi. Három usb port két oldalon. Ezekre a figyelmességekre nem is számítottam egy ilyen alsó kategóriás gép esetében. Teljes értékű, "faltól-falig" billentyűzete van, ami még a magyar billentyűkkel kiegészülve is kiválóan használható. 

 

Negatívumok

HD, webcam, hangszóró. Az első negatív élményem, hogy a Wind hangszórói nagyon gyengék. Egyszerűen nem szólnak jól. De még közepesen sem. Így hát ha zenét akarunk hallgatni ezzel a netbookkal, nem árt, ha van nálunk egy fülhallgató vagy rá tudjuk kötni valami rendes hangszóróra.

Ugyancsak gyenge a beépített webcam teljesítménye. Azt azért meg kell jegyezni, hogy egyszerű felvételek készítésére, videotelefonálásra vagy livestreamelésre épphogy megfelel. Ez inkább csak jelképes funkció, azért, hogy a Skype-felhasználók se fintorogjanak. A hang és a webcam még mindig oké ahhoz képest, hogy a webes hd-videókat egyszerűen nem tudja megemészteni ez a kis gép. Úgyhogy akik szeretnek 720p+ felvételeket streamelni online, azok ne a Windjüket húzzák elő a táskából, hanem a megbízható, jó teljesítményű fő notebookjukat.

Azért tegyük gyorsan hozzá, hogy stressztesztünkön kiválóan álta a próbát. (MSI Wind-del livestreameltük a március 15-ei eseményeket. Rázkódás, hideg, processzorégetés: pipa.)


A gyenge pont a proci és a grafika. Az erősség a memória és a vinyó.

Ventilátor. Az én gépemen, de más Windeken is előfordul, hogy bekapcsolást követően a ventilátor zörög, kattog. Pár perc alatt általában abbahagyja, de azért ez elég idegesítő tud lenni. Állítólag egy kis tisztítással, olajozással ez is orvosolható.

Akku. A Windhez alapből 3 cellás akkut kapunk, ami nem túl sok. Jó esetben, optimalizált beállításokkal, alacsony fényerővel akár két óráig is bírja töltés nélkül. De azért nem árt, ha utazáshoz beszerzünk hozzá egy 6 vagy 9 cellás pótaksit. És akkor tényleg nem lesz baj a tápnélküliséggel.

Felbontás. A 10 colos 1024x600 pixeles felbontást nehéz megszokni. Nekem hosszú napokba telt, mire mindent úgy tudtam optimalizálni (böngésző lecsupaszítása, Windows taskbar autohide, stb), hogy a lehető legtöbb helyet spóroljam meg a kijelzőn. (Lásd kapcsolódó teszünket.) Nagyon hiányzik az eggyel jobb felbontás. Egy 1280x720-as kijelző hatalmas megkönnyebbülést jelentene.

 

Konklúzió

Alig több mint 100 ezer forintért kapunk egy pici, ultrakönnyű, jól használható gépet.  Azoknak ideális választás, akik sokat írnak és sokat mászkálnak. Számukra elsődleges laptopként is ajánlható. Kiváló útitársuk lesz. Böngészésre, levelezésre, szövegszerkesztésre vagy alapprogramok futtatására kiválóan alkalmas. Kompromisszumok nélkül.

Azoknak nem ideális, akik komolyabb játékokkal szeretnének játszani a hordozható gépükön, videót akarnak vágni, vagy rendszeresen futtatnak több, memória/cpu-igényes szoftvert. (Mondom ezt annak ellenére, hogy a PS CS3-at tényleg lazán viszi.) Számukra csak max második laptopnak, utazáshoz, mászkáláshoz ajánlott. Annak viszont nagyon.


Katt a képre!

Szerettem volna azt írni, hogy már megint bebizonyosodott, hogy az MSI az egyik legszarabb notebookgyártó a piacon. De - mondom ezt Lenovo fanboyként - a tény ezzel szemben mégis az, hogy az MSI Wind nem csak árban, de teljesítményben is lazán veri a Lenovo konkurens gépének számító Ideapadokat.

Szóval megint bebizonyosodott, hogy nem hájpolós marketingre kell költeni a dollármilliókat, hanem egyszerűen csak egy jó (és jól pozícionált) gépet kell piacra dobni, és akkor magától is jön a siker. Engem legalábbis megfőztek. Mint ahogy tucatnyi ismerősömet is.

 

Menü

Az MSI Windhez kapott XP-t felejtsük el, és kaparjunk elő a netről egy Windows 7 oprendszert. Böngészőnek lehetőség szerint a Chrome-ot használjuk. Több lesz a hasznos felület, és a gépet sem terheli annyira. Zenehallgatáshoz, médiafájl-kezeléshez kerüljük az iTunes-t. Vigyázzunk a kijelző hátlapjára (meglehetősen érzékeny). Ha lecsukjuk a gép fedelét, tartsuk pár másodpercig vízszintesen, amíg tényleg elalszik, és csak utána pakoljuk el. A bluetooth-t csak akkor kapcsoljuk be, ha tényleg szükségünk van rá. Használjunk egeret amikor csak tehetjük. S ekkor a touchpadet tiltsuk le. Ha töltő nincs kéznél, bánjunk nagyon takarékosan a fényerővel és a proci csúcsrajáratásával.

Jó étvágyat hozzá.

Címkék: teszt notebook msi wind
2009.03.23. 09:06. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sziasztok! Webelemzést csinálok startlapról, miben kellene fejlődnie, mint linkkatalógus? Egy két építő jellegű észrevételt szívesen fogadnék :)

Köszi
Én is nagyon szeretem, de ha valaki tud megoldást a vinyó kattogására, az ne tartsa magában!
Eddig ennyit tudok:
turulcsirip.hu/perma/974880606
@hh: neked nem kattog?
kéne/nemkéne: nemkéne
És fut rajta a Mac OS X! :D
gizmodo.com/5112909/boing-boing-gadgets-hackintosh+netbook-compatibility-chart

BTW nekem (igen aktív bringásként is) simán megfelel egy 10essel drágábban vett használt Macbook netbooknak. Nagyobb, cserébe erősebb, tovább bírja, nagyobb kijelző stb. Nem értem a netbook lázat igazán, gondolom mert DTP közben megszokja az ember az izomgépeket és igényli a tisztességes felbontást...
ubuntu mellett a 600px magas kijelző maga a halál. a legtöbb párbeszédablakban már nem fér ki az ok/cancel gomb ... így vaktába nyomogatom a tab/space kombót.
@cikoria: alt+draggel arrébb lehet húzni az ablakot bármely pontjánál fogva. Nem megoldás, de workaround.

...hh: negatívumként elfelejtetted mondani a vakítókék bekapcsolásjelző ledet. A teljesítmény meg annyira nem meglepő szerintem, lassan közeleg a hatodik születésnapja a netbookokkal nagyjából megegyező teljesítményű PowerBookomnak, ami friss rendszer és friss appok mellett is (néhanapján pofátlanul nagy külső monitorra kapcsolva is) elegendő teljesítményt nyújt. Minusz a Flash, de ez általános platformrinya... Már rég elértük a mindennapi használathoz szükséges teljesítményt, na.
@Gazs: az stimmt, hogy arrébb lehet húzni, de gnome alatt a felső menüsör _alá_ nem tudom betolni, tehát nem tudom láthatóvá tenni az alját. Ráadásul a legtöbb ilyen problémás ablak nem átméretezhető.
Osszes netbook lenyegeben ugyanazokkal a muszaki alapokkal dolgozik, mit ertesz akkor azalatt, hogy teljesitmenyben is lazan veri mondjuk Lenovos Ideapadot?
@cikoria: Vedd le a top panelt (felso menusort). Nagyon mac feeling, de engem mindig csak zavart, ha meg nincs hely, akkor annal inkabb. Vagy azt is lehet, hogy kiraksz egy olyan panelt felulre, ami nem er vegig, oda pakolsz nehany fontos dolgot (a menunek ilyenkor alul jobb helye van), es ez ala biztosan be lehet tolni az ablakokat. Legalabbis nalam gnome 2.20-as panellel debian alatt igen. Aztan az is lehet, hogy ez valami eldugott konfig beallitas es erdemes raguglizni. Meg lehet meg nezni a mobil ubuntut (www.ubuntu.com/products/mobile), amit pl. a nokia internet tableten hasznalnak (n8x0), lehet, hogy annak is van netbookon elfutkoraszo valtozata. Sot, most latom, hogy van egy 'netbook remix' nevu ubuntu valtozat is...
Nekem Acer Aspire One van már egy ideje. Elégedett vagyok vele:)

Wind se rossz.
Nekem ASUS eee 901-esem van, igaz SSD-s (tehát 4+16GB), de a tárhelyen kívül (amit még 16GB SDHC kártyával bővítettem + hordozható winyó ha nagyon fontso) semmi bajom nincs. Ha maxon pörög akkor is csendes a ventije, a teljesítménye és a hangszórója olyan mint bármelyik atomos netbooknak. Akinek fontos a tárhely az ne vegyen, de minden egyébben veri a többieket amiben lehet.
Én még várok a Dell-re picikét. Még csak a drága modelleket lehet kapni itt-ott. De hátha változtatnak rajt.
@thj: én is erre lennék kíváncsi. Két Atom N260 között ugyan mi különbség lenne? :\
Tenném még a cikk címéhez, hogy a "Pont ennyi kell" csak négy általad felsorolt negatívumban problémás, ugye.
note: nem a tokeletes laptopot kerestuk, hanem az ar/ertek aranyban legjobb netbookot. es ratalaltunk. lasd meg: a post cime.
Nekem is Wind-em van.
Negatív tapasztalatok: Aksi, alacsony fényerő mellett is kb 1óra 20perc max. Oldaltáskában, hordom, ezért az egész gép megcsavarodott, billeg az asztalon, de semmi baja.
Bár a gép pici és könnyű a tápja nagy és nehéz. Ráadásul olyan robusztus tápkábelt mellékelnek hozzá, mint ha egy betonkeverőt kéne meghajtania... Szóval kb. a táp, ugyanannyi helyet foglal mint maga a gép...
DVIX-et mp4-et SD felbontásban sem bírja...

Szeretnék rá XP helyett, mást, pl Win7-et, de nem tudom, hogy akkor tudom-e használni a gyorsbillentyűket (hangerő, fényerő stb.) Tud valaki erről felvilágosítani? köszi.
ideapadhoz meg: nezzetek meg az arat, plusz h mekkora vinyot es mennyi memoriat adnak hozza. plusz az epic fail: az ideapad magyar billentyuzeterol lemaradt az "í". nincs tobb kerdesem.
@RustySpoon: nem csucsgepet akartam venni, hanem egy stabil netbookot masodik gepnek. es azt kaptam, amit vartam. a negativumokkal meg egyutt tudok elni. mondom, nem csodagepet, hanem egy jegyzetfuzetet akartam venni, amivel mellesleg netezni es egyeb alapdolgokat is optimalisan lehet elvegezni. konnyu, kenyelmes, birja az alapmuveleteket. ennyi.
Azért aki most akar netbookot venni azoknak érdemesebb lehet már egy modernebb (jobb videotámogatás azonos/kisebb fogyasztás és hőtermelés mellett) chipsetes modellt választania (GN40 vagy a Poulsbo (US15W)). Aki pedig csak valamikor később abban érdemes lehet a konkurenciát is figyelemmel követnie (Nvidia Ion/Ion 2, AMD Congo, stb.)
A 1280x768 felbontás 10"-on szvsz a láthatóság határát súrolná. Mondom ezt úgy,h nagyon jó a szemem, viszont volt nálam egy hp2133 (8.9" - 1280x768) és nativban konkrétran könnyezett a szemem 5-10 perc használat után.

A windhez sztem kell a 6cellás akku (5200mA-s inkább, van 4800-as is), 2g ram, egy nagyobb vinyó (nekem 320g van) és friss bios, aki esetleg húzni akarja.

2ghz-n már elég korrekt, megfelelő codeccel simán játszik 720p videót.

használtan, pár hónaposan 75-80k körül (garral) bestbuy!

Ja és én az xp-t favorizálom, teljesítményben ez a legjobb választás.
teljesítményben nincs különbség két atomos gép között (max a memória mérete miatt lehet)...

én is egy windet hajtok, de lehet, hogy most mégis inkább az ominózus ideapad-et választanám már. izlés kérdése, de nekem jobban bejön a fényes kijelző (a lenovo olyan, a wind nem)...

és van egy nagyon komoly érv még a lonovo mellett (ez akár el is döntheti az ár/érték vitát). az expresscard slot!
egy ilyen szupermobil eszköznél a mobil net is számit! márpedig a windbe csak valami usb-s szart lehet tömködni... annál kultúráltabb az expresscard (voda ad is olyat nemdrágán)
A Windből van már beépített mobilnet modemes modell is, persze drágább.
eeepc 1000H nekem jobban bejönne, alapban 6 cellás akku és bármikor cserélhető a vinyó, ram (mini PCI-E van az asus eee és az msi windben is igaz lan kártya csücsül benne de gyak. cserélhető) gar.vesztés nélkül olcsóbban beszerezhető mint a wind +6cellás akku igaz már azt is lehet kapni alap kiszerelésben 6 cellással, tehát 3 cellással talán már epic fail megvenni. Inkább megvárom mit lép az nvidia az ionjával
"kaparjunk elő a netről egy Windows 7 oprendszert"? Tudom, hogy van béta, de az örökké ingyenes marad és jogtiszta?
@RustySpoon: a fél pohár víz az félig tele van, vagy félig üres? mindennel szemben ez a szarozás a hozzáállásod?

@poszt: bocs, nem tudom magamban tartani: hol az a nagy válság, hol az a nagy nemzethalál, ha itt lazán második laptop, mert arra is futja szinten vagyunk? mindenkit ide küldök, nincs itt semmiféle gond, van még felesleges 100k+ Ft második laptopra.

a géppel semmi bajom, épp egy MSI laptopon kopogom a kommentet (17colos, kicsit több, mint egy éves), nekem ez is bejött (a bill. kiosztást kivéve, mert az í a nyilak és az enter között van, félméretben, mindenhonnan kiesve, és csak félreütni lehet)
Azért szerintem nevetséges a 112900ft ra azt mondani hogy,ár teljesítmény arányos.
A Fujitsu-Siemens Mini UI 70e Ft bruttó.
ugyan az a proci, méret stb. És azt végképp nem értem miért kell egy ilyen kis sz..nak olyan nagy felbontás ( LCD ) nagyító kell hozzá. ( bár nekem egyik sincs de naponta több is megfordul a kezemben.)

én nem vettem mégilyen gépet, de tuti nem is fogom ezt a legalja kategóriát megvenni. az ilyenek hazsnálható ideje (technikai feljlódés szintjén) max 1 év. utána kuka, mert semmi se fog menni rajta, olyan lassú lesz. bár lehet hogy évente egy 100-at megér annak, aki amúgy csak emailezésre használja a gépet (csak a másik kérdés, hogy annak meg mindek gép, mikor egy okosteló is megcsinálja. :) szóval nem látom létjogosultságát egy ilyen gépnek az életemben, akárhogy is gondolkodok, hogy mire lenne jó...
üdv! én is windről írok, én kb egy hónapja csaptam le egy focuscamerás ajánlatra: fullextrát (értsd: 6 cellás aksi is, izombrutál 5-5.5 óra wifivel) kaptam cirka 107ért. én egyébként a touchpad görgető funkciójával állok hadilábon: MSI faq szerint két változat van (zsákbamacska-szerűen), az egyik az amikor a touchpad jobb szélét kell húzogatni (amit mellesleg a köcsög gyártó patentelt), a másik (ami úgy tűnik, nekem is jutott) viszont úgy van megoldva, hogy két pöttyöt kell a sarkokban nyomkodni -- amiket még mindig nem sikerült megtalálnom, csak néha-néha véletlenül tévedek rájuk. de minden más pozitív. hd videókat meg úgyse ezen fogok nézegetni.
8 honapja van windem, nagyreszt otthon hasznalom olvasasra, kodolasra. rettentoen hasznos, mert egesz nap a desktop elott ulok, estere mar annyira faj a hatam/vallam/seggem hogy nem tudok derekszogben ulni. ilyenkor laptop elo, atkoltozes kanapera vagy puffra.

elotte t30-asom volt, nem fert el a kanape karfajan, allandoan le akart esni oldalra, nem szellozott, szetegette maga alatt a textilt es a kezem is, hamar lemerult, tul sokat kellett mozognia a kezemnek gepeleskor.

wind nekem nagyon bevallt. venti nekem is zorog, tipushiba. rendeltem hozza potakkut, nem ment bele, feszult. zsaner hamar el fog faradni. 2gb-ra bovitettem, ubuntu megy rajta, windowsnal joval (joval.) gyorsabb. de azota is minden netbook tesztet elolvasok, meg mindig msi windet vennek, pedig cegesen kaptam, ugyhogy nem az beszel belolem, hogy "sokat koltottem ra, igy megvedem".
Nekem volt ilyen kis kütyüm. Két észrevétel:

-Nekem nagyon hiányzott a PageUp-Down páros! (Főleg, amikor hasonfekve fórumozgattam az ágyban.) Az Fn gombos megoldás nem jó, mert ahhoz mindkét kezet kell használni! :-( Tehát inkább az Acer Inspire vagy a Samsung NC10.

-Elég kicsi a 600 pixeles magasság! :-(

Szóval a magam részéről lehet, h. legközelebb inkább egy másfél-két kilós 'igazi' notit intézek magamnak.
Zz 2009.03.23. 15:33:47

fusit csak azok vesznek akik mernek nagyot kockaztatni...
A Fujitsu 69.900-es gépe csak 8,9"-os kijelzővel, 1GB rammal, 60GB-ás vinyóval bír, és egy év gar.-ral, csak hogy a főbb dolgoknál maradjak...

A cikkben említett U100-hoz hasonlóan A Lenovo IdeaPad S10e 1,5GB rammal hasonló konfigurációban és árban kínál megoldást.

Vásárlás előtt érdemes körbenézni ;-)

A 600 (576) pixeles felbontás meg a normális felhasználáshoz bőven elég 10"-on. Egy dolgot kell megérteni, ezek a gépek csetelésre, levelezésre, netezésre, egy-két doksi megszerkesztéséhez, videozásra és zenehallgatásra vannak kitalálva. Semmi többre...
Ja! Mégvalami:

Az ALDI-ban mostanság 100 eFt-ért lehet kapni, csak más néven... :-)
"Használjunk egeret amikor csak tehetjük."

Miért? Lesz valami baja a touchpad-nek? Remélem, hogy nem.
Nekem ilyen van egy ideje. Angliából hozattam, mert olcsóbb volt (1 font = 270 HUF árfolyamon, postával 300 font), plusz UK bill., 6 cellás akksi (4-5 óra üzemidő), igaz, csak 1GB RAM. (Kellett ugyan egy EU tápkábel az adapterbe, de az mindig akad...)

Először a Winden szokásos tripla boot-ot akartam kialakítani (XP, Linux, OSX), de végül maradtam az XP, Ubuntu Linux párosításnál, amit később egy Backtrack 4 beta-val bővítettem.

A fent említett ubuntus párbeszédpanel gondra Human Compact Small Icons téma fölpakolásával megszűnt.

Egyébként szinte csak a Linuxot használom rajta, iszonyat gyors (27-35mp alatt jutok be az asztalra, egy vistás, 4GB, anyámkínja Sony Vaio subnotival ez 95 mp...), megbízható, csak néha kicsit kézimunkás.

Az Ubuntu beépített zoomját felmappeltem a [,] billentyűkre, bármit könnyen lehet olvasni tisztes távolságból is. Hozzáteszem, hogy enélkül a szememnek kissé fárasztó a hosszas munka vele.

Játékra wine-al emulált windosból futtatott dosbox alól mennek a régi klasszikusok, de alapvetően ezt nem játékra készítették.

Amit a cikkíró nem emelt ki, az a gyenge wifi kártya. Ezt célszerű párezer forintért lecserélni, akár egy usb-sre, amire antennát is csatlakoztathatunk.

Plusz még egy: a touchpad túl érzékeny, erre van Windowshoz driver, Linuxhoz nem igazán.

All in all, remek kis kütyü, de nem hiába hívják Hackintosh-nak az OSX tábor lakói, hiszen nem árt némi ambíció a gép testraszabásához.
Nekem Toshiba Libretto van :) A netbook őrület előtt sokkal megjelent. Az U100-asom kijelzője 1280x :)))
De ma már nem nagy csoda.
Ha már teszt:

prohardver.hu/teszt/netbook_a_lenovotol/kulso.html

Ha már ár / érték arány, brutto 115 körüli árért:

Atom N270, 1,5GB RAM, 160GB / 5400rpm HDD, 10,1" kijelző, 1,3MPix kamera, Bluetooth, 10/100Mb ethernet, 802.11b/g wifi, 4-1 kártyaolvasó, Express Card slot, 3 vagy 6 cellás akkumulátor WXP Home, 2 év garancia, piros, fehér vagy fekete színben

Nekem tavaly Augusztus ota van MSI Wind-em. Azzota: amit nyujtott.

megbizhatosag. Nem fagyott, nem rosszalkodott, nincs baj vele.

Meglepetes: Ventilator kerreges, Meglepoen igenytelen belso kialakitas.

Bentilator megoldas:
A: Lehet vinni az NSE szervizhez, 2 hetre.. ahha nem.

B: Warranty Label off, WD40 problema megoldva.

1G ram ok, 2G ram No problem.

XP kuka, reg MS oldalra, es johet le a Beta Win7, vagy Ubuntu.

Cikk irasra, dolgozasra Wordre jo.
Netre kicsi a felbontas, az F11 hasznalata javaslott.

WoW fut rajta :D meg 1-2 kisjatek

Utazasra, filmezesre jo, midnen masra ott a nagygep :)
Ha már teszt:

prohardver.hu/teszt/netbook_a_lenovotol/kulso.html

Ha már ár / érték arány, brutto 115 körül:

IdeaPad S10e, Atom N270, 1,5GB ram, 160GB/5400rpm HDD, 10,1" kijelző, 1,3MPix kamera, 10/100 ethernet, 802.11b/g wifi, bluetooth, 4-1 kártya olvasó, Express kártya bővítőhely, 3 vagy 6 cellás akku, 2 év garancia, WXP Home operációs rendszer, piros, fekete vagy fehér kivitelben

mi kell még?
a. prospero 2009.03.23. 16:33:28

linux alatt lehet csokkenteni az erzekenyseget ha synaptics drivert hasznalsz.
@Reggie:
Ja igen, az a funkció hiányzik nekem, hogy gépeléskor kikapcsolja.
Érdekes a poszt, netbookra jó ár/érék arányra mondani a 115 ropit, mikor 50 körül indul az Eee 4G, khm.

Az első probléma, hogy hh nem netbookot vett, ahnem egy 10"-es notebookot. Más.

A netbook keveset tud, de olcsó és könnyű. Egy 100k+ HUF-os, 160 gigás gép az nálam notebook, egyszerűen sajnálnám elveszteni vagy összetörni, márpedig nálam itt van a vízválasztó, egy netbooktól minden szempontból azt várom el, hogy a telefonommal megegyezően viselkedjen elveszthetőség, strapabírás szempontjából, a notebook meg egy más kategória.

Én 65k -ért vettem egy Eee 900-ast, Ubuntu van rajta, tulajdonképpen elégedett vagyok vele. Ki soha nem kapcsolom, suspendben hozom-viszem, 3 napot kibír vele (a 900 ebből a szempontból, mivel Atom helyett Cerka van benne, szar).

A Linux alatt megszokott hardverproblémák itt is megvannak, a kamera nem müxik (túl sokat nem is próbálkoztam vele), a touchpad konfigurálhatatlan (ezzel sem erőlködtem, a másik gépen kernelfordítás után ment, már kiöregedtem abból, hogy minden gépre külön kernelt tegyek össze), ez van, a Linux sosem lesz normális, használható oprendszer.

A gépnek egy baja van, a billentyűzetet rettenetesen elbarmolták, a 0 nem az 1 mellett van, hanem egy sorral följebb, egyszerűen megszokhatatlan.

Ja, én olyanokat, hogy GIMP elinduljon, nem is várok el a netbooktól, én a 65K is inkább felezném, még egy kis teljesítménycsökkentésért cserébe.
Én nekem csak 1 dolog hiányzik szinte az összes netbookból a expresscard bővítő, mert hogy mire jó egy mobil gép ha nem lehet bele 3g modemet tenni??? Az lenne a lényeg.
Mielöt valaki válaszolna: Tudom létezik usb-s, szinte az összes tipust próbáltam szar mind és otromba kilóg.
Tudom a IBM-ben van expr.card de annak fényes a kijelzője ezáltal használhatatlan, ráadásul ez a 576-os felbontás szar.
Tudom az Acerben van beépített 3g, de annak is fényes a kijelzője.
Ráadásul álati jól ellenék a 4:3 kijelzővel is felesleges a széles, de mindenképpen csak olyan kell ami nem fényes.

üdv Zsoci
Egyébként felbontásügyben annyi, hogy nem emléxem, mennyi a 9"-os Eeem felbontása, tuti, hogy kisebb, mint a Windé, és elolvastam rajta az Arany embert, problémamentesen.
az én gépem is 1 kg, 12 colos, LG, 3840x1080-on használom + a saját monitorja és két éve 100%-osan elégedett vagyok vele

igaz, háromszor ennyibe került ):

viszont szerintem a 12 col alatti monitorokhoz olyan kis betű billentyűk vannak, hogy nem is tudom, hogy tudsz írni rajta folyamatosan
Netbookokból is szállíngóznak már a 12"-esek, a Dell már korábban kihozott egyet, a mostani CeBIT-en pedig az (ASUS leány) ASRocknál lehetett látni:
www.hoc.hu/index.php?p=news&cid=4&y=18097
régi indián mondás szerint, "ahol express card slot van, ott minden van...."
Az atomos procihoz annyit tennék hozzá, hogy szinte teljesen azonos a teljesítménye a régi Pentium M 715 1500-asával. Akinek még rémlik core előtti időszakból valami... ;-)
EEE 1000H majdnem minden fontos szempontból jobb, és olcsóbb.
Halihó!

A fanyalgóknak: igenis van létjogosultsága ennek a kategóriának. Ilyen pl. az én esetem.
Jelenleg egy 12"-os MSI-t hsználok -- két éve boldog voltam vele, hogy milyen kicsi, most már otromba behemótnak tűnik, elfoglalja az egész aktatáskámat.

Szívem szerint 9"-ost vennék, de abban a méretben már éppen kicsik a billentyűzetek.
A Wind előnye a rendesen kiosztott és kialakított billentyűzet. Van rajta Í, a Shift nem a nyilakon kívülre került -- az fontos annak, aki sokat gépel és a Lenovo itt már el is bukott nálam, akárcsak az Asus.

Hogy mire is kéne? Ügyfeleknél, bíróságon, főleg szöveget szerkeszteni, webes információt gyűjteni. Egy nagyobb gép már felesleges és nehézkes, a kisebbek között nemigen van jó klaviatúra.
Szóval az üzleti szférában nagyon sokak számára ez egy nagyon hasznos kategória, a Wind pedig szolgáltatásaival számomra jelenleg a legjobbnak tűnik.

Üdv: MaCS
Álmodom egy netbookrÓl, ami nem túl nehéz, kijelzője kicsi (max 12"), képes több órán át működni (esetleg restrikciókkal), lazán viszi a crysist a külső 24 colos monitoron.

Nekem nem több gép kell, hanem egy, mindenre. Szerintem ez nem irreális elvárás.
Hmm, jogosultság...akkor lenne igazából, ha mondjuk az igazán nem megvalósult OLPC árában lennének, bár örömteli, hogy valaki 100k-kat ki tud tenni az ablakon x+1-edik gépnek, de szerintem a lélektani határ nagyjából 30 és 40 között lenne, vagy legalábbis ez az a szint, ahonnan már tényleg értelme van 10 colos okostelefont venni. Amúgy szerintem napi teendőkre bőven elég tud lenni egy qwerty+wifi+normális oprendszeres teló, és akkor még az egykilós netbookot sem kell magával vinni senkinek. Akkuval szerintem gond, hogy a gyári felszereltségbe nem tartozik olyan, ami legalább 10-12 órát kibír, az lenne az ideális, hogy normális munka mellett kétnaponta kelljen csak tölteni. Igazából a kategória átmenet egy normál szubnoti és egy okostelefon között. UMPC-t nem számolok, azok voltaképpen elérhetetlenek. Amúgy meg talán érintőképernyővel lenne ezekenek igazából jogosultsága, hogy felváltsa a tableteket. Akkor tényleg hasznos lenne közlekedés közben. De így még körömlakkot sem lehet tárolni a drága neszeszerben.

Linux meg mellesleg teljesen élhető lenne, ha nem felejtenék el a HW gyártók, hogy van ilyen oprencer is. Barátnőm laptopján több, mint másfél éve Ubuntu van, és eltekintve a néha igen furcsa tünetektől, meg a rilízenkénti újrarakástól, egész használható. Csak néha hiányzik a BsPlayer meg a TC és egyebek..
dobbenetes (es kurva unalmas), hogy mar tobb, mint egy eve azt kell magyarazni, hogy van letjogosultsaga a kategorianak, mikor csak meg kell nezni az eladasi mutatokat.

ennyi.

a penzrol meg: nekem egy 1500ft-os (prepaidben!) mobilom van. mas ara kolt. meg 50000ft-os televiziom, 5000ft-os dvdlejatszom.
A Wind nagy előnye még a rengeteg felhasználó miatt létrejött gyakorlatilag teljesértékű support, lásd htt://msiwind.net .

Az árról sajnos nem lehet úgy beszélni, hogy be ne tolakodjon a képünkbe az a megemészthetetlen különbség, ami a magyarországi és pl. az amerikai árak között van. 100K+ -t például én sem adtam volna egy gépért, ami igazából csak netezésre való, viszont az USA-ban kb. 67.000 HUF-ért tudtam megvenni azt a Dell Minit, amit itthon 170.000-ért vesztegetnek. Tudom, elcsépelt már ez a topik, de képtelen vagyok felfogni, hogy alakul ki egy ilyen 2,5-szeres ár.
@candy: Egy linuxot nem kell ujrarakni, foleg akkor nem, ha debian alapu, mint az ubuntu. Gyonyoruen upgrade-elhetok, az ubuntunal ez meg felhasznalo barat kattintgatassal is megoldhato. Ha mar a szivasokat bevallalod, akkor hasznald ki az elonyoket is 100%-ban :).
@candy: Egy okostelefonos hasonlatod kb. olyan, mintha azt állítanád, hogy egy Babettával is mindenhová el tudsz jutni, ahová egy Swift elvisz.
A netbookok gyakorlatilag teljesértékű PC-k -- kicsit kisebbek és gyengébbek a jelenleg megszokottnál. Irodai alkalmazásra, netezésre tökéletesen megfelelnek, amire egy okostelefon de még egy komolyabb PDA is alkalmatlan. (Mondom én, aki rendszeresen Excelezik és szövegszerkeszt egy Diamondon). Hidd el, nagyon sok ember számára a netbook az ideális kompromisszum!

Üdv: MaCS
@atleta.hu: Jó az a Linux, csak ügyvédi munkára éppen alkalmatlan. Nem az ő hibája -- a kötelező programok csak Windowsra léteznek, még mondjuk Wine alatt sem sikerült futtatni a minimális szoftverparkomat.

Üdv: MaCS
A Wind 6 cellás akkuval kapható az Aqua-nál (~117e)
Szerintem itthon ez vagy az Asus 1000H (ez alapból 6 cellás akkuval jön) az optimális (ár/érték) vétel
De érdemes megvárni az Asus 1000HE modellt (előbb-utóbb kapható lesz itthon is) ami 8-10 órát bír


www.aqua.hu/msi-wind-u100-029hu-feher-netbook-60974.html/?search_termek=msi
@pandorf: Halihó!

Az Asusnak fur a billentyűzetkiosztása.

Üdv: MaCS
én gigabyte M912x-et nyúzok, paraméterei kb ugyanazok mint a cikkben szereplőnek, csak ez érintőképernyős, és forgatható, lehajtható kijelzős.
Egy bajom van vele: eszméletlenül ócska anyagokból rakták össze a házat, az "ezüst" a műanyagon nem sokáig fogja birni...
Ettől függetlenül nekem megérte a 151-et.
@MaCS_70: Tudtommal csak a jobb shift van rossz helyen, de ezt az 1000HE korrigálja.

Az árgépet nézve, már itthon is beszerezhetőek az új generációs (nagyobb akku - hosszabb üzemidő) modellek:

Acer AO D150 115e-
HP 2140 120e-
Asus 1002HA 125e-
Asus 1000HE 130e-

De a -10/20e miatt a régi darabok is érdekesek:

Asus 1000H 100e-
MSI Wind U100 (3 cellás) 100e-
MSI Wind U100 (6 cellás) 115e-
@_akos: tsukasa.jidder.de/blog/projects/hdparm-service Itt van egy windoze service, ami elvileg megoldja a problémát. Kell hozzá a hdparm. Két furcsaság van vele: standby / hibernate után nem indul újra, manuálisan kell restartolni (cmd.. net stop.. net start), valamint valamiért egy batár 10m memóriát fogyasztó processz, amit hm, nem tudok mire vélni.

Talán valami sima hdparm-bütyköléssel megoldható volna a dolog, ha rájönnénk, hogy pont mit is kellene beleírni...
En ezekert a gepekert nem adnek 80-90k feletti osszeget, nemhogy 120-130-at
Lassan 1 éve használok Wind-et. Most már elsődleges laptopként, mivel a másikat ellopták.

Az akksia nem tényleg kicsi. Otthon egy 22"-os samsung monitorra van kötve. Egy megfelelő codec letöltésével, turbó modban (120%-on) tudom vele nézni szakadás mentesen a 720p-s filmeket. A felbontása téynleg pici, de már megszoktam. Bluetooth-os GPS-el, kocsiban ideális navigációra. Én vettem hozzá autóstöltőt is.

Eddig csak a nagyobb akksira nem futotta. Az eredeti táskáját félreraktam, mivel nem fért el a cucc. Abban az Acer One pihen, Windows7-el. Emezen a gyári XP. Inkább az MSI az XP-vel, mint az Acer Windows7-el.

ja, és 60e-ért vettem :-)