Neon.hu: yet another portal?

Épp ma reggel olvastam Doransky írását arról, hogy a portáloknak nem sok babér terem mostanában: 

Az emberek ma már így járnak az oldalainkra az esetek döntő többségében:
2009: Felhasználó -> Facebook, Google, iWiW, Startlap, MSN -> Oldalunk

Egyrészt egyetértek ezzel az állítással, másrészt meg azt gondolom, hogy portálokban akkor érdemes gondolkodni, ha az kellően be van ágyazva az említett közösségi szolgáltatásokba. Képes szimbiózisban élni azokkal.

Na és akkor ma kiélesedett végre a Ringier és a Mito közös tiniportálja, a Neon.

Bár a Ringier korábbi webes próbálkozásaihoz képest egy tetszetősebb és progresszívebb projektnek tűnik a Neon, mégis, sajnálatos, hogy 2009-ben nem sikerül egy bulvárszájtnak visszaszorítania a flash-t a tolerálható szintre, nem sikerül egyszerű, már-már blogos formátumban tolni az olvasó arcába a témákat. (Egyébként ebben a megújult Női Lapozó sokkal jobban teljesít szerintem.)

Sőt, nem sikerült igazából témát sem választani a portálnak. (Minden, ami tini?) Mindentbele szájt, szép, színes ruhában.

Nagyon jó, hogy a Neon kapcsolódik a Twitterre, Facebookra, MySpace-re, Blip.fm-re. Vagyis próbál idegen országokban is jelen lenni, kommunikálni, megismertetni magát a potenciális olvasóközönséggel. Vagyis jelen lenni a közösségi weben. Csakhogy ez a jelenlét nincs elég jól megtámogatva a felületen. Mi lenne például, ha a Twitteren a #neon csatornán keresztül lehetne twitteket irogatni a Neonra?

Talán jobb lett volna, ha az olvasókat (twitterezőket, facebookereket, stb) jobban bevonják a tartalomgyártásba, és nem próbálják megúszni azzal, hogy Twitter-accuk alá befűzik a Blip.fm-accukat.

Ha nem a saját, sikertelen blogmotorjukat propagálják, hanem mondjuk lehetőséget adnak az olvasóknak, hogy saját, meglévő blogjukat beköthessék a Neon alá, lehet, hogy nem lenne teljesen halálra ítélve a projekt. "Blogot írsz? Add meg az urljét, és mi szemlézni fogjuk." Stb,stb..

Ha lenne egy olyan magyar bulvárszájt, ami képes a nyers, olvasói tartalmakat könnyen és vállalati parákon (konkurenciapara, saját sikertelen szolgáltatásokba kapaszkodás, stb) felülemelkedve integrálni, talán lehetne még ezen a piacon sikereket elérni.

Lefordított amerikai bulvárhírekkel, sajtóközleményekből összeollózott érdektelen celebhíradókkal biztosan nem lehet. Tetszetős dizájn ide vagy oda.

Az is talány, hogy a Ringier vajon miért nem a Blikk.hu-val kísérletezget, ahelyett, hogy konkurens portált építget a nulláról. De valószínűleg ez a nagyvállalati lélektannak már az a szintje, amit kívülről esélytelen megérteni.

Címkék: média dizájn magyar bulvár mito ringier
2009.05.20. 10:50. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gondolom ami már müködik valahogy, ahhoz nem mernek hozzá nyúlni
milyen fura, h az oldal alján felajánlanak webkettes dolgokat (blip,twitter, fb), de az iwiw nincs ott. ennyire nem menő? más célcsoport?
De ez egy tinisite, nem bulvársite. Vagy tévedek?
Bennem mindig az a kérdés merül fel ilyen site-ok láttán, hogy mi a reteknek kell ennyi érdektelen szöveget kirakni az internetre? Oké, elfér, de kinek kellenek az efféle tartalmak:

"Semmi kedved nincs kikászálódni az ágyból, és legszívesebben a Vad angyal ötszázhetvenedik részének nyolcadik ismétlését néznéd meló helyett? Valami nem stimmel, megsúgjuk. Tölts le magadnak munkakedvet! Honnan? Hát az agyad merevlemezéről!"

Hogy Szabó Patrícia legyen a legjobb tollú szerzőjük.

Nem kéne valami normális dologgal kísérletezni inkább?
"Az is talány, hogy a Ringier vajon miért nem a Blikk.hu-val kísérletezget, ahelyett, hogy konkurens portált építget a nulláról. De valószínűleg ez a nagyvállalati lélektannak már az a szintje, amit kívülről esélytelen megérteni."

Te, mennyi buzzword elhangozhatott azokon a meetingeken, ahol kitalálták ezt a projektet: szegmentáció, brandépítés, crossmedia promotion, új célcsoport bevonása, horizontális építkezés, webkettő, megazistennyila. Bullshit Bingo füstölt volna ( linkesoft.com/bbingo/ ).
Elég szomorú, hogy a felnövekvő nemzedéknek ennyi hülyeséggel tömik az agyát, ahelyett, hogy az erkölcsre nevelnék őket, és egy egészséges értékrendet közvetítenének feléjük. (Bár nem csodálkozom, ha a szülők meg a blikket olvassák).

Elfajzott, parázna nemzedék!
ern0

a bulvár, sztárokról szóló újságokat is kurva sokan olvassák, ha arra van igény, akkor az ilyesmire is

attól, hogy te meg pl. én is pont abba a fajtába tartozunk akiket ezek a tartalmak és weboldalak teljesen hidegen hagynak, attól még nagyon sokakat érdekel
nem konkurens a blikk.hu

a dizájn nekem nemgyerebe

a tartalom más kérdés - vagy éppen nem? - sem:)

a twitter stb meg - bármennyire is gyerebe az 'élcsapatnak' -, hol van még a célcsoporttól/ban/nak stb

(összesen hányan twittereznek/ünk?)


ööö

egyelőre ennyi:)
Nah alakulnak itt a cikkek... Kezd visszatérni a lüktetés a webisztán kissé "ellustúlt" ütőerébe. :)
Nos, de hogy vmi érdemlegeset is böfögjek a tmához. Neon első benyomásra: atya-gatya. Én elhiszem, hogy tinik, meg trendi meg cuki meg miszar, de azt hittem először, hogy english a default nyelv. Bocsánat, alapértelmezett. Felső navmenü: Celeb - Trend - Love&Sex - Life - Check In (ezt illene kötőjellel hamá vagizunk) - Ezo - Fun - Magazin. Szóval... Mind1 biztosan tetszik a 14 éves emósoknak vagy kiknek. :)
Rövdre vágva:
1, Jogilag kifogásolható módon az Im-Net userek be lettek tolva a neon.hu alá. senki semmilyen jóváhagyást ehhez nem kért. adatvédelmi szempontból ez erősen aggályos.

2, A userek IM-NET, a tartalom Bravo/BravoGirl, a közösség mutasd.be. Ennél nagyobb öngól nem is születhetett volna: három teljesen különböző attitűddel rendelkező célcsoport. Mindhárom hányni fog egymástól.

3, Labelingből 1-es
Ez egy moslék. Csakúgy, mint a legtöbb mito féle content. ern0vel egyetértek
Megnéztem az oldalt nem szakmai inkább olyan tartalmi szempontból, újabb színes bulvárszenny a fiataloknak.